فایل ورد کامل شناخت و مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و میزان خودکارآمدی دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل شناخت و مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و میزان خودکارآمدی دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری دارای ۱۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل شناخت و مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و میزان خودکارآمدی دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل شناخت و مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و میزان خودکارآمدی دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل شناخت و مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و میزان خودکارآمدی دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل شناخت و مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و میزان خودکارآمدی دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری :

فایل ورد کامل شناخت و مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و میزان خودکارآمدی دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری

مقدمه

آموزش و پرورش هر جامعه، خاص آن جامعه است و از فرهنگ، حکومت، اقتصاد و ارزشهای آن جامعه متأثر می شود. به طور کلی، تعلیم و تربیت یک کشور به درک کامل فلسفه تربیت از سوی جامعه و مسئولان آن بستگی دارد.

امروزه با پیشرفت علوم به خصوص علوم انسانی و تأثیری که این علم در تعلیم و تربیت دارد. متخصصان آموزش و پرورش معتقدند که تربیت کودک اگر مهم تر از تعلیم او نباشد اهمیت کمتری از آ ن ندارد. در دنیای امروز فلسفه تعلیم و تربیت بر این اساس بنا شده است که تمامی جنبه های شخصیت فرد پرورش یابد. به این صورت که برای داشتن انسانی سالم، خلاق و مفید در جامعه لازم و ضروری است که همگام با توسعه قوای فکری و عقلی فرد، قوای جسمانی وعاطفی او هم پرورش یابد.

مطالعه شخصیت انسان یکی از مهمترین و پیچیده ترین مباحث در روان شناسی می باشد. مفهوم شخصیت از جمله مفاهیمی است که در طول تاریخ بشر تغییر و تحول عمده ای کرده است. به علت اینکه مطالعه شخصیت برای درک ماهیت انسان اهمیت زیادی د ارد. تولد این رشته با کارهای ویلهلم ونت[۱] در سال ۱۸۷۹ در دانشگاه لایپزیک در آلمان شروع شد (شولتز، ۱۹۹۰، کریمی و همکاران، ۱۳۸۴).

در اوایل قرن بیستم واتسون[۲] آمریکایی تحولی عظیم بر علیه کارونت به وجود آورد و جنبش رفتارگرایی را بنیان نهاد. که معتقد است روان شناسی علمی باید بر جنبه های ملموسی از ماهیت انسان تمرکز کند که بتوان آن را ثبت کرد، شنید و اندازه گیری کرد.

در دهه ۱۹۳۰ مطالعه شخصیت در روان شناسی آمریکا عمدتاً توسط هنری مورای[۳] و گوردن آلپورت[۴] در دانشگاه هاروارد، رسمیت پیدا کرد (شولتز، ۱۹۹۸، سید محمدی، ۱۳۸۵).

فایل ورد کامل شناخت و مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و میزان خودکارآمدی دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری
فهرست مطالب

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت فایل

اهداف فایل

اهداف خاص فایل:

فرضیه های فایل

تعریف نظری و عملیاتی متغیرها

الف- ویژگیهای شخصیتی

تعریف نظری

تعریف عملیاتی:

ب) خودکارآمدی

تعریف نظری

تعریف عملیاتی

ج – عملکرد تحصیلی

تعریف نظری:

تعریف عملیاتی

مروری بر پیشینه فایل

بخش اول: شخصیت

جایگاه شخصیت در روان شناسی

سوابق تاریخی سنجش شخصیت

نقش ارزیابی[۱] شخصیت

تعریف شخصیت

عوامل مؤثر در رشد شخصیت

ثبات یا تغییر شخصیت

مراحل رشد شخصیت

نظریه های شخصیت

الف) رویکرد روان کاوی:

ب) رویکرد صفت:

ج) رویکرد گستره زندگی:

د) رویکرد انسان گرایی:

ر) رویکرد شناختی

هـ) رویکرد رفتاری

ی) رویکرد یادگیری اجتماعی

نظریه روان کاوی فروید

غرایز و انواع آن

ساختار شخصیت

مراحل روانی – جنسی[۲] رشد شخصیت

نظریه یونگ

نظامهای شخصیت

سنخ های شخصیتی در نظریه یونگ

نظریه گوردون آلپورت

انواع صفات

خصوصیات صفات

مراحل رشد نفس

÷مطالعه ارزشها

نظریه کتل

رویکرد کتل به صفات شخصیت

صفات مشترک و صفات یگانه

صفات توانایی، خلق وخو و پویا

صفات سطحی و صفات عمقی

صفات سرشتی و صفات محیط ساخته

صفات عمقی: عوامل بنیادی شخصیت

مراحل رشد شخصیت

نظریه روانی- اجتماعی اریک اریکسون

مراحل هشت گانه زندگی

۱- اعتماد در برابر عدم اعتماد[۳]

۲- خومختاری در برابر شک و شرم[۴]

۳- ابتکار در برابر احساس گناه[۵]

۴- کارآیی در برابر احساس حقارت[۶]

۵- وحدت هویت در برابر سردرگمی نقش[۷]

۶- صمیمیت در برابر انزوا[۸]

۷- زایندگی در برابر رکود[۹]

۸- یکپارچگی خود در برابر نومیدی[۱۰]

نظریه انسان گرایی[۱۱] آبراهام مزلو

نظریه سه عاملی هانس، جی، آیزنک

ابعاد اساسی شخصیت از نظر آیزنک

ابزارهای اندازه گیری آیزنک

الگوی پنج عاملی در صفات شخصیت

۱- انعطاف پذیری (O)

۲- دلپذیر بودن (A)

۳- با وجدان بودن (C)

مقیاسهای صفات

صفات روان آزرده خویی:

صفات برون گرایی (E) :

صفات انعطاف پذیری (O):

ج) نوع دوستی (A3):

صفات باوجدان بودن(C)

الگوی نظری فرضی برای پنج عامل

کاربردهای این الگو

ریشه های تاریخی عوامل پنج گانه

بخش دوم: خودکارآمدی

مراحل رشد خودکارآمدی

منابع اطلاعات در باره خودکارآمدی

راههای بالابردن سطح خودکارآمدی

خودکارآمدی و عملکرد

پیامدهای رفتاری خودکارآمدی

بخش سوم: مروری بر فایلهای انجام شده در رابطه با موضوع فایل

الف) فایلهای انجام شده در خارج

فایلهای مربوط به خودکارآمدی

ب) فایلهای انجام شده در ایران

الف) فایلهای مربوط به ویژگیهای تشخیصی

فایلهای مربوط به خودکارآمدی

مقدمه

طرح فایل

جامعه

نمونه[۱۲] و روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری

الف) پرسشنامه شخصیتی نئو:

ب) مقیاس خودکارآمدی شرر

ج) عملکرد تحصیلی

روش جمع آوری اطلاعات و شیوه اجرا:

روش های آماری مورد بررسی داده های فایل

بحث و نتیجه گیری

خلاصه فایل:

بحث ونتیجه گیری

محدودیت های فایل

پیشنهادهای فایل

الف- پیشنهادهای فایلی

ب- پیشنهادهای کاربردی:


۱- Assessment

۳- Psycho- sexual

۳- Trust vs. mistrust

۱- Autonomy vs. doubt , shame

۲- Initiative vs.quilt

۳- Industriousness vs. inferiority

۱- Indentity eohesion vs. role confasion

۵- Intimacy vs.isolation

۲- Generativity. Vs. stagnation

۳- Ego integrity vs. despair

۱- Humsnistic psychology

۱- Sample


۱- Wundt,.

۲- Watson,

۱- Murray,

۲- Gordon,

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.