فایل ورد کامل مطالعه رابطه کمرویی و عزتنفس در دانشآموزان دختر و پسر مدارس متوسطه شهرستان پارسآباد مغان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه رابطه کمرویی و عزتنفس در دانشآموزان دختر و پسر مدارس متوسطه شهرستان پارسآباد مغان دارای ۹۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه رابطه کمرویی و عزتنفس در دانشآموزان دختر و پسر مدارس متوسطه شهرستان پارسآباد مغان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه رابطه کمرویی و عزتنفس در دانشآموزان دختر و پسر مدارس متوسطه شهرستان پارسآباد مغان۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه رابطه کمرویی و عزتنفس در دانشآموزان دختر و پسر مدارس متوسطه شهرستان پارسآباد مغان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه رابطه کمرویی و عزتنفس در دانشآموزان دختر و پسر مدارس متوسطه شهرستان پارسآباد مغان :
کارشناسی رشته روانشناسی عمومی
فایل ورد کامل مطالعه رابطه کمرویی و عزتنفس در دانشآموزان دختر و پسر مدارس متوسطه شهرستان پارسآباد مغان
چکیده فایل:
فایل انجام شده با هدف بررسی رابطه کمرویی با عزت نفس در بین دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان پارس آباد مغان صورت گرفته و روش فایل حاضر از نوع همبستگی می باشد که با اسفاده از پرسشنامه ابراز وجود (هرزبرگر وتتز،۱۹۸۴،به نقل از شهبازی، ۱۳۸۴)و آزمون عزت نفس کوپر اسمیت (۱۹۶۷)انجام شده است جامعه آماری این تحقیبق را دانش آموزان به تعداد ۴۹ نفر پسر و ۵۱ نفر دختر تشکیل می دهند همچنین برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده شد. و برای تعیین ارتباط متغییر مستقل(کمرویی)و متغییر وابسته (عزت نفس) از ترکیب همبستگی پیرسون و برای تعیین جنسیت بین دانش آموزان از آزمون Tمستقل استفاده شده است. نتایج یافته های فایل عبارتند از :
– بین کم رویی و عزت نفس در دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان پارس آباد مغان رابطه معنی دار وجود دارد.
– میانگین عزت نفس بین دانش آموزان دختر و پسر متوسطه شهرستان پارس آباد مغان تفاوت معنادار وجود ندارد.
– میزان کمرویی بین دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه شهرستان پارس آبادمغان تفاوت معنا داری وجود دارد.
مقدمه
کمرویی یکی از مسائل مبتلا به جوانان و نوجوانان در جوامع کنونی است . مساله ای که حتی آن را عامل عمده ی عقب ماندگی و شکست و ناکامی ایشان در مراحل مختلف زندگی بشمار آورده اند . هر کس ممکن است با موقعیتهای ناخواسته و ناخوشایندی روبرو شود و آن گونه که باید و شاید نتواند با آنها مقابله کند و در نتیجه از نشان دادن واکنش مناسب و شایسته عاجز بماند . یا به سبب گرفتار شدن در هول و هراسی به دلیل قادر به دفاع از حقوق فردی و اجتماعی خویش نشود و به سهولت در برابر حریف و مدعی سر تسلیم فرود آورد و در آوردگاه حیات مغلوب و سرشکسته ، سر هم بر حق خویش را به رقیبان بسپارد . آیا بارها اتفاق نیفتاده که به خود گفته باشید : " اگر جرات داشتم چنین و چنان می کردم و حقش را کف دستش می گذاشتم که دیگر به من توهین نکند ولی حیف " آری ، صد حیف که کمرویی و حجب و حیا و یا بهتر بگوئیم ترس و تشویش بیهوده امکان هر تلاش و تقلائی را از شخص سلب می کند و وی را به نوعی فلج روحی و جسمی دچار می سازد . کمرویی را نمی توان یک عارضه ساز روانی قلمداد کرد زیرا از مجموعه ای از اختلالات و نابهنجاریهائی تشکیل می شود که گاهی ریشه و منشآ آن به دوران کودکی و تعلیم و تربیت غلط والدین و مربیان که هر گونه اعتماد به نفس را در فرزند و شاگرد خود از بین می برند ، می رسد . (ژان شارتیه ؛تالهوبراینه، ۱۳۶۹) .
عزت نفس از طرفی برای تمام افراد یکی از بزرگترین فضائل و سجایای انسانی است و از طرف دیگر محرک آدمی در اجرای سایر برنامه های اخلاقی و وظیفه شناسی نسبت به دیگران است .امروزه در اصلاح و درمان بسیاری از اختلالات شخصیتی و رفتاری کودکان نظیر کمرویی و لجبازی و پرخاشگری به عنوان اولین یا مهمترین گام به ارزیابی و پرورش احساس عزت نفس ، تقویت اعتماد به نفس و مهارت های فردی و اجتماعی آنان می پردازند . اعتماد به نفس رویکرد و یا نگرشی است که به فرد اجازه میدهد تا برداشت های واقعی و در عین حال مثبتی از خود و موقعیت های خود داشته باشند . (علیخانی ۱۳۸۳) .
فایل ورد کامل مطالعه رابطه کمرویی و عزتنفس در دانشآموزان دختر و پسر مدارس متوسطه شهرستان پارسآباد مغان
فهرست مطالب
عنوان صفحه
|
فصل اول : کلیات فایل |
|
|
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۱ |
|
بیان مسأله ……………………………………………………………………………………………………………………………. |
۲ |
|
ضرورت و اهمیت فایل…………………………………………………………………………………………………. |
۳ |
|
اهداف فایل و فرضیه های فایل ………………………………………………………………………………. |
۵ |
|
واژه ها و اصطلاحات …………………………………………………………………………………………………………….. تعاریف مفهومی……………………………………………………………………………………………………………………… کم رویی ……………………………………………………………………………………………………………………. عزت نفس …………………………………………………………………………………………………………………. تعاریف عملیاتی ……………………………………………………………………………………………………………………. کم رویی ………………………………………………………………………………………………………………….. عزت نفس ……………………………………………………………………………………………………………….. |
۶ |
|
فصل دوم: چارچوب نظری و پیشینه فایل |
|
|
بخش اول: مبانی نظری فایل ……………………………………………………………………………. |
۸ |
|
تعاریف کم رویی …………………………………………………………………………………………………………………… |
۸ |
|
علل کمرویی …………………………………………………………………………………………………………………………. |
۹ |
|
کمروی واقعی کیست؟ …………………………………………………………………………………………………………. |
۱۳ |
|
کمرویی چگونه بر افراد تاثیر می گذارد؟ …………………………………………………………………………….. |
۱۴ |
|
ویژگیهای افراد کمرو ……………………………………………………………………………………………………………. |
۱۶ |
|
مفهوم کمرویی در بین روانشناسان و جامعه شناسان …………………………………………………………. |
۱۸ |
|
راه های پیشگیری از کمرویی در کودکان …………………………………………………………………………… |
۲۰ |
|
پیشنهادات برای کمک به کودکان کمرو و گوشه گیر ………………………………………………………… |
۲۵ |
|
عزت نفس …………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۲۶ |
|
نظریه روانشناسان و جامعه شناسان درباره عزت نفس ……………………………………………………….. |
۲۷ |
|
نظریه سالیوان ………………………………………………………………………………………………………………………. |
۲۸ |
|
نظریه آدلر …………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۲۹ |
|
نظریه راجرز ………………………………………………………………………………………………………………………….. |
۳۱ |
|
نظریه آلپورت ……………………………………………………………………………………………………………………….. |
۳۳ |
|
نظریات دیگر روانشناسان در ارتباط با عزت نفس ………………………………………………………………. |
۳۳ |
|
عزت نفس بالا و پایین ………………………………………………………………………………………………………….. |
۳۵ |
|
نقش خانواده در شکل گیری عزت نفس ……………………………………………………………………………… |
۳۹ |
|
نقش پدر خانواده و تاثیر آن بر عزت نفس کودکان …………………………………………………………….. |
۴۱ |
|
کمک تخصصی برای افزایش عزت نفس ……………………………………………………………………………… |
۴۲ |
|
بخش دوم : ادبیات فایل……………………………………………………………………………….. |
۴۳ |
|
فایلات در زمینه کمرویی …………………………………………………………………………………………………. |
۴۳ |
|
فایلات در زمینه عزت نفس………………………………………………………………………………………………. تلفیق نتایج فایلات داخلی وخارجی |
۴۵ ۴۶ |
|
فصل سوم: روش فایل |
|
|
روش اجرای فایل……………………………………………………………………………………………………………… |
۴۸ |
|
جامعه آماری ، روش نمونه گیری و حجم نمونه ………………………………………………………………… |
۴۸ |
|
ابزار های اندازه گیری در فایل ………………………………………………………………………………………… |
۴۸ |
|
روش اجرا و جمع آوری داده ها …………………………………………………………………………………………… |
۵۱ |
|
روش تحلیل داده ها …………………………………………………………………………………………………………….. |
۵۱ |
|
فصل چهارم : یافته ها و نتایج |
|
|
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۵۳ |
|
توصیف ویژگیهای فردی دانش آموزان ……………………………………………………………………………. |
۵۳ |
|
آزمون فرضیه ها ………………………………………………………………………………………………………………….. |
۵۸ |
|
فرضیه ۱: ………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۵۸ |
|
فرضیه ۲: ………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۵۹ |
|
فرضیه ۳: ………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۶۰ |
|
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری |
|
|
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۶۲ |
|
نتایج فایل ………………………………………………………………………………………………………………………… |
۶۲ |
|
پیشنهادهای فایل ……………………………………………………………………………………………………………. |
۶۴ |
|
محدودیت های فایل………………………………………………………………………………………………………….. |
۶۵ |
|
منابع ……………………………………………………………………………………………………………………………………. |
۶۶ |
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 