فایل ورد کامل مطالعه تأثیر آموزش رفتارهای سازشی بر رشد اجتماعی و کاهش اختلالات رفتاری کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه تأثیر آموزش رفتارهای سازشی بر رشد اجتماعی و کاهش اختلالات رفتاری کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر دارای ۱۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه تأثیر آموزش رفتارهای سازشی بر رشد اجتماعی و کاهش اختلالات رفتاری کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه تأثیر آموزش رفتارهای سازشی بر رشد اجتماعی و کاهش اختلالات رفتاری کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه تأثیر آموزش رفتارهای سازشی بر رشد اجتماعی و کاهش اختلالات رفتاری کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه تأثیر آموزش رفتارهای سازشی بر رشد اجتماعی و کاهش اختلالات رفتاری کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر :
دانلود بررسی میزان تاثیر آموزش رفتارهای سازشی در رشد اجتماعی و اختلالات رفتاری کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر
این با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد
فایل ورد کامل مطالعه تأثیر آموزش رفتارهای سازشی بر رشد اجتماعی و کاهش اختلالات رفتاری کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر
فهرست
چکیده
فصل یک
مقدمه
مسئله فایلی فرضیه ها اهداف فایل
تعاریف
:رشد اجتماعی : اختلالات رفتاری
فصل دو
عقبماندگی
تعریف عقبماندگی ذهنی
میزان شیوع
طبقهبندی عقبماندگان ذهنی
علل عقبماندگی
* اختلالات رفتاری
طبقهبندی کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری
فراوانی
نظریهها
نظریه آنا فروید
نظریه یادگیری رفتاری اجتماعی
یادگیری مشاهده ای
Cogninvsm )
شناخت گرایان
دیدگاه شناختی – رفتاری
نظریه متقابل :
تشخیص و طبقه بندی
۲-۱ اختلال بی اعتنایی مقابله ای ( codd) 2
۳- افسردگی در کودکان :
۴- عوامل برون زاد :
۵- محرومیتها و کمبودها :
نقش مدرسه در اختلالات رفتاری دانش آموزان :
دیدگاه رفتار گرایان : ۳
دیدگاه هستی گرایی
دیدگاه شناختی
رشد اجتماعی
نظریههای موجود پیرامون رشد اجتماعی
مشخصات و ویژگیهای رشد اجتماعی
تفاوتهای فردی در رشد اجتماعی
فایلات داخلی
فایلات خارجی
فصل سه
جامعه آماری
نمونه آماری وروش نمونه گیری
طرح فایل
ابزار جمع آوری داده ها
روش نمره گذاری آزمون وایلند (روش دوم)
پرسشنامه ارزیابی رفتاری راتر
پایایی و اعتبار پرسشنامه راتر:
روش اجرا:
روش تحلیل داده ها
فصل چهار
الف ) یافته های توصیفی:
ب) یافته های مربوط به فرضیه های فایل:
ج) یافته های جانبی
منابع داخلی
منابع خارجی
چکیده
هدف از این فایل آموزش رفتارهای سازشی به دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر وبررسی تاثیر آن در رشد اجتماعی و اختلالات رفتاری این کودکان است. از میان دانش آموزان آموزشگاه تعداد ۷۰نفر بصورت تصادفی ساده انتخاب شدند و بصورت تصادفی در دو گروه ۳۵نفری کنترل و آزمایش قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری مورد استفاده مقیاس رشد اجتماعی وایلند و پرسشنامه اختلالات رفتاری راتر فرم معلم بود. قبل از اجرای متغیر مستقل از هر دو گروه آزمون وایلند و راترگرفته شد. و سپس برای گروه آزمایش به مدت ۱۲هفته فعالیتهای هدف دار مبتنی بر آموزش مهارت های اجتماعی اجرا گردید. سپس برای هر دو گروه مجددا" آزمون ها اجرا گردید. داده های خام با روش آماری تحلیل واریانس چند متغیری تجزیه و تحلیل شدند . و نتایج آن نشان داد که بین آزمودنیهای گروه های آزمایش و گواه از لحاظ رشد اجتماعی ونمره کل اختلالات رفتاری ومولفهای آن تفاوت معنی داری وجود دارد به عبارت دیگر آموزش رفتارهای سازشی در کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر موجب افزایش رشد اجتماعی و کاهش اختلالات رفتاری در آنان گردیده است.
کلید واژه: رشد اجتماعی / رفتار سازشی / اختلالات رفتاری/ کم توان ذهنی
مقدمه
کودکا ن استثنا یی نیز هما نند دیگرکودکا ن انسا نها یی هستند که باید از حقوق انسا نی خود برخوردار شوند. گر چه هزاران سال است که کودکان استثنا یی به عنوان جزء جدایی نا پذ یرزندگی اجتماعی ما حضور داشته اند و با این که سابقه تعلیم و تربیت به قدمت حیات بشری بوده است. متا سفانه در کشور ما سابقه آموزش برای این کودکان تنها به چند دهه اخیر می رسد.بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت بین ۱۲تا ۱۴درصد کودکان به گونه ای استثنایی محسوب میشوند . که حدود ۲الی ۳درصد آنان کودکان عقب مانده ذهنی هستند(میلانی-فر،۱۳۷۲).
عقب ماندگی ذهنی یک شرایط خاص ذهنی است که به علت شرایط و دلایل گوناگونی پدید می آید. البته عقب ماندگی ذهنی ممکن است در اثر یک بیماری عفونت یا ویروسی به وجود آید. اما شرایط یا وضعیت بوجود آمده قابل سرایت به دیگری نمی باشد. عقب ما ندگی ذهنی را می توان به دست یا پا یی که خوب کار نمی کند تشبیه کرد و علت آ ن ممکن قبل از تولد ، مادرزادی و در چگونگی تشکیل نطفه بوده و یا به علت مشکلات و نارسائی های دوران بارداری باشد و یا اینکه بر اثر مشکلاتی که نوزاد به هنگام تولد با آن مواجه بوده است(افروز،۱۳۷۱).
عقب ماندگی ذهنی عبارت است از فعالیت عمومی ذهنی که پایین تر از حد طبیعی باشد و در دوران رشد ایجادگردد وباعث به وجود آمدن اختلال در جهت قبول رفتار سازگارانه می شود(هبر۱۹۶۱).
حدود ۲/۲ درصد افراد جامعه دارای هوشبهر پایین تر از ۷۰ هستند(وکسلر۱۹۵۸به نقل ازمیلانی فر ۱۳۷۲). انجمن روان شناسان امریکا(A.P.A) عقب ماندگی ذهنی را به سه دسته تقسیم می کند. عقب ماندگان شدید که بهره هوشی کمتر از ۵۰دارند،عقب ماندگان متوسط که بهره هوشی بین۵۱تا۷۰دارند وعقب ماندگان سطحی یا مرزی که بهره هوشی بین ۷۱تا۸۵دارند.و مرکز کند ذهنی امریکا آنها را به پنج گروه مرزی،خفیف، متوسط، شدیدو عمیق تقسیم میکند(حاج بابایی، دهقانی هشتجین،۱۳۷۲).کودکان همچون بزرگسالان قادربه درک مسائل مختلف نبوده وفرایند فکری آنان فاقد تجزیه وتحلیل منطقی است لذا دربسیاری شرایط بامشکل جدی درحل مسائل روبرو می شوند(کنادسن۱۹۷۵).
این کودکان نه تنها از نظر رشد شناختی بلکه در رشد اجتماعی نیز دچار مشکل هستندو هدف اصلی در آموزش و پرورش این کودکان سازگاری اجتماعی و پذیزش مسئولیت های اجتماعی است(افروز،۱۳۷۱).مطالعات انجام شده توسط کرک و جانسون نشان داد که دلیل مهم طرد کودکان کم توان ذهنی از گروه کودکان عادی نه به خاطر ناتوانی آنها در یادگیری بلکه به دلیل رفتارهای ناپسندی چون عدم رعایت بهداشت،جنگ ودعوا،بدرفتاری،ناسزاگویی وعدم توانایی سازگاری بامعیارهای گروهی و اجتماعی است(کرک وجانسون مهدی زاده ۱۳۷۶).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 