فایل کامل هنر کاشیکاری در دوره قاجاریه با تحلیل سبکهای تزئینی، نمادهای فرهنگی و جایگاه تاریخی
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل هنر کاشیکاری در دوره قاجاریه با تحلیل سبکهای تزئینی، نمادهای فرهنگی و جایگاه تاریخی دارای ۳۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل هنر کاشیکاری در دوره قاجاریه با تحلیل سبکهای تزئینی، نمادهای فرهنگی و جایگاه تاریخی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل کامل هنر کاشیکاری در دوره قاجاریه با تحلیل سبکهای تزئینی، نمادهای فرهنگی و جایگاه تاریخی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل هنر کاشیکاری در دوره قاجاریه با تحلیل سبکهای تزئینی، نمادهای فرهنگی و جایگاه تاریخی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل هنر کاشیکاری در دوره قاجاریه با تحلیل سبکهای تزئینی، نمادهای فرهنگی و جایگاه تاریخی :
فایل کامل هنر کاشیکاری در دوره قاجاریه با تحلیل سبکهای تزئینی، نمادهای فرهنگی و جایگاه تاریخی ،در حجم ۳۷ اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه
بخشی از متن:
تاریخچه و نحوه پیدایش:
کاشی از دیدگاه مواد اولیه و شیوهی ساخت با سفال خویشاوند است
منسوب به شهر کاشان است و کهنترین نمونهی آن، آجر لعاب دار
مربوط به زیگورات چغازنبیل در دورهی ایلام میانه(۱۲۵۰ پیش از میلاد) می باشد که در دشت شوش باستان قرار دارد. در پایان سدهی ششم پیش از میلاد، در کاخ آپادانای داریوش در شوش، آجرهای لعابدار بی همتایی در تزیینات کاخ به کار برده شدند که سربازان گارد جاویدان و سایر نقوش رایج در دربار هخامنشی را در کمال ظرافت و زیبایی نشان میدادند . این صنعت در دورهی اشکانیان رو به افول نهاد و گاه آجر لعابدار در درپوش تابوتها به کار رفت. در دوره ی ساسانیان، کاشی معرق از نوع مرغوب آن رواج پیدا کرد و در بناهای این دوره، به ویژه در کاخ بیشاپور و کاخ تیسفون، به کار برده شد.نقش های این کاشی ها عبارت از زنان چنگ زن، بافنده و دارندهی گل و مردان سالخورده است که با قطعههای کوچک کاشی به رنگهای نارنجی، قهوهای، زرد ، قرمز، گلی و آبی ، یشمی، شیری و خاکستری صورت گرفته و نشان دهندهی کار دقیق و تنوع رنگ های رایج در دورهی ساسانیان است.
کاشی در تزیینات سدههای نخستین دوران اسلامی تاریخ ایران جای خود را به هنر گچ بری داد و برای نخستین بار در معماری دورهی سلجوقیان رایج گردید، آن هم با رنگ فیروزه ای. در مدتی افزون بر یک سده در قلمروی سلجوقی کارآیی کاشیکاری گسترش یافت و در ابتدا جهت آراستن قسمتهای فوقانی مناره ها و برجسته نمودن جملات مقدس مذهبی و آسان نمودن بازخوانی آنها به کار میرفت. منارهای سین، ساربان و مسجد علی در اصفهان، از نمونههای عالی این هنر در دوران سلجوقی به شمار میروند. کاشی کاری کامل، به معنای پوشانیدن تمام سطح بنا با قطعات کوچک کاشی به رنگهای مختلف ناگهان به وجود نیامد، آن گونه که از هنگام کاربری قطعات فیروزهای کاشی در بناهای دورهی سلجوقی تا تکمیل کاشیکاری ۲۰۰ سال به درازا کشید.
و…
فایل کامل هنر کاشیکاری در دوره قاجاریه با تحلیل سبکهای تزئینی، نمادهای فرهنگی و جایگاه تاریخی
فهرست مطالب:
تاریخچه و نحوه پیدایش
نگاهی گذرا به معماری ایران در دوره قاجاریه
ویژگی های کلان معماری
تزئینات دوره قاجار
رنگ مسلط به بنا در دوره قاجار
بناهای مسکونی دوره قاجار
تزئینات بکاررفته در خانه ها
عمارت مکانهای مذهبی
ویژگی باغهای قاجار
آثار بناهای معماری قاجار
کاشی و انواع آن
روش ساخت یک کاشی ساده
کاشی کاری در دوره قاجار
رنگ
نظام سه رنگه
نظام چهار رنگه
هفت رنگ
آمیزش بصری رنگها
رنگ در معماری اسلامی
نتیجه
منابع
این فایل با فرمت پاورپوینت در ۳۷ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
هدیه محصول:
فایل پاورپوینت کاشی و سرامیک(۱۸ اسلاید)
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 