فایل ورد کامل راهکارهای آموزش خلاق با تمرکز بر تعمیق و تقویت باورهای دینی (نماز) در دانش‌آموزان دختر دبستانی تهران


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل راهکارهای آموزش خلاق با تمرکز بر تعمیق و تقویت باورهای دینی (نماز) در دانش‌آموزان دختر دبستانی تهران دارای ۲۳۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل راهکارهای آموزش خلاق با تمرکز بر تعمیق و تقویت باورهای دینی (نماز) در دانش‌آموزان دختر دبستانی تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل راهکارهای آموزش خلاق با تمرکز بر تعمیق و تقویت باورهای دینی (نماز) در دانش‌آموزان دختر دبستانی تهران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل راهکارهای آموزش خلاق با تمرکز بر تعمیق و تقویت باورهای دینی (نماز) در دانش‌آموزان دختر دبستانی تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل راهکارهای آموزش خلاق با تمرکز بر تعمیق و تقویت باورهای دینی (نماز) در دانش‌آموزان دختر دبستانی تهران :

بررسی راه‌های آموزش خلاق با رویکرد تعمیق و تقویت باورهای دینی (نماز) در دانش آموزان دبستانی دختر شهر تهران

فایل ورد کامل راهکارهای آموزش خلاق با تمرکز بر تعمیق و تقویت باورهای دینی (نماز) در دانش‌آموزان دختر دبستانی تهران
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده

مقدمه

فصل اول : کلیات

۱-۱ بیان مسئله …………………………… ۲

۱-۲ اهمیت و ضرورت موضوع……………………. ۳

۱-۳ اهداف فایل ………………………….. ۵

۱-۴ سوال های فایل………………………… ۵

۱-۵ فرضیات فایل………………………….. ۶

۱-۶ تعاریف نظری و عملیاتی فایل…………….. ۷

۱-۷ محدودیت های فایل …………………….. ۱۰

فصل دوم : پیشینه ی فایل

۲-۱ مقدمه …………………………… ۱۲

۲-۲ تاریخچه ی باورهای دینی ………………… ۱۳

۲-۳ ادیان و نگاه آنها به نماز و نیایش……….. ۱۹

۲-۳-۱ نماز در آیین زرتشت…………………… ۲۰

۲-۳-۲ نماز در آیین یهود…………………… ۲۲

۲-۳-۳ نماز در آیین مسیحیت…………………. ۲۴

۲-۳-۴ نماز در آیین مقدّس اسلام………………. ۲۵

۲-۴ تربیت دینی در دوران کودکی و نوجوانی……… ۲۸

۲-۵تربیت دینی در دوره ی ابتدایی…………….. ۳۱

۲-۵-۱نقش توجه به نیاز های کودکان در تربیت دینی.. ۳۲

۲-۵-۲نقش آموزش خلاق در تربیت دینی کودک……….. ۳۳

۲-۵-۳نقش انگیزش در تربیت دینی کودک………….. ۳۳

۲-۵-۴نقش محبت و ایمنی در تربیت دینی کودک…….. ۳۴

۲-۵-۵نقش فرا دهنده در تربیت دینی کودک……….. ۳۴

۲-۵-۶نقش محیط آموزشی در تربیت دینی کودک……… ۳۵

۲-۵-۷نقش تفکر در تربیت دینی کودک……………. ۳۵

۲-۵-۸نقش روان شناسی رشد در تربیت دینی کودک…… ۳۸

۲-۵-۸-أ. رشد و تکامل بدنی………………….. ۳۹

۲-۵-۸-ب. رشد و تکامل گویایی………………… ۴۱

۲-۵-۸-ج. رشد و تکامل عقلی………………….. ۴۲

۲-۵-۸-د. رشد و تکامل اخلاقی…………………. ۴۳

۲-۵-۸-ه. تفاوت های جنسی و ویژگی های مختلف آن ها. ۴۶

۲-۵-۸-و. ویژگی های دختران در سنین ابتدایی……. ۴۸

۲-۵-۹نقش بصیرت گرایی در تربیت دینی کودک……… ۵۱

۲-۶تربیت بصیرت گرا………………………… ۵۲

۲-۷مفهوم بصیرت گرایی………………………. ۵۴

۲-۷-أ.توانایی فهم زندگی (فهم وتشخیص) ……….. ۵۵

۲-۷-ب.نقد زندگی (تمییز وداوری) …………….. ۵۵

۲-۷-ج.تصمیم برای زندگی (تصمیم گیری) ………… ۵۶

۲-۸طبقات و حوزه های یادگیری در رویکرد بصیرت گرا. ۵۷

۲-۸-أ. حوزه ی درک مفاهیم…………………… ۵۸

۲-۸-أ.۱- فهم……………………………… ۵۸

۲-۸-أ.۲- تعقل…………………………….. ۵۹

۲-۸-أ.۳- دانش…………………………….. ۵۹

۲-۸-أ.۴-تفکر منطقی………………………… ۵۹

۲-۸-ب.حوزه ی کسب مهارت…………………….. ۶۰

۲-۸-ج. حوزه ی به کار گیری مفاهیم ومهارت ها…… ۶۰

۲-۸-د. حوزه ی تحلیل نقادانه وسازمان دهی افکار… ۶۱

۲-۸-ه. یادگیری ، ارتباط حوزه های چهارگانه با هم. ۶۲

۲-۹بصیرت ، توانایی تشخیص و تمییز توانایی تصمیم گیری ۶۳

۲-۱۰راه برد های تعلیم وتربیت بصیرت گرا………. ۶۴

۲-۱۰-۱ فرایند محوری……………………….. ۶۴

۲-۱۰-۲ دانش آموز محوری…………………….. ۶۴

۲-۱۰-۳معلم ، مدیر یادگیری و الگوی رفتار……… ۶۵

۲-۱۰-۴ رد رویکرد ذهن گرا…………………… ۶۵

۲-۱۰-۵اهمیت طراز تحول شناختی شاگردان در حوزه ی مفاهیم دینی ۶۶

۲-۱۰-۶ ارزشیابی کیفی و مستمر………………. ۶۷

۲-۱۱ گام های آموزشی در تعلیم وتربیت دینی کودکان. ۶۸

۲-۱۱-أ.گام اول……………………………. ۶۸

۲-۱۱-ب.گام دوم……………………………. ۶۸

۲-۱۱-ج.گام سوم……………………………. ۶۹

۲-۱۱-د.گام چهارم………………………….. ۶۹

۲-۱۱-ه.گام پنجم…………………………… ۷۰

۲-۱۱-و.گام ششم……………………………. ۷۰

۲-۱۱-ز.گام آخر……………………………. ۷۰

۲-۱۲آموزش خلاق…………………………….. ۷۱

۲-۱۲-۱تفکّر……………………………….. ۷۴

۲-۱۲-۲تفکّر خلاق……………………………. ۷۹

۲-۱۲-۳اصول آموزش خلاق………………………. ۸۲

۲-۱۲-۳-أ.اصل بازی…………………………. ۸۲

۲-۱۲-۳-ب.اصل شادی و لذت……………………. ۸۲

۲-۱۲-۳-ج.اصل سادگی………………………… ۸۲

۲-۱۲-۳-د.اصل آموختن در آزادی……………….. ۸۲

۲-۱۲-۳-ه.اصل کنجکاوی………………………. ۸۳

۲-۱۲-۳-و.اصل ایمنی………………………… ۸۳

۲-۱۲-۳ز.اصل اندیشه سازی……………………. ۸۳

۲-۱۲-۳-ح.اصل خلاقیّت………………………… ۸۴

۲-۱۲-۳-ت.اصل همیاری با آموزگار……………… ۸۴

۲-۱۳مفهوم خلاقیت…………………………… ۸۵

۲-۱۳-۱دیدگاه های مختلف در خصوص خلاقیّت………… ۸۸

۲-۱۳-۲ اهمّیّت و ضرورت پرورش خلاقیّت……………. ۹۳

۲-۱۳-۳رشد و پرورش خلاقیّت در کودکان…………… ۹۴

۲-۱۳-۴الگوی پیشنهادی خلاقیّت آموزی در دبستان…… ۹۷

۲-۱۳-۴-أ.روش مستقیم……………………….. ۹۷

۲-۱۳-۴-ب.روش غیر مستقیم آموزش خلاقیت…………. ۹۸

۲-۱۳-۴-ب.۱ آموزش خلاق………………………. ۹۸

۲-۱۳-۴-ب.۲آمیختن عمق درس با هنر…………….. ۹۸

۲-۱۳-۴-ب.۳آموزش های اجتماعی………………… ۹۸

۲-۱۳-۴-ب.۴ ایجاد فضای خنده و بازی در جریان آموزش ۹۹

۲-۱۳-۴-ب.۵ آمیختن آموزش با محرّک بدنی………… ۹۹

۲-۱۳-۴-ب.۶ پذیرش تخیلات کودکان………………. ۱۰۰

۲-۱۳-۴-ب.۷ آموزش فن آوری و روش های حل مسأله….. ۱۰۰

۲-۱۳-۴ویژگی ها و صفات افراد خلاق…………….. ۱۰۴

۲-۱۴فهم رفتار دانش آموزان در نظام اجتماعی آموزش و پرورش ۱۰۹

۲-۱۴-۱ رفتار اثربخش ، کار آمد و تاثیر گذار…… ۱۱۳

۲-۱۴-۱-أ.اثربخشی………………………….. ۱۱۴

۲-۱۴-۱-ب.کارآمدی………………………….. ۱۱۴

۲-۱۴-۱-ج. تأثیر گذار………………………. ۱۱۵

۲-۱۵آموزش وروابط نقش ها …………………… ۱۱۵

۲-۱۶ نظریه ها و تئوری های مرتبط با موضوع…….. ۱۱۷

۲-۱۶-أ. نظریه ی پیاژه …………………….. ۱۱۷

۲-۱۶-ب.نظریه ی هارمز………………………. ۱۲۰

۲-۱۶-ج. نظریه ی گلدمن……………………… ۱۲۱

۲-۱۶-د.نظریه ی فلور……………………….. ۱۲۳

۲-۱۶-د.۱ اصل توجه انتخابی………………….. ۱۲۳

۲-۱۶-د.۲ اصل ادراک انتخابی…………………. ۱۲۴

۲-۱۶-د.۳ اصل یادآوری انتخابی……………….. ۱۲۴

۲-۱۶-د.۴ اصل کنش انتخابی…………………… ۱۲۴

۲-۱۶-ه.نظریه ی هاولند ……………………. ۱۲۵

۲-۱۶-و.نظریه تأثیر نگرش بر رفتار……………. ۱۲۷

۲-۱۷رابطه ی یادگیری با ایمان وعمل…………… ۱۲۹

۲-۱۷.أ ایمان ، عمل یا بصیرت………………… ۱۳۱

۲-۱۷.ب ارزشیابی یادگیری یا ارزشیابی ایمان وعمل.. ۱۳۲

۲-۱۸آموزه هایی در تعلیم وتربیت دینی خلاق با رویکرد بصیرت گرایی ۱۳۲

۲-۱۸-أ.اصل اول:تعلیم وتربیت برای کمال……….. ۱۳۲

۲-۱۸-ب.اصل دوم: تعلیم وتربیت برای زندگی فردی واجتماعی ۱۳۳

۲-۱۸-ج. اصل سوم: تعلیم وتربیت برای تحول جامعه… ۱۳۳

۲-۱۸-د. اصل چهارم:انتخاب روش های تربیتی……… ۱۳۴

۲-۱۸-ه. اصل پنجم:اهمیت تفکر خلاق…………….. ۱۳۵

۲-۱۸-و. اصل ششم:جایگاه والای معلم……………. ۱۳۵

۲-۱۸-ز. اصل هفتم:معلم هدایتگر………………. ۱۳۵

۲-۱۸-ح. اصل هشتم:اهمیت رابطه ی معلم و شاگرد….. ۱۳۶

۲-۱۸-ت.اصل نهم:برقراری تعادل میان ذهنیت و عینیت گرایی ۱۳۶

۲-۱۸-ی. اصل دهم:محوریت کودک در تربیت دینی ابتدایی ۱۳۷

۲-۱۹نتایج و مطالعات و فایلات داخلی مرتبط با موضوع ۱۳۸

۲-۲۰نتایج مطالعات و فایلات خارجی مرتبط با موضوع ۱۴۵

فصل سوم :روش فایل و مراحل اجرای فایل

۳-۱روش فایل ……………………………. ۱۴۸

۳-۲ ابزار جمع آوری اطلاعات و تحلیل داده ها……. ۱۴۹

۳-۳ شیوه اجرا و انجام فایل………………… ۱۴۹

فصل چهارم : یافته ها وتجزیه و تحلیل آن ها

۴-۱تعلیم وتربیت باورهای دینی (نماز) در مدارس ابتدایی ۱۵۲

۴-۱-أ.ارتباط و نزدیکی با مبانی اعتقادی………. ۱۵۵

۴-۱-ب.ایجاد انگیزه و گرایش درونی……………. ۱۵۵

۴-۱-ج.تقویت تفکر و معرفت دینی (بصیرت) ………. ۱۵۵

۴-۲نقش مدارس در آموزش نماز به کودکان………… ۱۵۶

۴-۲-أ.ایجاد شور واشتیاق……………………. ۱۵۶

۴-۲-ب.ارائه ی الگوهای دینی…………………. ۱۵۶

۴-۲-ج.نقش ایجاد معرفت وشناخت……………….. ۱۵۷

۴-۲-د.نقش نهادینه کردن فرهنگ نماز…………… ۱۵۷

۴-۲-ه.نقش ساخت نگرش مثبت در کودکان………….. ۱۵۸

۴-۲-و.نقش جهت دهی اخلاقی ………………….. ۱۵۹

۴-۳رابطه ی خلاقیت با رشد و تقویت باورهای دینی (نماز) ۱۶۰

۴-۴رابطه ی نماز و خلاقیت در مدارس ابتدایی…….. ۱۶۵

۴-۴-أ.توصیف اطلاعات مصاحبه ای……………….. ۱۶۹

۴-۴-ب.اطلاعات عمومی پاسخگویان و مصاحبه شوندگان… ۱۷۱

جدول (۴-۱) ………………………….. ۱۷۳

جدول (۴-۲) ………………………….. ۱۷۴

جدول (۴-۳) ………………………….. ۱۷۵

جدول(۴-۴) …………………………… ۱۷۶

جدول(۴-۵) …………………………… ۱۷۷

۴-۴-ج.تجزیه وتحلیل یافته ها ………………. ۱۷۸

۴-۴-د.تحلیل اطلاعات استخراج شده……………… ۱۸۱

فصل پنجم : نتیجه گیری

۵-۱خلاصه ی فایل …………………………. ۱۸۴

۵-۲نتیجه گیری…………………………….. ۱۸۵

۵-۲-أ.نتایج یافته های کتابخانه ای…………… ۱۸۵

۵-۲-ب. نتایج یافته های مصاحبه ای……………. ۱۹۰

پیشنهادات………………………………… ۱۹۲

منابع و مأخذ: ……………………………. ۱۹۴

چکیده ی انگلیسی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.