فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره چیستی هنر و طراحی بیلبورد و نقش آن در ارتباطات بصری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره چیستی هنر و طراحی بیلبورد و نقش آن در ارتباطات بصری دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره چیستی هنر و طراحی بیلبورد و نقش آن در ارتباطات بصری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره چیستی هنر و طراحی بیلبورد و نقش آن در ارتباطات بصری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره چیستی هنر و طراحی بیلبورد و نقش آن در ارتباطات بصری :
هنر ماقبل تاریخ
در حدود ۵۰ هزار سال قبل یعنی در دوران دیرینه سنگی انسان در غارها زندگی می کرد او نقاشیهای از خود باقی گذارده که از هر لحا ظ موجب شگفتی بشر امروزی است هنر غارنشینان را می توان اولین بخش تاریخ تفکر،تجلیل و خلاقیت بشری به شمار آورد چراکه بواسطه قابلیت ساختن تصویر و نماد (سمبول)بود که بشر توانست به محیط خود مسلط شود و در غارهای جنوب فرانسه و شمال اسپانیا تولد توانائی بشری را مشاهده می کنیم.انسان غارنشین به وسیله تصاویری که بر دیواره این غارها می کشند می توانست تجربیات زندگی پرکنکاش خوی را ثابت و پا برجا نگه داشته و جریانات به هم پیوسته زندگی را به صورت شکلهای ساکن و مجزا از هم ستان دهد در ین فرهنگهای مختلف شیری،فرهنگ سرخپوستان،اسکیموها و سیاهیوستان و اغلب برری(یریمی تو)می نامند که این عنوان هنوز برای بعضی ها که مردم مفهموم زیست تر پایین تر است در اصل توسط کسانی اختراع شد که مردم زیر استعمار و استثعار خود کشیدند
در فرهنگ هائی که موردبحث هاست مردم در تماس مستقیم با طبعت زندگی میکنند و برای ارتباط با نیاکان واقعی و اساطیری خویش محطور با عالم وجود از آیین ها و مراسم روحانی و دست ساخته های جادوئی استفاده می کنند
هنر بین النهرین
درسیده دم تاریخ مکتوب بین النهرین اقوام سومری که اصل و منشأ آنها هنوز بزرگترین سما تاریخ باستانی است در این سرزمین سکنی گزیدند سومریان مردمی کشاورز بودند.
تاریچه تصویر سازی در جهان
تصویر سازی در طول تاریج چیزی جز روایت گری تصویری یا داستان پردازی تصویری نبوده است.اما شروع داستان سرایی به صورت مکتوب خود با آغاز تمدن های اسطوره یی و پیدایش اشکال خطوط نوشتاری (که قدیمی ترین آنها خطوط تصویری مانند خط هیروگلیف مصری و خطوط میخی باستان از قبیل خط سومری و عیلامی)بوده است که به کممک آن ها افسانه های اساطیری در کتیبههای سنگی و مهرها یا پاپیروس نوشته می شود.در خلال تمان آن تصاویر داستان هایی در مودر خلقت جهان و انسان،نیروها مافوق طبیعی و راز تولدو مرگ و جهان ماورا موجود بود که در پلان های داستانی به هم مربوط می شدند.
هنر تصویر سازی قبل از پیدایش خط (یعنی دوران قبل از تاریخ)در دوران پارینه سنگی و میان سنگی در نمونه هایی مثل نقاشی غارها (مثل غارهای جادویی نبود است.در آن دوران نقوش در ارتباط با انتقال جادویی قدرت های مرموز جهان طبیعت به درون زندگی جمعی انسان ها در مواقع شکار برای سیطره بر قدرت حیوانات یا در مواقع دیگر همراه مراسم و رقص های آیینی به منظور چیرگی بر قدرت های تخریب گر طبیعت یا ظاهر کردن باران و امثالهم،به تصویر کشیده میشدند.سپس به تدریج در دوران نوسنگی با به وجود آمدن کشاورزی و دامپروری و ظهور هسته های اولیه زندگی اجتماعی انسان در شهرها توتم های افسانه هایی(علامت های مقدس)و حماسه ها شکل می گیرند و تصویر سازی،ابزارهای بیانی چنین حماسه هایی می شوند.سپس با ظهور مذاهب و نزول کتب آسمانی،از قرون میانه تصویرسازی داستانی به همراه متون کتاب های مقدس(مانند انجیل عهد عتیق و انجیل عهد جدید)وسیله ای می شود برای بازگو کردن روایات مذهبی (داستان های پیامبران و مردمان همان عصر آنان)و تجسم چهره های قدیسین و فرشتگان و رویارویی نیروهای خیر و شر.در مشرق زمین مثلاً درسرزمین چین تصویرسازی بازگویی نمادین گونه نقوش بود و به تدریج تحت تأثیر تعلیمات فرزانگانی چون کنفوسیوس و لائوتسه (پس از دورانهان)تصویر سازی،حکایتی اندرزگونه و پرداختی شاعرانه از پدیده های طبیعی می شود.
تاریخجه تصویر سازی در ایران
در سرزمین ایران در سنت نقاشی مینیاتور پس از دوره عباسی (مکتب بین المللی عباسی)و سلجوقی(مکتب سلجوقی)تا دوره تیموریان (مکتب هرات)و سپس آغاز عصر نوین در عهد صفویه (مکتب تبزیز،قزوین و اصفهان)،نقوش تصویری روایی (دارای محتوای داستانی)راوی قصص و حکایت های منظوم (شعر گونه)بوده اند.
آثار منظومی چون مقامات حریری،ورقه و گلشاه،کلیله و دمنه و دیوان های اشعار چون شاهنامه(که یک منظومه اشعار حماسی است)و داستان های عاشقانه در منظومه هایی مثل خمسه نظامی که در این تصاویر بیانگر مضامین داستانی موجود در اشعار می باشند.سپس در دوره صد ساله اخیر تصویرسازی معاصردر سبک های قهوه خانه یی و سقّاخانه ای،دیگر بار داستان های حماسی شاهنامه در پرده سازی ها و حکایت های مذهی مانند داستان های مربوط به واقعه کربلا،به تصویر کشیده شدند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 