فایل ورد کامل ایجاد پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده از الگوریتم تکاملی Symbio Genesis و تحلیل کارکردهای آن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل ایجاد پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده از الگوریتم تکاملی Symbio Genesis و تحلیل کارکردهای آن دارای ۱۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل ایجاد پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده از الگوریتم تکاملی Symbio Genesis و تحلیل کارکردهای آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل ایجاد پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده از الگوریتم تکاملی Symbio Genesis و تحلیل کارکردهای آن۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل ایجاد پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده از الگوریتم تکاملی Symbio Genesis و تحلیل کارکردهای آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل ایجاد پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده از الگوریتم تکاملی Symbio Genesis و تحلیل کارکردهای آن :
فایل ورد کامل ایجاد پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده از الگوریتم تکاملی Symbio Genesis و تحلیل کارکردهای آن
چکیده
در این فایل، الگوریتمی به نام سیمبایوجنسیس را برای ساخت پایگاه داده تولید رفتار به کار میبریم. این الگوریتم از مجموعه الگوریتمهای تکاملی است که با مجموعهای از اعضا سروکار دارد و هدف بهینه کردن شایستگی اعضای جمعیت است. طی آزمایشهای انجام شده روی این روش، این نتیجه بدست آمده است که سیمبایوجنسیس برای استفاده در مسائلی که توصیف کاملی از صورت مسئله وجود ندارد، کارایی خوبی دارد.
برای آزمایش اینگونه یادگیری، از بازی Pac-Man به عنوان مسئله مورد بررسی استفاده کردیم. سعی داریم در این مسئلهagent ای را آموزش دهیم که بتواند در زمین بازی، بهترین بازی خود را انجام دهد و بیشترین زمان ممکن نیز زنده بماند. برای مقایسه نتایج حاصل از آزمایش، یکی دیگر از معروفترین الگوریتمهای تکاملی، یعنی الگوریتم ژنتیکی را برای این مسئله پیاده سازی کردیم. نتایج حاصل از این پیادهسازی ها را ارایه خواهیم کرد و مقایسهای روی آنها انجام خواهیم داد.
فایل ورد کامل ایجاد پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده از الگوریتم تکاملی Symbio Genesis و تحلیل کارکردهای آن
فهرست مطالب
فصل اول – الگوریتم های تکاملی. ۱۰
۱-۱- مقدمه. ۱۰
۱-۲-علت استفاده از الگوریتم های تکاملی. ۱۳
۱-۳-انواع الگوریتم های تکاملی. ۱۳
۱-۳-۱: استراتژی های تکاملی. ۱۴
۱-۳-۲: برنامه ریزی تکاملی. ۱۵
فصل دوم: الگوریتم ژنتیک. ۱۷
۲-۱: ژنتیک در طبیعت. ۱۷
۲-۲: الگوریتم ژنتیک استاندارد:. ۱۸
فصل سوم: الگوریتم تکاملی سیمبیوتیک (SEA). 20
۳-۱: علت معرفی SEA.. 20
۳-۲: عملگر ترکیب سیمبیوتیک:. ۲۱
۳-۳: ایده کلی SEA:. 22
فصل چهارم: توصیف فضای مسئله. ۲۶
۴-۱: agent 28
۴-۲: تابع محاسبه شایستگی. ۳۴
فصل پنجم: تعریف الگوریتم ها برای مسئله Pac-Man. 36
۵-۱Pac-Man : با الگوریتم ژنتیکی. ۳۶
۵-۲Pac-Man : با الگوریتم SEA.. 38
۵-۳: نتایج حاصل از پیاده سازی. ۳۹
فصل ششم: مستندات کلاسهای پیاده سازی شده. ۴۵
۶-۱: پیاده سازی الگوریتم ژنتیکی. ۴۵
۶-۲: پیاده سازی الگوریتم SEA.. 53
فصل هفتم: نتیجه گیری و پیشنهادات. ۶۸
مراجع. ۶۹
پیوست. ۷۱
فایل ورد کامل ایجاد پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده از الگوریتم تکاملی Symbio Genesis و تحلیل کارکردهای آن
فهرست اشکال
شکل۱-۱.طرح کلی الگوریتم تکاملی————————————————۱۱
شکل۱-۲: شبه کد استراتژی تکاملی————————————————-۱۵
شکل۱-۳: شبه کد برنامه ریزی تکاملی———————————————–۱۶
شکل۲-۱: شبه کد الگوریتم ژنتیکی————————————————-۱۹
شکل۳-۱: نمونه ای از ترکیب Symbiotic——————————————21
شکل۳-۲: نمونه ای از الگوریتم جستجو symbiotic———————————–23
شکل۳-۳: شبه کد الگوریتمSEA————————————————–24
شکل۴-۱: نقطه آغاز یک بازی Pac-Man——————————————-26
شکل۴-۲:نقشه زمین بازی Pac-Man به همراه تمام حالات گردش———————–۲۸
شکل۴-۳:شبه کد استراتژیagent برای بازی Pac-Man——————————31
شکل ۵-۱: مقایسه کارایی در الگوریتم GA وSEA برای بازی pac-man. اندازه جمعیت درGA برابر ۱۵۰ می باشد————————————————————–۴۰
شکل ۵-۲: مقایسه کارایی در الگوریتم GA وSEA برای بازی pac-man.اندازه جمعیت درGA برابر ۲۰۰ می باشد————————————————————–۴۱
شکل ۵-۳: مقایسه هزینه در دو الگوریتم GA وSEA برای نمودار ۵-۱.——————-۴۱
شکل ۵-۴: مقایسه هزینه در دو الگوریتم GA وSEA برای نمودار ۵-۲.——————-۴۲
فایل ورد کامل ایجاد پایگاه دانش تولید رفتار با استفاده از الگوریتم تکاملی Symbio Genesis و تحلیل کارکردهای آن
فهرست جدولها
جدول۴-۱: تعیین وضعیت روح با توجه به موقعیت Pac-Man و روح نسبت به هم. ———-۳۰
جدول۴-۲: شرح پارامترهای استفاده شده برای تعیین حرکت agent———————-32
جدول۵-۱: پارامترهای مطرح شده در SEA——————————————38
جدول۵-۲: بهترین مقادیر برای هر پارامتر SEA————————————–39
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 