فایل پی دی اف کامل طراحی و ساخت خودروهای برقی با بررسی فناوری‌های نوین، سیستم‌های انرژی و چالش‌های مهندسی PDF


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل پی دی اف
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 فایل پی دی اف کامل طراحی و ساخت خودروهای برقی با بررسی فناوری‌های نوین، سیستم‌های انرژی و چالش‌های مهندسی PDF دارای ۱۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف فایل پی دی اف کامل طراحی و ساخت خودروهای برقی با بررسی فناوری‌های نوین، سیستم‌های انرژی و چالش‌های مهندسی PDF  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل پی دی اف کامل طراحی و ساخت خودروهای برقی با بررسی فناوری‌های نوین، سیستم‌های انرژی و چالش‌های مهندسی PDF2 ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل پی دی اف کامل طراحی و ساخت خودروهای برقی با بررسی فناوری‌های نوین، سیستم‌های انرژی و چالش‌های مهندسی PDF،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل پی دی اف کامل طراحی و ساخت خودروهای برقی با بررسی فناوری‌های نوین، سیستم‌های انرژی و چالش‌های مهندسی PDF :

دانلود فایل پی دی اف کامل طراحی و ساخت خودروهای برقی با بررسی فناوری‌های نوین، سیستم‌های انرژی و چالش‌های مهندسی PDF

بصورت فایل ورد قابل ویرایش و آماده ارائه

فایل پی دی اف کامل طراحی و ساخت خودروهای برقی با بررسی فناوری‌های نوین، سیستم‌های انرژی و چالش‌های مهندسی PDF
فهرست مطالب و سرتیتر پاراگراف های متن فایل

طراحی و ساخت خودرو برقی

فایل پی دی اف کامل طراحی و ساخت خودروهای برقی با بررسی فناوری‌های نوین، سیستم‌های انرژی و چالش‌های مهندسی PDF
فهرست مطالب

بخش اول : نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی برقی

مقدمه ۲

فصل اول: خصوصیات خودرو برقی

۱-۱ تعریف خودرو برقی ۳

۱-۲ تاریخچه تولید خودرو برقی ۴

۱-۳ انواع موتورهای الکتریکی و مقایسه آن ۶

۱-۳-۱ موتورهای الکتریکی جریان مستقیم ۷

۱-۳-۲ موتورهای الکتریکی جریان متناوب ۸

۱-۴ باتری های قابل استفاده در خودروی برقی ۱۰

۱-۵ سیستم های تولید و انتقال نیروبرای خودرو های الکتریکی تولید انبوه ۱۵

۱-۵-۱ خودرو برقی با موتورجریان مستقیم dc 17

۱-۵-۲ خودروی برقی با موتورجریان متناوب ac 19

۱-۵-۳ خودروهای دو منظوره ۲۱

۱-۶ مشکلات فایلاتی و نتیجه گیری ۲۴

فصل دوم: سیستم انتقال قدرت و محاسبه توان مورد نیاز

۲-۱ تأثیر وزن در خودروی برقی ۲۵

۲-۱-۱ تأثیر وزن بر شتاب ۲۶

۲-۱-۲ تأثیر وزن در شیب ها ۲۶

۲-۱-۳ تأثیر وزن بر سرعت ۲۷

۲-۱-۴ تأثیر وزن بر مسافت طی شده ۲۷

۲-۱-۵ توزیع وزن ۲۷

۲-۲ نیروی مقاومت هوا ۲۸

۲-۳رانندگی در جاده ۳۱

۲-۳-۱ توجه به تایر های خودرو ۳۲

۲-۳-۲ محاسبه نیروی مقاومت غلتشی یک خودرو ۳۴

۲-۴ تجهیزات انتقال قدرت ۳۴

۲-۴-۱ سیستم های انتقال قدرت ۳۵

۲-۴-۲ تفاوت مشخصات موتور الکتریکی وموتور احتراقی ۳۶

۲-۴-۳ بررسی دنده ها ۳۹

۲-۴-۴ جعبه دنده اتوماتیک و دستی ۴۰

۲-۴-۵ سیستم های انتقال قدرت و سیال های سبک یا سنگین برای روان کاری ۴۰

۲-۵ مشخصات خودروهای برقی ۴۲

۲-۵-۱ توان و گشتاور ۴۳

۲-۵-۲ محاسبه گشتاور لازم خودرو ۴۶

۲-۵-۳ محاسبه گشتاور خروجی موتور ۴۶

۲-۵-۴ مقایسه منحنی های گشتاور لازم وگشتاورخروجی موتور ۴۷

فصل سوم: طراحی سیستم انتقال قدرت پیکان برقی تبدیلی

۳-۱مشخصات کلی خودروی درون شهری پیکان برقی ۴۹

۳-۱-۱ شتابگیری مناسب ۴۹

۳-۱-۲ سرعت میانگین پیشینه ۴۹

۳-۱-۳ تأثیر شیب ۵۰

۳-۱-۴ برد ۵۰

۳-۲ محاسبه توان مورد نیاز خودرو ۵۰

۳-۲-۱ محاسبه نیروی شتابگیری ۵۱

۳-۲-۲ نیروی حرکت در شیب ۵۳

۳-۲-۳ نیروی مقاومت غلتشی ۵۳

۳-۲-۴ نیروی مقاومت هوا ۵۳

۳-۲-۵ نیروی مقاومت وزش باد ۵۴

۳-۲-۶ رسم منحنی گشتاور و توان ۵۴

۳-۳ طراحی قطعات مورد نیاز سیستم انتقال قدرت ۵۸

۳-۳-۱ فلایول ۵۸

۳-۳-۲ بوش نگهدارنده فلایول ۶۱

۳-۳-۳ محاسبه فلنج پوسته ۶۳

۳-۳-۴ طراحی شاسی زیر موتور ۶۴

بخش دوم: نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی خورشیدی

مقدمه ۶۸

فصل اول : سلولهای خورشیدی

۱-۱ توضیحات کلی ۷۲

۲-۱ بازدهی سلول ۷۳

۳-۱ انواع سلولهای سیلیکونی ۷۳

۴-۱ فناوریهای تولید ۷۴

۱-۴-۱ Screen printed 74

۵-۱ مکانیزم کارکرد سلولهای خورشیدی ۷۴

۱-۵-۱ نحوه کارکردن سلولهای خورشیدی(فتوولتاییکpv) 74

۲-۵-۱ سیلیکون در سلولهای خورشیدی ۷۶

۳-۵-۱هنگامی که نور به سلولهای خورشیدی برخورد می کند ۸۰

فصل دوم: طراحی بدنه و شاسی

۱-۲ مقدمه ۸۱

۲-۲ بارهای وارده به شاسی ۸۳

۱-۲-۲ بارهای استاتیکی ۸۳

۲-۲-۲ بارهای دینامیکی(مربوط به سیستم تعلیق) ۸۳

۳-۲-۲ نیاز مندیها ۸۳

۴-۲-۲ انواع شاسیها ۸۴

۵-۲-۲ فرم فضایی ۸۴

۶-۲-۲ مواد به کار رفته در شاسیها ۸۵

۷-۲-۲ مونوکوکهای کامپوزیتی ۸۶

۸-۲-۲ جای راننده ۸۶

فصل سوم: ناحیه خورشیدی

۱-۳ مقدمه ۸۷

۲-۳ بررسی عوامل گوناگون ۸۷

۱-۲-۳ خنک نگهداشتن ناحیه ۸۷

۲-۲-۳ چیدن سلولها ۸۷

۳-۲-۳ اتصال داخلی سلولها ۸۸

۴-۲-۳ پوششها ۸۸

۳-۳ حفاظ سلولها ۸۸

۱-۳-۳ فناوریها ۸۹

۴-۳ تکسچرد کردن و ضد انعکاس کردن پوشش AR 89

۵-۳ طراحی ناحیه سلولهای خورشیدی و زیر ساخت آن برای یک مدل کوچکتر ۹۰

۱-۵-۳ وضعیت الکتریکی ناحیه پانل خورشیدی ۹۳

۲-۵-۳ نکات استنتاجی ۹۶

۶-۳ نتایج بدست آمده برای یک نمونه ناحیه خورشیدی ۹۶

۱-۶-۳ مشخصات ناحیه ۹۶

فصل چهارم: تحلیل آیرودینامیکی

۱-۴ مقدمه ۹۷

۲-۴ طراحی پیکره اصلی ۹۷

۱-۲-۴ قوانین مسابقه ۹۷

۳-۴ نحوه طراحی با توجه به قوانین مسابقه ۹۷

۴-۴ نحوه طراحی برای دراگ پایین ۹۹

۵-۴ نحوه طراحی برای یک پایداری مناسب ۱۰۱

۶-۴ نیازهای اضافی توان خورشیدی ۱۰۲

۷-۴ نحوه طراحی ناحیه خورشیدی ۱۰۳

۸-۴ ساختن شکل اصلی به صورت تجربی ۱۰۶

۹-۴ تحلیل طراحی ۱۰۶

۱۰-۴ خواندن نقشه ها برای CFD 107

۱۱-۴ نتایج CFD 108

۱۲-۴ طراحی دوباره براساس CFD 110

۱۳-۴ نتایج CFD از تحلیل دوم ۱۱۰

۱۴-۴ نتایج بدست آمده در مورد شکل و ترکیب بدنه ۱۱۰

فصل پنجم : سیستم های مکانیکی

۱-۵ مقدمه ۱۱۲

۲-۵ سیستم رانش ۱۱۴

۱-۲-۵ بررسی عملکرد سیستم رانش ۱۱۵

۲-۲-۵ انواع مکانیزمها ۱۱۵

۳-۲-۵ انواع سیستمهای انتقال قدرت ۱۱۷

۳-۵ سیستم تعلیق ۱۱۸

۱-۳-۵ معایب ۱۱۸

۲-۳-۵ مزایا ۱۱۸

۳-۳-۵ رفتارهای دلخواه از تعلیق ۱۱۹

۴-۳-۵ اجزا ۱۱۹

۵-۳-۵ انواع سیستم تعلیق ۱۱۹

۴-۵ ترمزها ۱۲۱

۱-۴-۵ انواع ترمزها ۱۲۱

۲-۴-۵ مشکلات ۱۲۲

۳-۴-۵ توضیح ۱۲۲

۵-۵ چرخ ها و تایرها ۱۲۲

۱-۵-۵ انواع چرخها ۱۲۲

۲-۵-۵ تایرها ۱۲۴

۳-۵-۵ تأثیر عوامل مختلف بر مقاومت غلتش تایرها ۱۲۴

فصل ششم : موتور

۱-۶ انواع موتور ۱۲۶

۱-۱-۶ القاییAC 126

۲-۱-۶ مقاومت متغیر ۱۲۶

۳-۱-۶ DC جارو بک شده ۱۲۶

۴-۱-۶ DC بدون جاروبک ۱۲۷

۵-۱-۶ موتورهای چرخ ۱۲۷

غزال ایرانی ۱۲۸

چکیده غیر فارسی ۱۳۹

منابع ۱۴۰

چکیده :

این بر اساس فایل و طراحی یکی از برنامه های اصلی صنعت در چند ساله اخیر در مورد خودروهای برقی تهیه و تدوین شده است واین به بررسی سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی و مقایسه آن با سیستم انتقال قدرت در خودروهای احتراق داخلی می پردازد .

سالهای ابتدایی ساخت خودروهای برقی به سال ۱۹۰۰ میلادی بر می گردد که در آن زمان از یک طرف به علت مشکلاتی که موتورهای الکتریکی دارا بودند و از طرف دیگر اکتشاف جدید نفت و تولید فراوان آن در پیشرفت چشمگیر موتورهای احتراق داخلی ساخت این خودروها مورد توجه قرار نمی گرفت . ولی با به وجود آمدن جنگهای جهانی و کشمکش های بر سرنفت باعث شد این ماده ارزش بیشتری پیدا کند و توجه ها بیشتر به خودروهای برقی جذب شود و این بود که از سال ۱۹۹۰ میلادی تولید خودروهای برقی به طور جدی تری مورد توجه قرار گرفت .۹

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.