فایل پی دی اف کامل نمونه دیگر از تجربیات تدریس معلم ابتدایی با تحلیل فرآیندهای آموزشی و تربیتی PDF
توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد
فایل پی دی اف کامل نمونه دیگر از تجربیات تدریس معلم ابتدایی با تحلیل فرآیندهای آموزشی و تربیتی PDF دارای ۳۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پی دی اف فایل پی دی اف کامل نمونه دیگر از تجربیات تدریس معلم ابتدایی با تحلیل فرآیندهای آموزشی و تربیتی PDF کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل پی دی اف کامل نمونه دیگر از تجربیات تدریس معلم ابتدایی با تحلیل فرآیندهای آموزشی و تربیتی PDF2 ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل پی دی اف کامل نمونه دیگر از تجربیات تدریس معلم ابتدایی با تحلیل فرآیندهای آموزشی و تربیتی PDF،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل پی دی اف کامل نمونه دیگر از تجربیات تدریس معلم ابتدایی با تحلیل فرآیندهای آموزشی و تربیتی PDF :
نمونه ای دیگر از تجربیات تدریس در مقطع ابتدایی جهت ارتقا شغلی معلمین در ۳۱ صفحه ورد قابل ویرایش و آماده ارائه با فرمت doc
تجربیات مدون تدریس معلم در مقطع ابتدایی (یک نمونه دیگر)
فایل پی دی اف کامل نمونه دیگر از تجربیات تدریس معلم ابتدایی با تحلیل فرآیندهای آموزشی و تربیتی PDF
فهرست
مقدمه ۲
چکیده : ۳
هدف اصلی در تدریس ۴
استفاده از روشهای فعال یاددهی مبتنی بر IT: 4
بررسی نحوه تدریس: ۵
اهمیت ایجاد انگیزه در جلسه اول: ۶
نحوه شروع تدریس: ۷
علل لزوم پرسش درس از دیدگاه بچهها و معلمین ۹
نحوه انتقال مطالب از دیدگاه قرآن ۱۰
نحوه برخورد معلم با دانشآموز ۱۱
بررسی بهترین روشهای تشویق و تنبیه ۱۱
نحوه برخورد با شاگردان ناسازگار: ۱۴
«روشهای جلب توجه دانشآموزان» 15
نیاز به انجام کار گروهی در شاگردان: ۱۸
بررسی نحوه ارتباط صحیح با دانشآموزان ۲۱
نحوه نفوذ در متقاعد ساختن کلاس: ۲۲
جمعبندی قواعد متقاعد کردن دانشآموزان: ۲۴
چالش ها ۲۹
راهکار ها ۲۹
نتیجه گیری ۳۰
منابع ۳۱
مقدمه
معلم باید احاطه به کلیه موارد بحث داشته باشد معلم باید بتواند تسلط کامل خود را بر موضوع و کلاس نشان دهد. همکاران نیز با بیان خود همین مطلب را میرسانند. و قدرت ارائه آنها را نشان دهد. بسیاری از همکاران جهت موفق بودن، لزوم داشتن طرح درس مناسب و فراگیر، خواه به صورت مکتوب یا ذهنی را قائل بودند. آنان معقتد بودند وجود طرح درس مناسب باعث تسلط کامل معلم بر موضوع مربوط میشود تا بدون اتلاف وقت موارد درسی را به طور کامل پیاده کند.. هر دانشآموز با هر میزان از توانایی میتواند از این فناروی برخوردار باشد و از فرآیند یادگیری غنیتری برخوردار گردد. ما معلمین باید سعی کنیم با یاری خداوند گنج دورنی دانشآموزان و استعدادهای نهفته آنها را نمایان کنیم. یعنی یادگیری برای عمل کردن، یادگیری برای زندگی در کنار هم و با هم بودن را پرورش دهیم.
مشاهدات مکرر نشان داد که متأسفانه بسیاری از معلمان ، هنوز از روشهای سنتی و غیرکاربردی استفاده میکنند.معلمان دروس معارف اسلامی نیز از این امر مستثنی نبوده و برخی استادان هنوز هم از روشهای منسوخ بهره میگیرند و در نتیجه در زمینه تأثیرگذاری از موفقیت کمتری برخوردارند.
تدریس یکی از ارکان اصلی هر سیستم آموزشی به شمار میرود که کارآیی هر نظام آموزش بستگی به آن دارد. یکی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت، مربوط به عدم آشنایی و عدم استفاده از الگوها و روشهای پیشرفته تدریس است.
از این رو در این نوشتار سعی شده به برخی از شاخصههای تدریس موفق در حوزههای مختلف علمی، مهارتی، عاطفی و تأثیرگذاری اشاره گردد.
چکیده :
معمولاً معلمینی که چند سال تدریس با یک کلاس خاصی را به عهده دارند، شناخت بیشتری روی بچهها پیدا کردهاند. این معلمان معمولاً شاگردان را به نام صدا میکنند و چون به خصوصیات بچهها آگاهند، پس موفقتر هستند .
ایجاد میل و انگیزه جزء مهمترین و مؤثرترین روشها میباشد. با ایجاد دلخوشی و اعتماد به نفس، رغبت به انجام کار بیشتر میگردد. اگر خواستیم احوال شاگردی را تغییر دهیم: باید به او شهامت حرکت داده و اصلاح خطا را در نظرش آسان کنیم و انجام کار را در چشمش سهل و ساده نمایش دهیم. باید طوری رفتار کنیم. که بچهها از انجام تقاضای ما راضی و خشنود باشند. به خاطر داشته باشیم شاگردانی که تقریباً نصف ما سن دارند نباید دارای نظر و تدبیر و سلیقه و قضاوت مانند ما باشند و به خاطر بیاوریم ما نیز در سن آنها بودیم اشتباهاتی داشتهایم و اکنون به جای آنکه مرتباً خطاهای آنها را به رخ بکشیم بهتر است آنها را برای حل مشکلات کمک کنیم. لذا قبل از جستن عیب دیگران باید بکوشیم به خطاهای خود صمیمانه اعتراف کنیم. مثلاً جمله را به این شکل آغاز کنیم: من هم به سن شما بودم. چنین اشتباهاتی داشتهام ولی گمان نمی کنی بهتر باشد این روش را امتحان کنی در ادامه با توجه به احساسات عالیه انسانی بگوئیم میدانی اگر موفق شوی در مدرسه برایت احترام بیشتری قائل میشوند یا اینکه خانوادهات به تو افتخار میکنند و یا اینکه معلمهایت بیشتر دوستت خواهند داشت و… پس آنها را به خطاهایشان آگاه کرده و روش اصلاح را به آنها نشان میدهیم.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 