فایل کامل جان دیوئی و نقش او بهعنوان رهبر عملگرایی در آمریکا با بررسی اندیشههای فلسفی و آموزشی
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل جان دیوئی و نقش او بهعنوان رهبر عملگرایی در آمریکا با بررسی اندیشههای فلسفی و آموزشی دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل جان دیوئی و نقش او بهعنوان رهبر عملگرایی در آمریکا با بررسی اندیشههای فلسفی و آموزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل کامل جان دیوئی و نقش او بهعنوان رهبر عملگرایی در آمریکا با بررسی اندیشههای فلسفی و آموزشی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل جان دیوئی و نقش او بهعنوان رهبر عملگرایی در آمریکا با بررسی اندیشههای فلسفی و آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل جان دیوئی و نقش او بهعنوان رهبر عملگرایی در آمریکا با بررسی اندیشههای فلسفی و آموزشی :
فایل کامل جان دیوئی و نقش او بهعنوان رهبر عملگرایی در آمریکا با بررسی اندیشههای فلسفی و آموزشی در ۱۶ اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
جان دیوئی (۱۹۵۲-۱۸۵۹) رهبر عملگرایی در آمریکا
جان دیوئی در سال ۱۸۵۹ در برلینگتون در ایالت و رمونت آمریکا به دنیا آمد. وی دوران بلوغ خود را در شیکاگو و نیویورک گذراند. دیوئی در جوانی به گونه ای غیر عادی کم رو بود. او فردی دستکار و دوست داشتنی بود تکامل فردی دیوئی تدریجی بود و تنها در دو سال آخر دانشکده بود که
نشانه هایی از یک نقطه عطف تعیین کننده در زندگی فردی او مشاهده شد. (نقیب زاده، ص۱۶۴-۱۶۳)
زندگی علمی و فلسفی
تکامل شخصیت سالهای جوانی دیوئی تغییر شکل بزرگی در جهان بینی او نشان می دهد. در آن سنین او به روشنفکر مبلغ اصلاحات اجتماعی تبدیل شده بود و این تغییر تدریجاً در او به وجود آمده بود. دیویی از طریق هگل با دیالکتیک و تصویر گرایی کلیت گرایش به پراگماتیسم دست یافت. اما دیویی تأکید هگل بر عقل یا روح را به تأکید به علم و اثرات آن تبدیل کرد. (اسکفلر، ۱۳۶۶)
فلسفه دیوئی
به نظر دیوئی یک فلسفه جامع باید دارای نکات زیر باشد:
۱- جامع باشد
۲- فلسفه در حال تغییر دائمی است.
۳- فلسفه یک فرآیند است.
۴- فلسفه جریان پویاست.
۵- فلسفه در برگیرنده پاسخ هایی است که جامعه به مسائل خود می دهد.
۶- فلسفه های مختلف وجود دارد.
۷- فلسفه و آموزش و پرورش به هم وابسته اند.
(علی اکبر نصیری، ۱۳۸۴، ص ۱۷۰)
نظرات دیوئی در مورد آموزش و پرورش
وجهه های مختلف فلسفه تربیتی دیوئی:
هدف های آموزش و پرورش:
آثار فلسفی و تربیتی دیوئی:
گزیده ای از نظرات جان دیوئی:
نتیجه گیری:
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 