فایل ورد کامل تحلیل معماری یتیمخانه کودکان بیسرپرست با تمرکز بر طراحی انسانی، کارکردهای حمایتی و رویکردهای اجتماعی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحلیل معماری یتیمخانه کودکان بیسرپرست با تمرکز بر طراحی انسانی، کارکردهای حمایتی و رویکردهای اجتماعی دارای ۱۰۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل معماری یتیمخانه کودکان بیسرپرست با تمرکز بر طراحی انسانی، کارکردهای حمایتی و رویکردهای اجتماعی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل معماری یتیمخانه کودکان بیسرپرست با تمرکز بر طراحی انسانی، کارکردهای حمایتی و رویکردهای اجتماعی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل معماری یتیمخانه کودکان بیسرپرست با تمرکز بر طراحی انسانی، کارکردهای حمایتی و رویکردهای اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل معماری یتیمخانه کودکان بیسرپرست با تمرکز بر طراحی انسانی، کارکردهای حمایتی و رویکردهای اجتماعی :
فایل ورد کامل تحلیل معماری یتیمخانه کودکان بیسرپرست با تمرکز بر طراحی انسانی، کارکردهای حمایتی و رویکردهای اجتماعی
فصل اول
شناخت موضوع: تعریف واژه ها،تاریخچه کودکان بی سرپرست،تعلیم و تربیت،انواع خانواده،روشهای نگهداری ………………………………………………………………………………………………………………………….۱
۱-۱- تعریف واژه ها ……………………………………………………………………………………………………….۲
۱-۱-۱ کودک ………………………………………………………………………………………………………………..۲
۱-۱-۲ کودک بی سرپرست ……………………………………………………………………………………………..۲
۱-۱-۳ خانواده …………………………………………………………………………………………………………………۲
خانواده ……………………………………………………………………………………………………………………………..۲
۱-۱-۴ یتیم ……………………………………………………………………………………………………………………..۲
۱-۱-۵ فرزند شبانه روزی ……………………………………………………………………………………………………۳
۱-۱-۶ مراقبت و پرورش …………………………………………………………………………………………………….۳
۱-۱-۷ مربی یا مادریار ………………………………………………………………………………………………………..۳
۱-۱-۸ شیرخوارگاه …………………………………………………………………………………………………………..۳
۱-۱-۹ شبانه روزی …………………………………………………………………………………………………………..۳
۱-۲ تار یخچه از کودکان بی سرپرست ………………………………………………………………………………..۳
۱-۲-۱ پیشینه تاریخی حمایت از کودکان بی سرپرست در جهان …………………………………………………۳
۱-۲-۲ پیشینه تاریخی حمایت از کودکان بی سرپرست در ایران ………………………………………………….۴
۱-۳ حمایت از کودکان بی سرپرست در اسلام ………………………………………………………………………..۵
۱-۴ چگونگی سرپرستی ایتام ………………………………………………………………………………………………..۶
۱-۵ تعلیم و تربیت……………………………………………………………………………………………………………….۷
۱-۵-۱ مفهوم تعلیم و تربیت ………………………………………………………………………………………………….۷
۱-۵-۲ نگاهی به سیر تحولی تعلیم و تربیت ……………………………………………………………………………۸
۱-۵-۳ تعلیم و تربیت در اسلام ……………………………………………………………………………………………..۹
۱-۵-۴ تعلیم و تربیت جدید ………………………………………………………………………………………………..۱۰
۱-۵-۵ آموزش و تربیت کودک …………………………………………………………………………………………۱۱
۱-۶ پدیده بی سرپرستی و عوامل آن …………………………………………………………………………………..۱۲
انگیزه و دلایل سپردن کودکان به مراکز شبانه روزی ………………………………………………………………..۱۲
۱-۶-۱ عوامل طبیعی ………………………………………………………………………………………………………….۱۲
۱-۶-۲ عوامل غیر طبیعی ……………………………………………………………………………………………………۱۳
۱-۷ مشکلات کودکان بی سرپرست ……………………………………………………………………………………۱۴
۱-۷-۱ مشکلات هویتی- شخصیتی ……………………………………………………………………………………..۱۴
۱-۷-۲ مشکلات اجتماعی …………………………………………………………………………………………………۱۴
۱-۷-۳ مراحل پذیرش در مراکز شبانه روزی ………………………………………………………………………۱۵
اقامت کودک در این مراکز در سه مرحله صورت می گیرد ……………………………………………………..۱۵
۱-۷-۴ سازمانهای ذیربط در رابطه با ساماندهی کودکان خیابانی ………………………………………………..۱۵
۱-۸ روشهای نگهداری وسرپرستی کودکان درایران ………………………………………………………………۱۵
۱-۸-۱ فرزند خواندگی …………………………………………………………………………………………………….۱۵
۱-۸-۲ امین موقت ……………………………………………………………………………………………………………۱۶
۱-۸-۳ شبه خانواده …………………………………………………………………………………………………………..۱۶
۱-۸-۴ مراکز نگهداری گروهی ………………………………………………………………………………………….۱۶
۱-۹ مقا یسه عملکرد خانه و پرورشگاه ………………………………………………………………………………..۱۷
۱-۹-۱ عملکرد خانه و پرورشگاه ……………………………………………………………………………………….۱۷
۱-۹-۲ ارتباط اجتماعی خانواده و فقدان آن در پرورشگاه ……………………………………………………….۱۷
۱-۱۰ واحدهای نگهداری کودکان بی سرپرست ……………………………………………………………………۱۸
۱-۱۰-۱ شیرخوارگاه ………………………………………………………………………………………………………..۱۸
۱-۱۰-۲ شبانه روزی مجتمع خدماتی- حمایتی ……………………………………………………………………..۱۹
۱-۱۰-۳ شبانه روزی زیر نظر مستقیم سازمان بهزیستی ……………………………………………………………..۱۹
۱-۱۱ خانواده و نقش های مختلف آن …………………………………………………………………………………۱۹
۱-۱۲۲ انواع خانواده ……………………………………………………………………………………………………….۲۰
۱-۱۲-۱ خانواده هسته ای …………………………………………………………………………………………………۲۰
تفاوت در ابعاد ………………………………………………………………………………………………………………….۲۰
۱-۱۲-۲ خانواده گسترده ………………………………………………………………………………………………….۲۰
۱-۱۲-۳ خانواده روستایی و عشایری ………………………………………………………………………………….۲۰
۱-۱۳ کارکردهای خانواده ……………………………………………………………………………………………….۲۱
۱-۱۴ مقایسه آمادگی جوامع روستایی و شهری در پذیرش کودکان بی سرپرست …………………………۲۲
۱-۱۵ فعالیت های هنری کودکان و ویژگی های آن ها ……………………………………………………………۲۳
۱-۱۵- ۱ تأثیر قصه در کودکان ………………………………………………………………………………………….۲۳
۱-۱۵-۲ نقش آواز خوانی و ترانه محلی ……………………………………………………………………………..۲۴
۱-۱۵-۳ نقاشی کودکان ………………………………………………………………………………………………….۲۵
۱-۱۵-۴ زیبایی شناسی و تأثیرات روانی رنگ در نقاشی ………………………………………………………..۲۶
۱-۱۶ معرفی رو شهای موجود جهانی ………………………………………………………………………………….۲۶
۱-۱۶-۱ دهکده های SOS ……………………………………………………………………………………………….26
۱-۱۶-۲ Residential care unite ……………………………………………………………………………….27
۱-۱۶-۳ شبه خانواده های بزرگ ………………………………………………………………………………………۲۸
۱-۱۶-۴ House parent……………………………………………………………………………………………..28
۱-۱۷ انواع روشهای مراقبتی ………………………………………………………………………………………………۲۹
۱-۱۷-۱ روشهای مراقبتی رایج در دنیا …………………………………………………………………………………۲۹
۱-۱۷-۱-۱ خانواده های فاستر ……………………………………………………………………………………………۲۹
به سه روش این کودکان به خانواده ها سپرده می شوند …………………………………………………………….۲۹
۱-۱۷-۱-۲ شبه خانواده …………………………………………………………………………………………………….۳۰
۱-۱۷-۱-۳ فرزند خواندگی ………………………………………………………………………………………………۳۰
۱-۱۸ روش های رایج و مراکز نگهداری در ایران …………………………………………………………………۳۰
۱-۱۸-۱ پرورشگاه های وابسته به شهرداری …………………………………………………………………………۳۰
۱-۱۸-۲ جمعیت خیریه فرح پهلوی ……………………………………………………………………………………۳۰
۱-۱۸-۳ انجمن های حمایت از کودکان …………………………………………………………………………….۳۰
۱-۱۸-۴ تغییرات حاصل در مراکز و شیوه نگهداری بعد از انقلاب …………………………………………..۳۱
۱-۱۸-۵ سازمان هایی که تحت نظارت بهزیستی در این زمینه فعالیت می کنند عبارتند از ……………۳۱
۱-۱۹ نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………..۳۲
فصل دوم
مطالعات تطبیقی ………………………………………………………………………………………………………………۳۴
بررسی مصادیق داخلی و خرجی ………………………………………………………………………………………..۳۴
۲-۱ بررسی نمونه های موجود در جهان و مقایسه نقاط ضعف و قوت آنها …………………………………۳۴
۲-۱-۱ دهکده SOS آکابا در اردن …………………………………………………………………………………..۳۵
۲-۱-۲ پرورشگاه باتملی …………………………………………………………………………………………………۳۶
۲-۱-۳ امید دختران و پسران …………………………………………………………………………………………..۳۶
۲-۱-۴ خانه کودکان استون ………………………………………………………………………………………………۳۷
۲-۱-۴-۱ اقامتگاه ها ………………………………………………………………………………………………………۳۷
۲-۱-۴-۲ خانه گروهی …………………………………………………………………………………………………….۳۷
۲-۱-۴-۳ بخش خدمات درمانی ……………………………………………………………………………………….۳۸
۲-۱-۵ شیرخوارگاه ANGELE ……………………………………………………………………………………….38
۲-۲ نمونه های فعلی در ایران ……………………………………………………………………………………………۳۸
۲-۲-۱ شیرخوارگاه آمنه …………………………………………………………………………………………………..۳۸
۲-۲-۱-۱ اداری ……………………………………………………………………………………………………………..۳۹
۲-۲-۱-۲ قرنطینه …………………………………………………………………………………………………………..۳۹
۲-۲-۱-۳ بخش زرد ……………………………………………………………………………………………………….۴۰
۲-۲-۱-۴ زرد پایین ………………………………………………………………………………………………………..۴۰
۲-۲-۱-۵ زرد بالا …………………………………………………………………………………………………………..۴۰
۲-۲-۱-۶ آبی …………………………………………………………………………………………………………………۴۰
۲-۲-۱-۷ بخش قهوه ای ……………………………………………………………………………………………………۴۱
۲-۳ شبانه روزی شهید قدوسی ……………………………………………………………………………………………۴۱
۲-۳-۱ بخش خوابگاهی ……………………………………………………………………………………………………۴۱
۲-۴ شبانه روزی بوشهر………………………………………………………………………………………………………۴۲
فصل سوم
معرفی فضاهای تشکیل دهنده و ارائه برنامه ی فیزیکی ………………………………………………………………۴۳
۳-۱ جمعیت و سن مخاطبین پروژه ……………………………………………………………………………………….۴۳
۳-۱-۱ سن مخاطب پروژه ………………………………………………………………………………………………….۴۳
۳-۱-۱-۱ دلایل انتخاب سنین مخاطب ………………………………………………………………………………….۴۳
۳-۱-۲ جمعیت مخاطب پروژه ……………………………………………………………………………………………..۴۴ ۳-۱-۲-۱ دلایل انتخاب جمعیت مخاطبین پروژه ……………………………………………………………………..۴۴
۳-۲ ضوابط بالا دست و استاندارد فضای معماری …………………………………………………………………..۴۴
۳-۲-۱ فضاهای مطلوب و مناسب کودکان …………………………………………………………………………..۴۴
۳-۲-۱-۱ فضاهای جذاب کودکان …………………………………………………………………………………….۴۵
۳-۲-۲ فضاها، ویژگی ها، نیازها، تجهیزات فضایی …………………………………………………………………۴۸
۳-۲-۲-۱ فضاهای اصلی عبارتند از …………………………………………………………………………………….۴۸
۳-۲-۲-۱-۱ ورودی ……………………………………………………………………………………………………….۴۸
۳-۲-۲-۱-۲ فضای انتظار ………………………………………………………………………………………………..۴۹
۳-۲-۲-۱-۳ فضای اداری …………………………………………………………………………………………………۴۹
۳-۲-۲-۱-۴ فضای پذیرش ……………………………………………………………………………………………….۵۰
۳-۲-۲-۲ بخش های کودکان ……………………………………………………………………………………………۵۰
۳-۲-۲-۲-۱ بخش شیرخوار ……………………………………………………………………………………………..۵۰
۳-۲-۲-۲-۲ بخش نوپا …………………………………………………………………………………………………….۵۱
۳-۲-۲-۲-۳ بخش نوباوه ………………………………………………………………………………………………….۵۱
۳-۲-۳ فضاهای بهداشتی ………………………………………………………………………………………………….۵۳
۳-۲-۴ فضاهای ارتباطی …………………………………………………………………………………………………..۵۳
۳-۲-۵-۱ آشپزخانه …………………………………………………………………………………………………………۵۳
۳-۲-۵-۲ انبار ………………………………………………………………………………………………………………..۵۴
۳-۲-۵-۳ موتورخانه ………………………………………………………………………………………………………..۵۴
۳-۳ برنامه فیزیکی ……………………………………………………………………………………………………………۵۵
۳-۳-۱ فضاها ………………………………………………………………………………………………………………….۵۵
۳-۳-۱-۱ فضاهای خصوصی ……………………………………………………………………………………………۵۵
۳-۳-۱-۲ فضاهای عمومی ………………………………………………………………………………………………..۵۵
۳-۳-۱-۳ فضاهای روباز …………………………………………………………………………………………………..۵۵
۳-۳-۱-۴ فضاهای جنبی و خدماتی …………………………………………………………………………………….۵۶
بررسی ضوابط و استانداردهای فضاهای تشکیل دهنده ……………………………………………………………..۶۰
۳-۴ کیفیت فضاها …………………………………………………………………………………………………………..۶۰
۳-۵ قواعد و معیارها …………………………………………………………………………………………………………۶۲
۳-۵-۱ ابعاد جسمانی کودکان ……………………………………………………………………………………………۶۲
۳-۷ اصول مکان یابی و شرایط محیطی ……………………………………………………………………………….۶۳
ویژگی های مکان استقرار مهد کودک از ۲ جنبه بررسی می شود ………………………………………………۶۴
۳-۷-۱ توپوگرافی ……………………………………………………………………………………………………………۶۴
۳-۷-۲ شرایط اقلیمی ………………………………………………………………………………………………………..۶۴
۳-۸ فضای بازی ………………………………………………………………………………………………………………۶۴
۳-۹ رنگ در فضای زندگی کودک …………………………………………………………………………………..۶۵
۳-۹-۱ تأثیر رنگ در روحیه و رفتار کودکان ……………………………………………………………………….۶۵
۳-۱۰ روش های کنترل صدا ………………………………………………………………………………………………۶۶
۳-۱۰-۱ کنترل سر و صدای داخل ساختمان ………………………………………………………………………….۶۶
۳-۱۱ شرایط دمایی و هوایی مناسب …………………………………………………………………………………….۶۶
۳-۱۲ تجهیزات ……………………………………………………………………………………………………………….۶۷
۳-۱۳ اصول ایمنی طراحی فضاهای کودکان …………………………………………………………………………..۶۸
۳-۱۴ بازی و زمین بازی کودکان ……………………………………………………………………………………….۷۰
۳-۱۴-۱ تأمین ایمنی کودکان در زمین های بازی …………………………………………………………………..۷۳
۳-۱۵ استاندارد ابزارهای بازی …………………………………………………………………………………………….۷۵
۴-۱۲ گیاهان متناسب با محیط های بازی کودکان …………………………………………………………………۸۰
فصل چهارم
شناخت بستر طرح در سطح کلان (ویژه گیهای اقلیمی و معماری سقز)
و خرد (تجزیه و تحلیل سایت) …………………………………………………………………………………………….۸۳
۴-۱ استان کردستان ………………………………………………………………………………………………………….۸۳
۴-۱-۱ موقعیت جغرافیایی شهرستان سقز ………………………………………………………………………………۸۴
۴-۱-۲ موقعیت جغرافیایی …………………………………………………………………………………………………۸۴
۴-۱-۳ برسی جمعیت شهرستان سقز …………………………………………………………………………………..۸۶
۴-۱-۴ آب وهوای شهرستان سقز……………………………………………………………………………………….۸۸
۴-۱-۵ شرایط اقلیمی ………………………………………………………………………………………………………۸۹
۴-۱-۶ دما …………………………………………………………………………………………………………………….۹۰
۴-۱-۷ فشار هوا و رطوبت ……………………………………………………………………………………………….۹۱
۵-۱-۸ باد ……………………………………………………………………………………………………………………..۹۳
۴-۱-۹ آموزش و پرورش ………………………………………………………………………………………………….۹۳
۴-۱-۱۰ طرح های مورد نیاز اجرا ……………………………………………………………………………………..۹۴
۴-۲ شناخت و تحلیل سایت مورد نظر …………………………………………………………………………………۹۵
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 