فایل پی دی اف کامل بررسی میزان آگاهی مدیران آموزش و پرورش و نقش آن در موفقیت سازمانی PDF


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل پی دی اف
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 فایل پی دی اف کامل بررسی میزان آگاهی مدیران آموزش و پرورش و نقش آن در موفقیت سازمانی PDF دارای ۱۰۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف فایل پی دی اف کامل بررسی میزان آگاهی مدیران آموزش و پرورش و نقش آن در موفقیت سازمانی PDF  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل پی دی اف کامل بررسی میزان آگاهی مدیران آموزش و پرورش و نقش آن در موفقیت سازمانی PDF2 ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل پی دی اف کامل بررسی میزان آگاهی مدیران آموزش و پرورش و نقش آن در موفقیت سازمانی PDF،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل پی دی اف کامل بررسی میزان آگاهی مدیران آموزش و پرورش و نقش آن در موفقیت سازمانی PDF :

فایل پی دی اف کامل بررسی میزان آگاهی مدیران آموزش و پرورش و نقش آن در موفقیت سازمانی PDF

مقدمه

رشد و گسترش همه‌جانبه آموزش و پرورش و ارتباط آن با همه نهادها و سازمانهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و.‌.. و همچنین کثرت تعداد دانش‌آموز و نیروی انسانی یعنی معلمان و سایر کارکنان، اختصاص منابع مالی عظیم، مسائل و مشکلات زیادی را در سازمانهای گوناگون این نهاد اساسی اجتماعی بوجود آورده است و باعث شده است که کشورهای مختلف جهان، بخصوص بعد از تئوری «مدیریت علمی تایلور» دریابند که سازمانهای آموزشی و پرورشی نیز همانند دیگر سازمانهای اداری، اقتصادی و.‌.. (حتی بیشتر از آنها) نیاز به مدیریت سنجیده و هوشمندانه دارند و بایستی مدیران تحصیل کرده و مجرب که از استعداد و توانایی لازم برخوردارند، مسئولیت اداره این گونه سازمانها را برعهده داشته باشند، تا با استفاده از علم و هنر مدیریت، بویژه مدیریت آموزشی، مسائل و مشکلات را کاهش داده و با برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، و تصمیم‌گیری درست و مناسب، از بروز آنها تا حد امکان جلوگیری بعمل آورند و نظام تعلیم و تربیت را به سوی پیشرفت و تعالی سوق دهند (قرائی مقدم، ص۸)

اگر بپذیریم آموزش و پرورش هر جامعه‌ای تضمین کننده رشد و توسعه همه جانبه آن جامعه است، باید مدیریت آموزشی را که از اهمیت بسزایی در تحقق اهداف آموزش و پرورش دارد، از سایر شاخه‌های مدیریت با اهمیت‌تر بدانیم. تحقق اهداف آموزش و پرورش به انجام بهینه وظایف مدیریت آموزشی بستگی دارد. مدیران آموزشی وظایف اداری آموزش و پرورش خود را از طریق کارکردهای مدیریتی از جمله برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، رهبری و در نهایت با کنترل و ارزشیابی روند کار انجام می‌دهند، و به مقتضای بروز نیازهای جدید و یا پدیداری دانش نو در زمینه‌های علمی و تکنولوژی، آموزش و پرورش افراد جامعه را به منظور غلبه بر جهل و پیشرفت به مقاصد موردنظر رهنمون می‌سازند.

بیان مسأله:

در جهان امروز آموزش و پرورش همگانی در همه مراحل آن و آموزشهای تخصصی کاربردی برای کارکنان و کارمندان جزء اولویتهای هر کشوری می‌باشد. و بر این اساس هر کشوری سالیانه بخش بزرگی از درآمد خود را صرف گسترش و بهبود کارهای آموزش و پرورش می‌نماید و همواره جهت افزایش این سرمایه‌گذاری تلاش می‌نماید و از آنجا که آینده و سرنوشت هر ملتی از طریق آموزش و پرورش رقم می‌خورد، اهمیت مدیریت سازمانهای آموزشی قابل توجه است. متأسفانه در کشور ما به این مهم کمتر توجه شده است و به امر مدیریت سازمانهای آموزشی از نظر تربیت مدیران لایق و شایسته و ایجاد آمادگی‌های لازم در آنها توجه زیادی نشده است.

در نظام آموزشی کشور ما، معمولاً افراد از مسیر معلمی به مناصب و سمتهای مدیریت و رهبری آموزشی دست می‌یابند و از این رو، احتمالاً مفهوم درستی از مدیریت و رهبری در ذهن ندارند. آنها کار مدیریت را از دیدگاه معلمان می‌نگرند. گرچه این نگرش خوب و لازم است ولی کافی نیست. نقش مدیریت و رهبری آموزشی باید با توجه به همه عناصر و عوامل موثر در محیط آموزشی ایفا شود. از این رو، لازم است افرادی که به مدیریت مراکز و سازمانهای آموزشی گمارده می‌شوند به دانش و معلومات، نگرشها و مهارتهای ویژه‌ای مجهز باشند. (علاقه‌بند، ۱۳۷۲)

روشن است که با تربیت مدیران شایسته برای سازمانهای آموزشی می‌توان کیفیت حرفه‌های موجود در جامعه را رشد داد. در صورت انتخاب مدیران نالایق در مراکز آموزشی باید سقوط کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش و در نهایت . . .

پیشنهادات:

– پیشنهاد می شود که مدیران دبیرستانها از بین کسانی انتخاب شوند که فارغ التحصیل رشته مدیریت آموزشی می باشند. زیرا که طبق فایلاتی که انجام گرفته، مدیرانی که رشته تحصیلی شان مدیریت آموزشی است، نسبت به بقیه دارای آگاهی بیشتری از وظایف مدیریت می باشند. در نتیجه در مدیریت، موفق تر نشان می دهند.

– از آنجا که بین میزان از وظیفه مدیریت وموفقیت شغلی مدیران همبستگی وجود دارد، لذا پیشنهاد می شود برای بالا بردن سطح آگاهی مدیران و در نتیجه موفقیت بیشتر در مدیریت، تدابیری همچون برگزاری سمینارها، جلسات، دور های آموزشی، تهیه و پخش کتاب، جزوه و … اندیشیده شود.

– پیشنهاد می شود که یک فایل دیگر با همین موضوع در دوره های دیگر تحصیلی انجام شود.

فایل پی دی اف کامل بررسی میزان آگاهی مدیران آموزش و پرورش و نقش آن در موفقیت سازمانی PDF
فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه و پیشینه طرح ۲

مقدمه: ۳

بیان مسأله: ۵

اهداف فایل: ۶

فرضیات فایل: ۸

فرضیات فرعی: ۸

تعاریف واژه‌ها و اصطلاحات: ۹

آگاهی مدیران: ۹

موفقیت مدیران: ۹

فصل دوم ۱۰

مدیریت: ۱۱

تاریخچه مدیریت: ۱۲

قرن بیستم و آغاز مطالعه منظم علمی مدیریت ۱۳

اثرات و کاربرد تئوری مدیریت علمی در سازمانهای آموزشی: ۱۶

تئوری اداری: ۱۶

دوره کلاسیک مدیریت (شیرازی، ص۴۸) ۲۰

کاربرد تئوری اداری در آموزش و پرورش: ۲۱

بوروکراسی یا دیوانسالاری: ۲۲

دوره کلاسیک نو (مکتب روابط انسانی): ۲۳

خلاصه مطالب دوره کلاسیک نو (شیرازی، ۱۳۷۳، ص۵۱) ۲۶

مکتب رفتاری (نگرش رفتاری): ۲۷

نگرش سیستمی: ۲۷

مدیریت اقتضایی: ۲۸

مدیریت آموزشی: ۳۰

اهمیت مدیریت آموزشی: ۳۰

تعاریف مدیریت آموزشی: ۳۲

اهداف مدیریت آموزشی: ۳۳

وظایف مدیران آموزشی: ۳۴

برنامه‌ریزی: ۳۷

۴ـ تعیین خط مشی‌ها و روشها و ملاکهای عملیات ۳۸

انواع برنامه‌ریزی: ۳۸

۲ـ برنامه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت: ۳۹

۳ـ برنامه‌های راهبردی و عملیاتی: ۳۹

محاسن برنامه‌ریزی: ۳۹

محدودیت‌های برنامه‌ریزی: ۴۰

سازماندهی: ۴۱

هدایت و رهبری: ۴۱

هماهنگی: ۴۳

تصمیم گیری: ۴۴

انواع تصمیمات: ۴۴

فرآیندهای تصمیم گیری: ۴۵

تصمیم گیری در مدیریت آموزشی: ۴۵

کنترل و ارزشیابی: ۴۶

سوابق فایل: ۴۸

فایلات داخلی: ۴۸

فایلات خارجی: ۵۵

فصل سوم ۵۷

مقدمه: ۵۷

روش فایل ۵۷

روش گردآوری اطلاعات ۵۷

ابزار گردآوری اطلاعات: ۵۸

میزان آگاهی مدیران از وظایف مدیریت ۵۹

میزان عملکرد مدیران در زمینه هر یک از مقوله ها ۶۰

نحوه ارزش گذاری سئوالات پرسشنامه عملکرد مدیران بر اساس طیف لیکرت ۶۰

روایی و پایایی پرسشنامه: ۶۰

جامعه آماری ۶۱

تعداد و روش نمونه گیری ۶۳

روش تجزیه و تحلیل داده ها ۶۳

فصل چهارم تجزیه وتحلیل داده ها ۶۴

مقدمه: ۶۵

۴-۱ توزیع فراوانی مدیران بر حسب سن ۶۵

نمودار ۴-۱ توزیع فراوانی مدیران بر حسب سن ۶۶

جدول ۴-۲ توزیع فراوانی مدیران بر حسب سنوات خدمت ۶۷

نمودار ۴-۲ توزیع فراوانی مدیران بر حسب سنوات خدمت ۶۷

جدول ۴-۳ توزیع فراوانی مدیران بر حسب رشته تحصیلی ۶۸

نمودار ۴-۳ توزیع فراوانی مدیران بر حسب رشته تحصیلی ۶۸

جدول ۴-۴ توزیع فراوانی دبیران بر حسب سن ۶۹

نمودار ۴-۴ توزیع فراوانی دبیران بر حسب سن ۶۹

جدول ۴-۵ توزیع فراوانی دبیران بر حسب سنوات خدمت ۷۰

نمودار ۴-۵ توزیع دبیران بر حسب سنوات خدمت ۷۱

جدول ۴-۶ توزیع فراوانی دبیران بر اساس شاخه تحصیلی ۷۱

نمودار ۴-۶ توزیع فراوانی دبیران بر حسب شاخه تحصیلی ۷۲

بخش دوم ۷۳

فرضیه اول: ۷۳

فرضیه دوم: ۷۴

فرضیه سوم: ۷۵

فرضیه چهارم: ۷۵

فرضیه ششم: ۷۷

جدول ۴-۱۲ همبستگی مؤلفه های وظایف مدیریت با عناصر موفقیت شغلی ۷۸

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری ۸۰

پیشنهادات: ۸۴

پرسشنامه دبیران ۸۵

پرسشنامه مدیران ۸۶

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.