فایل ورد کامل تحقیق علمی درباره هویت فمینیستی در برنامه درسی و بررسی پیامدهای آموزشی و اجتماعی آن


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحقیق علمی درباره هویت فمینیستی در برنامه درسی و بررسی پیامدهای آموزشی و اجتماعی آن دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق علمی درباره هویت فمینیستی در برنامه درسی و بررسی پیامدهای آموزشی و اجتماعی آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق علمی درباره هویت فمینیستی در برنامه درسی و بررسی پیامدهای آموزشی و اجتماعی آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق علمی درباره هویت فمینیستی در برنامه درسی و بررسی پیامدهای آموزشی و اجتماعی آن :

اینکه چرا چنین اتفاقاتی در طی قرن بیستم رخ داده است عواملی چون افزایش مصرف گرایی، تاثیر رسانه ها بر فرهنگ جوانان، تغییرات در زندگی خانواده ها و الگوهای ازدواج و طلاق و نیاز به نیروی کار در سطح جهان می باشد(arnot etalT1999).

مفهوم فمنیسم:

سبک های زندگی، فعالیت ها و علایق بیش ازنیمی ازبشریت یعنی زنان را مبدل به دغدغه اصلی ذهن افراد نماییم ((DAKleyT1974 .

هاردینگ(۱۹۸۶) سه شکل از جنسیت را شناسایی کرده است:

۱-   ساختار جنسیتی—اشاره به تقسیم بندی نیروی کار از لحاظ جنسی

۲-   سمبولیسم جنسیتی— به اختلاف موجود در بین دو جنس زن و مرد می پردازد.

۳-   جنسیت انفرادی— به جامعه جنسی افراد در قالب نقش های جنسی می پردازد

فمنیسم تعلیم وتربیت و برنامه درسی

فمنیسم به ویژه ازنقطه نظر تعلیم و تربیت و برنامه درسی بسیار مهم است زیرا بیش ازنیمی از دانش آموزان وبسیاری از مربیان،معلمان ومدیران را زنان تشکیل داده و به عنوان یکی از جنبش های اجتماعی پیشرفت گرا، به فمنیسم سبب تغییر در نگرش بسیاری از افراد درباره آموزش و پرورش زنان ومردان و نیز مشارکتی که آنان می توانند در جوامع خود داشته باشند، شده است.

نکته: برای فهم برنامه درسی به عنوان یک متن فمنیستی باید روابط بین برنامه درسی و جنسیت مورد بررسی قرارگیرد.

پاینار درکتاب”فهم برنامه درسی” زمینه تاریخی این امر را در قالب سه دوران متفاوت به تصویر کشیده که عبارتند از:

زمینه تاریخی

۱-   زمینه اولیه….در ابتدا مدارس دختران و پسران از یکدیگر جدا بوده اند.در قرن هفدهم افرادمذهبی، دختران وپسران در مدارس ابتدایی را جدا می کردند

۲-   آموزش مختلط….در نیمه اول قرن نوزدهم، طرفداران آموزش و پرورش به این نتیجه رسیدند که وقتی دختران و پسران با هم باشند، این امر سبب می شود تا دختران، در اینده مادرانی بهتر باشند و پسران نیز به علت حضور دختران از رفتار های خارج از ادب و نزاکت دوری کنند. اولین دیدگاه در این زمینه ” نظریات ویلیام.ت.هریس که معتقد بود آموزش و پرورش مختلط ضامن سلامت هردوجنس است. زیراسبب می شود تا خلق و خوی مخالفشان تعدیل شود و تفاوت های مکمل آنها ظریفتر و ملایم تر شود.

ازاین نوع آموزش تااواسط قرن بیستم در مدارس امریکا، رویه ای غالب بود.اما با بروز و ظهور و روس های سازمان یافته، اقتصاد خانواده، هنرهای صنعتی و مغازه داری و غیره به تدریج به تفاوت گذاری بین دختر و پسر منجر شد.

۳-   فمنیسم: این جنبش که عملا در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ آغاز شد. مجموعه تلاش های انجام شده در گذشته به ویژه سیستم های انجام شده بر زنان را به عنوان نقطه آغاز حرکت برای تجزیه و تحلیل و تغییر شرایط اجتماعی حاکم مد نظر قرار داد، که اثرات گسترده ای بر تعلیم و تربیت به طور عام و برنامه درسی به طور خاص داشته ، دارای دو سطح است:

۱-   در یک سطح که از ان تحت عنوان رویکرد لیبرال، رویکرد بهبود یابنده و یا رویکرد فمنیستی نام برده شد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.