فایل پی دی اف کامل مطالعه عوامل مؤثر بر شکل‌گیری هویت اجتماعی دانش‌آموزان دوره متوسطه با رویکرد جامعه‌شناختی و تربیتی PDF


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل پی دی اف
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 فایل پی دی اف کامل مطالعه عوامل مؤثر بر شکل‌گیری هویت اجتماعی دانش‌آموزان دوره متوسطه با رویکرد جامعه‌شناختی و تربیتی PDF دارای ۱۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف فایل پی دی اف کامل مطالعه عوامل مؤثر بر شکل‌گیری هویت اجتماعی دانش‌آموزان دوره متوسطه با رویکرد جامعه‌شناختی و تربیتی PDF  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل پی دی اف کامل مطالعه عوامل مؤثر بر شکل‌گیری هویت اجتماعی دانش‌آموزان دوره متوسطه با رویکرد جامعه‌شناختی و تربیتی PDF2 ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل پی دی اف کامل مطالعه عوامل مؤثر بر شکل‌گیری هویت اجتماعی دانش‌آموزان دوره متوسطه با رویکرد جامعه‌شناختی و تربیتی PDF،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل پی دی اف کامل مطالعه عوامل مؤثر بر شکل‌گیری هویت اجتماعی دانش‌آموزان دوره متوسطه با رویکرد جامعه‌شناختی و تربیتی PDF :

فایل پی دی اف کامل مطالعه عوامل مؤثر بر شکل‌گیری هویت اجتماعی دانش‌آموزان دوره متوسطه با رویکرد جامعه‌شناختی و تربیتی PDF در سال تحصیلی نیشابور ۱۳۸۵-۱۳۸۶

در ۱۱۰ صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

فایل پی دی اف کامل مطالعه عوامل مؤثر بر شکل‌گیری هویت اجتماعی دانش‌آموزان دوره متوسطه با رویکرد جامعه‌شناختی و تربیتی PDF
فهرست مطالب

چکیده

فصل اول : طرح فایل

– مقدمه

– موضوع فایل

– بیان مساله

– اهمیت و ضرورت فایل

– اهداف فایل

– محدود زمانی و مکانی فایل

-پیشینه فایل

— فایلات داخلی

–فایلات خارجی

— جمع بندی نتایج فایلات

– تعاریف مربوط به هویت

– موانع و تنگناهای فایل

فصل دوم : مبانی و چارچوب نظری

– مقدمه

– مباحث نظری

— دورکیم

— پارسونز

— ماکس وبر

— کنش متقابل نمادی

— کولی

— مید

— گافمن

— نظریه هویت (بورک)

– چارچوب نظری مورد استفاده فایل

– پرسشهای فایل

– فرضیات فایل

– الگوی نظری و تحلیلی فایل

فصل سوم : روش فایل

– مقدمه

– نوع فایل

– تعریف نظری وعملی متغیرهای فایل

— تعریف نظری متغیرهای فایل

— تعریف عملی متغیرهای فایل

– متغیرهای مستقل و وابسته

– شاخص سازی متغیر های فایل

— شاخص سازی متغیرهای مستقل

— شاخص سازی متغیرهای وابسته

– قابلیت اعتماد شاخص ها (الفای کرانباخ)

– اعتبار فایل

– جامعه آماری

– تعیین حجم نمونه و شیوه نمونه گیری

— تعیین حجم نمونه

— شیوه نمونه گیری

– واحد تحلیل

– تکنیک ها و ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات

– روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

فصل چهارم : یافته ها و دستاوردهای فایل

– مقدمه

– توصیف دستاوردهای فایل

— بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس جنس

— بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس پایه تحصیلی

— بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس رشته تحصیلی

— بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات پدر

— بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات مادر

— بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس در آمد ماهانه خانواده

— بررسی میزان رضایت از خود دانش آموزان

— بررسی میزان تایید دیگران

— بررسی میزان درونی کردن ارزشها

— بررسی میزان هماهنگی ارزشهای گروهی

— بررسی میزان پایگاه اقتصادی – اجتماعی دانش آموزان

— بررسی میزان هویت دینی دانش آموزان

— بررسی میزان هویت خانوادگی دانش آموزان

— بررسی میزان هویت ملی دانش آموزان

— بررسی میزان هویت اجتماعی دانش آموزان

فصل پنجم : تحلیل و تبیین دستاوردهای فایل

– مقدمه

– آزمون فرضیات

— آزمون فرضیه : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت اجتماعی» دانش آموزان

— آزمون فرضیه / : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت دینی» دانش آموزان

—آزمون فرضیه / : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت خانوادگی» دانش آموزان

— آزمون فرضیه / : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت ملی» دانش آموزان

–آزمون فرضیه : بررسی رابطه بین «پایگاه اقتصادی – اجتماعی» و« هویت اجتماعی»

— آزمون فرضیه / : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت دینی»

— آزمون فرضیه / : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت خانوادگی»

— آزمون فرضیه / : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت ملی»

— آزمون فرضیه : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت اجتماعی»

— آزمون فرضیه / : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت دینی»

— آزمون فرضیه / : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت خانوادگی»

— آزمون فرضیه /: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت ملی»

— آزمون فرضیه :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت اجتماعی»

— آزمون فرضیه /: بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت دینی»

— آزمون فرضیه / :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی»

— آزمون فرضیه / :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی»

— آزمون فرضیه :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت اجتماعی»

— آزمون فرضیه / :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت دینی»

— آزمون فرضیه /: بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت خانوادگی»

— آزمون فرضیه / :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت ملی»

— آزمون فرضیه : بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت اجتماعی»

— آزمون فرضیه /: بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت دینی»

— آزمون فرضیه / :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت خانوادگی»

— آزمون فرضیه / :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت ملی»

– تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه)

— تحلیل چند متغیری هویت دینی

— تحلیل چند متغیری هویت خانوادگی

— تحلیل چند متغیری هویت ملی

— تحلیل چند متغیری هویت اجتماعی

-تحلیل مسیر

فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادها

– خلاصه فایل

– جمع بندی و نتیجه گیری

– پیشنهادها

فایل پی دی اف کامل مطالعه عوامل مؤثر بر شکل‌گیری هویت اجتماعی دانش‌آموزان دوره متوسطه با رویکرد جامعه‌شناختی و تربیتی PDF
فهرست منابع و ماخذ

فایل پی دی اف کامل مطالعه عوامل مؤثر بر شکل‌گیری هویت اجتماعی دانش‌آموزان دوره متوسطه با رویکرد جامعه‌شناختی و تربیتی PDF
فهرست منابع

– آرون ، ریمون ، ، مراحل اساسی اندیشه در جامعه شناسی ، باقر پرهام ، تهران : سازمان انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی

– اسکیدمور ، ویلیام ، ، تفکر نظری در جامعه شناسی ، علی محمد حاضری ، تهران : سفیر

– آشفته تهرانی ، امیر ، ، ((جامعه شناسی دین )) فصلنامه تخصصی جامعه شناسی ، دانشگاه آزاد اسلامی آشتیان ، سال اول ، شماره ، پاییز

– بیابانگرد ، اسماعیل ، ، روانشناسی نوجوان ، تهران : دفتر نشر فرهنگ اسلامی

– بیرو ، آلن ، ، فرهنگ علوم اجتماعی ، باقر ساروخانی ، تهران : کیهان

– تنهایی ، حسین ابوالحسن ، درآمدی بر مکاتب و نظریه های جامعه شناسی ، چاپ پنجم

مشهد : مرندیز

– توسلی ، غلامعباس ، ، جامعه شناسی دینی ، تهران : سخن

– جنکینز ، ریچارد ، ، هویت اجتماعی ، تورج یار احمدی ، تهران : شیراز

– جولیوس گولد ، ویلیام ، ب ، ، فرهنگ علوم اجتماعی ، گروه مترجمان ، تهران : مازیار

– دو اس ، دی . ای ، ، پیمایش در فایلات اجتماعی ، هوشنگ نایبی ، تهران : نی

– دوران بهزاد . محسنی ، منوچهر ، ((هویت رویکرد و نظریه ها)) مجله علوم تربیتی ، دانشگاه فردوسی مشهد جلد ، شماره اول ، تابستان

– رابرتسون ، یان ، ، در آمدی بر جامعه ، حسین بهروان ، چاپ دوم ، مشهد : آستان قدس رضوی

– رفیع پور ، فرامرز ، ، کند وکاوها و پنداشته ها ، چاپ هفتم، تهران : شرکت سهامی انتشار

– ریتزر ، جورج ، ، نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر ، محسن ثلاثی ، تهران : علمی

– زیتلین ، ایروینگ ام ، ، آینده بنیانگذاران جامعه شناسی ، غلامعباس توسلی ، تهران : قومس

– ساروخانی ، باقر ، ، مقدمه ای بر جامعه شناسی خانواده ، تهران : سروش

– ساروخانی ، باقر ، ، روش فایل در علوم اجتماعی ، جلد دوم ، چاپ پنجم ، تهران : فایلگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

– ساروخانی ، باقر ، ، روش فایل در علوم اجتماعی روشهای کمی ، آمار پیشرفته ، جلد سوم ، چاپ دوم ، تهران : دیدار

– سرایی ، حسن ، ، مقدمه ای بر نمونه گیری در فایل ، تهران : سمت

– سیف اللهی ، سیف الله ، ، جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران ، تهران : موسسه انتشارات جامعه پژوهان سینا

– شرفی ، محمد رضا ، ، جوان و بحران هویت ، تهران : سروش

– عبداللهی ، محمد ، ((هویت جمعی دینامیسم و مکانیسم تحول آن در ایران )) نامه انجمن جامعه شناسی ایران سال اول شماره اول

– کیوی ، ریمون ، وان کامپنهود ، لوک ، روش فایل در علوم اجتماعی ، عبدالحسین نیک گهر ، تهران : توتیا

– گیدنز ، آنتونی ، ، تجدد و تشخص ، جامعه و هویت شخصی در عصر جدید ، ناصر موفقیان ، تهران : نی

– معین ، محمد ، ، فرهنگ معین ، جلد ، تهران : امیرکبیر

– نیکلاس ، بریس ، ، تحلیل داده های روانشناسی با برنامه spss ، خدیجه علی آبادی – علی صمدی ، تهران : دوران

چکیده

این فایل با هدف بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهر نیشابور از سه بعد دینی ، خانوادگی و ملی شکل گرفته است. فرضیات اصلی این فایل عبارتند از : جنس، پایگاه اقتصادی – اجتماعی ، میزان رضایت از خود ، درونی شدن ارزشها ، هماهنگی ارزشهای گروهی ، تایید دیگران که بر هویت اجتماعی دانش آموزان موثر می باشند .

این فایل به شیوه پیمایشی انجام شده و از تکنیک پرسشنامه برای جمع آوری داده ها استفاده شده است . جامعه آماری تمام دانش آموزان پایه اول و دوم و سوم متوسطه نیشابور ( نفر) می باشند . حجم نمونه نفر شد که نفر دانش آموز پسر و نفر دانش آموز دختر را در بر می گیرد . شیوه نمونه گیری قشر بندی است که نمونه ها از رشته های عمومی ، انسانی ، تجربی ، ریاضی ، فنی و حرفه ای و کار و دانش به تفکیک جنس و پایه تحصیلی به صورت تصادفی انتخاب شده است . تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از t-test و ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) و تحلیل مسیر صورت گرفته است .

نتایج فایل نشان داد که بین متغیرهای مستقل (میزان رضایت از خود ، درونی شدن ارزشها، هماهنگی ارزشهای گروهی و تایید دیگران ) با متغیر وابسته هویت اجتماعی و سه بعد آن (ملی ، دینی، خانوادگی) رابطه معنا دار مثبت وجود داشت . یعنی با افزایش متغیرهای مستقل متغیر وابسته هم افزایش می یابد . و بین متغیر پایگاه اقتصادی- اجتماعی با هویت اجتماعی رابطه معناداری وجود نداشت . ولی با بعد ملی رابطه معنا دار و معکوس و با بعد خانوادگی رابطه معنادار و مثبت وجود داشت . یعنی هر چه پایگاه اقتصادی – اجتماعی والدین بالاتر باشد ، هویت ملی آنان ضعیف تر و هویت خانوادگی آنها ، قوی تر می شود . بین متغیر جنس با هویت اجتماعی رابطه معنادار وجود نداشت ولی با بعد دینی رابطه معنا دار وجود داشت . بدین معنا که : دختران هویت دینی قوی تری نسبت به پسران داشتند .

ـ مقدمه

آنچه موجب شد تا فایل فعلی با این عنوان در خصوص دانش آموزان متوسطه انجام شود، به دلیل اشتغال به تدریس (نگارنده) در مقطع متوسطه شهرستان نیشابور است که مدام شاهد نگرانی های همکاران فرهنگی و همچنین مراجعات مکرر اولیا و اظهار نگرانی از وضعیت تحصیلی و اخلاقی فرزندانشان ، بودم و با توجه با اینکه همگی دبیران و اولیا به اتفاق معتقد بودند که نسل فعلی با نسلهای قبلی بسیار متفاوت می باشد و یک شکاف نسلی عمیق احساس می کردند و از طرفی مشاهده برخی از رفتارها و حرکات و گرایشات در کلاس های درس ، مرا بر آن داشت تا در زمینه هویت اجتماعی آنان و مسائل تأثیر گذار بر آن به صورت جدی به مطالعه بپردازم و بدین صورت زمینه فایل حاضر فراهم شد.

در این فصل مسأله فایل مطرح و اهمیت و ضرورت آن بیان می شود و سپس اهداف فایل، محدوده زمانی و مکانی و پیشینه فایل عنوان می شود، و در نهایت به موانع و تنگناهای فایل پرداخته می شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.