فایل ورد کامل تحلیل اثر اختلال سلوک بر بروز بزهکاری در کودکان و نوجوانان با رویکرد روانشناسی اجتماعی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحلیل اثر اختلال سلوک بر بروز بزهکاری در کودکان و نوجوانان با رویکرد روانشناسی اجتماعی دارای ۱۷۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل اثر اختلال سلوک بر بروز بزهکاری در کودکان و نوجوانان با رویکرد روانشناسی اجتماعی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل اثر اختلال سلوک بر بروز بزهکاری در کودکان و نوجوانان با رویکرد روانشناسی اجتماعی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل اثر اختلال سلوک بر بروز بزهکاری در کودکان و نوجوانان با رویکرد روانشناسی اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل اثر اختلال سلوک بر بروز بزهکاری در کودکان و نوجوانان با رویکرد روانشناسی اجتماعی :
فایل ورد کامل تحلیل اثر اختلال سلوک بر بروز بزهکاری در کودکان و نوجوانان با رویکرد روانشناسی اجتماعی
چکیده:
پرداختن به مسائل کودکان و نوجوانان از مهمترین تدابیر اجتماعی در جوامع امروزی است در این میان توجه به کودکان و نوجوانان بزهکار که رشد مطلوب آنان در معرض خطر قرار گرفته است از اهمیت مضاعفی برخوردار است. یکی از مسائل و مشکلات بحرانی جوامع کنونی که توجه بسیاری از روانشناسان، جامعهشناسان و حقوقدانان را به خود جلب کرده است مساله رواج بزهکاری در بین کودکان و نوجوانان است. بنابراین وقتی که مرتکب جرمی شوند نه تنها جامعه هزینه ارتکاب آنرا میپردازد بلکه هزینه ناشی از پرورش یک مجرم و تبعات آن در آینده را نیز متحمل شود. یکی از مهمترین نشانههای گرایش به بزهک
اری در اطفال و نوجوانان اختلال سلوک است که یکی از پرشمارترین اختلالات روانی میباشد که کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار میدهد. اختلال سلوک به صورت رفتارهای ضد اجتماعی آشکار مانند پرخاشگری، بدخلقی، آزار و اذیت و رفتارهای ضد اجتماعی پنهان مانند دروغ گفتن و دزدی و نقض مقررات ظاهر میشود و خصوصیات اساسی این اختلال الگوی تکرار و مزمن رفتار است که در آن حقوق اساسی دیگران یا موازین و اصول اجتماعی متناسب با سن زیر پا گذاشته میشود. توجه والدین و مربیان آموزشی کودکان در تشخیص نشانههای اولیه کمک شایانی در بهبودی این کودکان و بازگرداندن سلامت آنان و پرورش توانائیهای آنان خواهد شد. در این پایان نامه، ضمن بررسی مشکل اختلال سلوک، ویژگیها و سیر تحول آن و ارتباط آن با بزهکاری کودکان و نوجوانان، ۲۶ نفر از اطفال و نوجوانان بزهکار کانون اصلاح و تربیت مورد بررسی قرار گرفت.
این تحقیق بیانگر این واقعیت است که بیش از نیمی از این گروه مبتلا به اختلال سلوک بودند.
کلید واژهها: کودک، نوجوان، بزهکاری، اختلال سلوک
مقدمه
کودکان و نوجوانان سرشار از انرژی هستند و دوران نوجوانی و بلوغ، دوران بی قراری و سرکشی است دورانی که در هر صورتی که امکانات و فرصتها در اختیار نوجوانان باشد در هر زمینه از علم، هنر و ورزش، خلاقیتها و توانائیهایشان را به منصهی ظهور میرسانند هرگاه خانواده و جامعه نسبت به کودکان و نوجوانان بیتوجهه وسهل انگار باشند وکودکی به بزهکاری روی آورده و به زندگی ناسالم عادت کند در بزرگسالی احتمال بازگشت به اجتماع واصلاح وی تقریباً غیرممکن است. کودکان این نونهالان حساس در روند رشد نیاز فراوان به تامین احتیاجات طبیعی، غریزی، عاطفی و اخلاقی دارند. لذا در صورت عدم تامین نه تنها جامعه پذیری آنها دچار وقفه میگردد بلکه فشارهای ناشی از آن موجب آسیبپذیری بعدی آنها خواهد شد بسیاری از والدین، معلمان و سایر بزرگسالان با کودکان و نوجوانانی سرو کار دارند که رفتارهای پرخاشگرانه دارند، دروغ میگویند، به اشیاء اطراف خود آسیب میرسانند نافرمانند و با سایر کودکان در جنگ و نزاعند از آنجایی که این رفتارها مخرب و مشکل آفرینند باید به آنها توجه کافی مبذول داشت هنگامی که این رفتارها شدید و بادوام باشند آسیبهای جدی ایجاد میکنند یکی از عواملی که ممکن است در کودکان و نوجوانان باعث ایجاد بزهکاری گردد اختلال سلوک میباشد اختلالی که با تجاوز مکرر و مستمر به حقوق دیگران مشخص میشود. اختلال سلوک در مقوله اختلالات رفتار اذایی قرار میگیرد این اختلال موجب اختلال کارکرد اجتماعی و آموزش در کودکان و نوجوانان میگردد.
فایل ورد کامل تحلیل اثر اختلال سلوک بر بروز بزهکاری در کودکان و نوجوانان با رویکرد روانشناسی اجتماعی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده: ۱
مقدمه. ۲
الف-بیان مسئله: ۳
ب- سوالات تحقیق.. ۴
ج- پیشینه تحقیق.. ۴
د- فرضیه ها ۵
هـ- اهداف تحقیق.. ۵
و-اهمیت و ضرورت تحقیق.. ۶
ز-روش تحقیق: ۶
ح – ساماندهی تحقیق.. ۷
فصل اول: تعریف و شناخت مفاهیم……………………………………………………………………….. ۸
۱-۱: مفهوم کودکی: ۹
۱-۱-۱- مفهوم بزهکاری: ۹
۱-۱-۲-مفهوم نوجوانی: ۱۰
۱-۱-۳- ویژگی های بزهکاری اطفال: ۱۱
۱-۱-۴- انواع بزهکاری ارتکابی توسط اطفال: ۱۲
۱-۱-۴-۱- جرایم علیه اموال: ۱۲
۱-۱-۴-۲-جرایم علیه اشخاص: ۱۲
۱-۱-۴-۳-جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی: ۱۳
۱-۲:مفهوم و تعریف اختلال سلوک.. ۱۳
۱-۲-۱-تاریخچه اختلال سلوک.. ۱۴
۱-۲-۲- سیر تحول اختلال سلوک: ۱۶
۱-۳: دیدگاههای نظری.. ۱۸
۱-۳-۱- نظریههای خصلتها (زیستی – اجتماعی) ۱۸
۱-۳-۲- نظریه خصلت بیولوژیکی.. ۱۹
۱-۳-۳- نظریه روانکاوی.. ۲۱
۱-۳-۴- شخصیت ضد اجتماعی.. ۲۱
۱-۳-۵- نظریه یادگیری اجتماعی.. ۲۲
فصل دوم: عوامل وابسته به اختلال سلوک……………………………………………………………… ۲۳
۲-۱:وراثت… ۲۴
۲-۱-۱-جنسیت: ۲۴
۲-۱-۲-سن: ۲۵
۲-۱-۳-اختلالات روانی: ۲۶
۲-۱-۳-۱- ناهنجاری عصبی(نوروژها)یابیماریهای روان نژندی و بزهکاری: ۲۶
۲-۱-۳-۲- ناهنجاری جنون یا روان پریشی.. ۲۶
۲-۱-۳-۳- اختلال منش یا اختلال شخصیت ضد اجتماعی.. ۲۷
۲-۱-۳-۴- الکلیسم و اعتیاد به مواد مخدر. ۲۷
۲-۲:عوامل محیطی و اجتماعی.. ۲۸
۲-۲-۱:عوامل خانوادگی: ۲۸
۲-۲-۱-۱- تعامل والدین – کودک: ۲۹
۲-۲-۱-۲-نظارت خانواده ۳۱
۲-۲-۱-۳- تعارض و طلاق.. ۳۱
۲-۲-۲-پرخاشگری به عنوان رفتار آموخته شده ۳۲
۲-۲-۳- کودک آزاری و سوء رفتار با کودک.. ۳۳
۲-۳:عوامل اجتماعی – شناختی.. ۳۳
۲-۳-۱-مدرسه: ۳۴
۲-۳-۲-همسالان: ۳۴
۲-۳-۳- همتایان. ۳۵
۲-۴:عوامل زیستی و عصب شناختی.. ۳۵
۲-۴-۱- عوامل عصب روان شناختی.. ۳۶
۲-۴-۲- آلاینده های سمی.. ۳۶
۲-۵: تفکیک اختلال سلوک از سایر مصادیق اختلال رفتاری و ارتباط با آنها ۳۷
۲-۵-۱- عقب ماندگی ذهنی: ۳۹
۲-۵-۲- ناتوانی یادگیری: ۴۰
۲-۵-۳-اختلال شخصیت ضد اجتماعی.. ۴۱
۲-۵-۴-مشکلات اجتماعی، هیجانی و رفتاری.. ۴۳
۲-۵-۵- سایر عوامل: ۴۵
۲-۶:ملاکهای تشخیص (شاخصه های اختلال سلوک) ۴۵
۲-۶-۱- پرخاشگری: ۴۶
پرخاش به افراد و حیوانات… ۴۶
۲-۶-۲- دروغگویی یا فریب کاری: ۴۷
۲-۶-۳-سرقت: ۴۷
۲-۶-۳-۱- جیب بری.. ۴۷
۲-۶-۳-۲- کیف قاپی.. ۴۸
۲-۶-۳-۳-دخل زنی: ۴۸
۲-۶-۳-۴- سرقت وسایل نقیله و لوازم داخلی آن: ۴۸
۲-۶-۳-۵-سرقت از منازل: ۴۸
۲-۶-۳-۶-سرقت از مغازه ها: ۴۹
۲-۶-۴- نقص جدی مقررات… ۴۹
۲-۷:ویژگی های کودکان و نوجوانان دارای اختلال سلوک.. ۴۹
۲-۷-۱:ارتباط بین اختلال سلوک و بزهکاری کودکان و نوجوانان. ۵۱
۲-۸: ارزیابی اختلال سلوک.. ۵۴
۲-۸-۱:ارزیابی مشکلات اجتماعی، هیجانی و رفتاری.. ۵۵
۲-۸-۲- سلسله راهبردهای ارزیابی: ۵۶
۲-۸-۲-۱-غربال گری.. ۵۶
۲-۸-۲-۲-مداخله های پیش از هنگام. ۵۷
۲-۸-۲-۳- تدوین برنامه آموزش انفرادی.. ۵۷
۲-۸-۲-۴-اصلاح محیط یادگیری برای مدیریت فعال. ۵۷
۲-۸-۲-۵-آموزش رفتار مطلوب… ۶۰
۲-۹:روش های درمان اختلال سلوک.. ۶۰
۲-۹-۱- آموزش والدین.. ۶۱
۲-۹-۲- برنامه تربیت سازنده: ۶۳
۲-۹-۳-آموزش مهارت های حل مسئله: ۶۳
۲-۹-۴-خانواده درمانی.. ۶۴
فصل سوم: روششناسی تحقیق و تجزیه و تحلیل یافتههای آماری.. ۶۶
۳-۱:روش شناسی تحقیق.. ۶۷
۳-۱-۱:روش و تکنیک تحقیق.. ۶۷
۳-۱-۲: ابزار جمع آوری اطلاعات… ۶۸
۳-۱-۳: روایی آزمون ها: ۶۸
۳-۱-۴: پایایی آزمون ها ۶۹
۳-۲:تبین و تعریف جامعه اماری.. ۶۹
۳-۲-۱: روش نمونه گیری.. ۶۹
۳-۲-۲- حجم نمونه. ۶۹
۳-۳-روش اجراء و تجزیه و تحلیل داده ها ۶۹
۳-۳-۱: روش تجزیه و تحلیل داده ها ۷۰
۳-۳-۲- تجزیه و تحلیل یافته های آماری.. ۷۰
۳-۴-:مشخصات و ویژگیهای جمعیت مورد مطالعه. ۷۱
۳-۴-۳- توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت تحصیلی.. ۷۲
۳-۴-۴- توزیع پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی.. ۷۳
۳-۴-۵- توزیع پاسخگویان بر حسب شغل پدر. ۷۴
۳-۴-۶- توزیع پاسخگویان بر حسب شغل مادر. ۷۵
۳-۴-۷- توزیع پاسخگویان بر حسب تحصیلات پدر. ۷۶
۳-۴-۸- توزیع پاسخگویان برحسب تحصیلات مادر. ۷۷
۳-۵-:آمارهای توصیفی بخش خانواده ، گروه همسالان ، مدرسه. ۷۸
۳-۵-۱- بخش خانواده ۷۸
۳-۵-۱-۱-توزیع پاسخگویان بر حسب زندگی والدین.. ۷۸
۳-۵-۱-۲- توزیع پاسخگویان بر حسب کیفیت رابطه پدر و مادرشان با یکدیگر. ۷۹
۳-۵-۱-۵- توزیع پاسخگویان برحسب رابطه آنها با والدینشان. ۸۰
۳-۵-۱-۴- توزیع پاسخگویان بر حسب رفتار والدین با آنها ۸۱
۳-۵-۱-۵- توزیع پاسخگویان برحسب رفتاروالدین با آنها به هنگام انجام خطا واشتباه توسط آنها ۸۲
۳-۵-۱-۶- توزیع پاسخگویان برحسب میزان اجازه گرفتن آنها ازوالدین و یا کنترل برای ورود وخروج ازمنزل ۸۳
۳-۵-۱-۷- توزیع پاسخگویان برحسب میزان کنترل آنها برروابط آنها با دوستانشان. ۸۴
۳-۵-۱-۸- توزیع پاسخگویان برحسب خصوصیات اخلاقی والدین.. ۸۵
۳-۵-۱-۹- توزیع پاسخگویان برحسب میزان عدم حضور والدین درمنزل به هنگام شب… ۸۶
۳-۵-۱-۱۰- توزیع پاسخگویان برحسب میزان خشونت، فحاشی،کنترل شدید اعضای خانواده نسبت به آنها ۸۷
۳-۵-۱-۱۱- توزیع پاسخگویان برحسب نوع جرایم ارتکابی توسط پدرشان. ۸۸
۳-۵-۱-۱۲- توزیع پاسخگویان برحسب نوع جرایم ارتکابی توسط مادر. ۸۹
۳-۵-۱-۱۳- توزیع پاسخگویان برحسب میزان کوتاهی والدین درتربیت آنها ۹۰
۳-۵-۱-۱۴- توزیع پاسخگویان برحسب میزان علاقمندی آنها ازرفتارهای خلاف وناپسند خانوادشان. ۹۱
۳-۵-۱-۱۵- توزیع پاسخگویان برحسب اینکه بیشترازرفتارکدام عضو خانواده تقلید می کنند. ۹۲
۳-۵-۱-۱۶- توزیع پاسخگویان برحسب اینکه بیشتراز چه کسی درخانواده حرف شنوی دارند. ۹۳
۳-۵-۱-۱۷- توزیع پاسخگویان برحسب اینکه تاکنون تحت تاثیر افرادی که ازآنهاحرف شنوی دارند مرتکب سرقت شده اند ۹۴
۳-۵-۲- بخش گروه همسالان. ۹۵
۳-۵-۲-۱- توزیع پاسخگویان برحسب مدت زمانی که با دوستانشان می گذرانند. ۹۵
۳-۵-۲-۲- توزیع پاسخگویان برحسب میزان علاقمندی دوستانشان به تحصیل.. ۹۶
۳-۵-۲-۳- توزیع پاسخگویان برحسب میزان دستگیری دوستانشان توسط کلانتری.. ۹۷
۳-۵-۲-۴- توزیع پاسخگویان برحسب اینکه چه تعداد ازدوستانشان توسط کلانتری دستگیر شده اند. ۹۸
۳-۵-۲-۵- توزیع پاسخگویان برحسب میزان مشارکت دوستانشان در انجام کارهای خلاف قانون. ۹۹
۳-۵-۳- بخش مدرسه. ۱۰۰
۳-۵-۳-۱- توزیع پاسخگویان بر حسب میزان تبعیض…. ۱۰۰
۳-۵-۳-۲- توزیع پاسخگویان برحسب میزان اهانت و توهین که در محیط تحصیلشان از جانب اولیای مدرسه تجربه کرده اند. ۱۰۱
۳-۵-۳-۳- توزیع پاسخگویان بر حسب نوع خلافی که همکلاسی هایشان مرتکب می شدند. ۱۰۲
۳-۵-۳-۴- توزیع پاسخگویان برحسب تقلید ازرفتارهای خلاف همکلاسی هایشان. ۱۰۳
۳-۵-۳-۵- توزیع پاسخگویان بر حسب میزان انجام کارهای خلاف در مدرسه شان. ۱۰۴
۳-۵-۳-۶- توزیع پاسخگویان برحسب اینکه تا چه میزان رفتار خلاف ازسوی سایر دانش آموزان نسبت به آنها انجام گرفته است ۱۰۵
۳-۵-۳-۶-۱-توزیع پاسخگویان بر حسب نوع خلافی که از سوی سایر دانش آموزان نسبت به آنها انجام گرفته است ۱۰۶
۳-۵-۳-۷- توزیع پاسخگویان بر حسب نظرآنها پیرامون تاثیرمشکلات مدرسه درخلافکاری دانش آموزان ۱۰۷
۳-۵-۳-۸- توزیع پاسخگویان برحسب تمایل آنها به تخریب اموال مدرسه. ۱۰۸
۳-۶: آمارهای توصیفی بخش محله، رسانه، سایر جرایم. ۱۰۹
۳-۶-۱- بخش محله. ۱۰۹
۳-۶-۱-۱.توزیع پاسخگویان برحسب مدت زمانی که باهم محله ای هایشان می گذرانند. ۱۰۹
۳-۶-۱-۲.توزیع پاسخگویان برحسب میزان درگیری و دعوا با هم محله هایشان. ۱۱۰
۳-۶-۱-۳.توزیع پاسخگویان برحسب میزان انجام علنی و آشکار اعمال خلاف قانون در محله آنها ۱۱۱
۳-۶-۱-۴توزیع پاسخگویان برحسب میزان کیف قاپی در محله آنها ۱۱۲
۳-۶-۱-۵توزیع پاسخگویان برحسب میزان وقوع سرقت وسایل خودرودر محله آنها ۱۱۳
۳-۶-۱-۶ توزیع پاسخگویان بر حسب میزان وقوع سرقت از منازل و مغازه ها در محله آنها ۱۱۴
۳-۶-۱-۷.توزیع پاسخگویان بر حسب میزان تقلید از کارهای خلاف هم محله ای هایشان. ۱۱۵
۳-۶-۲.بخش رسانه. ۱۱۶
۳-۶-۲-۱.توزیع پاسخگویان بر حسب میزان زمان استفاده از تلویزیون. ۱۱۶
۳-۶-۲-۲.توزیع پاسخگویان برحسب میزان استفاده از ماهواره ۱۱۷
۳-۶-۲-۳توزیع پاسخگویان بر حسب میزان زمان استفاده از اینترنت… ۱۱۸
۳-۶-۲-۴توزیع پاسخگویان برحسب میزان زمان استفاده از فیلم. ۱۱۹
۳-۶-۲-۵.توزیع پاسخگویان برحسب میزان علاقمندی آنها به تماشای فیلم هایی با موضوع خلاف وجرم ۱۲۰
۳-۶-۲-۶توزیع پاسخگویان برحسب میزان علاقمندی آنها به تماشای فیلم هایی با موضوع خشونت… ۱۲۱
۳-۶-۳- بخش ارتکاب جرایم. ۱۲۲
۳-۶-۳-۱ توزیع پاسخگویان برحسب اینکه دررفتار و کردارخودبیشتر از چه کسی الگو برداری می کنند ۱۲۲
۳-۶-۳-۲توزیع پاسخگویان برحسب اینکه توصیه وحرفهای کدام گروه برای آنها مهم است. ۱۲۳
۳-۶-۳-۳.توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه اشتباهاتشان را به گردن بقیه می اندازند. ۱۲۴
۳-۶-۳-۴. توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه در انجام کارها بی مسئولیت بوده و حقوق دیگران را رعایت نمی کنند. ۱۲۵
۳-۶-۳-۵.توزیع پاسخگویان برحسب اینکه نسبت به احساسات و امیال دیگران بی توجه هستند. ۱۲۶
۳-۶-۳-۶.توزیع پاسخگویان برحسب استفاده از کلمات زشت و رکیک… ۱۲۷
۳-۶-۳-۷. توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه آغازگر دعوا هستندو با درگیری و کتک چیزی را می گیرند. ۱۲۸
۳-۶-۳-۸.توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه آیا در کودکی ازجیب پدرشان یا دیگران بدون اجازه پول برداشته اند. ۱۲۹
۳-۶-۳-۹. توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه به صورت عمدی باعث تخریب اموال دیگران می شوند. ۱۳۰
۳-۷:تجزیه و تحلیل سوالات(آمار استنباطی) ۱۳۱
۳-۷-۱-تحلیل رگرسیون چندگانه. ۱۳۱
نتیجهگیری.. ۱۳۶
پیشنهادها ۱۴۱
منابع: ۱۴۲
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 