فایل ورد کامل کارآموزی در پروژه محوطهسازی؛ بررسی طراحی فضاهای باز و آموزش تخصصی در معماری منظر و عمران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل کارآموزی در پروژه محوطهسازی؛ بررسی طراحی فضاهای باز و آموزش تخصصی در معماری منظر و عمران دارای ۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل کارآموزی در پروژه محوطهسازی؛ بررسی طراحی فضاهای باز و آموزش تخصصی در معماری منظر و عمران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
پیشگفتار
با توجه به تغییر و تحول سریع ابزار، تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی و نقش موثر آنها در تنوع، پیشرفت و توسعه کمی و کیفی انواع سازه ها و بمنظور آشنایی و بهره وری هر چه بیشتر از آخرین دستاوردهای تجهیزاتی ارائه این واحد درسی د ردانشگاه امری بسیار ضروری بوده است به نحوی که اجرای این دوره موجب می گردد تا کارآموران بتوانند آموخته های علمی خود را در میدان عمل مورد آزمایش قرار داده، فرصتی فراهم گردد تا آنچه را که در دانشگاه بصورت تئوری فرا گرفته ایند عملا اجرا نموده، به تکمیل آموخته ها و تجربیات خویش بپردازند.
مسلم است که هر گاه علم و عمل در کنار یکدیگر قرار گیرد دستیابی به اهداف مورد نظر سهولت بیشتری پیدا می کند.
در دوره های که اینجانب گذرانده ام سعی شده است ضمن استفاده از راهنماییهای سودمند اساتید گرانقدر در دانشگاه و موسسه محل کارآموزی از زوایای مختلف روند اجرائی پروژه های در دست اجرا را با دقت مورد توجه قرار داده، گزارشی هر چند مختصر تقدیم نمایم.
امید است که این ره توشه مورد تایید و قبول استاد محترم جناب آقای دکتر کیامنش و اقبال کلیه دانشجویان عزیز قرار گیرد. انتظار دارد کم و کاست موجود در این گزارش را مورد اغماض قرار داده، پس از مطالعه و امعان نظر همچون گذشته از نقطه نظرات مفید و سازنده خود من را مورد لطف و عنایت خویش قرار دهند.
مجددا از کلیه عزیزان خصوصا جناب مهندس سهرابی، مهندس احمدی و مهندس روشن دل که در طول این دوره چراغ راه من بوده اند و در توجیه و آموزش مطالب از هیچ کوششی دریغ ننموده، یار و مدد رسان من بوده اند تشکر و قدر دانی می نمایم.
فصل اول
گام اول در هر پروژه تامین اعتبار و واگذاری اطلاعات پروژه به مهندسین مشار است و مهندسین مشاور مطالعات خود را در دو مرحله یا دو فاز انجام می دهند.
در فاز اول مطالعات کلی صورت می گیرد و در فاز دوم تمام نقشه های اجرایی رسم می شوند همچنین نماها و مقاطع رسم می شوند سپس محاسبات و جزئیات اجرائی و متروها انجام می شود.
مهندس مشاور یکی از سه رکن اصلی انجام یک پروژه ساختمانی است انجام کارهای فنی پروژه به عهده ی آنها است.
شرکت مهندسین مشاور قدس نیرو نیز یک شرکت خصوصی وابسته به سازمان آب و برق است که در بعضی نقاط کشور از جمله تهران نمایندگی دارد.
سازمان آب و برق برای انجام کارهای ساختمانی و برقی خود از طریق مناقصه عمل می کند و پیمانکارانی که در این مناقصه برنده شوند انجام کار را بر عهده می گیرند و خود به عنوان کار فرما در راس کار قرار می گیرد و از شرکتهای مهندسین مشاور وابسته به سازمان می خواهد که بر کار آنها نظارت کنند.
از جمله شرکتهای وابسته به سازمان آب و برق شرکت دز آب است که بیشتر بر کارهای برقی نظارت دارد و از شرکت مهندسین مشاور قدس نیرو در کارهای ساختمانی مانند ساخت ایستگاههای برقی برای متعادل کردن برق در سطح منطقه استفاده می شود.
فصل دوم
سه رکن اساسی انجام یک کار عبارتند از:
۱)کارفرما که صاحب بهره برداری نهایی کار است.
۲)مهندس مشاور که انجام کارهای فنی به عهده اوست.
۳)مجری یا پیمانکار که انجام دهنده ی کار است.
ادغام کارفرما و مشاور یا کارفرما و مجری و حتی هر سه بلا مانع است ولی ادغام مجری و مشاور صحیح نیست.
فاز بندی یک پروژه:
فاز یک یا مطالعات (تحقیق): کلا در دو مرحله اجرا می شود:
الف)شامل مصالعات اولیه و کلی و شامل طرحهای مختلف و مطالعات مربوط به نیازمندی هاست.
ب)انجام مطالعات جامع تر در مورت واریانت یا طرح پیشنهاد شده
فاز دو یا ارائه محاسبات و جزئیات: پس از تصویب فاز یک در ارتباط با طرح تایید شده کلیه محاسبات فنی، سازه ای، تاسیساتی، الکتریکی انجام کلیه نقشه های اجرائی، نماها، مقاطع، جزئیات و مصالح مورد نیاز متره می شود که از این فاز یا فاز اجرائی کار این فاز کار به پیمانکار داده شده و متره نیز دقیقتر از فاز اول است.فاز مهندسی مشاور به دو سیستم اعمال نظر می کند:
الف)از طریق نظارت مقیم
ب)از طریق نظارت عالیه
نظارت مقیم توسط افراد و عواملی که توسط مهندس مشاور با موافقت کار فرما استخدام شده و در کارگاه حضور دارند تامین می شود.
عوامل نظارتی مقیم مستقیما در کارگاه حضور داشته و بر کیفیت و کمین کار نظارت مستمر دارند این نظارت مقیم و سایر مشکلات پروژه در دفتر مرکزی مشاور هماهنگ شده و به این قسمت نظارت علیه گویند.
نحوه ی حق الزحمه ی مهندس مشاور:
حق الزحمه مهندس مشاور برای فاز یک و دو و سه بر اساس نوع کار و برآورد کار و بر اساس جدول مصول رسمی به عمل می آید (محاسبه و پرداخت می شود) وحق الزحمه نظارت مقیم با توجه به نظرات و تحصصها و محل پروژه و سایت کار تامین (بر اساس بخشنامه های مصوب) محاسبه و پرداخت می شود.
سازمان مهندسین مشاور از مدیر عامل چندین مهندس ناظر و تکنسین با تخصصهای متفاوت تشکیل شده است.
مدیر عامل در راس کار قرار می گیرد و به عنوان مثال مهندس ناظر عملیات بتنی و مهندس عملیات خاکی و تکنسین هایی که زیر نظر آنها کار می کنند و در برخی کارهای بزرگ مسئول امور مالی- اداری- خدماتی زیر نظر مدیر عامل شرکت کار می کنند.
انواع شرکتهای ساختمانی:
۱)پیمانکاری (شخص حقیقی)
۲)شرکت با مسئولیت محدود
۳)شرکت سهامی خاص
۴)شرکت ساختمانی رتبه بندی شده
۵)شرکت تعاونی (مسکن)
انواع شرکتهای ساختمانی پس از انجام تعدادی کار ساختمانی طی ۲ اجل مربوطه از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی (سازمان برنامه و بودجه سابق) بر اساس تعداد اعضاء، رتبه تحصیلی و سوابق تجربی اعضاء و کارهای انجام شده توسط شرکت و امکانات شرکت در رشته ی مربوطه رتبه بندی می شوند به عنوان مثال در رشته ی ابنیه بتونی، کارهای ساختمانی، تاسیساتی، راه سازی، مهندسی زراعی و… ارجاع کار به این شرکتها معمولا بر اساس رتبه بندی مربوطه خواهد بود.
چگونگی واگذاری کار یا خرید کالا:
برای معادلات متوسط و قراردادهای کوچک (قیمت ۵۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان) یعنی معاملات جزئی انجام کار از طریق اخذ فاکتور خواهد بود برای کارهای متوسط تا مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ تومان فعلا از طریق اخذ استعلام برگه ای است که مشخصات کالا یا کار ساختمانی مورد نظر در آن نوشته شده و به پیمانکاران واجد شرایط جهت اخذ قیمت ارائه می شود.
فصل سوم:
پس از دریافت پلان مجموعه که منظور از آن نقشه ای است که کلیه ی ساختمانها، خیابانها، فضای سبز، آب نماها… را بر روی نقشه با یک مقایس معین و نسبت به یک عضو مشخص و معین معلوم می نماید که معمولا به نام پلان مجموعه، پلان موقعیت یا پلان جا نمائی خوانده می شود و مقایس این نقشه معمولا ۱۰۰/۱، ۳۰۰/۱، ۱۰۰۰/۱، و… بسته به اندازه پلان یا محوطه تعیین می گردد و سپس General plan آن را که نقشه ای است که تاسیسات زیر زمینی و هوایی شامل کابلهای برق، لوله های فاضلاب، آب، مخابرات و … بر روی آن مشخص می گردد تهیه می شود و با توجه به محوطه سازی و جاده های اطراف و جزئیات مجموعه شامل شیب بندی، دفع آبهای سطحی،… که روی نقشه معین شده کار احداث را شروع می کنیم.
ضمنا همراه با پیشرفت فیزیکی کار General plan اجرائی آن نیز در General plan جداگانه ای درج می شود و قسمتهایی که بنا به دلایل و مشکلاتی نمی توانند مانند رقوم پروژه اجرا گردند همه در General plan اجرائی ثبت می شود.
در انجام کار ابتدا آماده سازی صورت می گیرد یعنی:
۱)جمع آوری خاکهای نباتی
۲)تسطیح (خاکبرداری و خاکریزی)
۳)حفظ و پر کردن چاههای موجود
۴)محافظت از ساختمانها و ابنیه تاریخی مهم
۵)تخریب سازه های غیر ضروری و غیر لازم
تراز بندی و شیب بندی محوطه:
یعنی با توجه به جنس ساخت محوطه به طوری که بتواند آبهای سطحی را ازمنطقه خارج کند و درهنگام بارندگی و یا شستشو هیچگونه آب زائدی در محوطه راکد نماند، آبهای ناشی از موارد فوق باید توسط کانالهای فاضلاب سطحی منتهی گردند و در این پروژه (محوطه ایستگاه) برای دفع آبهای سطحی محوطه با شیب % ۳ انجام خاکریزی صورت گرفته است.
پیاده رو سازی
به تمام راههای ارتباطی کنار محوطه ساختمانها و راههای ارتباطی دسترسی که عبور ماشین آلات بر روی آنها مجاز نباشد پیاده رو می گویند.
پیاده رو سازی در پروژه در قستمهای روبروی محوطه و دکلها و structure ها به عرض cm 185 و در جلوی ساختمان کنترل cm 270 و در پشت ساختمان cm 100 صورت می گیرد.
آماده سازی بستر جهت پیاده رو سازی
به منظور اجرای عملیات پیاده رو سازی ابتدا عملیات خاکی (خاکبرداری و خاکریزی) صورت گرفته و بر اساس نقشه های اجرائی احتیاج به خاکریزی می باشد.
برای بالا آمدن سطح پیاده رو نسبت به محوطه و نفوذ نکردن آب به قسمتهای بالایی ابتدا نسبت به جمع آوری خاکهای نباتی اقدام و سپس خاکریزی تا رسیدن به رقوم مورد نظر انجام می پذیرد و در این مرحله ابتدا آب پاشی نموده و بعد به اندازه cm 15 شن شکسته ریخته و آرماتور و بعد از آن بتون با عیار ۲۵۰ می ریزیم.
تراکم بعد از ریختن شن شکسته توسط کمپکتور دستی صورت گرفته و به منظور هدایت آبهای سطحی دارای شیب طولی و عرضی مناسبی می باشد به گونه ای که بتواند به راحتی آبهای حاصل را به سمت جداول و مجاری مخصوص هدایت نماید.
عملیات زیر سازی و رو سازی پیاده رو
زیر سازی که از خاک برداشت شده از محل و یا محل قرضه تامین می گردد و باید عاری از هر گونه آلودگی باشد و اندازه بزرگترین دانه ی آن از mm 63 بیشتر باشد و روی آن را آرماتور گذاری می کنیم.
رو سازی که در پروژه از بتن درجا استفاده گردید از شن ۴/۳ و ماسه شسته و سیمان تیپ ۵ و بتون با عیار ۳۰۰ استفاده شد و نیز از درز انبساط که در عرض cm 180 بود اجرا می شد و سپس این درزها با آسفالت پر می شود ضمنا این پیاده رو با شیب عرضی % ۵/۱ اجرا شده است و قبل از اجرا قالبندی چوبی صورت گرفته است و بتون در این قالبندی ریخته می شد.
نحوه ی جدول گذاری
جدول گذاری و آبرو سازی به منظور تقسیم محوطه به محورهای اصلی و فرعی، پیاده روها و آبهای سطحی انجام می گیرد. برای جدول گذاری از قطعات پیش ساخته و یا بتون درجا استفاده می گردد با توجه به ارتفاع کم جدول معمولا بتن مصرفی غیر مسلح بوده لذا در صورتی که ارتفاع زیاد باشد و جدول در خطر رانش خاک قرار گیرد لازم است تمهیداتی جهت مسلح نمودن آن به عمل آید مقطع عرضی جدول در پروژه به صورت مربعی می باشد و در صورتی که مجاری دفع آبهای سطحی در زیرزمین قرار گیرد لازم است دریچه های بازدید در طول مسیر به فاصله های مناسب تعبیه گردد. چون طول جداول زیاد می باشد برای بتون آن درز انبساط می گذارند و ضخامت بتن مورد استفاده برای جداول نسبت به سطح زمین بلندتر هستند آنها را قالبندی نموده و آرماتور گذاری می کنند و درون آن را بتن می ریزند تا جداول مورد نظر بدست آید.
در این پروژه در بعضی جاهها از بتون درجا استفاده شد و در بعضی جاهها برای تقسیم محوطه از بتون پیش ساخته که ارتفاع آنها mm 35 بود استفاده می شد که ابتدا آن قسمت را برای اجرا نقشه برداری کرده و بعد محل آنها را توسط گچ خط کشی و توسط ریسمان، ریسمان کشی صورت می گیرد و سپس اقدام به اجرا می کنیم لازم به ذکر است که دور و بین این بتونهای پیش ساخته بتون می ریزند.
زه کشی محوطه
به منظور انحراف و خارج نمودن آبهای ناشی از بارندگی، تثبیت و کنترل سطح آبهای زیرزمینی در عمق و تراز مورد نظر در مهار سیلابها حین عملیات ساختمانی بر اساس نقشه های اجرایی زه کشی محوطه صورت می گیرد بنا براین بطور کلی این عملیات برای:
۱)بهبود پایداری زمین
۲)اجتناب از سیلاب های سطحی
۳)کم کردن یا جلوگیری از رطوبت در زیرزمینها
۴)کاهش رطوبت در مجاورت بلا فصل ساختمانها
انجام می شود.
زه کشی آب زیر زمینی در محوطه از مسیرهای مستطیلی شکل و بصورت بتنی ساخته شده اند و لوله های درون این بتن کار گذاشته شده که زه کش های فرعی را به این زه کشهای اصلی متصل می کند این سیستم شبکه ای منظم زه کش های اصلی و فرعی به صورت شبکه ی مستطیلی کار گذاشته اند به نحوی که زه کش های فرعی از اطراف به زه کش اصلی متصل هستند.
ضمنا زه کش ها ی اصلی به صورت بتنی و توسط قالب های چوبی ساخته میشوند و برای زه کش های فرعی از لوله های p.v.c استفاده گردیده که قطر آنها بین cm 65 تا mm 75 می باشد.
ارتباطات زیرزمینی:
ارتباطات زیرزمینی که شامل تاسیسات و تجهیزات شهری است که وظیفه ارائه خدمات ساکنین مجموعه را بر عهده دارد در زیر پیاده روها، محوطه ها یا خیابان ها قرار می گیرند این تاسیسات شامل سیستم های آبرسانی، گاز رسانی، مخابرات و برق رسانی خصوصا در کشورهای پیشرفته و بصورت کابل های زیرزمینی می باشد.
خیابانهایی که دارای وسایل ارتباطی زیرزمینی می باشند سیستم های فوق باید به گونه ای طراحی و نصب گردند تا ضمن جلوگیری از عدم ایجاد هر گونه خلل در عملکرد خیابانها از امکان آسیب دیدگی ناشی از عبور و مرور وسایل نقلیه و همچنین کارهای عمرانی مصون باشند.
هنگام اجرا طبق نقشه های طراحی شده این سیستمها در فاصله ی معینی از هم قرار می گیرند. البته در این محل بیشتر این ارتباطات به صورت کانال است تا بتوان به منظور تغییذ، اصلاح و یا توسعه و همچنین در تقاطع ها از جایگاه واقعی آنها اطلاع کافی در دست داشت عمق این کانالها در اکثر نقاط پروژه ارتفاع مشخص دارد.
کابلهای فشار قوی در عمق mm 100 تا ۷۰ در زیرزمین قرار دارند و وسائل زیرزمینی فاصله ی m 5/1 از لبه ی سواره رو و m 1 از لبه ی خارجی جوی آب قرار داده می شود.
روشنائی محوطه:
منظور از روشنایی محوطه ایجاد نور مطلوب برای تامین دید کافی است. نور باید تقریبا یکنواخت باشد و چشم را اذیت نکند ولی در پروژه به دلیل اینکه نقشه از قبل و توسط شرکت مربوطه طراحی شده طبق نقشه و در کنار جاده و فقط در یک طرف از دو چراغ لاک پشتی و در کنار هم و توان w 500 سدیم مرکوری استفاده می شود و ارتفاع این پایه ها m 10 الی m 11 است.(نوع لامپ گازی و از نوع سدیمی است.)
این پایه های برق توسط انکربلت به فنداسیونی کهاز قبل برای طراحی و ساخته شده اند متصل هستند.
محوطه سازی جاده ی داخلی ایستگاه:
پس از جدول کاری و تقسیم محوطه خاکبرداری از خاک نباتی محوطه صورت می گیرد و بعد خاکریزی جاده داخلی ایستگاه توسط خاک قرضه انجام می شود و توسط غلطک کوبیده می شود و سپس طبق نقشه cm 13 خاک بیس روی خاک ریخته می شود و توسط کارگر پخش می شود.
لازم به ذکر است که این لایه از خاک (خاک بیس) که به عنوان زیر اساس استفاده می شود لایه ای از مصالح سنگی است و دانه بندی آن بر اساس مشخصات فنی پروژه تعیین می شود به طوری که حد روانی و خمیری آن از % ۲۵ و % ۶ تجاوز نکند و ارزش ماسه ای آن حداقل % ۳۵ باشد و حداقل % ۵۰ از مصالح مانده روی الک نمره ۴ باید در یک جبهه شکسته شده باشند همچنین درصد سایش مصالح بر اساس آزمایش لسانجلس نباید از % ۴۵ کمتر باشد.
در هر پروژه باید نوع مصالح رودخانه ای یا کوهی یا مخلوطی از هر دو با ذکر مشخصات فنی ذکر گردد و حمل مصالح به کارگاه باید پس از اطمینان از کیفیت مصالح انجام بگیرد و حداقل kg 25 از مصالح مربوطه جهت انجام آزمایش های مربوطه به آزمایشگاه ارائه گردد.
مصالح مورد مصرف اصولا باید از نوع سخت و مقاوم بوده تا بر اثر یخ زدن های متوالی و خشک و مرطوب شدن های پی در پی متلاشی نگردند.
روش اجرا:
حداکثر ضخامت هر لایه پس از اتمام عملیات نباید از cm 15 تجاوز نماید بدین منظور لازم است کل ضخامت مورد نظر به لایه های مساوی و کمتر از cm 15 تقسیم گردد.
سطحبستر از جهت اجرای قشر اساس باید کاملا مسطح و منطبق بر پروفیلهای طولی و عرضی منطقه باشد.
آب پاشی بوسیله ی تانکر آب پاش با فشار و آب دهی یکنواخت انجام می گردد تا رطوبت بهینه برای سطح اساس تامین شود. میزان روا داری آب مصرفی % ۵/۱ + می باشد، عمل کوبیدن ابتدا باید بوسیله ی غلطکهای استاتیکی آغاز و با غلطکهای لرزشی ادامه می یابد وزن و نوع غلطک توسط دستگاه نظارت تعیین گردیده اما در هر حال نباید باعث خرد شدن مصالح و یا بهینه شدن آنها در زیر غلطک گردد.
ضمنا ضخامت هر لایه نباید از دو برابر بزرگترین دانه مصالح مصرفی باشد.
سپس بنا به دستور کارفرما (سازمان آب و برق) محوطه جاده درون ایستگاه را بتن می ریزیم و برای این کار ابتدا جاده را که روی آن خاک بیس ریخته شده و پس از کوبیدن نیز تسطیح و رگلاژ شده آرماتور گذاری می کنیم برای این کار از آرماتوربندی پیش ساخته که قبلا تهیه شده بود استفاده می شود لازم به ذکر است که این آرماتورها به صورت کیلویی خریداری شده است.
و سپس روی این آرماتورها بتون ریزی می شود و به دلیل گسترده بودن کار بتون ریزی درز انبساط های طولی و عرضی نیز اجرا می شود.
آماده سازی جاده ی اطراف محوطه ی ایستگاه:
ابتدا خاک بیس را همانند جاده ی درون ایستگاه توسط گریدر پخش و سپس تسطیح و رگلاژ می کنند.
و سپس آن را توسط غلطک می کوبند و بوسیله ی کارگران نقاطی را که بیش از اندازه فرو رفته و یا بالا آمده صاف کرده و دوباره می کوبند.
نحوه ی اجرای آسفالت اطراف محوطه:
به آن دسته از مخلوطهای قیری و مصالح سنگی انتخابی که برای روسازی سطح خیابانها و پیاده روها به منظور پوشش و محافظت روسازی در مقابل عوامل جوی و جلوگیری از فرسایش سطح آبها مورد استفاده قرار می گیرد و بسته به نوع و دانه بندی مصالح مصرفی نوع قیر، ریختن، عمل آوردن و نهایتا درجه ی مرغوبیت آسفالت متفاوت بوده و عموما دو نوع آسفالت سرد و آسفالت گرم را شامل می شود که در اطراف محوطه آسفالت گرم صورت گرفته و به همین دلیل این آسفالت را مورد بررسی قرار می دهیم.
آسفالت گرم (بتن آسفالتی):
مخلوطی از مصالح سنگی مرغوب دانه بندی شده و قیر خالص که در شرایط c 80 الی c 170 در کارخانه تهیه و در همین درجه حرارت در سطح خیابان پخش و کوبیده می گردد. در بتن های آسفالتی گرم و مرغوب حجم فضاهای خالی بین مصالح بین ۳ الی ۸ درصد متغیر خواهد بود.
کاربرد بتون های آسفالتی گرم معمولا در قشرهای اساس آسفالتی، رویه ی آسفالتی و آستر آسفالتی مورد استفاده قرار می گیرد.
مصالح سنگی مورد نیاز در ساخت آسفالت:
مخلوط سنگی شامل مصالح ریز دانه و درشت دانه بوده که در صورت عدم حصول دانه بندی مناسب مصالح فیلر نیز به آن افزوده می گردد. مصالح مورد نیاز حتی الامکان باید از یک محل تامین و قبل از حمل به کارگاه خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آنها توسط دستگاه نظارت تعیین گردد در صورتی که اصول دانه بندی مورد نظر با استفاده از منابع یک کارگاه تامین نگردد می توان از منابع دیگر نیز استفاده نمود.(با هماهنگی لازم)
محل نگهداری مصالح سنگی مورد نیاز ساخت آسفالت باید جدا از هم بوده و حتی الامکان نسبت به محوطه ی اطراف از ارتفاع بیشتری برخوردار باشد.
(بمنظور زه کشی مناسب جا به جا کردن مصالح سنگی در کارگاه ترجیحا باید توسط تسمه نقاله انجام پذیرد). بکار بردن لوله در این مورد پیشنهاد نمی گردد.
جهت انبار کردن مصالح فیله باید از انبارهای سقف استفاده نمود.
دانه بندی مصالح مصرفی در اساس آسفالت:
درصد سایش مصالح درشت دانه نباید از % ۴۵ تجاوز نماید در صورت مصرف مصالح درشت دانه شکسته باید حداقل % ۵۰ از مصالح مانده روی الک ۴ # در یک جبهه یا بیشتر شکستگی داشته باشند مصالح مورد مصرف درشت دانه باید از شکستن و خرد کردن سنگ کوهی یا شن و ماسه ی رودخانه ای توسط سنگ شکن های مخروطی بدست آید.
مصالح ریز دانه مورد استفاده در اساس آسفالتی ترجیحا باید از ماسه ی طبیعی یا ماسه یشکستی یا مخلوطی از هر دو بوده و حتی الامکان تمیز و عاری از هر گونه مواد زائد باشد دامنه ی طبیعی نباید از % ۶ تجاوز نماید…
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 