فایل پی دی اف کامل بررسی اضطراب، هراس و اختلال استرس پس از سانحه با تحلیل نقش سیستم بازداری و فعال‌سازی رفتاری PDF


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل پی دی اف
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 فایل پی دی اف کامل بررسی اضطراب، هراس و اختلال استرس پس از سانحه با تحلیل نقش سیستم بازداری و فعال‌سازی رفتاری PDF دارای ۶۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف فایل پی دی اف کامل بررسی اضطراب، هراس و اختلال استرس پس از سانحه با تحلیل نقش سیستم بازداری و فعال‌سازی رفتاری PDF  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل پی دی اف کامل بررسی اضطراب، هراس و اختلال استرس پس از سانحه با تحلیل نقش سیستم بازداری و فعال‌سازی رفتاری PDF2 ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل پی دی اف کامل بررسی اضطراب، هراس و اختلال استرس پس از سانحه با تحلیل نقش سیستم بازداری و فعال‌سازی رفتاری PDF،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل پی دی اف کامل بررسی اضطراب، هراس و اختلال استرس پس از سانحه با تحلیل نقش سیستم بازداری و فعال‌سازی رفتاری PDF :

فایل پی دی اف کامل بررسی اضطراب، هراس و اختلال استرس پس از سانحه با تحلیل نقش سیستم بازداری و فعال‌سازی رفتاری PDF

دانلود فایل وبررسی فایل پی دی اف کامل بررسی اضطراب، هراس و اختلال استرس پس از سانحه با تحلیل نقش سیستم بازداری و فعال‌سازی رفتاری PDF

در ۶۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

بخشی از متن فایل :

فصل دوم

اضطراب

رایج ترین واکنش به یک عامل فشار اضطراب است منظور از اضطراب هیجان ناخوشایندی است که معمولا با این کلمات توصیفش می کنیم:نگرانی،تشویش،تنش،وترس؛احساساتی که همه هر از گاهی با شدتهای مختلف دچارش می شوند(کریستا ل۱۹۶۸، نقل از همکاران)،دسترسی به تعریف دقیق

ازاضطراب بسیار دشوار است.اکثر نظریه پردازان با لانگ موافقند که اضطراب مفهومی فرضی است یعنی اضطراب نوعی تصور است که وجود خارجی وعینی ندارد ولی در تفسیر پدیده های مشاهده پذیر می تواند مفید باشد.لانگ مدلی سه سیستمی از اضطراب ارائه داده است که در حد وسیعی به فهم تعریفهای مختلف کمک کرده است.اضطراب را می توان بر حسب افکار تعبیر کرد،یا بر حسب احساسها وواکنشهای جسمانی بیان کرد،یابر حسب رفتار فرد در نظر گرفت،نیمرخ اضطراب در افراد مختلف بسته به این که کدام نظام بیشترین تأثیر را پذیرفته است،متفاوت خواهد بود.(بهداشت روانی احمدوند ص۱۷۷

سه عنصر اضطراب

عنصر بدنی:عنصر بدنی ترس و اضطراب که همراه با نشانه های بدنی است ودر حین هراس اتفاق می افتد .این نشانه ها بخشی از یک واکنش هشدار است که پاسخ طبیعی بدن به ترس یا خطر می باشد.

عنصر شناختی:عنصر شناختی اضطراب شامل تفکرات ویا تصوراتی است که در طول هراس رخ می دهد.مهم است توجه داشته باشیم که،ممکن است شخص از شروع واکنش خود ،حتی وقتی که در یک موقعیت خطرناک است کاملا آگاه نباشد.

عنصر رفتاری:عنصر رفتاری اضطراب شامل رفتارهایی است که درحین هراس اتفاق می افتد یا به عنوان پیامد آن رخ می دهد.(علی کمال جو،۱۳۹۰)

مرور فیز یولوژی اضطراب

– اضطراب عملکردی حیاتی دارد؛ اضطراب ما را نسبت به خطر بالقوه هوشیار می کند.

– احساساتی که در طول هراس تجربه می شود،انعکاس طبیعی فرایندهای فیزیولوژی هستند که مربوط به واکنش جنگ وگریز می باشد.

– احساسات همراه هراس به هیچ وجه خطرناک نیستند. به علاوه بعد از مدتی که فعالیت سامانه ی جنگ وگریز متوقف شد این نشانه ها از بین می رود.

انواع اختلالات اضطرابی

اختلال اضطراب جدایی : جدایی ها در تار وپود زنگی افراد تنیده شده اند.سازش با جدایی،چه به صورت گذرا یا پایدار،بخشی از فرایند رشدی مادام العمر است.هر انسانی ممکن است با جدایی ها وارد چالش شده باشد.بعضی از جدایی ها مانند رفتن به مدرسه،خوابیدن،رفتن به گردش های علمی واردوها،اززندگی کودکان تفکیک ناپذیرند.برای بیشتر کودکان این گونه جدایی ها و ملاقات های مجدد به دنبال آن،به سهولت و سادگی اتفاق می افتد.اما جدایی برای کودکان دچار اختلال اضطراب جدایی،این گونه نیست.اضطراب جدایی یک مرحله بهنجار از رشد کودک است.معمولا در نیمه آخر اولین سال زندگی آغاز شده ودر۲۱-۱۵ ماهگی به اوج خود می رسد وبعد از آن رو به افول می گذارد .اعتقاد بر این است که در پایان سومین سال زندگی تقریبا از بین می رود.به منظور تجربه پریشان کننده جدایی،یک نوباوه باید موضوعی برای دل بستن داشته باشد.به تعبیر دیگر ،کودک باید به مراقب خاصی دلبستگی داشته باشد تا جدایی از وی،او را دچار پریشانی نماید.اگر چنین پدیده بهنجار رشدی اتفاق نیفتد،ممکن است کودک دچار برخی از اشکالات روان شناختی مانند اختلال فراگیر رشدی یا اختلال دلبستگی واکنشی باشد.شدت اضطراب جدایی بهنجار توسط تربیت وطبیعت تعین می شود،بدین معنی که واکنش پذیری فیزیولوژیک وژنتیک کودک،عوامل مربوط به والدین وتجربه از دست دادن وجدایی،تعیین کننده های مهمی هستند.برخی از کودکانSAD سابقه فوبی مدرسه امتناع از رفتن به مدرسه داشته اند.اختلال های اضطرابی،از جملهSAD ،متداول ترین مشکل آسیب شناسی روانی کودکی در جمعیت بیمار وجمعیت بهنجار است(کاشانی وهمکاران،۱۹۹۰)آنها یافتند که۲۱ درصد از کودکان ونوجوان جامعه مورد مطالعه شان دارای شکلی از اختلال های اضطرابی هستند،با توجه به این که DSA از رایج ترین آنها بود.مطالعات همه گیر شناسی شیوع این اختلال را ۵-۴ درصد گزارش کرده اندو رواج آن بین دختران وپسران یکسان گزارش شده است.رواجSAD با پیشرفت سن کاهش می یابد به طوری که بیان می شودکاهش شیب در شیوع اضطراب جدایی بعد از سن ۱۰ سالگی است.گر چه اختلال اضطراب جدایی در نوجوانی رایج نیست ولی اگر در این سن آغاز شود،آسیب روانی مزمن وعمده ای را به دنبال خواهد داشت(کارر،۲۰۰۰)

علایم ونشانه های آشکار

SAD می تواند با دامنه گسترده ای از علایم و نشانه های اضطرابی که از طریق نگرانی های پیرامون جدایی فرا خوانده می شود،مشخص گردد.DSM-IV برای تشخیص این اختلال وجود حداقل سه مورد از هشت مورد نشانه های زیر به مدت حداقل۴ هفته را ضروری می داند.این نشانه ها باید قبل از سن۱۸ سالگی باشد.وجود داشته

۱- پریشانی افراطی برگشت کننده در هنگام جدایی یا پیش بینی جدایی از موضوعات عمده دلبستگی،

۲- نگرانی افراطی وپایدار در مورد از دست دادن یاآسیب های احتمالی موضوع دلبستگی،

۳- نگرانی افراطی و پایدار پیرامون این موضوع که یک حادثه غیر عادی منجر به جدا شدن اواز موضوع دلبستگی عمده خواهد بود،

۴- بی میلی یا امتناع از رفتن به مدرسه یا مکان های دیگر به خاطر ترس از جدایی،

۵- ترس یا بی میلی زیاد از تنها ماندن در خانه یا محیط های دیگر بدون موضوع دلبستگی ،

۶- بی میلی یا امتناع از تنها خوابیدن یا خوابیدن در مکانی دور از خانه،

۷-کابوس های شبانه تکراری که محتوای آن جدایی است،

۸-شکایات مکرر در مورد نشانه های جسمانی(مثل سردرد،معده درد،تهوع،واستفراغ)در زمانی که جدایی نزدیک است یا پیش بینی می شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.