فایل ورد کامل راهکارهای آموزش خلاق با تمرکز بر تعمیق و تقویت باورهای دینی (نماز) در دانشآموزان دختر دبستانی تهران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل راهکارهای آموزش خلاق با تمرکز بر تعمیق و تقویت باورهای دینی (نماز) در دانشآموزان دختر دبستانی تهران دارای ۲۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل راهکارهای آموزش خلاق با تمرکز بر تعمیق و تقویت باورهای دینی (نماز) در دانشآموزان دختر دبستانی تهران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل راهکارهای آموزش خلاق با تمرکز بر تعمیق و تقویت باورهای دینی (نماز) در دانشآموزان دختر دبستانی تهران۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل راهکارهای آموزش خلاق با تمرکز بر تعمیق و تقویت باورهای دینی (نماز) در دانشآموزان دختر دبستانی تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل راهکارهای آموزش خلاق با تمرکز بر تعمیق و تقویت باورهای دینی (نماز) در دانشآموزان دختر دبستانی تهران :
بررسی راههای آموزش خلاق با رویکرد تعمیق و تقویت باورهای دینی (نماز) در دانش آموزان دبستانی دختر شهر تهران
فایل ورد کامل راهکارهای آموزش خلاق با تمرکز بر تعمیق و تقویت باورهای دینی (نماز) در دانشآموزان دختر دبستانی تهران
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
مقدمه
فصل اول : کلیات
۱-۱ بیان مسئله …………………………… ۲
۱-۲ اهمیت و ضرورت موضوع……………………. ۳
۱-۳ اهداف فایل ………………………….. ۵
۱-۴ سوال های فایل………………………… ۵
۱-۵ فرضیات فایل………………………….. ۶
۱-۶ تعاریف نظری و عملیاتی فایل…………….. ۷
۱-۷ محدودیت های فایل …………………….. ۱۰
فصل دوم : پیشینه ی فایل
۲-۱ مقدمه …………………………… ۱۲
۲-۲ تاریخچه ی باورهای دینی ………………… ۱۳
۲-۳ ادیان و نگاه آنها به نماز و نیایش……….. ۱۹
۲-۳-۱ نماز در آیین زرتشت…………………… ۲۰
۲-۳-۲ نماز در آیین یهود…………………… ۲۲
۲-۳-۳ نماز در آیین مسیحیت…………………. ۲۴
۲-۳-۴ نماز در آیین مقدّس اسلام………………. ۲۵
۲-۴ تربیت دینی در دوران کودکی و نوجوانی……… ۲۸
۲-۵تربیت دینی در دوره ی ابتدایی…………….. ۳۱
۲-۵-۱نقش توجه به نیاز های کودکان در تربیت دینی.. ۳۲
۲-۵-۲نقش آموزش خلاق در تربیت دینی کودک……….. ۳۳
۲-۵-۳نقش انگیزش در تربیت دینی کودک………….. ۳۳
۲-۵-۴نقش محبت و ایمنی در تربیت دینی کودک…….. ۳۴
۲-۵-۵نقش فرا دهنده در تربیت دینی کودک……….. ۳۴
۲-۵-۶نقش محیط آموزشی در تربیت دینی کودک……… ۳۵
۲-۵-۷نقش تفکر در تربیت دینی کودک……………. ۳۵
۲-۵-۸نقش روان شناسی رشد در تربیت دینی کودک…… ۳۸
۲-۵-۸-أ. رشد و تکامل بدنی………………….. ۳۹
۲-۵-۸-ب. رشد و تکامل گویایی………………… ۴۱
۲-۵-۸-ج. رشد و تکامل عقلی………………….. ۴۲
۲-۵-۸-د. رشد و تکامل اخلاقی…………………. ۴۳
۲-۵-۸-ه. تفاوت های جنسی و ویژگی های مختلف آن ها. ۴۶
۲-۵-۸-و. ویژگی های دختران در سنین ابتدایی……. ۴۸
۲-۵-۹نقش بصیرت گرایی در تربیت دینی کودک……… ۵۱
۲-۶تربیت بصیرت گرا………………………… ۵۲
۲-۷مفهوم بصیرت گرایی………………………. ۵۴
۲-۷-أ.توانایی فهم زندگی (فهم وتشخیص) ……….. ۵۵
۲-۷-ب.نقد زندگی (تمییز وداوری) …………….. ۵۵
۲-۷-ج.تصمیم برای زندگی (تصمیم گیری) ………… ۵۶
۲-۸طبقات و حوزه های یادگیری در رویکرد بصیرت گرا. ۵۷
۲-۸-أ. حوزه ی درک مفاهیم…………………… ۵۸
۲-۸-أ.۱- فهم……………………………… ۵۸
۲-۸-أ.۲- تعقل…………………………….. ۵۹
۲-۸-أ.۳- دانش…………………………….. ۵۹
۲-۸-أ.۴-تفکر منطقی………………………… ۵۹
۲-۸-ب.حوزه ی کسب مهارت…………………….. ۶۰
۲-۸-ج. حوزه ی به کار گیری مفاهیم ومهارت ها…… ۶۰
۲-۸-د. حوزه ی تحلیل نقادانه وسازمان دهی افکار… ۶۱
۲-۸-ه. یادگیری ، ارتباط حوزه های چهارگانه با هم. ۶۲
۲-۹بصیرت ، توانایی تشخیص و تمییز توانایی تصمیم گیری ۶۳
۲-۱۰راه برد های تعلیم وتربیت بصیرت گرا………. ۶۴
۲-۱۰-۱ فرایند محوری……………………….. ۶۴
۲-۱۰-۲ دانش آموز محوری…………………….. ۶۴
۲-۱۰-۳معلم ، مدیر یادگیری و الگوی رفتار……… ۶۵
۲-۱۰-۴ رد رویکرد ذهن گرا…………………… ۶۵
۲-۱۰-۵اهمیت طراز تحول شناختی شاگردان در حوزه ی مفاهیم دینی ۶۶
۲-۱۰-۶ ارزشیابی کیفی و مستمر………………. ۶۷
۲-۱۱ گام های آموزشی در تعلیم وتربیت دینی کودکان. ۶۸
۲-۱۱-أ.گام اول……………………………. ۶۸
۲-۱۱-ب.گام دوم……………………………. ۶۸
۲-۱۱-ج.گام سوم……………………………. ۶۹
۲-۱۱-د.گام چهارم………………………….. ۶۹
۲-۱۱-ه.گام پنجم…………………………… ۷۰
۲-۱۱-و.گام ششم……………………………. ۷۰
۲-۱۱-ز.گام آخر……………………………. ۷۰
۲-۱۲آموزش خلاق…………………………….. ۷۱
۲-۱۲-۱تفکّر……………………………….. ۷۴
۲-۱۲-۲تفکّر خلاق……………………………. ۷۹
۲-۱۲-۳اصول آموزش خلاق………………………. ۸۲
۲-۱۲-۳-أ.اصل بازی…………………………. ۸۲
۲-۱۲-۳-ب.اصل شادی و لذت……………………. ۸۲
۲-۱۲-۳-ج.اصل سادگی………………………… ۸۲
۲-۱۲-۳-د.اصل آموختن در آزادی……………….. ۸۲
۲-۱۲-۳-ه.اصل کنجکاوی………………………. ۸۳
۲-۱۲-۳-و.اصل ایمنی………………………… ۸۳
۲-۱۲-۳ز.اصل اندیشه سازی……………………. ۸۳
۲-۱۲-۳-ح.اصل خلاقیّت………………………… ۸۴
۲-۱۲-۳-ت.اصل همیاری با آموزگار……………… ۸۴
۲-۱۳مفهوم خلاقیت…………………………… ۸۵
۲-۱۳-۱دیدگاه های مختلف در خصوص خلاقیّت………… ۸۸
۲-۱۳-۲ اهمّیّت و ضرورت پرورش خلاقیّت……………. ۹۳
۲-۱۳-۳رشد و پرورش خلاقیّت در کودکان…………… ۹۴
۲-۱۳-۴الگوی پیشنهادی خلاقیّت آموزی در دبستان…… ۹۷
۲-۱۳-۴-أ.روش مستقیم……………………….. ۹۷
۲-۱۳-۴-ب.روش غیر مستقیم آموزش خلاقیت…………. ۹۸
۲-۱۳-۴-ب.۱ آموزش خلاق………………………. ۹۸
۲-۱۳-۴-ب.۲آمیختن عمق درس با هنر…………….. ۹۸
۲-۱۳-۴-ب.۳آموزش های اجتماعی………………… ۹۸
۲-۱۳-۴-ب.۴ ایجاد فضای خنده و بازی در جریان آموزش ۹۹
۲-۱۳-۴-ب.۵ آمیختن آموزش با محرّک بدنی………… ۹۹
۲-۱۳-۴-ب.۶ پذیرش تخیلات کودکان………………. ۱۰۰
۲-۱۳-۴-ب.۷ آموزش فن آوری و روش های حل مسأله….. ۱۰۰
۲-۱۳-۴ویژگی ها و صفات افراد خلاق…………….. ۱۰۴
۲-۱۴فهم رفتار دانش آموزان در نظام اجتماعی آموزش و پرورش ۱۰۹
۲-۱۴-۱ رفتار اثربخش ، کار آمد و تاثیر گذار…… ۱۱۳
۲-۱۴-۱-أ.اثربخشی………………………….. ۱۱۴
۲-۱۴-۱-ب.کارآمدی………………………….. ۱۱۴
۲-۱۴-۱-ج. تأثیر گذار………………………. ۱۱۵
۲-۱۵آموزش وروابط نقش ها …………………… ۱۱۵
۲-۱۶ نظریه ها و تئوری های مرتبط با موضوع…….. ۱۱۷
۲-۱۶-أ. نظریه ی پیاژه …………………….. ۱۱۷
۲-۱۶-ب.نظریه ی هارمز………………………. ۱۲۰
۲-۱۶-ج. نظریه ی گلدمن……………………… ۱۲۱
۲-۱۶-د.نظریه ی فلور……………………….. ۱۲۳
۲-۱۶-د.۱ اصل توجه انتخابی………………….. ۱۲۳
۲-۱۶-د.۲ اصل ادراک انتخابی…………………. ۱۲۴
۲-۱۶-د.۳ اصل یادآوری انتخابی……………….. ۱۲۴
۲-۱۶-د.۴ اصل کنش انتخابی…………………… ۱۲۴
۲-۱۶-ه.نظریه ی هاولند ……………………. ۱۲۵
۲-۱۶-و.نظریه تأثیر نگرش بر رفتار……………. ۱۲۷
۲-۱۷رابطه ی یادگیری با ایمان وعمل…………… ۱۲۹
۲-۱۷.أ ایمان ، عمل یا بصیرت………………… ۱۳۱
۲-۱۷.ب ارزشیابی یادگیری یا ارزشیابی ایمان وعمل.. ۱۳۲
۲-۱۸آموزه هایی در تعلیم وتربیت دینی خلاق با رویکرد بصیرت گرایی ۱۳۲
۲-۱۸-أ.اصل اول:تعلیم وتربیت برای کمال……….. ۱۳۲
۲-۱۸-ب.اصل دوم: تعلیم وتربیت برای زندگی فردی واجتماعی ۱۳۳
۲-۱۸-ج. اصل سوم: تعلیم وتربیت برای تحول جامعه… ۱۳۳
۲-۱۸-د. اصل چهارم:انتخاب روش های تربیتی……… ۱۳۴
۲-۱۸-ه. اصل پنجم:اهمیت تفکر خلاق…………….. ۱۳۵
۲-۱۸-و. اصل ششم:جایگاه والای معلم……………. ۱۳۵
۲-۱۸-ز. اصل هفتم:معلم هدایتگر………………. ۱۳۵
۲-۱۸-ح. اصل هشتم:اهمیت رابطه ی معلم و شاگرد….. ۱۳۶
۲-۱۸-ت.اصل نهم:برقراری تعادل میان ذهنیت و عینیت گرایی ۱۳۶
۲-۱۸-ی. اصل دهم:محوریت کودک در تربیت دینی ابتدایی ۱۳۷
۲-۱۹نتایج و مطالعات و فایلات داخلی مرتبط با موضوع ۱۳۸
۲-۲۰نتایج مطالعات و فایلات خارجی مرتبط با موضوع ۱۴۵
فصل سوم :روش فایل و مراحل اجرای فایل
۳-۱روش فایل ……………………………. ۱۴۸
۳-۲ ابزار جمع آوری اطلاعات و تحلیل داده ها……. ۱۴۹
۳-۳ شیوه اجرا و انجام فایل………………… ۱۴۹
فصل چهارم : یافته ها وتجزیه و تحلیل آن ها
۴-۱تعلیم وتربیت باورهای دینی (نماز) در مدارس ابتدایی ۱۵۲
۴-۱-أ.ارتباط و نزدیکی با مبانی اعتقادی………. ۱۵۵
۴-۱-ب.ایجاد انگیزه و گرایش درونی……………. ۱۵۵
۴-۱-ج.تقویت تفکر و معرفت دینی (بصیرت) ………. ۱۵۵
۴-۲نقش مدارس در آموزش نماز به کودکان………… ۱۵۶
۴-۲-أ.ایجاد شور واشتیاق……………………. ۱۵۶
۴-۲-ب.ارائه ی الگوهای دینی…………………. ۱۵۶
۴-۲-ج.نقش ایجاد معرفت وشناخت……………….. ۱۵۷
۴-۲-د.نقش نهادینه کردن فرهنگ نماز…………… ۱۵۷
۴-۲-ه.نقش ساخت نگرش مثبت در کودکان………….. ۱۵۸
۴-۲-و.نقش جهت دهی اخلاقی ………………….. ۱۵۹
۴-۳رابطه ی خلاقیت با رشد و تقویت باورهای دینی (نماز) ۱۶۰
۴-۴رابطه ی نماز و خلاقیت در مدارس ابتدایی…….. ۱۶۵
۴-۴-أ.توصیف اطلاعات مصاحبه ای……………….. ۱۶۹
۴-۴-ب.اطلاعات عمومی پاسخگویان و مصاحبه شوندگان… ۱۷۱
جدول (۴-۱) ………………………….. ۱۷۳
جدول (۴-۲) ………………………….. ۱۷۴
جدول (۴-۳) ………………………….. ۱۷۵
جدول(۴-۴) …………………………… ۱۷۶
جدول(۴-۵) …………………………… ۱۷۷
۴-۴-ج.تجزیه وتحلیل یافته ها ………………. ۱۷۸
۴-۴-د.تحلیل اطلاعات استخراج شده……………… ۱۸۱
فصل پنجم : نتیجه گیری
۵-۱خلاصه ی فایل …………………………. ۱۸۴
۵-۲نتیجه گیری…………………………….. ۱۸۵
۵-۲-أ.نتایج یافته های کتابخانه ای…………… ۱۸۵
۵-۲-ب. نتایج یافته های مصاحبه ای……………. ۱۹۰
پیشنهادات………………………………… ۱۹۲
منابع و مأخذ: ……………………………. ۱۹۴
چکیده ی انگلیسی
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 