فایل ورد کامل بررسی جامع جاذبه‌های گردشگری و موانع جذب جهانگردان در منطقه کلیبر


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل بررسی جامع جاذبه‌های گردشگری و موانع جذب جهانگردان در منطقه کلیبر دارای ۲۵۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل بررسی جامع جاذبه‌های گردشگری و موانع جذب جهانگردان در منطقه کلیبر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل بررسی جامع جاذبه‌های گردشگری و موانع جذب جهانگردان در منطقه کلیبر۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی جامع جاذبه‌های گردشگری و موانع جذب جهانگردان در منطقه کلیبر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل بررسی جامع جاذبه‌های گردشگری و موانع جذب جهانگردان در منطقه کلیبر :

فایل ورد کامل بررسی جامع جاذبه‌های گردشگری و موانع جذب جهانگردان در منطقه کلیبر

مقدمه

مسافرت و صنعت جهانگردی به عنوان بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا به حساب می آید. بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می دانند. بویژه در کشورهای در حال توسعه که شکل های دیگر توسعه اقتصادی مثل تولید یا استخراج منابع طبیعی، از نظر اقتصادی به صرفه نیست، یا نقش چندان مهمی در صحنه تجارت و بازرگانی ندارد. به توسعه صنعت گردشگری توجه زیادی می شود. بنابراین تردیدی نیست که همه کشورهای جهان تلاش می کنند تا در رقابتی تنگاتنگ در پی بهره گیری از مزایای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی برآمده و سهم بیشتری از درآمد و بالا بردن سطح اشتغال ناشی از بهینه سازی این صنعت خدماتی در کشور خود داشته باشند.

صنعت گردشگری امروز در اغلب کشورهای جهان، به ویژه جهان سوم، کلید اقتصادی به شمار می رود تا جای که در کشورها گردشگری بیش از سایر برنامه های توسعه در اولویت قرار گرفته است. و تلاش می شود که عواملی را که در گسترش و رونق صنعت گردشگری مؤثرند شناسایی شوند. طرفداران صنعت جهانگردی بر این باوردند که این صنعت می تواند تنشهای سیاسی را کاهش دهد و برای صلح جهانی عامل تعدیل کنده به حساب آ ید. در حالی که مرزهای خارجی کشورها کم رنگ می شود. پدیده ای به نام «دهکده جهانی» معنا و مفهوم پیدا می کند و بدین گونه دنیا روز به روز کوچکتر و افراد به هم نزدیکتر و صمیمی تر می شوند.

در کشور ما که عنایت به درآمدهای غیرنفتی از سیاستهای ا قتصادی دولت محسوب می شود. توسعه جهانگردی می تواند به عنوان منبع درآمدزا و پربهره تلقی شود، که در صورت برنامه ریزی صحیح قادر خواهد بود منبع ارزی قابل توجهی را در اختیار متولیان اقتصادی کشور قرار دهد. عواملی که جهانگردان را وادار به انتخاب مکانی برای سیاحت در کشورهای خاورمیانه از جمله ایران می نماید. می توان به چند دسته تقسیم نمود که از بین آنها مهمترین، وجود ویژگیهای خاص بناها و مجموعه های تاریخی است. چرا که اینگونه مکانهای ویژه، مفاهیم واقعی زندگی و فرهنگ گذشتگان مردمان این مرز و بوم را برای آنها بیان و یا می کند. جهانگردان برای رسیدن به چنین هدفی هرگونه هزینه و رنج سفری را از جان دل می پذیرند. ولی آنچه حرکت آنها را در این راستا تسریع می نماید. وجود انگیزه های جنبی، سرگرمیها، و وسایل راحتی جهانگرد است که در مرحله دوم اهمیت قرار می گیرد. در اینجا چنانچه این امر مورد توجه ویژه قرار نگیرد. و عملاً با فقدان یا کمبود آن روبرو باشیم یقیناً تأثیر شدیدی در ایجاد انصراف برای نیل به چنین حرکتی خواهد داشت. بنابراین باید نقاط ضعف این صنعت در ایران شناسایی شود. تا شاهد رشد این صنعت باشیم. هنگامی که با عینک جامعه شناسی به صنعت جهانگردی می نگریم. در می یابیم که جهانگردی یک ابزار گفتگوی فرهنگی و ایجاد تفاهم است که در تمام طول تاریخ بشر تا عصر صنعت چنین بوده است. ولی چگونگی جلوه های جهانگردی از عصر صنعت تا به امروز این اصل را از صورت عام و فراگیر خود دور کرده است. صنعت با تمام جلوه های فنی و اجتماعی خود بر جهانگردی هم مانند هر چیز دیگر اثرهای آشکار به جا نهاده است. یکی از اثرهای عمده ای که صنعت جدید و پیامدهای اجتماعی آن بر پدیده جهانگردی فرو نهاده از معناهای فرهنگی آن است. جهانگردی در عصر صنعت و ماشین بیش از آنکه یک حرکت فرهنگی باشد یک حرکت روانشناختی اجتماعی شده است. «دیبایی، ۱۳۷۱: ۴۰»

فایل ورد کامل بررسی جامع جاذبه‌های گردشگری و موانع جذب جهانگردان در منطقه کلیبر
فهرست مطالب

مقدمه

عنوان فایل:

بیان مسأله:

اهمیت و ضرورت فایل:

اهداف فایل:

تعریف مفاهیم:

تعریف لغوی موانع:

تعریف لغوی جهانگرد (توریست):

تعریف جهانگرد از دیدگاههای مختلف:

تعریف لغوی جهانگردی:

تعریف جهانگردی از دیدگاههای مختلف:

تعریف انواع مختلف جهانگردی:

اشکال عمده جهانگردی:

انواع مسافرت:

انواع کلی جهانگردی:

آثار فرهنگی و اجتماعی جهانگردی:

آثار جهانگردی:

آثار مثبت جهانگردی:

آثار منفی جهانگردی:

چارچوب تئوریک فایل:

فرضیه های فایل:

تعاریف واژه ها و اصطلاحات :

روابط فرهنگی :

پیشینه فایل

پیشینه تاریخی صنعت توریسم:

عهد باستان:

قرون وسطی:

رنسانس:

انقلاب صنعتی:

جهانگردی در زمان کنونی:

تاریخچه جهانگردی در ایران:

فایلات انجام شده در خارج از کشور:

چکیده ( خلاصه )

-۱۰توریسم وتوسعه اقتصادی درCaribbean : مزیت رقابتی به تأخیرافتاده

چکیده ( خلاصه )

-۱۱چشم اندازجامعه درخصوص توسعه توریسم :

چکیده ( خلاصه )

۱۲- تجزیه وتحلیل رفتارهای توریسم واوقات فراغت دانشجویان فارغ التحصیل آمریکایی وبین

المللی درآمریکای مرکزی .

چکیده ( خلاصه )

-۱۳ارزیابی استنباط های صنعت توریسم Utah با آموزش خدمات مهمان نوازی ومشتری

مداری.

چکیده ( خلاصه )

-۱۴آزمایش ارتباط بین توریسم ومنابع آب شیرین درمحیط کوچک جزیره : مورد مطالعه

ازسوی جزایرyawawa ، Fiji

چکیده ( خلاصه )

-۱۵ارتباط اطلاعات متفاوت توریسم با عمل درSaskatchwan شمالی

چکیده ( خلاصه )

-۱۶ارزیابی اثرات توسعه توریسم درجمعیت های ساحلی درBelize

چکیده ( خلاصه )

-۱۷تجزیه جزیره دریایی ( ساحلی ) کانادا درجذب توریسم وصادرات خدمات اطلاعاتی :

سرفصل هایی برای امور اقتصادی یک جزیره کوچک .

چکیده ( خلاصه )

-۱۸سرمایه گذاری درتوریسم کوبا ازطریق دسته بندی فضایی .

چکیده ( خلاصه )

-۱۹طرح اقتصادی برای جریان های بین المللی توریسم : مورد مطالعه Guam ،۲۰۰۷ – 1997

چکیده ( خلاصه )

فایلات انجام شده در داخل کشور:

اهداف:

۸) مکانیسم توریسم و وضعیت ایران در امر جهانگردی

۱۰) تأثیر تبلیغات در جذب جهانگردان خارجی به کشور از دیدگاه جهانگردان

۱۳) بررسی مشکلات خصوصی سازی صنعت توریسم در ایران.

۱۴) توان شناسی استان سمنان

۱۵) توانهای جهانگردی و راهبردهای توسعه آن در استان یزد

توریسم و جهانی شدن[۱] :

ویژگیهای جهانی شدن :

پیامدهای جهانی شدن :

واژه گردشگری الکترونیکی[۲]:

مفهوم جامعه شناسی جهانگردی :

شیوه های شناخت جهانگردی :

شناخت چند رشته ای جهانگردی :

سیاستگذاری :

برنامه ریزی :

اهمیت برنامه ریزی جهانگردی:

وضعیت تاریخی شهرستان از بدو پیدایش تا به حال و حوادث تاریخی برجسته آن در قبل و

بعد از اسلام :

بخش اول:

جاذبه های طبیعی شهرستان کلیبر

آب و هوا:

ناهمواری ها:

رودخانه ارس:

کلیبر چای :

رود سلین:

ایلگنه چایی:

جنگل ها و مراتع شهرستان کلیبر:

منطقه حفاظت شده ارسباران :

آب های معدنی:

مخازن و معادن زیرزمینی:

بخش دوم:

جاذبه های تاریخی فرهنگی شهرستان کلیبر

قلعه های تاریخی

قلعه بابک :

قلعه آوارسین:

قلعه پیغام:

قلعه اغی:

قلعه « قلعه کندی» :

برجهای تاریخی کلیبر:

برج کلیبر:

برج خانباغی:

برج قارلوجه:

اماکن مقدس و مذهبی :

قصرهای (کانتور) تاریخی:

پل های تاریخی :

مسجد جامع کلیبر:

حمام خزنه کلیبر:

مکانهای ورزشی :

مکان سوارکاری قره قیه:

صنایع دستی :

قالیبافی :

گلیم بافی و جاجیم بافی:

فرمشبافی:

خورجین :

ورنی بافی:

نوع روش های فایل :

ابزار جمع آوری داده ها :

نحو استخراج داده ها :

اعتماد یا پایایی فایل :

Reliability

شیوه تجزیه و تحلیل :

روش نمونه گیری:

واحد آماری:

محدودیتهای فایل:

آمار توصیفی:

بخش دوم : آزمون فرضیات

فرضیه دوم:

فرضیه سوم:

فرضیه چهارم:

فرضیه پنجم:

فرضیه ششم:

فرضیه هفتم:

فرضیه هشتم:

فرضیه نهم:

بخش سوم:مقایسه وضعیت موجود با وضعیت مطلوب برای هر یک از

متغیرهای مورد نظر در فایل:

خلاصه فایل :

نتیجه گیری:

ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب

« منابــع و مآخــذ »

« فهرســت ها »

« بررسی برخی از عوامل مؤثر بر عدم جذب جهانگردان به کشور »

« ارائه پیشنهادات لازم برای جذب جهانگردان به کشور »


۱-Globalization

[۲] -Electronic tourism

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.