فایل ورد کامل مطالعه رابطه اختلال‌های رفتاری، سبک‌های دلبستگی و میزان پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان خوابگاهی و غیرخوابگاهی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه رابطه اختلال‌های رفتاری، سبک‌های دلبستگی و میزان پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان خوابگاهی و غیرخوابگاهی دارای ۱۹۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه رابطه اختلال‌های رفتاری، سبک‌های دلبستگی و میزان پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان خوابگاهی و غیرخوابگاهی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه رابطه اختلال‌های رفتاری، سبک‌های دلبستگی و میزان پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان خوابگاهی و غیرخوابگاهی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه رابطه اختلال‌های رفتاری، سبک‌های دلبستگی و میزان پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان خوابگاهی و غیرخوابگاهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه رابطه اختلال‌های رفتاری، سبک‌های دلبستگی و میزان پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان خوابگاهی و غیرخوابگاهی :

فایل ورد کامل مطالعه رابطه اختلال‌های رفتاری، سبک‌های دلبستگی و میزان پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان خوابگاهی و غیرخوابگاهی

مقدمه

تاثیر رفتار و طرز فکر والدین در شکل گیری و چگونگی رفتار کودکان از اهمیت اساسی برخوردار است . والدینی که رابطه مطلوب و درستی با فرزندان خویش دارند ، موجب شادمانی ، مسئولیت پذیری و تکامل شخصیتی فرزندان خود می شوند . از سوی دیگر ، والدینی که رفتار مطلوب و درستی با فرزندان خود ندارند باعث بروز انواع مشکلات رفتاری در آنان می شوند .

هر چند رابطه نامطلوب میان والدین و فرزندان ، تاثیرات سوءی برجای می گذارد ، اما اثرات منفی رابطه نامطلوب با مادر بیش از تاثیرات منفی ناشی از وجود این گونه روابط با پدر است . چون کودکان زمان بیشتری را با مادر می گذرانند و در نتیجه تاثیر بیشتری از وی می پذیرند. حتی برخی از روانشناسان معتقدند رفتار اجتماعی کودکان بیشتر متاثر از رفتاری است که از مادر خود مشاهده کرده اند بنابراین توجه به شیوه های پرورش کودک از سوی والدین به ویژه مادر در اثر بخشی بر شخصیت کودک بسیار مهم و حیاتی است.( پیوسته گر ، ۱۳۸۵)

برای آنکه کودک به شکل سالم و هنجار رشد یابد بایستی در حد معقول نیازهای شخصیتی ، روانی ، فیزیکی و اجتماعی او ارضا شود . ناکامی در رفع این نیازها باعث مشکلات رفتاری ، بزهکاری و ناشادی کودک میگردد و شرایط خانوادگی زمینه ساز این ناکامی هاست . از جمله این شرایط : خانواده های از هم پاشیده ، طردشدگی کودک ، سخت گیری و محدودیت شدید ، فقر و کمبودهای شخصی و نبودن معیارهای صحیح اعتقادی و اخلاقی در خانواده و … را می توان نام برد . در اکثر نظریه های روانشناسی رشد ، چگونگی روابط کودک با اعضای خانواده و مخصوصا مادر یکی از اساسی ترین عامل رشد شخصیت شناخته شده است . اگر در روابط عاطفی مادر و کودک اختلالی بوجود آید ، موجب بهم خوردن امنیت عاطفی در کودک می شود که آثار آنرا در رفتار کودک می توان مشاهده کرد . بنابراین توافق کلی براینست که خانواده در پیدایش اختلالات رفتاری کودک تاثیر مهمی دارد . (رضا زاده ، ۱۳۷۵ )

نتایج فایلات متعدد نشان می دهند اکثر مشکلات رفتاری کودکان در محیط خانه و مدرسه منعکس کننده شرایط پیچیده بین فردی و رفتاری اعضای خانواده بویژه والدین است و در این میان نقش مادر اساسی و تعیین کننده است بطوریکه محرومیت از وجود او اثرات ناگواری از جمله کاهش میزان جنب و جوش ، کاهش واکنش عاطفی ، اعتماد به نفس و … را به همراه دارد .

نگرشها و رفتارهای والدین همانند محرومیت از والدین سهم نسبتا زیادی در علت شناسی اختلالات رفتاری دارند به همین جهت برخی از صاحب نظران معتقدند کودک مشکل دار عمدتا والدین مشکلی داشته اند . ( ماسن[۱] ، ۱۹۷۰ )

نلسون وایزرائل[۲] (۱۹۸۴ ) در کتاب ‹‹ اختلالهای رفتاری کودکان ›› در این باره چنین می نویسند:

‹‹ توافق همگانی وجود دارد که خانواده در پیدایش اختلالهای رفتاری کودکان تاثیر مهمی دارد . درباره خانواده های بزهکاران و نیز خانواده های کودکان مبتلا به اختلال رفتار جرمها و بزهکاریهای بسیاری گزارش شده است . به نظر می رسد اختلالات رفتاری کودکان از نظام خانوادگی ناصحیح سرچشمه می گیرد . شماری از متغیرهای مربوط به خانواده در پیدایش رفتار پرخاشگری و ضداجتماعی ، ردیابی شده است ›› . (مارتین[۳] ۱۹۷۹ ، جانسون[۴] ولوبیتز [۵] ۱۹۷۴ نقل از حمیدی ، ۱۳۸۰).

فایل ورد کامل مطالعه رابطه اختلال‌های رفتاری، سبک‌های دلبستگی و میزان پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان خوابگاهی و غیرخوابگاهی
فهرست مطالب

مقدمه

بیان مساله

اهمیت و ضرورت فایل :

اهداف فایل :

فرضیه های فایلی :

تعاربف نظری و عملیاتی متغیرها :

۱ ) دلبستگی ایمنی بخش ( دلبستگی نوع اول )

۲ ) دلبستگی اجتنابی ( دلبستگی نوع دوم )

۳ ) دلبستگی اضطرابی – دو سوگرا ( دلبستگی نوع سوم )

پیشرفت[۱] تحصیلی

فصل دوم

ادبیات و پیشینه فایل

مقدمه

۱ – تعریف اختلال رفتاری

۲ – اختلال عاطفی

۱ -۲ – تعریف اختلال عاطفی

۲ -۲ – طبقه بندی مشکلات عاطفی

طبقه بندی اختلالهای روانی

اختلالهای کودکی تا چه میزان رواج دارد ؟

هنجارهای اجتماعی فرهنگی

تفاوتهای مربوط به جنسیت

وضعیت روانی کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری

۳ -۲ ‹‹ پاره ای از مشکلات رفتاری و رابطه آنها با کندی پیشرفت

تحصیلی ››

۵ – 2 ‹‹ برخی تکنیکهای شناسایی کودکان مبتلا به مشکلات رفتاری ››

۶ -۲ ‹‹ دسته بندی اختلالات رفتاری و تاثیر آنها در پیشرفت

تحصیلی››

۲ -۶ – 2 گروه بندی بر اساس رفتارهای اولیه و ثانویه :

مشکلات فرآیند آموزش اختلالات رفتاری

آمارها و ضرورت انجام مطالعه

دوره های مختلف مطالعات همه گیر شناسی اختلالات رفتاری

همه گیرشناسی

بررسی پیشینه میزان شیوع اختلالات رفتاری کودکان در جهان و ایران

پیشینه میزان شیوع اختلالات رفتاری در جهان

۸ – 2 ‹‹ پاره ای از فایلات انجام شده در ابطه با مشکلات رفتاری و

پیشرفت ››

۳ – سبب شناسی اختلالات روانی

۱ -۳ – دیدگاه زیست شناختی

۲ -۳ – عوامل ژنتیک [۲]

۲ -۱ -۳ – مغز و دستگاه عصبی

۳- ۱ -۳ – عوامل عصبی – غددی

۳ -۳ – دیدگاه روان پویشی

۴ -۳ – دیدگاه یادگیری ( رفتاری )

۵ -۳ – دیدگاه شناختی [۳]

۶ -۳ – دیدگاه انسانگرائی – هستی گرائی

۷ – 3 – دیدگاه اجتماعی [۴]

۱ -۴ – نظریه سیستم ها[۵] :

۲ -۴ نظریه ارتباطات[۶] : خانواده در صورتی عملکرد مطلوب و بهنجار خواهد داشت

۳ -۴ – نظریه ساختی[۷] : الگوی ارتباطی درون خانواده را می توان به منزله یک

نظریه های سبکهای دلبستگی

۲ -۳ -۱ نظریه های روان تحلیل گری :

۲-۳-۲ نظریه یادگیری

۲-۳ -۳ نظریه رفتارشناسی طبیعی

۲-۳ -۵ نظریه جان بالبی

۲ – ۳ -۵ -۱ مفاهیم اساسی نظام بالبی

رفتار غریزی

دلبستگی

۴ – نظریه های راجع به نقش خانواده

کاربرد نظام بالبی برای پرورش کودک

معیارهای تشخیص دلبستگی

۲ ـ۵ الگوهای[۸] مختلف دلبستگی در کودکان

۴- دلبستگی نا ایمن دو سو گرا / اجتنابی

۲ـ۵ ـ۱ ـ دلبستگی ایمن [۹]

۲ ـ ۵ ـ ۲ دلبستگی نا ایمن دوسوگرا [۱۰]

[۱۱]دلبستگی نا ایمن اجتنابی

دلبستگی سازمان نایافته / جهت نایافته [۱۲]

مراحل تحول دلبستگی

مرحله چهارم : رفتار شراکتی ( ۳ سالگی تا پایان کودکی )

مرحله پنجم : ورود به مدرسه

مرحله ی ششم: نوجوانی

مرحله ی هفتم: دلبستگی بزرگسالانه

مرحله هشتم : بارداری

۲-۷ تاثیر عامل فرهنگ بر الگوی دلبستگی

۲ ـ۸ عوامل موثر بر تغییر الگوی دلبستگی

۲ -۹ خانواده به عنوان یک نظام اجتماعی

۲ – 10 مفهوم نقش ها در خانواده و رابطه ی اعضای خانواده

۲ – 11 کارکرد های خانواده

۲ – 12 نداشتن خانواده و اثرات آن بر فرزندان

۲ – 13 پدیده بی سرپرستی و اثرات آن بر رشد روانی – اجتماعی

کودک

۲-۱۴ پدیده ی بد سرپرستی و اثرات آن بررشد روانی – اجتماعی

کودک

۲-۱۵ شیوه ی سرپرستی موثر برای کودکان بی سرپرست

وبدسرپرست

۲-۱۶ تاثیرات جدایی وفقدان برتحول دلبستگی

۲-۱۷ مراحل واکنش کودک به جدایی از مادر

۲-۱۸عوامل موثر در شدت واکنش به جدایی

۲-۱۹ انواع اختلالات دلبستگی

انواع اختلالات دلبستگی مطرح شده

۲ – 19 – 4 نوع چهارم : اختلال دلبستگی پرخاشگرانه

۲- ۲۰ رفتارهای عمده در سنجش اختلالات دلبستگی

۲ – 21 پیشگیری از بروز اختلالاتت دلبستگی

۲ – 22 پیشگیری در مراکز شبانه روزی

۲ -۲۲ خلاصه فصل

فصل سوم

روش فایل

مقدمه

جامعه آماری

نمونه و روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری

تاریخچه آزمون آزمون R-90 –SCL ( معرفی آزمون )

اعتبار و روایی تست R-90 – SCL

آزمون RAAS سبکهای دلبستگی

نمره گذاری

شیوه اجرا

روش اجرا

روش آماری

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه

جدول ( ۲ – 4 ) شاخص های آماری مربوط به سبک های دلبستگی در دو گروه دانش

آموزان

جدول ( ۳ -۴ ) شاخص های آماری مربوط به پیشرفت تحصیلی در دو گروه

بخش دوم – تحلیل اطلاعات

فرضیه اول : میزان شدت اختلالات رفتاری در گروه دانش آموزان خوابگاهی بیشتر

است.

جدول ( ۴ -۴ ) آزمون t برای مقایسه میانگین های خرده تست های اختلالات رفتاری

در دو گروه دانش آموزان

فرضیه دوم : سبکهای دلبستگی دانش آموزان خوابگاهی و دانش آموزان غیر خوابگاهی

تفاوت وجود دارد .

فرضیه سوم : میزان پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان خوابگاهی کمتر از دانش آموزان

غیر خوابگاهی است .

جدول ( ۷ – 4 ) همبستگی بین پیشرفت تحصیلی با سبک های دلبستگی در گروه دانش

آموزان خوابگاهی

جدول ( ۸ – 4 ) همبستگی سبکهای دلبستگی با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان غیر خوابگاهی

جدول ( ۹ – 4 ) همبستگی اختلالهای رفتاری با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان

خوابگاهی

جدول ( ۱۰ – 4 ) همبستگی بین اختلالات رفتاری با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان

غیر خوابگاهی

جدول (۱۱-۴) نتایج تحلیل رگرسیون همزمان عملکرد تحصیلی دانش آموزان خوابگاهی

بر حسب متغیرهای پیش بین

جدول (۱۲-۴) تحلیل واریانس برای رگرسیون همزمان عملکرد تحصیلی دانش آموزان

خوابگاهی بر حسب متغیرهای پیش بین

جدول (۱۳-۴) ضریب رگرسیون و معنی داری آنها

جدول (۱۴-۴) نتایج رگرسیون همزمان عملکرد تحصیلی دانش آموزان خوابگاهی بر

حسب متغیرهای پیش بین

جدول (۱۵-۴) تحلیل واریانس برای رگرسیون همزمان عملکرد تحصیلی دانش آموزان

خوابگاهی بر حسب متغیرهای پیش بینی

جدول (۱۶-۴) ضرایب رگرسیون و معنی داری آنها

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری درباره یافته ها

تحلیل سوال های فایلی حاضر به ترتیب :

محدودیتهای فایل

پیشنهادات فایل

منابع فارسی :

منابع انگلیسی


[۱] -Ach

[۲] -Gentic factors

[۳] -The cognitive perpective

[۴] -Community perspective

[۵] -Systems Theory

[۶] -Communication Theory

[۷] -Structural Throry

[۸] -Patterns

[۹] -Secure

[۱۰] -Insecure- Ambivalent

[۱۱] -Insecure-Avoidant

[۱۲] -Insecure Disorganized /Disoriented


[۱] -Mussen

[۲] -Nelson and Israel

[۳] Martin

[۴] Johnson

[۵] Lobtiz

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.