فایل ورد کامل مقاله علمی درباره ارتباط انسجام خانواده با میزان بروز رفتارهای پرخاشگرانه در دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان پاکدشت استان تهران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله علمی درباره ارتباط انسجام خانواده با میزان بروز رفتارهای پرخاشگرانه در دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان پاکدشت استان تهران دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله علمی درباره ارتباط انسجام خانواده با میزان بروز رفتارهای پرخاشگرانه در دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان پاکدشت استان تهران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله علمی درباره ارتباط انسجام خانواده با میزان بروز رفتارهای پرخاشگرانه در دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان پاکدشت استان تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله علمی درباره ارتباط انسجام خانواده با میزان بروز رفتارهای پرخاشگرانه در دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان پاکدشت استان تهران :
مقدمه
داشتن فرزندان سالم ومستعد کافی نیست. تهیه وتدارک محیط مناسب تربیتی وکنترل واموزش وپرورش آنها، هدف وغایت مطلوب است. همچنان که داشتن بذر وتخم اصلاح شده و مرغوب کافی نیست. زمین مناسب برای کشت و نورکافی وآب و کود و مواظبت و سرکشی و تحمل زحمات و تلاش و کوشش طولانی لازم دارد، تا تخم بروید ورشد کند وبه ثمرآید وباردهد. حساس ترین وظیفه والدین، تربیت کردن وبارآوردن فرزندان است. تامطابق استعداد فطری و سرشت و توان ونروی بدن خود، مراحل آموزش وتعلم وفراگری را ط کنند ونضج ابند وبه صورت مفد ومؤثروارد اجتماع شوند وبا امان واطمنان به آنده خود زندگ سرشاربا موفقت وسرور وشادی و خرسندی و رضات خاطری را شروع کنند.
شبکه خانوادگ :تجربه وآگاه اوله کودکان ازانسان های دگردربافت خانواده شکل م گرد. بعوه کفت فرآندهای دلبستگ و پوند مان والدن و نوزاد درماههای اوله زندگ، برای بهداشت هجان فرد بسار مهم و حات است.
خانواده عرصه ای مهم برای ادگری درباره دنا بوده واجتماع شدن کل درآن روی م دهد.خانواده به عنوان در دسترس ترن سستم حمات کودکان مدنظر قرار م گرد. درنتجه هرآنچه که ان سستم حمات را کمرنگ نماد (مانند تغرات دوران بلوغ، جدا پدر ومادروا بوژه سبک خانوادگ منف) عوارض جانب برای کارکردهای کودک، انطباق و هوت اب او اجاد م کند.(حدری، (۱۳۸۵ والدن درمسئولت شرک هستند محط خانواده، مدرسه فوق العاده ای است که متواند استعدادهای روان
اطفال را پرورانده وبه آنها درس عبرت وشخصت و رشادت وشهامت، بخشش وسخاوت و; باموزد. ابرعکس صفات زشت ورذلت و انحراف وتربت غلط را اد بدهد. علت انکه مسئولت پدرو مادر در تعلم وتربت فرزندان حت ازمدرسه و محط اجتماع و دانشگاه بشتراست، دررواات اسم زادی روی آن تأکد شده است:
۱ نخست آنکه آغاز تربت وشکل گری کودکان درخانه است .
۲ پس به خاطرآن است که بشتراوقات کودکان درخانه م گذرد وبرآورد زر گوای ان حققت است. علمای تعلم وتربت با بررس های خود، ساعتهائ که کودک تاسنن ۱۱ سالگ زندگ مکنند ۹۵ هزار ساعت برآورد کرده اند، که تنها ۵ هزار ساعت آنرا درمدرسه و درحدود همن مقدار را خوشان و بستگان و دوستان م گذراند، وبقه اش در کنار پدر ومادر در خانه اش م گذرد.
خانواده و دوران بلوغ فرزندان دشوار ترن دوران حات انسان از جهت تربت دوره نوجوان است ان دوره که حدود سن (۱۲-۱۸) سال را در بر م گرد ، منطبق با دوره راهنما و دبرستان است. بشترن مشکت تربت در ان دوره پش م آد و اغلب در همن دوره است که فرزندان ا از دست م روند و ا در مسر سعادت گام می نهاند. در این دوره مرحله انتقال از دوران کودکی به دوران نوجوانی و بزرگسالی است .
نوجوان به دنبال هویت جدیدی است که با کمک والدین و اولیاء مدرسه باید هر چه سریعتر هویت سالمی بیابد و بتواند به سؤال من کیستم و یا چیستم پاسخ دهدنوجوانانی. که به شغل و حرفه بخصوصی علاقه ندارند طبعاً به درس خواندن هم علاقه نشان نمی دهند، زندگی خود را پوچ و بی معنا می پندارند و دچار ابهام نقش می شوند. (اریکسون ، ۱۹۷۵، ص (۲۳۲ از طرف دیگر در این دوره نوجوان را از نظر فکری قدرت و توانایی بیشتری می یابد
و می تواند در مورد بسیاری از مسائل زندگی بیندیشد و تصمیم بگیرد تصمیمی که میتواند موجب پیشرفت نوجوان گردد و یا آنکه او را به سوی انحطاط پیش ببرد.هم زمانی این دوره باید پدید بلوغ منجر می شود که این دوره از زندگی از اهمیت و حساسیتی ویژه برخوردار باشد، پدیده بلوغ، هیجاناتی را در نوجوان ایجاد می کند که
گاهی منجر به عقب ماندگی تحصیلی ودر اکثر موارد ترک تحصیل نوجوان می شود، بزرگترین حامی نوجوان در این زمان خانواده است و اینجاست که خانواده باید با ایجاد محیطی گرم و صمیمانه و دادن آموزشهای لازم به
نوجوانان او را از بسیاری از آفت ها و انحرافات و بزهکاری ها در امان نگه دارد.در تحقیقی در مورد دانش آموزان نتیجه گیری شده است که دیسپلین ضعیف خانواده ، طرد شدن توسط دوستان و شکست تحصیلی در رفتارهای ضد اجتماعی نوجوانان در دوازده سالگی مؤثر است (هالت، (۱۳۸۷خانواده اولین هسته اجتماع است که افراد آن با هدف به تعبر قرآن مجد ، افتن آرامش و سکون و نز تکمل کردن و تکامل بخشدن زن و مرد با کدگر و از همه مهمتر بقای نسل است گرد هم جمع نموده و آنان را با رشته های صفا و محبت ، دن و اخق و روح و فکر به هم پوند داده است. (حدری، (۱۳۸۵ خانواده کانون اصل رشد و تعال انسان ها است و به طوری که همه انسان های بزرگ و رشد افتگان سازنده
جوامع در کانون گرم و مقدس خانواده پرورش افته اند، خانواده کانون اصل انتقال از روشهای فرهنگ، اعتقادی و اجتماع است. (بابانگرد، (۱۳۸۳ ماری جوری بانکز ۱۹۹۰) م) در تحقق نتجه گری م کند که شراط خانوادگ عامل مؤثری در پشرفت تحصل کودکان است (بابانگرد، (۱۳۸۳
خانواده به عنوان ک از پاه های اساس تحکم و ا کنترل مبان تربت فرد ، نقش آفرن م باشد. کودک در پهنه روان خود زندگ م کند و ان پهنه روان عمده اش در خانواده و در تأثر از زندگ پدر، مادر، خواهر و برادران شکل م گرد، ان تأثر در روند ادگری فرد بسار مؤثر و تعن کننده است.انکه والدن با دانش آموز و درس و تحصل او چگونه برخورد م کند و در الگوهای تربت خود برای چه نوع رفتارها ارزش قائل م شوند، ک از اجزای اساس در شکل گری نگرش دانش آموز نسبت به تحصل است و ا چگونه در ارتقاءسمت روان او م کوشد ازجمله مواردی است که در تعن سرنوشت فرزندان نقش اساس را افا مکند. خانواده های سالم همشه عامل انسجام، استحکام و سمت روان و اجتماع به شمار آمده اند. انسان های سالم رشد افته و خانواده های سالم پرورش م ابند و آسب های اجتماع گوناگون از خانواده های سالم نشأت می گرد. بودن ۱۹۷۳) م) معتقد بود که محط خانواده م باست بطور همه جانبه مورد مطالعه و تحقق قرار گیرد. از نظر »بودن« و بدون بررس بافت اجتماع خانواده، درک کامل تأثرات تعداد زادی از متغرهای محط خانواده (برون و درونو) تجزه و تحلل تمام روابط علّ مان آنها و عملکرد تحصل دانش آموز مسر نست. (افروز غمعل،( ۱۳۸۶ توجه به تأثر متغرهای خانوادگ و اجتماع بر رفتار و اروحه افراد سابقه درنه در جامعه شناس و اپدمولوژی RitZبه نقل از ( Durkheim اجتماع دارد .شاد اولن باربود که رابطه بن حمات و انسجام اجتماع و حالتهای نابهنجار) آنومک افراد را مطرح ساخت .به نظر م رسدکه ان گونه تحقیق ها برای مدتی چند اولویت کمتری نزد پژوهشگران اجتماعی داشت .از حدود دو سه دهه گذشته،تعدادی از صاحب نظران برخی ویژگی های اجتماعی از قبیل همبستگی، اعتماد، روابط صمیمانه اجتماعی و مانند آن را تحت عنوان سرمایه اجتماعی مطرح کردند، که با سلامت جسمی وضعف یا عدم وجود – یا روانی افراد در ارتباط می باشدبرخی از این ویژگیها در خانواده میتواند اثر منفی بر بهداشت روانی افراد داشته باشد.قاسمی و کاظمی با مطالعه نقش خانواده در ایجاد سرمایه اجتماعی در بین دانش آموزان دوره متوسط اصفهان دریافتند که الگوی خانواده دموکراتیک) که دارای آزادی معقول همراه بااحترام متقابل و مشارکت در تصمیم گیری ها و ; می باشد تأثیرزیادی (در ایجاد سرمایه اجتماعی = قابل ملاحظه ای( ۳۴ خانواده داشت .از طرف دیگر، دوره نوجوانی دوره سخت وفشارزایی است که افراد تحت فشارهای اجتماعی – روانی زیادی قرار می گیرند و با مسایل پیچید ه
ا ی دست و پنجه نرم می کنند واین که روابط مثبت خانوادگی مانند اعتماد متقابل، حمایت، ; تاچه حد میتواند در آن اثرگذار باشد؟ خلاصه کلام آنکه، برای رسیدن به هر هرفی در جامعه باید به خانواده توجه داشت و
کار را از آنجا آغاز کرد چرا که منشأ سعادتمندی نوجوانان خانواده ها هستند و در عین حال زمینه ساز بسیاری از انحرافات اخلاقی و کجرویهای اجتماعی و ترک تحصیل های نوجوانان نیز خانواده است.
روش تحقق:
در ان مطالعه توصف (از نوع همبستگ)۴۰۸ دانش آموز مقطع متوسطه اول و دوم از شهرستانهای استان تهران منطقه پاکدشت مورد مطالعه قرار گرفتند دانش آموزان به شوه تصادف از مدارس مختلف انتخاب شدند مدارس اران،اطهر،رسالت،شرافت،شهدادر لست نمونه ها و جامعه آماری قرار گرفت. بااستفاده از پرسشنامه انسجام خانواده برگرفته از کتاب آزمونهای روانشناخت دکتر ساعتچ انجام شده که ان پرسشنامه شامل ۲۸ سوال بوده و با توجه به مقاسها چنن نمره گذاری م شود:کام موافقم۵=نمره،موافقم۴=،نظری ندارم۳=،مخالفم۲=،کام مخالفم۱= امتاز بندی مشود.
تعارف عملات و نظری متغرھا:
تعرف علم سطح سواد:کسان که خواندن و نوشتن را م دانند، باسوادند. (مرکز آمار اران)
تعرف عملات انسجام خانواده:
هر آزمودن مجموع نمرات که از پرسشنامه به دست م آورد حداکثر نمره قابل اکتساب ۱۴۰ و حداقل ۲۸ می باشد۵۰درصدبای نمرات(باتراز نمره(۹۶تحت عنوان انسجام با و ۵۰درصد نمرات پان (پان تر از (۹۶تحت عنوان انسجام پان مطرح شده اند .
اشتراکگذاری:
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 