فایل کامل تعریف و اقسام شر با بررسی دیدگاههای فلسفی، دینی و پیامدهای اخلاقی ـ اجتماعی
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل تعریف و اقسام شر با بررسی دیدگاههای فلسفی، دینی و پیامدهای اخلاقی ـ اجتماعی دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل تعریف و اقسام شر با بررسی دیدگاههای فلسفی، دینی و پیامدهای اخلاقی ـ اجتماعی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل کامل تعریف و اقسام شر با بررسی دیدگاههای فلسفی، دینی و پیامدهای اخلاقی ـ اجتماعی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل تعریف و اقسام شر با بررسی دیدگاههای فلسفی، دینی و پیامدهای اخلاقی ـ اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل تعریف و اقسام شر با بررسی دیدگاههای فلسفی، دینی و پیامدهای اخلاقی ـ اجتماعی :
فایل کامل تعریف و اقسام شر با بررسی دیدگاههای فلسفی، دینی و پیامدهای اخلاقی ـ اجتماعی
تعریف و اقسام شر
مسئله شر، یکی از صفات سه گانه خدا – علم، قدرت مطلق و خیر خواهی – را به چالش می طلبد؛ زیرا خدای ادیان، خدایی است که عالم و قادر مطلق است و هم کاملاً خیرخواه.
به نظر می رسد که مفاهیم خیر و شر یا خوبی و بدی از مفاهیم بدیهی و روشن است که همه انسانها کمابیش آنها را درک
می کنند. ساختار وجودی آدمی به گونه ای آفریده شده است که این مفاهیم را می فهمد. همگان به خوبی عدالت و بدی ظلم حکم می کنند.
به طور کلی شر را به دو قسم تقسیم می کنند:
شر اخلاقی و شر طبیعی
گاه شر نتیجه عامل انسانی است که به آن شر اخلاقی می گویند؛ مانند دزدی، قتل، غارت و جنگ. گاهی دیگر شرور بدون مداخله عامل انسانی پدید می آیند که به آن شر طبیعی می گویند؛ مانند زلزله، آتشفشان، سیل، طوفان و امراض ناعلاج
از بررسی این شرور – اعم از طبیعی و اخلاقی – به دست می آید که آنها، از آن رو شر به شمار می آیند که موجب رنج و ناراحتی انسان می شوند و اگر هیچ گونه رنج و ناراحتی از آنها به انسان نرسد، شر نیستند. همچنین اگر تفکر شخص به گونه ای باشد که امور شرورانه را عامل رنج و ناراحتی خود نداند، بلکه آنها را عوامل تکامل ساز بداند، شر معنا و مفهوم نمی یابد.
راه حل های مسئله شرور
۱- شر، لازمه جهان مادی است
۲- شر، ناشی از آزادی انسان است.
۳- شر ناشی از جزئی نگری است.
۴- شر ناشی از جهل انسان است.
شر، لازمه جهان مادی است
این دیدگاه بر آن است که در عامل، شر وجود دارد، اما لازمه جهان مادی است و جهان مادی در مجموع خیر است. از این رو، خلقت جهان بهتر از عدم آن است.
فارابی، فیلسوف بزرگ اسلامی در این باره می گوید:
خدا که قدرت و حکمت و علم خود تام است، تمامی افعال او کامل و بدون نقص و عیب است. آفات و شروری که عارض اشیای طبیعی می شود، ضروری است. عالم ماده، نمی تواند خیر محض را بپذیرد.
خداوند به انسان، نعمت آزادی و اختیار ارزانی داشته و خوبی های و بدی ها را نیز به او الهام کرده است. همچنین دستورهای سعادت بخشی را از طریق رسولان برای تکامل به انسان هدیه فرموده است.
خداوند به دو گونه می توانسته است انسان را خلق کند:
– بدون اختیار و یا به تعبیری مجبور، تا هیچ گناهی از او سرنزند؛ – مختار و آزاد تا مراحل کمال و سعادت را با اختیار طی کند و لازمه این گونه آفرینش است که برخی آدمیان، به اعمال شرورانه روی آورند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 