فایل ورد کامل طراحی کمپرسور هوا با تحلیل اصول مکانیکی، فرآیندهای مهندسی و کاربردهای صنعتی ـ پژوهشی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل طراحی کمپرسور هوا با تحلیل اصول مکانیکی، فرآیندهای مهندسی و کاربردهای صنعتی ـ پژوهشی دارای ۵۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل طراحی کمپرسور هوا با تحلیل اصول مکانیکی، فرآیندهای مهندسی و کاربردهای صنعتی ـ پژوهشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل طراحی کمپرسور هوا با تحلیل اصول مکانیکی، فرآیندهای مهندسی و کاربردهای صنعتی ـ پژوهشی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل طراحی کمپرسور هوا با تحلیل اصول مکانیکی، فرآیندهای مهندسی و کاربردهای صنعتی ـ پژوهشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل طراحی کمپرسور هوا با تحلیل اصول مکانیکی، فرآیندهای مهندسی و کاربردهای صنعتی ـ پژوهشی :

فایل ورد کامل طراحی کمپرسور هوا با تحلیل اصول مکانیکی، فرآیندهای مهندسی و کاربردهای صنعتی ـ پژوهشی

فایل ورد کامل طراحی کمپرسور هوا با تحلیل اصول مکانیکی، فرآیندهای مهندسی و کاربردهای صنعتی ـ پژوهشی
فهرست مطالب

معرفی کمپرسورها

گیربکس

محاسبات گیربکس

روش AGMA

قطر شافت

مقدمه ای بر چگونگی کار کردن کلاچ ها

محاسبات کلاچ

یاتاقانها چگونه کار می کنند ؟

محاسبات یاتاقان

محاسبات فنر

جداول و ضمایم

کمپرسورها را برحسب نیاز در اندازه های مختلفی می سازند و با توجه به نحوه کارکرد به سه نوع پیستونی ، دوار و گریز از مرکز تقسیم می شوند . کار کمپرسورها ، ایجاد نیروی مکش لازم برای مکیدن گاز مبرّد از اواپراتور ، متراکم کردن گاز ، و سپس فرستادن آن به کندانسور است ، که در آن گاز به مایع تبدیل می شود . مکندگی کمپرسور ، گاز را از سمت راست فشار ضعیف به سمت فشار قوی منتقل می کند ، و حجم گازی که باید متراکم شود بستگی به میزان جابه جایی پیستون کمپرسور دارد.

وظیفه کمپرسور در سیستم تبرید تراکمی این است که با ایجاد اختلاف فشار لازم ، جریان مبرّد را از یک قسمت سیستم به قسمت دیگر برقرار کند . در اثر وجود همین اختلاف فشار بین سمت فشار قوی و سمت فشار ضعیف است که مایع مبرّد از میان شیر انبساط به اواپراتور رانده می شود . برای اینکه بخار کم فشار ، اواپراتور را ترک کند و راهی واحد تقطیر شود باید فشاری بیشتر از فشار موجود در قسمت مکش واحد تقطیر داشته باشد.

کمپرسورهایی که در تهویه مطبوع به کار می روند برحسب ساختمان و طرزکار به انواع زیر تقسیم می شوند:

– تک سیلندر

– چند سیلندر

کمپرسورهایی که در تهویه مطبوع به کار می روند برحسب روش تراکم به انواع زیر تقسیم می شوند:

– پیستونی

– دوار

– گریز از مرکز

اجزا کمپرسورها

گیربکس

گشتاور تولیدی توسط موتور پس از انتقال توسط کلاچ به جعبه دنده می رسد. وظیفه جعبه دنده انتقال دور موتور با نسبتهای گوناگون و رساندن آن به خطوط انتقال و میل گاردان در خودروهای دیفرانسیل عقب یا مستقیماً به دیفرانسیل در خودروهای دیفرانسیل جلو است.

محاسبات گیربکس

گیربکس مورد نظر ما برای تبدیل سرعت rpm 3800ورودی به دو سرعت rpm1500و۱۲۰۰ طراحی خواهد شد.

اولین گام در طراحی گیربکس دانستن نسبت سرعت برای حدس زدن ابعاد چرخدنده هاست . پس ابتدا دو نسبت سرعت مورد نظر را محاسبه می کنیم:

روش AGMA

این روش یک روش استاندارد برای تحلیل چرخدنده هاست مشتمل بر چند فرمول کلی و ضرایب پیشنهادی است که در ادامه مورد بحث قرار می گیرد.

ابتدا تست تنش خمشی مورد انتظار :

بر اساس فرمول AGMA مقدار تنش خمشی به وجود آمده در چرخدنده ها به صورت زیر تقریب می خورد :

و ….

قطر شافت

برای انتخاب قطر شافت چون طول شافت ها آن قدر نیست که بخواهیم اثر خمش روی آن ها را در طراحی وارد کنیم ، از یک روش مرسوم طراحی در هند بوک برای قطر شافت استفاده می کنیم .

باز هم صورت مساله ای طراحی را طرح می کنیم :

انتخاب شافت خارجی از موتور با سرعت rpm ۳۸۰۰ و شافت خروجی گیربکس با دو سرعت rpm ۱۲۳۷.۲و rpm ۱۴۸۲ در حالتی که تنش مجاز شفت psi۱۲۵۰۰ باشد . ضمنا حالت شفت تو خالی برای خروجی از موتور نیز بررسی شود .

حالت اول :

انتخاب شفت توپر برای خروجی موتور و بهترین قطر شفت توپر با توجه به دورهای مختلف برای خروجی گیربکس .

گشتاور روی شفت های ۱و۲و۳ به صورت زیر است :

و …

محاسبات کلاچ

باز هم تکرار صورت مساله :

قرار است قدرتhp 2.5 خروجی از موتور دیزلی با سرعت rpm3800 توسط کلاچ طراحی شده کلاچ گیری شود .ابعاد و جنس کلاچ چه خواهد بود ؟

روند محاسبه :

نوع کلاچ

جائیکه صرفه اقتصادی حرف اول را می زند یک درگیری مثبت یا یک کلاچ اصطکاکی نوع مخروطی انتخاب خواهد شد . از آن جایی که موتور دیزلی ما با سرعت ثابت rpm 3800 کار می کند بنابراین برای درگیری بیشتر یک کلاچ اصطکاکی دیسکس یا صفحه ای نسبت به کلاچ مخروطی مناسب تر می باشد . فرض کنیم که درگیری بهتر برای ما مهمتر از صرفه ی اقتصادی باشد پس کلاچ صفحه ای باید طراحی شود .

گشتاور خروجی از موتور را دوباره محاسبه می کنیم :

و …

محاسبات یاتاقان

قبل از اینکه به سراغ طراحی یاتاقان برویم باید نیروی وارد بر آن ها را بدانیم . بنابراین با توجه به شکل زیر که حالت شماتیکی از گیر بکس است یاتاقان ها را به صورت زیر دازیم :

و …

کمپرس و طراحی فنر :

فرض می کنیم سفارش دهنده یک کمپرسور با قابلیت کمپرس ده برابر فشار هوای محیط با دبی به ما سفارش داده است .

ما محاسبات را برای دورrpm 1500 کمپرسور انجام می دهیم . بنابراین حجم هوای کمپرس شده نهایی در هر مرحله کمپرس باید مقدار زیر باشد:

و ….

محاسبات فنر

فنر خروجی باید با فشار باز شود ، اگر سطح مقطع سوپاپ وصل به فنر یعنی دارای قطرcm ۲ باشد . می خواهیم فنر در مقابل این فشار تغییر طولcm ۱ داشته باشد .

نیروی وارد بر فنر را از رابطه زیر محاسبه می کنیم :

و . …

عنوان : فایل ورد کامل طراحی کمپرسور هوا با تحلیل اصول مکانیکی، فرآیندهای مهندسی و کاربردهای صنعتی ـ پژوهشی

فرمت : word

تعداد صفحات :۵۳

حجم : ۵.۸۴ مگابایت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.