فایل ورد کامل نقش بسته‌های نرم‌افزاری و سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری بر کیفیت صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت‌های بورسی تهران


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل نقش بسته‌های نرم‌افزاری و سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری بر کیفیت صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت‌های بورسی تهران دارای ۱۶۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل نقش بسته‌های نرم‌افزاری و سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری بر کیفیت صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت‌های بورسی تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل نقش بسته‌های نرم‌افزاری و سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری بر کیفیت صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت‌های بورسی تهران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل نقش بسته‌های نرم‌افزاری و سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری بر کیفیت صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت‌های بورسی تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل نقش بسته‌های نرم‌افزاری و سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری بر کیفیت صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت‌های بورسی تهران :

فایل ورد کامل نقش بسته‌های نرم‌افزاری و سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری بر کیفیت صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت‌های بورسی تهران

چکیده: ۱

مقدمه: ۲

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱ مقدمه ۴

۲-۱ بیان مسأله ۵

۳-۱ ضرورت انجام تحقیق. ۶

۴-۱ اهداف تحقیق. ۷

۵-۱ فرضیه های تحقیق. ۸

۱-۵-۱ فرضیه های اصلی. ۸

۲-۵-۱ فرضیه های فرعی. ۸

۶-۱ روشهای جمع آوری اطلاعات.. ۸

۷-۱ قلمرو تحقیق. ۹

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

۱-۲ مقدمه ۱۱

۲-۲تعاریف عملیاتی. ۱۲

۱-۲-۲ تعریف سیستم اطلاعات.. ۱۲

۱-۱-۲-۲ تعریف سیستم اطلاعاتی مدیریت.. ۱۳

۲-۲-۱-۲ سیستم های اطلاعاتی حسابداری ۱۴

۲-۲-۲ تعریف سیستم اطلاعات حسابداری ۱۴

۳-۲ انواع سیستمهای اطلاعاتی حسابداری. ۱۶

۴-۲هدفها ومنابع سیستم اطلاعاتی حسابداری. ۱۷

۱-۴-۲ پردازش مبادلات.. ۱۷

۲-۴-۲ پردازش اطلاعات.. ۱۹

۵-۲ طراحی و استقرار سیستمهای اطلاعاتی حسابداری. ۲۲

۱-۵-۲ طراحی و اجرای هر یک از سیستمها ی اطلاعاتی. ۲۲

۲-۵-۲ تشخیص نیاز به داشتن سیستم جدید و شناخت سیستم موجود ۲۵

۳-۵-۲ تجزیه وتحلیل و ارزیابی سیستم ۲۶

۴-۵-۲ طراحی سیستم و انتخاب سخت افزار و نرم افزار مناسب جهت پردازش اطلاعات.. ۲۷

۵-۵-۲ اجرای سیستم ۲۹

۶-۵-۲ حسابرسی و نگهداری و کنترل سیستم ۳۱

۷-۵-۲ گزارش حسابرس مستقل. ۳۲

۶-۲ سیستم های اطلاعاتی حسابداری و کامپیوتری و بسته های نرم افزاری حسابداری. ۳۳

۱-۶-۲ تعریف نرم افزار و نقش آن در سیستمهای حسابداری. ۳۳

۲-۶-۲ نقش کامپیوتر در حسابدار ی. ۳۴

۳-۶-۲ تاریخچه استفاده از سیستمها ی حسابداری کامپیوتری درایران. ۳۵

۴-۶-۲ سیستمهای پردازش داده های الکترونیکی. ۳۷

۵-۶-۲ مراحل تجزیه و تحلیل و طراحی یک سیستم کامپیوتری. ۳۸

۸-۲ ویژگی ها و خصوصیات کیفی اطلاعات حسابداری. ۵۰

۹-۲ شکل و ترتیب صورت‌های مالی اساسی. ۵۳

۱-۹-۲ اصطلاحات و ارائه جزئیات.. ۵۶

۱۰-۲ پیشنیه تحقیق. ۵۷

فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق

۱-۳ مقدمه ۶۰

۲-۳ روش تحقیق. ۶۰

۱-۲-۳ از نظر زمان. ۶۱

۲-۲-۳ از نظر هدف.. ۶۱

۳-۳ روش گرد آوری اطلاعات.. ۶۲

۴-۳ روایی و پایایی پرسشنامه: ۶۳

۵-۳ جامعه آماری تحقیق ونمونه ۶۳

۶-۳ روش نمونه گیری. ۶۵

۷-۳ متغیرهای تحقیق. ۶۶

۸-۳ فرضیات تحقیق وسوالات مرتبط به آنها ۶۷

۱-۸-۳ فرضیات فرعی. ۶۷

۹-۳ روش تجزیه وتحلیل داده ها ۶۸

۱۰-۳ آزمون پایایی. ۶۸

۱-۱۰-۳ روشهای آماری پارامتری. ۶۹

۲-۱۰-۳ روشهای آماری ناپارامتری. ۷۰

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

۱-۴ مقدمه‏ 72

۲-۴ آمار توصیفی. ۷۳

۳-۴ آماراستنباطی. ۹۹

۱-۳-۴ آزمون نرمال بودن (کولموگروف –اسمیرنوف) برای فرضیه اول. ۹۹

۲-۳-۴ آزمون نرمال بودن (کولموگروف –اسمیرنوف) برای فرضیه دوم ۱۰۰

۳-۳-۴ آزمون نرمال بودن (کولموگروف –اسمیرنوف) برای فرضیه سوم ۱۰۱

۴-۳-۴آزمون نرمال بودن (کولموگروف –اسمیرنوف) برای فرضیه اصلی. ۱۰۱

۵-۳-۴ فرضیه پژوهشی فرعی اول : تاثیر سیستم های اطلاعاتی و بسته های نرم افزاری حسابداری برویژگی مربوط بودن در صورتهای مالی حسابرسی شده سازمانی: ۱۰۲

۶-۳-۴ فرضیه پژوهشی فرعی دوم: تاثیر سیستم های اطلاعاتی و بسته های نرم افزاری حسابداری برویژگی قابلیت مقایسه در صورتهای مالی حسابرسی شده سازمانی: ۱۰۵

۷-۳-۴ فرضیه پژوهشی فرعی سوم : تاثیر سیستم های اطلاعاتی و بسته های نرم افزاری حسابداری برویژگی قابلیت اعتماد در صورتهای مالی حسابرسی شده سازمانی: ۱۰۸

۸-۳-۴ فرضیه پژوهشی اصلی: تاثیر سیستم های اطلاعاتی و بسته های نرم افزاری حسابداری بر صورتهای مالی حسابرسی شده سازمانی : ۱۱۱

۹-۳-۴ بررسی میزان تاثیر سیستم های اطلاعاتی حسابداری برهریک از ویژگیهای کیفی. ۱۱۲

۱۰-۳-۴ بررسی میزان تاثیربسته های نرم افزاری حسابداری برهریک از ویژگیهای کیفی. ۱۱۶

۱۱-۳-۴ بررسی میزان تاثیر سیستم های اطلاعاتی حسابداری وبسته های نرم افزاری حسابداری برهریک از ویژگیهای کیفی. ۱۲۰

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

۱-۵ مقدمه ۱۲۵

۲-۵ نتیجه گیری. ۱۲۵

۱-۲-۵ نتیجه گیری براساس فرضیه فرعی اول. ۱۲۵

۲-۲-۵ نتیجه گیری براساس فرضیه فرعی دوم ۱۲۶

۳-۲-۵ نتیجه گیری بررسی فرضیه سوم ۱۲۶

۴-۲-۵ نتیجه گیری کلی. ۱۲۶

۴-۵ پیشنهادات برای تحقیقات آتی. ۱۲۹

پیوست ها

پیوست الف : پرسشنامه ۱۳۱

پیوست ب : آزمون پایائی پرسشنامه ۱۳۶

منابع و ماخذ

منابع فارسی: ۱۳۸

منابع لاتین: ۱۴۰

منابع اینترنتی: ۱۴۱

چکیده انگلیسی: ۱۴۲

جدول ۱-۴ میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. ۷۳

جدول ۲-۴ سابقه کاری پاسخ دهندگان. ۷۴

جدول ۳-۴ توصیف سوال ۳با توجه به نظر پاسخ دهندگان. ۷۵

جدول ۴-۴ توصیف سوال ۴باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۷۶

جدول ۵-۴ توصیف سوال ۵باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۷۷

جدول ۶-۴ توصیف سوال ۶باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۷۸

جدول ۷-۴ توصیف سوال ۷ باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۷۹

جدول ۸-۴ توصیف سوال ۸ باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۰

جدول ۹-۴ توصیف سوال ۹ باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۱

جدول ۱۰-۴ توصیف سوال ۱۰ باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۲

جدول ۱۱-۴ توصیف سوال ۱۱ باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۳

جدول ۱۲-۴ توصیف سوال ۱۲ باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۴

جدول ۱۳-۴ توصیف سوال ۱۳ باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۵

جدول ۱۴-۴ توصیف سوال ۱۴ باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۶

جدول ۱۵-۴ توصیف سوال ۱۵ باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۷

جدول ۱۶-۴ توصیف سوال ۶ ۱باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۸

جدول ۱۷-۴ توصیف سوال ۱۷ باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۹

جدول ۱۸-۴ توصیف سوال ۱۸ باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۰

جدول ۱۹-۴ توصیف سوال۱۹باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۱

جدول ۲۰-۴ توصیف سوال۲۰باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۲

جدول ۲۱-۴ توصیف سوال ۲۱ باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۳

جدول ۲۲-۴ توصیف سوال ۲۲باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۴

جدول ۲۳-۴ توصیف سوال ۲۳ باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۵

جدول ۲۴-۴ توصیف سوال ۲۴ باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۶

جدول ۲۵-۴ توصیف سوال ۲۵ باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۷

جدول ۲۶-۴ توصیف سوال ۲۶ باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۸

جدول ۲۷-۴ آزمون نرمال بودن (کولموگروف –اسمیرنوف) در فرضیه فرعی اول برای تاثیر سیستم های اطلاعاتی حسابداری برویژگی مربوط بودن. ۹۹

جدول ۲۸-۴ آزمون تی –استودنت تک نمونه ا ی در فرضیه فرعی اول برای تاثیر سیستم های اطلاعاتی حسابداری برویژگی مربوط بودن در صورتهای مالی حسابرسی شده ۱۰۲

جدول ۲۹-۴ آزمون تی –استودنت تک نمونه ا ی در فرضیه فرعی اول برای تاثیر بسته های نرم افزاری حسابداری برویژگی مربوط بودن در صورتهای مالی حسابرسی شده ۱۰۳

جدول۳۰-۴ آزمون تی –استودنت تک نمونه ای درفرضیه فرعی اول برای تاثیر سیستم های اطلاعاتی وبسته های نرم افزاری حسابداری برویژگی مربوط بودن درصورتهای مالی حسابرسی شده ۱۰۴

جدول ۳۱-۴ آزمون تی –استودنت تک نمونه ا ی برای تاثیر سیستم های اطلاعاتی حسابداری برویژگی قابلیت مقایسه در صورتهای مالی حسابرسی شده ۱۰۵

جدول ۳۲-۴ آزمون تی –استودنت تک نمونه ا ی برای تاثیر بسته های نرم افزاری حسابداری برویژگی قابلیت مقایسه در صورتهای مالی حسابرسی شده ۱۰۶

جدول ۳۳-۴ آزمون تی –استودنت تک نمونه ای تاثیر سیستم های اطلاعاتی و بسته های نرم افزاری حسابداری برویژگی قابلیت مقایسه در صورتهای مالی حسابرسی شده ۱۰۷

جدول ۳۴-۴ آزمون تی –استودنت تک نمونه ا ی برای تاثیر سیستم های اطلاعاتی حسابداری برویژگی قابلیت اعتماد در صورتهای مالی حسابرسی شده ۱۰۸

جدول ۳۵-۴ آزمون تی –استودنت تک نمونه ا ی برای تاثیر بسته های نرم افزاری حسابداری برویژگی قابلیت اعتماد در صورتهای مالی حسابرسی شده ۱۰۹

جدول ۳۶-۴ آزمون تی –استودنت تک نمونه ا ی برای تاثیر سیستم های اطلاعاتی و بسته های نرم افزاری حسابداری برویژگی قابلیت اعتماد در صورتهای مالی حسابرسی شده ۱۱۰

جدول ۳۷-۴ آزمون تی –استودنت تک نمونه ا ی برای تاثیر سیستم های اطلاعاتی و بسته های نرم افزاری حسابداری بر صورتهای مالی حسابرسی شده ۱۱۱

جدول ۳۸-۴ آزمون آنالیز واریانس برای مقایسه تاثیر سیستم های اطلاعاتی حسابداری برروی سه شاخص (مربوط بودن –قابلیت مقایسه –قابلیت اعتماد ) ۱۱۲

جدول ۳۹-۴ آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه مربوط بودن وقابلیت اعتماد ۱۱۳

جدول ۴۰-۴ بخش دوم آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه مربوط بودن وقابلیت اعتماد ۱۱۳

جدول ۴۱-۴ بخش اول آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه مربوط بودن وقابلیت مقایسه ۱۱۴

جدول ۴۲-۴ بخش دوم آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه مربوط بودن وقابلیت مقایسه ۱۱۴

جدول ۴۳-۴ بخش اول آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه قابلیت اعتمادوقابلیت مقایسه ۱۱۵

جدول ۴۴-۴ بخش دوم آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه قابلیت اعتماد وقابلیت مقایسه ۱۱۵

جدول ۴۵-۴ آزمون آنالیز واریانس برای مقایسه تاثیر بسته های نرم افزاری حسابداری برروی سه شاخص (مربوط بودن –فابلیت مقایسه –قابلیت اعتماد ) ۱۱۶

جدول ۴۶-۴ بخش اول آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه مربوط بودن وقابلیت اعتماد ۱۱۷

جدول ۴۷-۴ بخش دوم آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه مربوط بودن وقابلیت اعتماد ۱۱۷

جدول ۴۸-۴ خش اول آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه مربوط بودن وقابلیت مقایسه ۱۱۸

جدول ۴۹-۴ بخش دوم آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه مربوط بودن وقابلیت مقایسه ۱۱۸

جدول ۵۰-۴ بخش اول آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه قابلیت اعتماد وقابلیت مقایسه ۱۱۹

جدول ۵۱-۴ بخش دوم آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه قابلیت اعتمادوقابلیت مقایسه ۱۱۹

جدول ۵۲-۴ آزمون آنالیز واریانس برای مقایسه تاثیر سیستم های اطلاعاتی وبسته های نرم افزاری حسابداری برروی سه شاخص (مربوط بودن –فابلیت مقایسه –قابلیت اعتماد ) ۱۲۰

جدول ۵۳-۴ بخش اول آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه مربوط بودن وقابلیت اعتماد ۱۲۱

جدول ۵۴-۴ بخش دوم آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه مربوط بودن وقابلیت اعتماد ۱۲۱

جدول ۵۵-۴ بخش اول آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه مربوط بودن وقابلیت مقایسه ۱۲۲

جدول ۵۶-۴ بخش دوم آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه مربوط بودن وقابلیت مقایسه ۱۲۲

جدول ۵۷-۴ بخش اول آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه قابلیت اعتماد وقابلیت مقایسه ۱۲۳

جدول ۵۸-۴ بخش دوم آزمون مقایسه ای دوتایی برای مقایسه قابلیت اعتماد وقابلیت مقایسه ۱۲۳

جدول ۱-۵ تاثیر سیستم های اطلاعاتی برهر یک از ویژگیهای کیفی. ۱۲۷

جدول ۲-۵ تاثیر بسته های نرم افزاری حسابداری برهر یک از ویژگیهای کیفی. ۱۲۷

جدول ۳-۵ تاثیر سیستم های اطلاعاتی وبسته های نرم افزاری حسابداری برهر یک از ویژگیهای کیفی ۱۲۷

نمودار ۱-۴ میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. ۷۳

نمودار ۲-۴ سابقه کاری پاسخ دهندگان. ۷۴

نمودار ۳-۴ توصیف سوال ۳باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۷۵

نمودار ۴-۴ توصیف سوال ۴باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۷۶

نمودار ۵-۴ توصیف سوال ۵باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۷۷

نمودار ۶-۴ توصیف سوال ۶باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۷۸

نمودار ۷-۴ توصیف سوال ۷باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۷۹

نمودار ۸-۴ توصیف سوال ۸باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۰

نمودار ۹-۴ توصیف سوال ۹باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۱

نمودار ۱۰-۴ توصیف سوال ۱۰باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۲

نمودار ۱۱-۴ توصیف سوال ۱۱با توجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۳

نمودار ۱۲-۴ توصیف سوال ۱۲باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۴

نمودار ۱۳-۴ توصیف سوال ۱۳باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۵

نمودار ۱۴-۴ توصیف سوال ۱۴باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۶

نمودار ۱۵-۴ توصیف سوال۱۵باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۷

نمودار ۱۶-۴ توصیف سوال ۱۶باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۸

نمودار ۱۷-۴ توصیف سوال ۱۷باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۸۹

نمودار ۱۸-۴ توصیف سوال ۱۸باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۰

نمودار ۱۹-۴ توصیف سوال ۱۹باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۱

نمودار ۲۰-۴ توصیف سوال ۲۰باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۲

نمودار ۲۱-۴ توصیف سوال ۲۱باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۳

نمودار ۲۲-۴ توصیف سوال ۲۲باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۴

نمودار ۲۳-۴ توصیف سوال ۲۳باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۵

نمودار ۲۴-۴ توصیف سوال ۲۴باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۶

نمودار ۲۵-۴ توصیف سوال ۲۵باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۷

نمودار ۲۶-۴ توصیف سوال ۲۶باتوجه به نظر پاسخ دهندگان. ۹۸

شکل ۱-۲ اجزاء فعال یک سیستم اطلاعات.. ۱۲

شکل ۲-۲ مولفه های یک سیستم اطلاعاتی مدیریت.. ۱۳

شکل ۳-۲ پردازش بر روی اطلاعات مالی در سیستم اطلاعات حسابداری. ۱۴

شکل ۴-۲ تأثیر عوامل اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی بر اطلاعات تصمیم گیری. ۱۶

شکل ۵-۲ چرخه حسابداری. ۱۸

شکل ۶-۲ سیستم پردازش اطلاعات.. ۱۹

شکل ۷-۲ سیستمهای اطلاعاتی. ۲۱

شکل ۸-۲ مراحل طراحی و اجرای سیستم اطلاعاتی حسابداری. ۲۴

شکل ۹-۲ اهداف کلی طراحی یک سیستم ۲۸

شکل ۱۰-۲ نقش حسابداران و سیستم اطلاعاتی حسابداری. ۴۹

شکل ۱۱-۲ استفاده کنندگان اطلاعات حسابداری. ۵۱

شکل ۱-۳ رابطه سه گانه هدف،روش،ابزار. ۶۰

چکیده:

حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است ومدیران باید جهت تصمیم گیری بهتر ،اطلاعات مناسب وبا کیفیت را ازتمام کانالهای رسمی وغیررسمی بدست آورند.بنابراین با توجه به قابلیت های بالقوه سیستم های اطلاعاتی حسابداری وبسته های آماده نرم ا فزاری به عنوان سیستم های اطلاعاتی حسابداری کامپیوتری ،دراین تحقیق به دنبال بررسی این موضوع بوده ایم که نقش و استفاده ازاین فناوری های اطلاعاتی در صورتهای مالی حسابرسی شده موثرمی باشد یا خیر .دراین تحقیق حسابرسان معتمد سازمان بورس اوراق بهادارواساتید هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه پنچ در جامعه آماری لحاظ شدند وتاثیر بسته های نرم افزاری وسیستم های اطلاعاتی حسابداری بر صورتهای مالی حسابرسی شده شرکتهای بورسی تهران در قالب پرسشنامه ای مورد سوال وبرسی قرار گرفت ودراین تحقیق از روش نمونه گیری تصادفی ساده[۱] استفاده گردید .روشهای آماری که روی این پرسشنامه انجام داده شد آمار استنباطی بوده است که از آزمونهای کلموگروف –اسمیرنوف وآزمون تی –استودنت تک نمونه ای استفاده شد .نتایج حاصل از این پژوهش درراستای فرضیه های مطرح شده به این شرح بودند که سیستم های اطلاعاتی وبسته های نرم افزاری حسابداری بر ویژگی مربوط بودن وقابلیت مقایسه در صورتهای مالی حسابرسی شده تاثیر بالایی دارند ولیکن این تاثیر بر ویژگی ((قابلیت اعتماد ))در صورتهای مالی حسابرسی شده پایین می باشد .جهت بررسی میزان تاثیر سیسیتم های اطلاعاتی حسابداری وبسته های نرم افزاری بر هر یک از ویژگی های کیفی از آزمون آنالیز واریانس برروی سه شاخص مربوط بودن ،قابلیت مقایسه وقابلیت اعتماد استفاده گردید .بدین منظور با استفاده از آزمون مقایسه ای دوتایی میانگینها دسته های دوتایی با یکدیگر مقایسه شد و رتبه اول این تاثیر گذاری را ویژگی مربوط بودن بدست آورد .

کلید واژه ها: سیستم اطلاعاتی حسابداری ،سیستم اطلاعاتی مدیریت ،بسته های نرم افزاری ، صورتهای مالی حسابرسی شده

مقدمه:

اهمیت دسترسی به اطلاعات برای اتخاذ تصمیمی صحیح در گذشته به سان امروز مورد توجه قرار نداشت . اما امروزه ، اطلاعات مهم ترین منبع در اختیار مدیربعد از منابع انسانی محسوب میگردد .

از آنجا که افراد در جریان آغاز تصمیم به منابع اطلاعاتی چند گانه متوسل می شوند و با توجه به افزایش حجم و سرعت تولید اطلاعات ، ایجاد نوعی سیستم ضروری است که تمام این اطلاعات را پالایش ، فشرده ، ذخیره و منتقل نماید . و به همین سبب است که نظام اطلاعاتی مدیریت شکل میگیرد

سیستم اطلاعات حسابداری به عنوان بخشی از این نظام ، رویدادها ی مالی را ، ثبت و تلخیص کرده و سپس به عنوان اطلاعات حسابداری ، جهت پشتیبانی از فرآیند تصمیم گیری مدیریت گزارش می کند .

از سوی دیگر ، انقلاب فناوری و انفجار اطلاعات منطق کسب و کار کلاسیک را زیر سوال برده است .در نتیجه سازمانها ، شرکتها و موسسات ، طیف گسترده ای از گزینه های راهبردی و ساختارهای سازمانی راتجربه می کنند . مدل کسب و کار جاری سازمانها ، ریشه در اقتصاد صنعتی دارد . از این رو تناسب آن با نیازهای امروز مورد تردید است . برخی از صاحبنظران نظرات خود را در قالب سازمان دانش محور مطرح می کنند، دیگران از انتقال به اقتصاد خدمت محور متمرکز بر هوش و خرد سخن به میان میآورند ، بعضی از تمرکزجدی بر شایستگی های محوری و طرلحی سازمان به گونه ای بحث میکنند که بهترین وجه آن شایستگی ها را به صورت اهرم نفوذ درآورد . بعضی دیگر نیز طرفدار سازمان منعطف و کوچک اند .

نظریات بیشتری را نیز میتوان برشمرد ولی پیام همگی روشن است و آن اینکه مدلهای جاری راهبرد و ساختار برای پاسخگویی به چالشهای حتمی عصر اطلاعات به طور باور نکردنی نا کافی است .

دسترسی به مفید ترین و مربوط ترین اطلاعات میتواند موجبات بقای واحد اقتصادی را فراهم آورد .

امروزه موسسات و شرکتهای بزرگ و کوچک بسیاری ، از بسته های نرم افزاری تولید شده و ایجاد سیستم های خاص به عنوان سیستمهای اطلاعاتی استفاده مینمایند .

این امر در تمام کشورها و در ارتباط با انواع سازمانها مشهود است . در کشور ما نیز ازدیاد استفاده از بسته های نرم افزاری و ایجاد سیستمهای اطلاعاتی حسابداری روز به روز بیشتر شده و تعدا شرکتها و سازمانهایی که به استقرار آ نها دست میزنند افزایش می یابد .

در چنین فضایی بواسطه اهمیت استخراج صورتهای مالی حسابرسی شده بررسی نقش این سیستم های مستقر شده حایز اهمیت میشود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.