فایل ورد کامل روابط اجتماعی معلمان و دانش‌آموزان در عصر ارتباطات با بررسی چالش‌ها و فرصت‌های آموزشی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل روابط اجتماعی معلمان و دانش‌آموزان در عصر ارتباطات با بررسی چالش‌ها و فرصت‌های آموزشی دارای ۱۴۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل روابط اجتماعی معلمان و دانش‌آموزان در عصر ارتباطات با بررسی چالش‌ها و فرصت‌های آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل روابط اجتماعی معلمان و دانش‌آموزان در عصر ارتباطات با بررسی چالش‌ها و فرصت‌های آموزشی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل روابط اجتماعی معلمان و دانش‌آموزان در عصر ارتباطات با بررسی چالش‌ها و فرصت‌های آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل روابط اجتماعی معلمان و دانش‌آموزان در عصر ارتباطات با بررسی چالش‌ها و فرصت‌های آموزشی :

روابط اجتماعی معلمان و دانش آموزان در عصر ارتباط

در ۳۷ صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

فایل ورد کامل روابط اجتماعی معلمان و دانش‌آموزان در عصر ارتباطات با بررسی چالش‌ها و فرصت‌های آموزشی
فهرست مطالب

پیشگفتار

مقدمه

نقش رسانه‎های گوناگون ارتباطی در آموزش

نقش ارتباطی اینترنت در آموزش و پرورش

پست الکترونیکی

اتاق‎های گفتگو

نقش معلمان در استفاده از فناوری‎های اطلاعات و ارتباطات

نقش فناوری‎ اطلاعات و ارتباطات در آموزش

نقش معلمان دراستفاده از فناوری‎ اطلاعات و ارتباطات

تجزیه و تحلیل داده‎ها

ـ منافع استفاده از رایانه‎ها در کلاس‎های درس

ـ نقش رایانه‎ها در ارتباطات

ـ منافع استفاده از فناوری ‎اطلاعات و ارتباطات برای معلمان

نتایج به دست آمده از فایل در سال سوم

نتایج بدست آمده در سال چهارم اجرای فایل

روش تجزیه و تحلیل داده‎ها

فعالیت‎های مشارکتی دانش‎آموزان در گروه‎های کوچک

مشغولیت با منابع خارجی

توجه به مخاطبان خارجی

بحث و نتیجه‎گیری

توصیه‎ها و پیشنهادها

آیا در آینده رایانه جای معلم را می گیرد؟

وسیله ی ارتباط جمعی چیست؟

دهکده ی جهانی

جهت گیری در آینده

توسعه و ضرورت اصلاح

معلم کارآمد

داشتن دیدگاه

تکنولوژی در خدمت معلم

چالش ها و چشم انداز ها

هدف از ICT در آموزش و پرورش

تجارب دیگر کشورها

جلوگیری از تکرار خطا

وبلاگ و کاربرد آن در تعلیم و تربیت

انواع وبلاگ

دغدغه های فناوری

تفاهم با رایانه

رایانه و ورود به تعلیم و تربیت

نگاهی انتقادی به اینترنت

نگاه مثبت به اینترنت

آیا رایانه تعلیم و تربیت را غیر انسانی خواهد کرد؟

نتیجه

پیشنهادات

مهارت‎های مورد نیاز معلمان درعصر دانایی

مقدمه

ضرورت توانا بودن معلم در عصر دانایی

مهارت اول: آشنایی با فناوری اطلاعات و قدرت به کارگیری آن در جریان آموزش

مهارت دوم: آشنایی با فنون فایل، انجام فایل و بهره‎گیری از نتایج آن در عمل

مهارت سوم: توجه به آموزش و پرورش خلاق و پرورش خلاقیت فراگیران

مهارت چهارم: آشنایی با مهارتهای کلاس داری و شیوه‎های تدریس نوین

الف‌ ـ توانایی جذب فراگیران

ب ـ پرورش مهارت‏های فکری

ج ـ یادگیری و ارزیابی آن ‍

د‌ـ اداره کلاس

ه‎ـ رفتارهای کلاسی معلمان

و ـ شیوه‎های تدریس

نتیجه گیری

منابع و ماخذ

مقدمه

ارتباط عبارت است از فراگرد انتقال اطلاعات، احساس‎ها، حافظه‎ها وفکرها در میان مردم (اسمیت، ، ص ). ارتباطات به معنای «تسهیم تجارب» نیز تعریف شده است. در این معنا، هر انسانی تجارب و آنچه در درون خود دارد را با دیگران در میان می‎گذارد. برخی از صاحبنظران ارتباطات را پدیده‎ای تکاملی می‎دانند که به گونه‎ی فراگردی از افراد و نظام اجتماعی که درآن زیست می‎کنند، نشأت گرفته و خود به نوبه خود بر آنها تأثیر می‎گذارد. از طریق این جریان، انسان‎ها و نظام‎های اجتماعی تکامل می‎یابند، تغییر می‎پذیرند، خود را با شرایط منطبق می‎کنند، جایگزین می‎شوند، رشد می‎کنند.

ابزارهای ارتباطی وسایلی هستند که از طریق آن انسان‎ها به خلق، حفظ و توسعه روابط خویش با یکدیگر می‎پردازند. از طریق این ابزار اطلاعات، دانش و آگاهی‎ها و حتی فرهنگ‎ها مبادله می‎شود. فناوری‎های جدید اطلاعات و ارتباطات از زمره وسایل ارتباطی جدید هستند که با امکاناتی نظیر پست الکترونیکی، اتاق‎های گفتگو، گروه‎های مباحثه، نفش عمده‎ای در این فرآیند به عهده دارند.

اصطلاح ”فناوری اطلاعات[]“ جدیداً به ”فناوری اطلاعات و ارتباطات[]“ تغییر یافته است. البته تفاوت این دو واژه از نحوه برقراری ارتباط نشأت گرفته است. واژه اول، یعنی فناوری اطلاعات به جریان یکسویه ارتباط اشاره دارد که در این فرآیند، گیرنده و یا دریافت کننده نسبت به اطلاعات دریافتی منفعل است. واژه دوم یعنی فناوری اطلاعات و ارتباطات، اشاره به تعامل بین کاربر و دنیای اطلاعات دارد. بنابراین، واژه دوم به جریان دوسویه ارتباط اشاره دارد که در این فرایند، کاربر نقش بسیار فعالی در رد و بدل کردن اطلاعات خواهد داشت. رایانه از طریق جریان فرست و بازفرست اطلاعات، توانایی مردم را برای برقراری ارتباط فوری و آسان از فواصل دور و نزدیک فراهم کرده است و از این طریق موجب تحولات شگرفی در امور گوناگون از جمله آموزش و پرورش شده است. در این ضمن اشاره به فایلات انجام گرفته در مورد نقش رایانه‎ها در آموزش به نقش ارتباطی آنها توجه خاص شده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.