فایل کامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش با بررسی چارچوب‌های علمی، رویکردهای فلسفی و مطالعات پیشین در تحقیقات


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش با بررسی چارچوب‌های علمی، رویکردهای فلسفی و مطالعات پیشین در تحقیقات دارای ۲۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش با بررسی چارچوب‌های علمی، رویکردهای فلسفی و مطالعات پیشین در تحقیقات  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش با بررسی چارچوب‌های علمی، رویکردهای فلسفی و مطالعات پیشین در تحقیقات۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش با بررسی چارچوب‌های علمی، رویکردهای فلسفی و مطالعات پیشین در تحقیقات،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش با بررسی چارچوب‌های علمی، رویکردهای فلسفی و مطالعات پیشین در تحقیقات :

فایل کامل مبانی نظری و پیشینه پژوهش با بررسی چارچوب‌های علمی، رویکردهای فلسفی و مطالعات پیشین در تحقیقات

فصل اول: کلیات

مقدمه

بیان مساله

انگیزه‌های انتخاب موضوع تحقیق

اهداف تحقیق

اهمیت موضوع تحقیق

سوالات اصلی تحقیق

فرضیه‌های تحقیق

نوآوری تحقیق

تعاریف عملیاتی

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

قسمت اول: مفاهیم حسابداری بهای تمام شده و انواع سیستم‌های حسابداری

حسابداری بهای تمام شده

اهمیت بهای تمام شده و اقلام تشکیل دهنده آن

نقش اطلاعات حسابداری در تصمیم‌گیری

بخشهای سیستم حسابداری بهای تمام شده

عوامل موثر بر سیستم حسابداری بهای تمام شده

ماهیت حسابداری بهای تمام شده

عناصر تشکیل دهنده بهای تمام شده

سیستمهای هزینه‌یابی

سیستمهای هزینه‌یابی سنتی

سیستمهای هزینه‌یابی سفارش کار

سیستمهای هزینه‌یابی مرحله‌ای

هزینه‌یابی محصولات مشترک و فرعی

هزینه‌یابی بر مبنای هدف

قسمت دوم: هزینه یابی برمبنای فعالیت ABC و انواع سیستم‌های هزینه یابی برمبنای فعالیت

مقدمه

نقش و اهمیت هزینه سربار در تولید

حسابداری مدیریت

رویکردهای حسابداری مدیریت

هدفهای حسابداری مدیریت

تفاوتهای اساسی بین حسابداری مدیریت و حسابداری مالی

روابط بین حسابداری مالی، سیستم حسابداری بهای تمام شده و حسابداری مدیریت

طبقه‌بندی هزینه‌ها

هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت (ABC)

کاربرد استفاده از سیستم ABC

مناسب‌ترین زمان کاربرد سیستم ABC

سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت در مقایسه با سیستم سنتی

مدیریت بر مبنای فعالیت

نسل‌های هزینه‌یابی برمبنای فعالیت

هزینه‌یابی مبتنی بر فعالیت بر مبنای زمان

قیمت‌گذاری برمبنای فعالیت

بودجه‌بندی بر مبنای فعالیت

قسمت سوم: ویژگی‌های صنایع آلومینیوم و کاربرد هزینه‌یابی برمبنای فعالیت

مشخصات قلمرو تحقیق

شمای ارتباطی سیستم بهای تمام شده با سایر سیستمهای اطلاعاتی

فرآیند تولید در شرکت

مراحل تولید

پروسه تولید

روش محاسبه بهای تمام شده

بهای تمام شده محصولات در سال ۱۳۸۳

طراحی و پیاده‌سازی سیستم هزینه‌یابی برمبنای فعالیت

مقایسه پیاده‌سازی و نصب

تعیین فعالیتها

تعیین محرکهای فعالیت

تخصیص هزینه‌ها

مقایسه هزینه سربار محصولات براساس سیستم سنتی و سیستم ABC

مقایسه بهای تمام شده محصولات براساس سیستم سنتی و سیستم ABC

قسمت چهارم: تحقیقات انجام شده

پیشینه تحقیق

فصل سوم: متدولوژی تحقیق

مقدمه

روش تحقیق

ابزار تحقیق

فرضیه‌های تحقیق

قلمرو تحقیق

داده‌های تحقیق

متغیرهای تحقیق

روش جمع‌آوری داده‌ها

روش تحلیل داده‌ها

۳-۳ ابزار تحقیق:

معیار سنجش در این پژوهش مبانی نظری حسابداری می‌باشد بدلیل بررسی سیستم بهای تمام شده و روش ABC در شرکت مورد قلمرو تحقیق از تجزیه و تحلیل اطلاعات و تفسیر و پردازش اطلاعات استفاده شده است.

۴-۳ فرضیه‌های تحقیق:

۱-۴-۳ فرضیه اصلی اول:

بین اطلاعات بهای تمام شده براساس سیستم هزینه‌یابی برمبنای فعالیت با سیستم سنتی تفاوت معناداری وجود دارد.

۲-۴-۳ فرضیه اصلی دوم:

اطلاعات قیمت تمام شده براساس سیستم هزینه‌یابی برمبنای فعالیت در مقایسه با سیستم سنتی تاثیر بیشتری بر تصمیم‌گیری استفاده‌کنندگان دارد.

۵-۳ قلمرو تحقیق:

از نظر قلمرو موضوعی، موضوع تحقیق بررسی امکان بکارگیری سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت ABC در صنایع آلومینیوم و مقایسه آن با سیستم سنتی و تاثیر آن بر تصمیم‌گیری شرکت می‌باشد.

از نظر قلمرو مکانی، تحقیق منحصر و محدود به کارخانجات نورد آلومینیوم (گروه کارخانجات تولیدی نورد آلومینیوم – سهامی عام) می‌باشد.

می‌باشد.

از نظر قلمرو زمانی صورتهای مالی، گزارشات حسابرسان و بازرسان قانونی و اسناد و مدارک مالی مربوط به سالهای مالی ۸۳-۱۳۸۲ مورد بررسی قرار گرفته است.

۶-۳ داده‌های تحقیق (جامعه آماری):

از بین شرکتهای بزرگ آلومینیومی در سطح کشور به دلیل شرایط کاری مناسب و اهمیت قلمرو تحقیق بعنوان یکی از شرکتهای بزرگ تولید کننده، محصولات آلومینیومی در کشور و از

میان شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، گروه کارخانجات نورد آلومینیوم (سهامی عام) بعنوان جامعه آماری (نمونه) در نظر گرفته شده است.

۷-۳ متغیرهای تحقیق:

انجام هر پژوهش مستلزم تعیین و تعریف متغیرهای تحقیق می‌باشد. متغیرهای هر تحقیق به دو دسته تقسیم می‌شوند یکی متغیرهای مستقل و دیگری متغیرهای وابسته هستند.

متغیرهای مستقل متغیرهایی هستند که بوسیله محقق اندازه‌گیری، انتخاب و دستکاری می‌شوند تا تاثیر یا ارتباط آن با متغیر دیگری معین شود، متغیر مستقل پیش فرض متغیر وابسته

است به عبارت دیگر این متغیر مقدمه و متغیر وابسته نتیجه است.

متغیر وابسته یا متغیر پاسخ، عبارت است از وجهی از رفتار یک ارگانیسم که تحریک شده است، متغیر وابسته شناسایی یا اندازه‌گیری می‌شود تا تاثیر متغیر مستقل بر آن معلوم و

مشخص شود. متغیرهای مستقل و وابسته در این پژوهش عبارتند از:

اطلاعات بهای تمام شده بر اساس سیستم ABC و سیستم سنتی به عنوان متغیر مستقل

تصمیم‌گیری مدیریت در کارخانجات نورد آلومینیوم به عنوان متغیر وابسته.

۸-۳ روش جمع‌آوری داده‌ها:

برای جمع آوری ادبیات تحقیق از روش کتابخانه‌ای و برای جمع‌آوری اطلاعات مالی مورد نیاز به منظور آزمون فرضیه‌ها از روش میدانی استفاده شده است.

روشهایی که در این تحقیق جهت گردآوری اطلاعات استفاده شده است به شرح زیر می‌باشد:

۱ـ مطالعه سوابق، کتب، پایان‌نامه‌ها و نشریات در دسترس.

۲ـ مصاحبه و گفتگو با مسئولین شرکت قلمرو تحقیق.

۳ـ بازدید عینی از کارخانه و نحوه عمل حسابداری آن.

۴ـ گفتگو و مصاحبه با افرادی که قبلا بر روی سیستم ABC و یا کارخانجات آلومینیوم تحقیق کرده‌اند.

۵- گفتگو و مصاحبه رسمی و غیر رسمی با کارکنان و سرپرستان

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.