فایل ورد کامل آزمایش ضربه جت آب با بررسی اصول مکانیکی، فناوری‌های آزمایشگاهی و کاربردهای صنعتی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل آزمایش ضربه جت آب با بررسی اصول مکانیکی، فناوری‌های آزمایشگاهی و کاربردهای صنعتی دارای ۵۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل آزمایش ضربه جت آب با بررسی اصول مکانیکی، فناوری‌های آزمایشگاهی و کاربردهای صنعتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل آزمایش ضربه جت آب با بررسی اصول مکانیکی، فناوری‌های آزمایشگاهی و کاربردهای صنعتی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل آزمایش ضربه جت آب با بررسی اصول مکانیکی، فناوری‌های آزمایشگاهی و کاربردهای صنعتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل آزمایش ضربه جت آب با بررسی اصول مکانیکی، فناوری‌های آزمایشگاهی و کاربردهای صنعتی :

فایل ورد کامل آزمایش ضربه جت آب با بررسی اصول مکانیکی، فناوری‌های آزمایشگاهی و کاربردهای صنعتی

جریان سریع یک سیال به جت موسوم می‌باشد که در بسیاری از موارد برای تولید کار مکانیکی بکار می‌رود و نمونه‌ای از این کار‌بردها توربین پلتون می‌باشد، همچنین از ضربه جت برای چسباندن دوپلیت و شکستن یخ استفاده می‌شود. کابرد دیگر ضربه جت درجه شکاری می‌باشد.

هدف از آزمایش:

هدف از این آزمایش بررسی نیروی وارده از یک جت آب به موانع ساکن و مقایسه آن با قوانین مومنتم می‌باشد.

تجزیه و تحلیل و تئوری آزمایش:

معادلات پیوستگی، انرژی( برنولی)و مونتم روابطی هستند ه ب اآنها اکثر مسائل هیدرولیک قابل بررسی می‌باشد، در آزمایش ضربه جت از هر سه مورد فوق استفاده می‌شود. لذا هر یک از معادلات فوق را بطور جداگانه مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار می‌دهیم.

مقدر سیالی را که در واحد زمان از یک مقطع عبور می‌کند دبی یا شدت جریان گویند، شدت جریان ممکن است بصورت دبی حجمیQ، یا دبی جرمی» M « و یا دبی وزنیG بیان شود برای سیالات تراکم ناپذیر بطور متداول از دبی حجمی استفاده می‌شود اما برای سیالات تراکم‌پذیر بهتر است از ۱- دبی حجمی یا۲- دبی وزنی

استفاده کنیم در سیستم SI واحد دبی حجمیواحد دبی جرمی و Sec /Kg واحد

دبی وزنی است.

ابتدا مقطعی به مساحت A را درنظر می‌گیریم که سیال با سرعت یکنواخت V از آن عبور کند،سیال در مدت زمان dt مسافتVdt راطی می‌کند حجم سیال جاری در مدت dt برابر Avdt است بنابراین دبی حجمی( دبی جاری در واحد زمان) برابر است با:

رابطه فوق نشان می‌دهد که دبی حجمی برابر است با سرعت متوسط ضربدر سطح مقطع عبور جریان( مقطع بر امتداد سرعت عمود است) اگر دبی حجمی را در جرم مخصوص سیال ضرب کنیم دبی جرمی بدست می‌آید واگر در وزن مخصوص آن ضرب کنیم، دبی وزنی حاصل می‌شود بنابراین خواهی داشت:

بدیهی است که در حالت کلی توزیع سرعت روی مقطع یکنواخت نیست، اگر سرعت جریان در عبور از المان سطح را به u نشان دهیم، دبی حجمی عبوری از المان udA است بنابراین دبی حجمی بصورت زیر بیان می‌شود:

که سرعت V متوسط عبور از مقطع است اگر u بصورت تابعی از A معلوم باشد می‌توان از معادلات فوق دبی را تعیین کرد در بعضی موارد ممکن است که مقطع جریان به چند سطح کوچک تقسیم شده باشد و سرعت متوسط را در هر یک از سطوح کوچک بدانیم در این حالت دبی از رابطه زیر تعیین می‌شود:

اگر دبی را به روشی مستقیماَ اندازه‌گیری کرده ‌باشیم سرعت متوسط را می‌توان از رابطه زیر بدست آورد:

دربحث فوق همواره سطح مقطع را عمود بر بردار سرعت در نظر گرفته‌ایم درحالت کلی بردار سرعت u در هر نقطه به امتداد عمود بر المان سطح زاویه‌ای مانند می‌سازد.

در اینصورت دبی عبور از المان برابر است با :

معادله فوق معادله عمومی پیوستگی است که برای جریانهای داخلی بکار می‌رود این معادله بیان می‌کند که دبی جرمی خالص ورودی به حجم کنترل برابر است با میزان افزایش جرم داخل حجم کنترل نسبت به زمان، معادله پویستگی برای حالات خاص به صورتهای زیر ساده می‌شود مثلاَ برای جریان دائمی چون است معادله

پیوستگی به صورت زیر بیان می‌شود.

معادلات فوق هم برای جریان تراکم پذیر و هم برای جریان تراکم ناپذیر به کار می‌رود،درجریان تراکم ناپذیر P ثابت است ودرنتیجه در روابط فوق بوده و معادله پیوستگی برای جریان تراکم ناپذیر بصورت زیر بیان می‌شود.

معادله فوق هم برای جریان دائمی و هم برای جریان غیر دائمی معتبر است. برای جریان غیر دائمی یک مایع در یک کانال روباز طبق اصل بقای جرم دبی حجمی عبوری از مقطع ۱ منهای دبی حجمی عبوری از مقطع ۲ برابر است با میزان افزایش حجم بین دو مقطع نسبت به زمان یعنی:

که S حجم مایع بین دو مقطع داخل کانال است.

معادله برنولی

قانون اول ترمودینامیک بیان تجربیات ماکروسکوپیک است و تصریح می‌کند که انرژی همواره ثابت و بدون تغییر می‌ماند بنابراین قانون اول، ورود، خروج، وتجمع انرژی در یک سیستم یا حجم کنترل را بحساب می‌آورد.

می‌توان انرژی ذخیره یک المان جرم را به انواع زیر تقسیم بندی کرد:

۱-انرژی جنبشی :که مربوط به حرکت جرم است.

۲-انرژی پتانسیل: انرژی مربوط به محل جرم در یک میدان کنسواتیو خارجی است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.