فایل ورد کامل پرسشنامه مهارتهای شناختی و فراشناختی با تحلیل تواناییهای ذهنی و کاربردهای آموزشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پرسشنامه مهارتهای شناختی و فراشناختی با تحلیل تواناییهای ذهنی و کاربردهای آموزشی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پرسشنامه مهارتهای شناختی و فراشناختی با تحلیل تواناییهای ذهنی و کاربردهای آموزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
پرسشنامه مهارت های شناختی و فراشناختی
از آنجا که این پژوهش به دنبال ساخت تست مهارت های شناختی و فراشناختی است، مراحل زیر برای ساخت آن انجام شد
– گرد آوری نظریه های مربوط به مهارت های شناختی و فراشناختی
– تهیه ویژگی ها و عناصر تشکیل دهنده مهارت های شناختی و فراشناختی
– تهیه گویه های اولیه مقیاس های شناختی و فراشناختی
– تهیه فرم نیمه تجربی مهارت های شناختی و فراشناختی
– بررسی روائی محتوائی مقیاسهای فرم نیمه تجربی با استفاده از نظرخواهی از متخصصان
– اجرای فرم نیمه تجربی بر نمونه کوچکی از دانشجویان در مرحله مطالعه مقدماتی
– محاسبه ضرایب اعتبار، میانگین و انحراف استاندارد مقیاس ها
-محاسبه میانگین و انحراف استاندارد سوال ها
– اعمال اصلاح سوال ها در صورت لزوم
– تهیه فرم تجربی نهایی
– اجرای فرم تجربی نهایی بر نمونه اصلی
– محاسبه اعتبار مقیاس ها و کل تست
-محاسبه روائی تست مهارت های شناختی و فراشناختی
– مقایسه نمره های دختران و پسران دانشجو
با توجه به تئوریها و پژوهشهای انجامشده و با توجه به ابعاد دانش شناختی و فراشناختی که از فصل دوم پژوهش استخراج شد،تستی تنظیم شد،که به طورمختصر عبارتنداز
فراشناخت مفهومی چند وجهی است که شامل دانش ها(باورها)، فرایندها و راهبردهایی است که شناخت را ارزیابی، نظارت یا کنترل می کند(ولز، ۱۹۷۹؛ فلاول، ۱۹۷۹؛ نلسون و همکاران، ۱۹۹۹؛ موسس و بیرد، ۲۰۰۲؛ اسپادا و همکاران، ۲۰۰۷). فلاول و همکاران(۱۹۹۳) دانش فراشناختی را به سه طبقه ی دانش در مورد شخص، دانش در مورد تکلیف و دانش در مورد راهبرد تقسیم می کنند، پاریس و همکاران(۱۹۸۴) دانش فراشناختی را به سه طبقه ی خبری، فرایندی و شرطی تقسیم کرده اند که از بعضی جهات با طبقات دانش فراشناختی فلاول و همکارانش همپوشی دارد. بیکر(۱۹۸۹) معتقد است دو نوع فراشناخت به هم پیوسته، یعنی دانش درباره شناخت و تنظیم شناخت و نظارت بر آن وجود دارد. بر حسب نظر رفوث و همکاران، فرادانش، فرا نظارت و استفاده ی مناسب و بجا از راهبرد، مولفه های فراشناخت هستند. پرسلی، بورکوسکی و اشنایدر(۱۹۸۷)، جاکوبز و پاریس۱۹۸۷، براون ۱۹۸۷، ویلسون و وینگ، ۱۹۹۸ ، وایستاین و هیوم[۱](۱۹۹۸) راهبردهای شناختی را به سه دسته تقسیم کرده اند ( تکرار و مرور ذهنی، بسط و گسترش معنایی، سازماندهی)
آندرسون(۲۰۰۲) بر اساس یافته های پژوهشی قبل، پنج مولفه عمده و اصلی برای راهبردهای شناختی و فراشناختی بر می شمارد ؛ ۱- آمادگی و برنامه ریزی برای یادگیری ۲- انتخاب و استفاده از راهبرد شناختی مناسب ۳- استفاده از راهبرد نظارت کردن ۴- هماهنگ سازی راهبردهای شناختی مختلف با یکدیگر ۵- استفاده از راهبرد ارزشیابی کردن. دمبو[۲] نیز راهبردهای فراشناخت را در سه مقوله طبقه بندی کرده است(نقل از؛ سیف،۱۳۸۰) که عبارتند از ۱- راهبردهای برنامه ریزی ۲- راهبردهای کنترل و نظارت ۳- راهبردهای نظم دهی
گریگوری و اسپرلینگ(۱۹۹۴) در بررسی اعتبار وروایی پرسشنامه ۵۲ سوالی فراشناخت نشان داده اند که فراشناخت دارای دوعامل کلی دانش راجع به شناخت وتنظیم شناخت است. اونیل و عابدی (۱۹۹۶) در بررسی تاییدی اعتبار و روایی پرسشنامه شناخت و فراشناخت، با چهار بعد برنامه ریزی، نظارت، استراتژی شناختی وآگاهی(هر بعد دارای۵ سوال) نشان دادند که در تحلیل عامل تاییدی ۵ عامل به دست آمده است. بیشتر فعالیت های شناختی، وابسته به عوامل فراشناختی هستند که این فعالیت ها را نظارت و کنترل می کنند(اسپادا و همکاران، ۲۰۰۷). فلاول براین باور بود که اصطلاح فراشناخت به فرآیندهای شناختی گفته می شود که در کنترل جنبه های شناخت نقش دارند(پوردون و کلارک[۳]، ۱۹۹۹)
[۱] Weistein & Hume
[۲] Dembo
[۳] Purdon & Clark
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 