فایل کامل انسانشناسی با بررسی مبانی فلسفی، رویکردهای علمی و تحلیل فرهنگی در شناخت انسان
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل انسانشناسی با بررسی مبانی فلسفی، رویکردهای علمی و تحلیل فرهنگی در شناخت انسان دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل انسانشناسی با بررسی مبانی فلسفی، رویکردهای علمی و تحلیل فرهنگی در شناخت انسان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل کامل انسانشناسی با بررسی مبانی فلسفی، رویکردهای علمی و تحلیل فرهنگی در شناخت انسان۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل انسانشناسی با بررسی مبانی فلسفی، رویکردهای علمی و تحلیل فرهنگی در شناخت انسان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل انسانشناسی با بررسی مبانی فلسفی، رویکردهای علمی و تحلیل فرهنگی در شناخت انسان :
فایل کامل انسانشناسی با بررسی مبانی فلسفی، رویکردهای علمی و تحلیل فرهنگی در شناخت انسان
فصل اول: کلیات
فصل دوم: آفرینش انسان
فصل سوّم: « روح ملکوتی»
مرغ باغ ملکوتم، بیم از عالم خاک چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم
فصل دوم: آفرینش انسان
۱- فرضیه تکامل زیستی:
آن چه در مورد آفرینش انسان مطرح است، همان اختلافی است که بین اندیشمندان طرف دار فرضیه تکامل زیستی و مطالب موجود در کتب مقدّس است.
آن چه مسلمّ است، تاریخچه اختلاف نظر درباره چگونگی پیدایش انسان به داروین بر نمی گردد. داروین۱۸۷۱ میلادی، نظریه خود را ارائه داد، در صورتی که آناکسیمندر در قرن ششم قبل از میلاد نظریه پیدایش انسان از نوعی دیگر از حیوانات مطرح کرده، آن چه مهّم است، این است که آیا نظریه تکامل موجب تزلزل و ثاقت متون دینی و زیر سوال رفتن دین است.
۱۸. تاریخچه اختلاف نظر درباره چگونگی پیدایش انسانبه چه زمانی بر می گردد؟
برای بررسی موضوع باید اصول نظریه تکامل و آفرینش انسان از نظر قرآن مورد توجّه قرار داده شود.
ثبات انواع یا تحوّل انواع:
منظور از ثبات انواع یعنی انواع جانوری و گیاهی ثابت هستند. یعنی هیچ نوع حیوانی به نوع دیگر قابل تبدیل نیست و هیچ رابطه ای با هم ندارند.
امّا نظر دیگر( تحول انواع) این است که انواع گیاهای و جانوری از ابتدا به این شکل نبوده اند، بلکه از انواع ساده تر به وجود آمده اند که به نظریه تکامل یا تغییر تدریجی انواع معروف است.
چارلز داروین حدود بیست و پنج سال به جمع آوری مدارک و قرائن علمی مربوط به تکامل انواع اقدام کرد و سپس نظریه خود را در کتاب« اصل انواع از طریق گزینش طبیعی یا بقای نژادهای شایسته در تلاش برای زندگی مطرح کرد.
داروین هرگز مطرح نکرد که انسان از نسل میمون است، بلکه به او گفت انسان و میمون از تبار مشترکی هستند
۱۹. منظور از ثبات انواع و تحوّل انواع چیست؟
« ارکان نظریه تکامل»
فرضیه تکاملی داروین که به نظریه انتخاب طبیعی مشهور است، بر سه مفهوم استوار است:
الف) تغییرات تصادفی: که در یک نوع روی داده و به نسل بعدی منتقل می شود. منشأ این تغییرات کاملاً حدسی است.
ب) تنوّع بقا: در طبیعت هر جانداری برای حفظ موجودیت خود در ستیز است برای اجتناب از معدوم شدن نبرد می کند.
ج) انتخاب طبیعی یا بقای اصلح: موجودی که بتواند خود را با طبیعت سازگار کند، می ماند و بر اساس قانون توارث آنچه از آن ها زاده می شوند، آنهایی که با طبیعت سازگارتر باشند، شانس بیشتری برای بقاء خواهند داشت.
۲۰. ارکان فرضیه تکاملی داروین را بنویسید؟
۲۱. داروین از اصول حراست از تغییرات مفید و بقای اصلح به چه چیزی تغییر می کند؟ انتخاب طبیعی
۲۲. نارسایی های فرضیه تکامل را بنویسید چه نتیجه ای در بر داشت؟
« نارسایی های فرضیه تکامل»
انتقادهایی که بر این فرضیه وارد شد، نارسایی آن را مشخص می کرد، که عبارتند از:
الف) تغییرات جزئی امکان پذیر است امّا تغییرات کلّی خیر. تا جایی که گلدار اشمیت و شیند ولف می گویند، مطالعات آزمایشگاهی فقط تغییرات درون نوع را ثابت می کند نه شکل گیری انواع جدید را
ب) تحوّلات همیشه به سوی سازگاری با محیط نیست. اگر زرافه برای به دست آوردن غذا گردنش دراز می شود. در عوض آهو یا گوزن ایرلندی شاخهایش به اندازه ای رشد کرده که بی فایده است یا رشد بی اندازه دندان نیش پلنگ شمشیر دندان یا تحلیل رفتن چشم های ماهی های غارنشین که بودنش ضرری نداشت.
ج) فاصله انسان و حیوان به قدری زیاد است که از طریق نظریه انتخاب طبیعی داروینی قابل توجّه نیست.
تا جایی که « آلفرد راسل والاس» که همزمان داروین بود بر این باور بود که فاصله بین عقل انسان و میمون بیش از آن است که داروین اذعان کرده یا تکلم انسان اصلاً قابل مقایسه با مبادله علائم در حیوانات نیست. به عقیده چارلزلایل ذهن بشر ویژگی هایی دارد که نمی شود با تحویل به انتخاب طبیعی آن ها را توضیح داد.
نتیجه گرفته می شود که این فرضیه قطعی و مستند به مدارک علمی بشود. صرفاً آمیزه ای از شواهد حسی و نظریه پردازی است، بنابراین نمی توان به عنوان یک حقیقت علمی در کتب درسی مطرح کرد، همان طور که ایالت های مختلف ان را حذف کردند.
۲۳. آثار و پیامدهای اعتقادی دارونیسم را بنویسید؟
با این که خود داروین هرگز منکر وجود خدا نبوده، حتیّ تا آخر عمر تکالیف مذهبی پرئتستان ارتدکس خود را انجام می داده و می گفت این نظریه صرفاً مسئله ای علمی است و با عرض ورزی بر ضد دین یا کلیسا همراه نیست.
امّا مخالفان کلیسا یا دین با عرض ورزی از آب گل آلود ماهی گرفتند. از آن به عنوان کشفی علمی که با آموزه های کتب مقدس و دین مخالف است، مطرح کردند
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 