فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره شاخصهای توسعهیافتگی راهسازی و نقش آن در رشد اقتصادی کشور
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره شاخصهای توسعهیافتگی راهسازی و نقش آن در رشد اقتصادی کشور دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره شاخصهای توسعهیافتگی راهسازی و نقش آن در رشد اقتصادی کشور کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره شاخصهای توسعهیافتگی راهسازی و نقش آن در رشد اقتصادی کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق پژوهشی درباره شاخصهای توسعهیافتگی راهسازی و نقش آن در رشد اقتصادی کشور :
احداث راههای مواصلاتی اعم از آزادراه ها، بزرگراه ها،راه آهن و… یکی از مهمترین شاخصه های توسعه یافتگی در منطقه وجود شبکه حمل و نقل و جاده های ایمن و مناسب برای دسترسی و ارتباط با سایر مراکز مهم کشور است که به گفته بسیاری از کارشناسان تاثیر این عامل بر رشد و گسترش سایر عوامل توسعه انکارناپذیر می باشد و زمینه توسعه از جهات مختلف را فراهم می آورد.
ایران به دلیل قرارداشتن در مسیر استراتژیک آسیا و اروپا و همچنین شمال به جنوب و از سوی دیگر راه داشتن به دریاهای آزاد و همسایگی با کشورهای محصور در خشکی همواره یکی از راههای مهم مواصلاتی بین قاره ها بوده و هست. وجود و وفور منابع انرژی، موقعیت طبیعی و وجود فلات ایران همگی باعث شده ایران از موقعیت کم نظیری در حمل و نقل برخوردار باشد.
وجود راههای باستانی از جمله راه بدخشان بین کشور آشوریان و بدخشان در ایالت کنونی افغانستان در ۴۵۰۰سال پیش از میلاد مسیح، راههای آبی متعدد و جاده مشهور ابریشم و وجود صدها کاروانسرا و اقامتگاه گواهی بر این موضوع است.
درآمد ۲۰میلیارددلاری
ساخت راهها و جاده های متعدد در سده اخیر که عمدتاً شمال و جنوب کشور را به یکدیگر متصل می کند خود بیانگر این موضوع است که هنوز هم کشور ما در شاهراه شرق به غرب عالم قرار داشته و دسترسی ایران به دریاهای آزاد از یک سو و داشتن ساحل گسترده در شمال یکی از مهم ترین امتیازات ایران در حمل و نقل ترکیبی در خشکی، دریا و هوا است.
براساس بررسی های انجام شده ایران می تواند سالانه تا حدود ۲میلیارد تن کالاو حدود ۲۰ میلیارد دلار درآمد ارزی در صورت گسترش زیرساخت های حمل و نقل جاده ای و ریلی از ترانزیت کالابه دست آورد. البته این رقم به غیر از درآمدهای جانبی مانند اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، فروش سوخت و میهمانسراهای بین راهی و… است.
اما آنچه که اینک ما از حمل و نقل جاده ای می بینیم، کامیون های فرسوده، راننده های خسته و فرسوده تر از کامیون ها، مصرف سرسام آور سوخت و تصادفات و کشتارهای جاده ای است.
ساخت آزادراه در کشور
ساخت آزادراه در دولت نهم از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است به گونه ای که عملیات ساخت آزاد راه تهران- شمال که پس از ۸سال فعالیت در دولت قبل تنها ۸درصد پیشرفت فیزیکی داشت در چهارسال اخیر به اجرا درآمد.
وزیر راه و ترابری با اشاره به این مطلب استفاده از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی را در پروژه های راه سازی بسیار ضروری و مفید عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون با چند شرکت جهت امضای قرارداد راه سازی مذاکره شده است.
وی ساخت آزادراه امام رضا(ع) بین تهران- مشهد را با سرمایه گذاری بانک های داخلی و وزارت رفاه و تامین اجتماعی از جمله پروژه های دردست اجرا عنوان کرد.
وی با بیان اینکه وزارت راه و ترابری در تلاش است برای ساخت کمربندی بزرگ تهران سرمایه گذاری کند افزود: هیچ پروژه حمل و نقلی در کشور بدون مشارکت بخش خصوصی به انجام نمی رسد و این پروژه هم مستثنی از این امر نیست.
امضای ۹ تفاهم نامه
۹تفاهم نامه با کشورهای مختلف جهت انجام پروژه های عمرانی گوناگون در تمام استان های کشور در دست امضاء است.
دکتر حمید بهبهانی درباره فعالیت های انجام شده در حوزه راه آهن، اظهار داشت: راه آهن کرمانشاه- خسروی به طول ۲۶۰کیلومتر و سرمایه گذاری ۶۰۰میلیون یورو قراردادهای راه آهن چابهار- مشهد با سرمایه گذاری ۲۵۰۰میلیون یورو، قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان به طول ۴۱۰کیلومتر و هزینه یک میلیارد یورو و راه آهن قزوین- رشت- انزلی- آستار به طول ۳۷۰کیلومتر و سرمایه گذاری ۷۰۰میلیون یورو، در دست امضاء است.
وزیر راه و ترابری خاطرنشان کرد: قرارداد راه آهن تهران- سنندج با سرمایه گذاری ۶۰۰میلیون یورو، راه آهن مراغه- ارومیه با سرمایه گذاری ۶۰۰میلیون یورو و راه آهن میانه- تبریز با سرمایه گذاری ۶۰۰میلیون یورو، درحال نهایی شدن است.
وزیر راه و ترابری، افزود: قطار مغناطیسی با سرمایه گذاری ۷میلیارد یورو و قطار مشهد- بجنورد- گرگان با ۸/۱میلیارد یورو از دیگر پروژه های در آماده امضاء است.
اعتبارات راه روستایی کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۵۰میلیارد تومان افزایش یافته است این میزان اعتبار برای تسهیل در امر تردد و ایمن سازی محورهای راه های روستایی اختصاص یافته است. یکی از اهداف مهم و اصلی معاونت راه روستایی وزارت راه و ترابری بوده لذا این وزارتخانه نگاه ویژه ای به استانهایی دارد که تعدد روستاها در آن زیاد است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 