فایل ورد کامل تحلیل اثر اختلال سلوک بر بروز بزهکاری در کودکان و نوجوانان با رویکرد روانشناسی اجتماعی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل اثر اختلال سلوک بر بروز بزهکاری در کودکان و نوجوانان با رویکرد روانشناسی اجتماعی دارای ۱۷۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل اثر اختلال سلوک بر بروز بزهکاری در کودکان و نوجوانان با رویکرد روانشناسی اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل اثر اختلال سلوک بر بروز بزهکاری در کودکان و نوجوانان با رویکرد روانشناسی اجتماعی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل اثر اختلال سلوک بر بروز بزهکاری در کودکان و نوجوانان با رویکرد روانشناسی اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل اثر اختلال سلوک بر بروز بزهکاری در کودکان و نوجوانان با رویکرد روانشناسی اجتماعی :

فایل ورد کامل تحلیل اثر اختلال سلوک بر بروز بزهکاری در کودکان و نوجوانان با رویکرد روانشناسی اجتماعی

چکیده:

پرداختن به مسائل کودکان و نوجوانان از مهمترین تدابیر اجتماعی در جوامع امروزی است در این میان توجه به کودکان و نوجوانان بزهکار که رشد مطلوب آنان در معرض خطر قرار گرفته است از اهمیت مضاعفی برخوردار است. یکی از مسائل و مشکلات بحرانی جوامع کنونی که توجه بسیاری از روان‌شناسان، جامعه‌شناسان و حقوقدانان را به خود جلب کرده است مساله رواج بزهکاری در بین کودکان و نوجوانان است. بنابراین وقتی که مرتکب جرمی شوند نه تنها جامعه هزینه ارتکاب آنرا می‌پردازد بلکه هزینه ناشی از پرورش یک مجرم و تبعات آن در آینده را نیز متحمل شود. یکی از مهمترین نشانه‌های گرایش به بزهک

اری در اطفال و نوجوانان اختلال سلوک است که یکی از پرشمارترین اختلالات روانی می‌باشد که کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اختلال سلوک به صورت رفتارهای ضد اجتماعی آشکار مانند پرخاشگری، بدخلقی، آزار و اذیت و رفتارهای ضد اجتماعی پنهان مانند دروغ گفتن و دزدی و نقض مقررات ظاهر می‌شود و خصوصیات اساسی این اختلال الگوی تکرار و مزمن رفتار است که در آن حقوق اساسی دیگران یا موازین و اصول اجتماعی متناسب با سن زیر پا گذاشته می‌شود. توجه والدین و مربیان آموزشی کودکان در تشخیص نشانه‌های اولیه کمک شایانی در بهبودی این کودکان و بازگرداندن سلامت آنان و پرورش توانائی‌های آنان خواهد شد. در این پایان نامه، ضمن بررسی مشکل اختلال سلوک، ویژگی‌ها و سیر تحول آن و ارتباط آن با بزهکاری کودکان و نوجوانان، ۲۶ نفر از اطفال و نوجوانان بزهکار کانون اصلاح و تربیت مورد بررسی قرار گرفت.

این تحقیق بیانگر این واقعیت است که بیش از نیمی از این گروه مبتلا به اختلال سلوک بودند.

کلید واژه‌ها: کودک، نوجوان، بزهکاری، اختلال سلوک

مقدمه

کودکان و نوجوانان سرشار از انرژی هستند و دوران نوجوانی و بلوغ، دوران بی قراری و سرکشی است دورانی که در هر صورتی که امکانات و فرصت‌ها در اختیار نوجوانان باشد در هر زمینه از علم، هنر و ورزش، خلاقیت‌ها و توانائیهایشان را به منصه‌ی ظهور می‌رسانند هرگاه خانواده و جامعه نسبت به کودکان و نوجوانان بی‌توجهه وسهل انگار باشند وکودکی به بزهکاری روی آورده و به زندگی ناسالم عادت کند در بزرگسالی احتمال بازگشت به اجتماع واصلاح وی تقریباً غیرممکن است. کودکان این نونهالان حساس در روند رشد نیاز فراوان به تامین احتیاجات طبیعی، غریزی، عاطفی و اخلاقی دارند. لذا در صورت عدم تامین نه تنها جامعه پذیری آنها دچار وقفه می‌گردد بلکه فشارهای ناشی از آن موجب آسیب‌پذیری بعدی آنها خواهد شد بسیاری از والدین، معلمان و سایر بزرگسالان با کودکان و نوجوانانی سرو کار دارند که رفتارهای پرخاشگرانه دارند، دروغ می‌گویند، به اشیاء اطراف خود آسیب می‌رسانند نافرمانند و با سایر کودکان در جنگ و نزاعند از آنجایی که این رفتارها مخرب و مشکل آفرینند باید به آنها توجه کافی مبذول داشت هنگامی که این رفتارها شدید و بادوام باشند آسیب‌های جدی ایجاد می‌کنند یکی از عواملی که ممکن است در کودکان و نوجوانان باعث ایجاد بزهکاری گردد اختلال سلوک می‌باشد اختلالی که با تجاوز مکرر و مستمر به حقوق دیگران مشخص می‌شود. اختلال سلوک در مقوله اختلالات رفتار اذایی قرار می‌گیرد این اختلال موجب اختلال کارکرد اجتماعی و آموزش در کودکان و نوجوانان می‌گردد.

فایل ورد کامل تحلیل اثر اختلال سلوک بر بروز بزهکاری در کودکان و نوجوانان با رویکرد روانشناسی اجتماعی
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده: ۱

مقدمه. ۲

الف-بیان مسئله: ۳

ب- سوالات تحقیق.. ۴

ج- پیشینه تحقیق.. ۴

د- فرضیه ها ۵

هـ- اهداف تحقیق.. ۵

و-اهمیت و ضرورت تحقیق.. ۶

ز-روش تحقیق: ۶

ح – ساماندهی تحقیق.. ۷

فصل اول: تعریف و شناخت مفاهیم……………………………………………………………………….. ۸

۱-۱: مفهوم کودکی: ۹

۱-۱-۱- مفهوم بزهکاری: ۹

۱-۱-۲-مفهوم نوجوانی: ۱۰

۱-۱-۳- ویژگی های بزهکاری اطفال: ۱۱

۱-۱-۴- انواع بزهکاری ارتکابی توسط اطفال: ۱۲

۱-۱-۴-۱- جرایم علیه اموال: ۱۲

۱-۱-۴-۲-جرایم علیه اشخاص: ۱۲

۱-۱-۴-۳-جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی: ۱۳

۱-۲:مفهوم و تعریف اختلال سلوک.. ۱۳

۱-۲-۱-تاریخچه اختلال سلوک.. ۱۴

۱-۲-۲- سیر تحول اختلال سلوک: ۱۶

۱-۳: دیدگاه‌های نظری.. ۱۸

۱-۳-۱- نظریه‌های خصلت‌ها (زیستی – اجتماعی) ۱۸

۱-۳-۲- نظریه خصلت بیولوژیکی.. ۱۹

۱-۳-۳- نظریه روانکاوی.. ۲۱

۱-۳-۴- شخصیت ضد اجتماعی.. ۲۱

۱-۳-۵- نظریه یادگیری اجتماعی.. ۲۲

فصل دوم: عوامل وابسته به اختلال سلوک……………………………………………………………… ۲۳

۲-۱:وراثت… ۲۴

۲-۱-۱-جنسیت: ۲۴

۲-۱-۲-سن: ۲۵

۲-۱-۳-اختلالات روانی: ۲۶

۲-۱-۳-۱- ناهنجاری عصبی(نوروژها)یابیماریهای روان نژندی و بزهکاری: ۲۶

۲-۱-۳-۲- ناهنجاری جنون یا روان پریشی.. ۲۶

۲-۱-۳-۳- اختلال منش یا اختلال شخصیت ضد اجتماعی.. ۲۷

۲-۱-۳-۴- الکلیسم و اعتیاد به مواد مخدر. ۲۷

۲-۲:عوامل محیطی و اجتماعی.. ۲۸

۲-۲-۱:عوامل خانوادگی: ۲۸

۲-۲-۱-۱- تعامل والدین – کودک: ۲۹

۲-۲-۱-۲-نظارت خانواده ۳۱

۲-۲-۱-۳- تعارض و طلاق.. ۳۱

۲-۲-۲-پرخاشگری به عنوان رفتار آموخته شده ۳۲

۲-۲-۳- کودک آزاری و سوء رفتار با کودک.. ۳۳

۲-۳:عوامل اجتماعی – شناختی.. ۳۳

۲-۳-۱-مدرسه: ۳۴

۲-۳-۲-همسالان: ۳۴

۲-۳-۳- همتایان. ۳۵

۲-۴:عوامل زیستی و عصب شناختی.. ۳۵

۲-۴-۱- عوامل عصب روان شناختی.. ۳۶

۲-۴-۲- آلاینده های سمی.. ۳۶

۲-۵: تفکیک اختلال سلوک از سایر مصادیق اختلال رفتاری و ارتباط با آنها ۳۷

۲-۵-۱- عقب ماندگی ذهنی: ۳۹

۲-۵-۲- ناتوانی یادگیری: ۴۰

۲-۵-۳-اختلال شخصیت ضد اجتماعی.. ۴۱

۲-۵-۴-مشکلات اجتماعی، هیجانی و رفتاری.. ۴۳

۲-۵-۵- سایر عوامل: ۴۵

۲-۶:ملاکهای تشخیص (شاخصه های اختلال سلوک) ۴۵

۲-۶-۱- پرخاشگری: ۴۶

پرخاش به افراد و حیوانات… ۴۶

۲-۶-۲- دروغگویی یا فریب کاری: ۴۷

۲-۶-۳-سرقت: ۴۷

۲-۶-۳-۱- جیب بری.. ۴۷

۲-۶-۳-۲- کیف قاپی.. ۴۸

۲-۶-۳-۳-دخل زنی: ۴۸

۲-۶-۳-۴- سرقت وسایل نقیله و لوازم داخلی آن: ۴۸

۲-۶-۳-۵-سرقت از منازل: ۴۸

۲-۶-۳-۶-سرقت از مغازه ها: ۴۹

۲-۶-۴- نقص جدی مقررات… ۴۹

۲-۷:ویژگی های کودکان و نوجوانان دارای اختلال سلوک.. ۴۹

۲-۷-۱:ارتباط بین اختلال سلوک و بزهکاری کودکان و نوجوانان. ۵۱

۲-۸: ارزیابی اختلال سلوک.. ۵۴

۲-۸-۱:ارزیابی مشکلات اجتماعی، هیجانی و رفتاری.. ۵۵

۲-۸-۲- سلسله راهبردهای ارزیابی: ۵۶

۲-۸-۲-۱-غربال گری.. ۵۶

۲-۸-۲-۲-مداخله های پیش از هنگام. ۵۷

۲-۸-۲-۳- تدوین برنامه آموزش انفرادی.. ۵۷

۲-۸-۲-۴-اصلاح محیط یادگیری برای مدیریت فعال. ۵۷

۲-۸-۲-۵-آموزش رفتار مطلوب… ۶۰

۲-۹:روش های درمان اختلال سلوک.. ۶۰

۲-۹-۱- آموزش والدین.. ۶۱

۲-۹-۲- برنامه تربیت سازنده: ۶۳

۲-۹-۳-آموزش مهارت های حل مسئله: ۶۳

۲-۹-۴-خانواده درمانی.. ۶۴

فصل سوم: روش‌شناسی تحقیق و تجزیه و تحلیل یافته‌های آماری.. ۶۶

۳-۱:روش شناسی تحقیق.. ۶۷

۳-۱-۱:روش و تکنیک تحقیق.. ۶۷

۳-۱-۲: ابزار جمع آوری اطلاعات… ۶۸

۳-۱-۳: روایی آزمون ها: ۶۸

۳-۱-۴: پایایی آزمون ها ۶۹

۳-۲:تبین و تعریف جامعه اماری.. ۶۹

۳-۲-۱: روش نمونه گیری.. ۶۹

۳-۲-۲- حجم نمونه. ۶۹

۳-۳-روش اجراء و تجزیه و تحلیل داده ها ۶۹

۳-۳-۱: روش تجزیه و تحلیل داده ها ۷۰

۳-۳-۲- تجزیه و تحلیل یافته های آماری.. ۷۰

۳-۴-:مشخصات و ویژگیهای جمعیت مورد مطالعه. ۷۱

۳-۴-۳- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت تحصیلی.. ۷۲

۳-۴-۴- توزیع پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی.. ۷۳

۳-۴-۵- توزیع پاسخگویان بر حسب شغل پدر. ۷۴

۳-۴-۶- توزیع پاسخگویان بر حسب شغل مادر. ۷۵

۳-۴-۷- توزیع پاسخگویان بر حسب تحصیلات پدر. ۷۶

۳-۴-۸- توزیع پاسخگویان برحسب تحصیلات مادر. ۷۷

۳-۵-:آمارهای توصیفی بخش خانواده ، گروه همسالان ، مدرسه. ۷۸

۳-۵-۱- بخش خانواده ۷۸

۳-۵-۱-۱-توزیع پاسخگویان بر حسب زندگی والدین.. ۷۸

۳-۵-۱-۲- توزیع پاسخگویان بر حسب کیفیت رابطه پدر و مادرشان با یکدیگر. ۷۹

۳-۵-۱-۵- توزیع پاسخگویان برحسب رابطه آنها با والدینشان. ۸۰

۳-۵-۱-۴- توزیع پاسخگویان بر حسب رفتار والدین با آنها ۸۱

۳-۵-۱-۵- توزیع پاسخگویان برحسب رفتاروالدین با آنها به هنگام انجام خطا واشتباه توسط آنها ۸۲

۳-۵-۱-۶- توزیع پاسخگویان برحسب میزان اجازه گرفتن آنها ازوالدین و یا کنترل برای ورود وخروج ازمنزل ۸۳

۳-۵-۱-۷- توزیع پاسخگویان برحسب میزان کنترل آنها برروابط آنها با دوستانشان. ۸۴

۳-۵-۱-۸- توزیع پاسخگویان برحسب خصوصیات اخلاقی والدین.. ۸۵

۳-۵-۱-۹- توزیع پاسخگویان برحسب میزان عدم حضور والدین درمنزل به هنگام شب… ۸۶

۳-۵-۱-۱۰- توزیع پاسخگویان برحسب میزان خشونت، فحاشی،کنترل شدید اعضای خانواده نسبت به آنها ۸۷

۳-۵-۱-۱۱- توزیع پاسخگویان برحسب نوع جرایم ارتکابی توسط پدرشان. ۸۸

۳-۵-۱-۱۲- توزیع پاسخگویان برحسب نوع جرایم ارتکابی توسط مادر. ۸۹

۳-۵-۱-۱۳- توزیع پاسخگویان برحسب میزان کوتاهی والدین درتربیت آنها ۹۰

۳-۵-۱-۱۴- توزیع پاسخگویان برحسب میزان علاقمندی آنها ازرفتارهای خلاف وناپسند خانوادشان. ۹۱

۳-۵-۱-۱۵- توزیع پاسخگویان برحسب اینکه بیشترازرفتارکدام عضو خانواده تقلید می کنند. ۹۲

۳-۵-۱-۱۶- توزیع پاسخگویان برحسب اینکه بیشتراز چه کسی درخانواده حرف شنوی دارند. ۹۳

۳-۵-۱-۱۷- توزیع پاسخگویان برحسب اینکه تاکنون تحت تاثیر افرادی که ازآنهاحرف شنوی دارند مرتکب سرقت شده اند ۹۴

۳-۵-۲- بخش گروه همسالان. ۹۵

۳-۵-۲-۱- توزیع پاسخگویان برحسب مدت زمانی که با دوستانشان می گذرانند. ۹۵

۳-۵-۲-۲- توزیع پاسخگویان برحسب میزان علاقمندی دوستانشان به تحصیل.. ۹۶

۳-۵-۲-۳- توزیع پاسخگویان برحسب میزان دستگیری دوستانشان توسط کلانتری.. ۹۷

۳-۵-۲-۴- توزیع پاسخگویان برحسب اینکه چه تعداد ازدوستانشان توسط کلانتری دستگیر شده اند. ۹۸

۳-۵-۲-۵- توزیع پاسخگویان برحسب میزان مشارکت دوستانشان در انجام کارهای خلاف قانون. ۹۹

۳-۵-۳- بخش مدرسه. ۱۰۰

۳-۵-۳-۱- توزیع پاسخگویان بر حسب میزان تبعیض…. ۱۰۰

۳-۵-۳-۲- توزیع پاسخگویان برحسب میزان اهانت و توهین که در محیط تحصیلشان از جانب اولیای مدرسه تجربه کرده اند. ۱۰۱

۳-۵-۳-۳- توزیع پاسخگویان بر حسب نوع خلافی که همکلاسی هایشان مرتکب می شدند. ۱۰۲

۳-۵-۳-۴- توزیع پاسخگویان برحسب تقلید ازرفتارهای خلاف همکلاسی هایشان. ۱۰۳

۳-۵-۳-۵- توزیع پاسخگویان بر حسب میزان انجام کارهای خلاف در مدرسه شان. ۱۰۴

۳-۵-۳-۶- توزیع پاسخگویان برحسب اینکه تا چه میزان رفتار خلاف ازسوی سایر دانش آموزان نسبت به آنها انجام گرفته است ۱۰۵

۳-۵-۳-۶-۱-توزیع پاسخگویان بر حسب نوع خلافی که از سوی سایر دانش آموزان نسبت به آنها انجام گرفته است ۱۰۶

۳-۵-۳-۷- توزیع پاسخگویان بر حسب نظرآنها پیرامون تاثیرمشکلات مدرسه درخلافکاری دانش آموزان ۱۰۷

۳-۵-۳-۸- توزیع پاسخگویان برحسب تمایل آنها به تخریب اموال مدرسه. ۱۰۸

۳-۶: آمارهای توصیفی بخش محله، رسانه، سایر جرایم. ۱۰۹

۳-۶-۱- بخش محله. ۱۰۹

۳-۶-۱-۱.توزیع پاسخگویان برحسب مدت زمانی که باهم محله ای هایشان می گذرانند. ۱۰۹

۳-۶-۱-۲.توزیع پاسخگویان برحسب میزان درگیری و دعوا با هم محله هایشان. ۱۱۰

۳-۶-۱-۳.توزیع پاسخگویان برحسب میزان انجام علنی و آشکار اعمال خلاف قانون در محله آنها ۱۱۱

۳-۶-۱-۴توزیع پاسخگویان برحسب میزان کیف قاپی در محله آنها ۱۱۲

۳-۶-۱-۵توزیع پاسخگویان برحسب میزان وقوع سرقت وسایل خودرودر محله آنها ۱۱۳

۳-۶-۱-۶ توزیع پاسخگویان بر حسب میزان وقوع سرقت از منازل و مغازه ها در محله آنها ۱۱۴

۳-۶-۱-۷.توزیع پاسخگویان بر حسب میزان تقلید از کارهای خلاف هم محله ای هایشان. ۱۱۵

۳-۶-۲.بخش رسانه. ۱۱۶

۳-۶-۲-۱.توزیع پاسخگویان بر حسب میزان زمان استفاده از تلویزیون. ۱۱۶

۳-۶-۲-۲.توزیع پاسخگویان برحسب میزان استفاده از ماهواره ۱۱۷

۳-۶-۲-۳توزیع پاسخگویان بر حسب میزان زمان استفاده از اینترنت… ۱۱۸

۳-۶-۲-۴توزیع پاسخگویان برحسب میزان زمان استفاده از فیلم. ۱۱۹

۳-۶-۲-۵.توزیع پاسخگویان برحسب میزان علاقمندی آنها به تماشای فیلم هایی با موضوع خلاف وجرم ۱۲۰

۳-۶-۲-۶توزیع پاسخگویان برحسب میزان علاقمندی آنها به تماشای فیلم هایی با موضوع خشونت… ۱۲۱

۳-۶-۳- بخش ارتکاب جرایم. ۱۲۲

۳-۶-۳-۱ توزیع پاسخگویان برحسب اینکه دررفتار و کردارخودبیشتر از چه کسی الگو برداری می کنند ۱۲۲

۳-۶-۳-۲توزیع پاسخگویان برحسب اینکه توصیه وحرفهای کدام گروه برای آنها مهم است. ۱۲۳

۳-۶-۳-۳.توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه اشتباهاتشان را به گردن بقیه می اندازند. ۱۲۴

۳-۶-۳-۴. توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه در انجام کارها بی مسئولیت بوده و حقوق دیگران را رعایت نمی کنند. ۱۲۵

۳-۶-۳-۵.توزیع پاسخگویان برحسب اینکه نسبت به احساسات و امیال دیگران بی توجه هستند. ۱۲۶

۳-۶-۳-۶.توزیع پاسخگویان برحسب استفاده از کلمات زشت و رکیک… ۱۲۷

۳-۶-۳-۷. توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه آغازگر دعوا هستندو با درگیری و کتک چیزی را می گیرند. ۱۲۸

۳-۶-۳-۸.توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه آیا در کودکی ازجیب پدرشان یا دیگران بدون اجازه پول برداشته اند. ۱۲۹

۳-۶-۳-۹. توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه به صورت عمدی باعث تخریب اموال دیگران می شوند. ۱۳۰

۳-۷:تجزیه و تحلیل سوالات(آمار استنباطی) ۱۳۱

۳-۷-۱-تحلیل رگرسیون چندگانه. ۱۳۱

نتیجه‌گیری.. ۱۳۶

پیشنهادها ۱۴۱

منابع: ۱۴۲

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.