فایل ورد کامل اسلام به عنوان دین محبت و مسلمان به عنوان نماد مهرورزی با تحلیل آموزههای دینی و اجتماعی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل اسلام به عنوان دین محبت و مسلمان به عنوان نماد مهرورزی با تحلیل آموزههای دینی و اجتماعی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل اسلام به عنوان دین محبت و مسلمان به عنوان نماد مهرورزی با تحلیل آموزههای دینی و اجتماعی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل اسلام به عنوان دین محبت و مسلمان به عنوان نماد مهرورزی با تحلیل آموزههای دینی و اجتماعی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل اسلام به عنوان دین محبت و مسلمان به عنوان نماد مهرورزی با تحلیل آموزههای دینی و اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل اسلام به عنوان دین محبت و مسلمان به عنوان نماد مهرورزی با تحلیل آموزههای دینی و اجتماعی :
فایل ورد کامل اسلام به عنوان دین محبت و مسلمان به عنوان نماد مهرورزی با تحلیل آموزههای دینی و اجتماعی
مهر و محبّت مایه و سرمایهاى است که جایگاهش ، قلبى که در معارف الهیه از آن تعبیر به بیت اللّه و حرم اللّه و عرش اللّه شده است ، قلبى که همه ارزش انسان به اعتبار محتویات مثبت و نورانى آن است ، قلبى که افق طلوع ایمان و یقین و عشق به حق و مهرورزى نسبت به خلق خداست ، قلبى که صاحبش از آن مراقبت و مواظبت نموده و از این که جایگاه رذایل شود حفظش کرده و آن را به صلاح و سواد آراسته و فضاى آن را شایسته جلوه فیوضات حضرت فیّاض نموده است .
قلب خالى از حالات مثبت و محروم از مایه مهر و محبّت بنا به نظر اولیاى حق و به ویژه حضرت مولى الموحدین ، صاحبش موجودى بىمنفعت و وجودى فاقد ارزش است .
« عِظَمُ الْجَسَدِ وَطُولُهُ لاَ یَنْفَعُ إذا کَانَ الْقَلْبُ خَاوِیاً » .
بزرگى و بلندى بدن در صورتى که قلب خالى از حقایق و حالات مثبت باشد سودى نمىدهد .
رسول خدا صلی الله علیه و آله مىفرماید :
« إذَا طَابَ قَلْبُ الْمَرْءِ طَابَ جَسَدُهُ وَإذَا خَبُثَ الْقَلْبُ خَبُثَ جَسَدُهُ » .
هنگامى که قلب انسان از همه رذایل پاک باشد ، حرکات بدن و اعضا و جوارحش پاک خواهد بود و چون قلب آلوده باشد جسد و حرکات اعضا و جوارحش آلوده خواهد بود .
توجه اسلام به مهرورزی
پیامبر بزرگ اسلام صلی الله علیه و آله در روایتى مردم را براى حل مشکلاتشان به سوى آراستگان به مهر و محبّت راهنمایى مىکند ، آنجا که مىفرماید :
« اُطْلُبُوا الْحَوائِجَ إلى ذِى الرَّحْمَهِ مِنْ أُمَّتِى تُرْزَقُوا وَتَنْجَحُوا فَانَّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ یَقُولُ : رَحْمَتى فِى ذِى الرَّحْمَهِ مِنْ عِبَادِى وَلاَ تَطْلُبُوا الْحَوائِجَ عِنْدَ القاسِیَهِ قُلُوبُهُمْ فَلاَ تُرْزَقُوا وَلاَ تَنْجَحُوا فَإنَّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ یَقُولُ : إِنَّ سَخَطِى فِیْهِمْ »
نیازمندىها و حوائج خود را در میان امت من از آراستگان به مهر و محبّت بخواهید تا به رزق و روزى دست یابید و کامیاب و رستگار شوید ، زیرا خداى عزّوجلّ مىفرماید : مهر و رحمت من در میان بندگانم نزد آراستگان به مهر و رحمت است ، نیازمندىها و حوائج خود را از سنگدلان مخواهید که به رزق و روزى نرسید و کامیاب نگردید ، زیرا خداى عزّوجلّ مىگوید : خشم و غضب من در آنان است .
انواع محبت از دیدگاه امام خمینی – ره
امام خمینى (ره)در آثار خود به دو نوع محبت اشاره مىکنند یکى از آنها را مذموم «و راس کل خطیئهاش» (1)مىدانند و دیگرى را محمود و سرچشمه سعادت و کمال برمىشمرند. محبت نوع اول، محبتبه دنیاست چون انسان ولیده عالم طبیعت است محبتبه دنیا از آغاز در قلبش به وجود مىآید و هرچه بزرگتر مىشود این محبت در دل او رشد مىکند و پررنگتر مىشود و تا آنجا اوج مىگیرد که در هر حال و در همه چیز به دنبال محبوب طبیعى خود مىگردد(۲) و هرچه این توجه و دلبستگى بیشتر شود حجاب میان انسان و دار کرامتحق و یا به تعبیر دیگر پرده میان حق و قلب بیشتر و ضخیمتر مىگردد و در نتیجه از محبوب حقیقى غفلت مىورزد(۳). امام علت این نوع محبت را چنین تبیین مىکنند:
این محبت نتیجه دو قوه «شهویه» و «التذاذیه» است که خداوند به انسان ارزانى داشته تا بهوسیله این دو نیرو حفظ نوع کند. پس انسانى که گرفتار طبیعت خویش است چون این عالم را محل لذتجوییها و خوشگذرانیهاى خود مىپندارد، به آن دل مىبندد و از آنجا که انسان فطرتا به بقاء و جاودانگى علاقهمند و از فنا و نابودى متنفر است از مردن نیز به آن دلیل که آن را عامل انقطاع از لذتهاى خود مىداند، گریزان مىشود. هرچند عقلا با براهین عقلانى در فانى بودن و گذرگاه بودن عالم طبیعتبرهان اقامه کنند (۴)
نوع فایل:word
سایز:۲۴.۰ KB
تعداد صفحه:۱۸
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 