فایل ورد کامل اسلام به عنوان دین محبت و مسلمان به عنوان نماد مهرورزی با تحلیل آموزه‌های دینی و اجتماعی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل اسلام به عنوان دین محبت و مسلمان به عنوان نماد مهرورزی با تحلیل آموزه‌های دینی و اجتماعی دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل اسلام به عنوان دین محبت و مسلمان به عنوان نماد مهرورزی با تحلیل آموزه‌های دینی و اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل اسلام به عنوان دین محبت و مسلمان به عنوان نماد مهرورزی با تحلیل آموزه‌های دینی و اجتماعی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل اسلام به عنوان دین محبت و مسلمان به عنوان نماد مهرورزی با تحلیل آموزه‌های دینی و اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل اسلام به عنوان دین محبت و مسلمان به عنوان نماد مهرورزی با تحلیل آموزه‌های دینی و اجتماعی :

فایل ورد کامل اسلام به عنوان دین محبت و مسلمان به عنوان نماد مهرورزی با تحلیل آموزه‌های دینی و اجتماعی

مهر و محبّت مایه و سرمایه‏اى است که جایگاهش ، قلبى که در معارف الهیه از آن تعبیر به بیت اللّه‏ و حرم اللّه‏ و عرش اللّه‏ شده است ، قلبى که همه ارزش انسان به اعتبار محتویات مثبت و نورانى آن است ، قلبى که افق طلوع ایمان و یقین و عشق به حق و مهرورزى نسبت به خلق خداست ، قلبى که صاحبش از آن مراقبت و مواظبت نموده و از این که جایگاه رذایل شود حفظش کرده و آن را به صلاح و سواد آراسته و فضاى آن را شایسته جلوه فیوضات حضرت فیّاض نموده است .

قلب خالى از حالات مثبت و محروم از مایه مهر و محبّت بنا به نظر اولیاى حق و به ویژه حضرت مولى الموحدین ، صاحبش موجودى بى‏منفعت و وجودى فاقد ارزش است .

« عِظَمُ الْجَسَدِ وَطُولُهُ لاَ یَنْفَعُ إذا کَانَ الْقَلْبُ خَاوِیاً » .

بزرگى و بلندى بدن در صورتى که قلب خالى از حقایق و حالات مثبت باشد سودى نمى‏دهد .

رسول خدا صلی الله علیه و آله مى‏فرماید :

« إذَا طَابَ قَلْبُ الْمَرْءِ طَابَ جَسَدُهُ وَإذَا خَبُثَ الْقَلْبُ خَبُثَ جَسَدُهُ » .

هنگامى که قلب انسان از همه رذایل پاک باشد ، حرکات بدن و اعضا و جوارحش پاک خواهد بود و چون قلب آلوده باشد جسد و حرکات اعضا و جوارحش آلوده خواهد بود .

توجه اسلام به مهرورزی

پیامبر بزرگ اسلام صلی الله علیه و آله در روایتى مردم را براى حل مشکلاتشان به سوى آراستگان به مهر و محبّت راهنمایى مى‏کند ، آنجا که مى‏فرماید :

« اُطْلُبُوا الْحَوائِجَ إلى ذِى الرَّحْمَهِ مِنْ أُمَّتِى تُرْزَقُوا وَتَنْجَحُوا فَانَّ اللّه‏َ عَزَّوَجَلَّ یَقُولُ : رَحْمَتى فِى ذِى الرَّحْمَهِ مِنْ عِبَادِى وَلاَ تَطْلُبُوا الْحَوائِجَ عِنْدَ القاسِیَهِ قُلُوبُهُمْ فَلاَ تُرْزَقُوا وَلاَ تَنْجَحُوا فَإنَّ اللّه‏َ عَزَّوَجَلَّ یَقُولُ : إِنَّ سَخَطِى فِیْهِمْ »

نیازمندى‏ها و حوائج خود را در میان امت من از آراستگان به مهر و محبّت بخواهید تا به رزق و روزى دست یابید و کامیاب و رستگار شوید ، زیرا خداى عزّوجلّ مى‏فرماید : مهر و رحمت من در میان بندگانم نزد آراستگان به مهر و رحمت است ، نیازمندى‏ها و حوائج خود را از سنگدلان مخواهید که به رزق و روزى نرسید و کامیاب نگردید ، زیرا خداى عزّوجلّ مى‏گوید : خشم و غضب من در آنان است .

انواع محبت از دیدگاه امام خمینی – ره

امام خمینى (ره)در آثار خود به دو نوع محبت اشاره مى‏کنند یکى از آنها را مذموم «و راس کل خطیئه‏اش‏» (1)مى‏دانند و دیگرى را محمود و سرچشمه سعادت و کمال برمى‏شمرند. محبت نوع اول، محبت‏به دنیاست چون انسان ولیده عالم طبیعت است محبت‏به دنیا از آغاز در قلبش به وجود مى‏آید و هرچه بزرگتر مى‏شود این محبت در دل او رشد مى‏کند و پررنگتر مى‏شود و تا آنجا اوج مى‏گیرد که در هر حال و در همه چیز به دنبال محبوب طبیعى خود مى‏گردد(۲) و هرچه این توجه و دلبستگى بیشتر شود حجاب میان انسان و دار کرامت‏حق و یا به تعبیر دیگر پرده میان حق و قلب بیشتر و ضخیمتر مى‏گردد و در نتیجه از محبوب حقیقى غفلت مى‏ورزد(۳). امام علت این نوع محبت را چنین تبیین مى‏کنند:

این محبت نتیجه دو قوه «شهویه‏» و «التذاذیه‏» است که خداوند به انسان ارزانى داشته تا به‏وسیله این دو نیرو حفظ نوع کند. پس انسانى که گرفتار طبیعت‏ خویش است چون این عالم را محل لذت‏جوییها و خوش‏گذرانیهاى خود مى‏پندارد، به آن دل مى‏بندد و از آنجا که انسان فطرتا به بقاء و جاودانگى علاقه‏مند و از فنا و نابودى متنفر است از مردن نیز به آن دلیل که آن را عامل انقطاع از لذتهاى خود مى‏داند، گریزان مى‏شود. هرچند عقلا با براهین عقلانى در فانى بودن و گذرگاه بودن عالم طبیعت‏برهان اقامه کنند (۴)

نوع فایل:word

سایز:۲۴.۰ KB

تعداد صفحه:۱۸

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.