فایل ورد کامل بررسی سیستم حسابداری صورت‌های مالی تلفیقی شرکت‌ها و نقش آن در شفافیت مالی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل بررسی سیستم حسابداری صورت‌های مالی تلفیقی شرکت‌ها و نقش آن در شفافیت مالی دارای ۱۵۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل بررسی سیستم حسابداری صورت‌های مالی تلفیقی شرکت‌ها و نقش آن در شفافیت مالی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل بررسی سیستم حسابداری صورت‌های مالی تلفیقی شرکت‌ها و نقش آن در شفافیت مالی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی سیستم حسابداری صورت‌های مالی تلفیقی شرکت‌ها و نقش آن در شفافیت مالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل بررسی سیستم حسابداری صورت‌های مالی تلفیقی شرکت‌ها و نقش آن در شفافیت مالی :

فایل ورد کامل بررسی سیستم حسابداری صورت‌های مالی تلفیقی شرکت‌ها و نقش آن در شفافیت مالی

پیشگفتار و قسمتی از متن:

پیشگفتار

تدوین مطالبی درباره نحوه حسابداری انواع فعالیت های اقتصادی از یک سو ، بر دانش پیشرفته و امروزین حسابداری متکی و از سوی دیگر ، با شرایط خاص ، عرف تجاری و قوانین حاکم بر فعالیت های اقتصادی در ایران منطبق باشد یکی از زمینه های ضروری فایلی است که می تواند کاربرد روش های پیچیده حسابداری را آسان ساخته و در عین حال خدمات حسابداری در سطوح مختلف را کارآمدتر نماید علاوه بر این ، فایل هایی از این دست ، امکانات گسترش ، رواج و فراگیری ، اصول و ضوابط حرفه ای را افزایش داده و کار حسابداری واحدهای تجاری را در مجموع بهبود می بخشد امروزه مؤسسات عمومی و خصوصی اجرای عملیاتی نظیر : راه سازی – سد سازی – احداث ساختمان – تاسیسات – کشتی سازی – هواپیما سازی و ساخت قطعات پیچیده وسایل و تجهیزات را با انعقاد پیمان به مؤسسات پیمانکاری واگذار می کنند.

ارکان اصلی عملیات پیمانکاری

در هر نوع عملیات پیمانکاری ارکان اصلی زیر وجود دارد :

کارفرما : شخص حقیقی یا حقوقی است که به عنوان یک طرف قرارداد ، عملیات اجرایی معینی را به پیمانکار ارجاع می کند .

پیمانکار : شخصی حقیقی یا حقوقی است که به عنوان طرف دیگر قرارداد ، عملیات اجرایی پیمان را به عهده می گیرد .

قرارداد : رابطه حقوقی بین طرفین است که منشا تعهد و التزام می باشد و شامل موضوع کار ، مدت انجام کار ، مبلغ قرارداد و تعهدات کارفرما و پیمانکار است .

موضوع قراردادهای پیمانکاری معمولا ساختن یک دارایی یا دارایی های است که در مجموع طرح واحدی را تشکیل می دهد .

انواع قراردادهای پیمانکاری

قرارداهای پیمانکاری به حالت های مختلف تنظیم می شود اما معمولا یکی از دو حالت کلی زیر را دارا است.

الف) قراردادهای مقطوع :

در این نوع قراردادها ، پیمانکار با مبلغ مقطوعی به عنوان بهای کل پیمان و یا مبلغی یعنی برای واحد هر کار ( مثلا یک متر خاکبرداری ) توافق می کرد در برخی از موارد ، طبق ماده خاصی بهای واحد هر کار یا مبلغ کل پیمان بر اساس تغییرات شاخص قیمت ها تعدیل می شود در این نوع قرارداد هزینه های مواد ، مصالح ، ویتامین D سایر هزینه ها با پیمانکار است که اگر کمتر از مبلغی که از کارفرما دریافت می کند خرج نماید برایش سود محسوب می شود .

ب) قراردادهای اسانسی :

در این نوع پیمان ها ، مخارج مجاز یا تعیین شده در قرارداد به پیمانکار تادیه و در ازاء خدمات انجام شده درصد معینی از مخارج یا حق الرحمه ثابتی به پیمانکار پرداخت می شود .

یکی از خصوصیات قراردادهای پیمانکاری این است که مدت اجرای قرارداد معمولا به بیش از یک دوره مالی تسری می یابد لکن تول مدت اجرای قرارداد نباید ملاک شناخت قراردادهای پیمانکاری قرار می گیرد .

ج) قرار داد مدیریت اجرائی: علاوه بر دو نوع قراردادهای ذکر شده از قرارداد زیر نیز می توان استفاده نمود :

در این نوع قراردادها بهای مواد و مصالح در مقابل ارائه صورت تحساب به پیمانکار پرداخت می شود و هر مبلغ معین و مشخص که در ابتدای قرارداد توافق شده و در پایان کار به عنوان حق الزحمه به پیمانکار پرداخت می شود .

در قرارداد نوع دوم که قرارداد اسانسی می باشد حق الزحمه درصدی از هزینه هاست اما در قرارداد نوع سوم حق الزحمه مبلغ مشخصی است و به هزینه ها مربوط نمی شود .

فایل ورد کامل بررسی سیستم حسابداری صورت‌های مالی تلفیقی شرکت‌ها و نقش آن در شفافیت مالی
فهرست مطالب

پیشگفتار ۱۲

ارکان اصلی عملیات پیمانکاری.. ۱۲

انواع قراردادهای پیمانکاری.. ۱۳

مراحل اجرای طرح و انجام عملیات پیمانکار ۱۴

مرحله مطالعات مقدماتی یا اولیه طرح.. ۱۴

۴-۱- تهیه نقشه ها و مشخصات اجرائی طرح.. ۱۵

مرحله ۲ : ارجاع کار به پیمانکار ۱۶

۲-۲- دعوت از پیمانکاران برای انجام طرح.. ۱۶

۴-۲- انتخاب پیمانکار ۱۷

مرحله ۳ : انعقاد قراردادبا پیمانکار ۱۸

۲-۳- موضوع پیمان.. ۱۸

۳-۳- مبلغ پیمان.. ۱۸

۴-۳- مدت پنهان.. ۱۸

۷-۳- ضمانت نامه انجام تعهدات… ۱۹

۸-۳- پیش پرداخت و ترتیب واریز آن.. ۱۹

۹-۳- جریمه تاخیر. ۱۹

تحویل ، تاسیس و تجهیزکارگاه ۲۰

۲-۴- مخارج دوره اجرای طرح.. ۲۱

مخارج اجرای طرح بوسیله کارگاه ۲۱

مخارج اجرای طرح بوسیله دفتر مرکزی.. ۲۲

۳-۴- تنظیم صورت وضعیت موقت کارها ۲۲

مرحله ۵ – خاتمه کار ۲۴

۲-۵-برچیدن کارگاه ۲۵

۵-۵- تهیه صورت وضعیت قطعی.. ۲۵

۶-۵- تحویل قطعی.. ۲۶

۷-۵- استرداد نصف دیگر وجه الزمان ( سپرده حسن انجام کار ) ۲۶

۸-۵- هزینه نگهداری در دوره تضمین.. ۲۷

روسای کارگاهها ۲۸

۱-۲:تاریخچه حسابداری.. ۳۰

۲-۲:حسابداری در ایران.. ۳۱

ثبت عملیات مالی قراردادهای بلند مدت پیمانکاری.. ۳۲

حسابداری قراردادهای بلند مدت پیمانکار: ۳۲

مخارج قبل از انعقاد قرارداد. ۳۲

مخارج پیمان در طول اجرای طرح.. ۳۳

به حساب دارایی بردن بهره ۳۵

مرحله دوم: مطالعات تفصیلی طرح.. ۳۶

مرحله سوم: اجرای طرح.. ۳۶

۲.‌2. تنظیم قرارداد پیمانکاری.. ۳۹

۲.۵. تأدیه پیش پرداخت… ۴۱

۳.۲. تخصیص تنخواه گردان به کارگاه ۴۳

۳.۴. مخارج اجرای طرح بوسیله کارگاه ۴۴

مخارج اجرای طرح بوسیله دفتر مرکزی.. ۴۷

دفتر معین پیمانکاری.. ۴۸

۴. تنظیم و پرداخت صورت وضعیت کارها ۵۰

۴.۱. تنظیم صورت وضعیت موقت کارها ۵۰

۴.‌2.پرداخت وجه صورت وضعیت کارها ۵۲

۵.تحویل موقت… ۵۴

۵.‌1.برچیدن کارگاه ۵۵

۵.‌2.ابطال ضمانتنامه حسن انجام تعهدات… ۵۵

۵.‌3.ابطال ضمانتنامه پیش پرداخت… ۵۶

۵.‌4. تهیه صورت وضعیت قطعی.. ۵۷

۵.‌5.تهیه صورتحساب قطعی پیمان.. ۵۸

۵.۶. استرداد نصف سپرده حسن انجام کار ۵۹

۵.۷. بهره برداری و هزینه نگاهداری عملیات موضوع پیمان.. ۶۰

۶.تحویل قطعی.. ۶۰

۶.‌1.استرداد نصف دیگر سپرده حسن انجام کار ۶۰

بانک و صندوق.. ۶۳

حساب تخواه گردان.. ۶۳

حساب دریافتنی.. ۶۴

حساب ذخیره مطالبات مشکوک الوصول.. ۶۴

حساب سپرده حسن انجام کار ۶۵

دارائیهای ثابت مشهود. ۶۶

بدهی ها ۶۶

سرمایه. ۶۷

در آمدها ۶۷

هزینه ها ۶۸

حساب پیمان.. ۶۸

روشهای متداول حسابداری پیمانکاری.. ۶۸

ب) روش درصد پیشرفت کار : ۶۹

ذخیره لازم برای زیان های قابل پیش بینی : ۷۰

الف – شروع یا عدم شروع عملیات اجرائی پیمان.. ۷۱

محاسبه سود پیمان های ناتمام. ۷۳

الف) محاسبه سود پیمان نا تمام بر اساس مخارج واقعی : ۷۴

وجوه دریافت شده . ۷۴

ارزش کار گواهی شده ۷۴

وجوه دریافت شده . ۷۵

ارزش کار گواهی شده. ۷۵

ب) محاسبه سود پیمان ناتمام بر اساس مخارج بر آوردی : ۷۵

مخارج واقعی انجام شده ۷۶

وجوه دریافت شده . ۷۷

ارزش کار گواهی شده ۷۷

وجوه دریافت شده . ۷۷

نحوه محاسبه استهلاک اموال ، مالیات و تجهیزات : ۸۰

مالیات پیمانکاری : ۸۲

مالیات بر در آمد پیمانکاری : ۸۳

ج) مؤسسات انفرادی : ۸۷

نحوه نگهداری حسابهای مالیاتی : ۸۷

پیش پرداخت مالیات : ۸۷

ذخیره مالیات بر در آمد : ۸۸

جدول بهای تمام شده کار در جریان ساخت : ۹۱

گزارش پیشرفت کار : ۹۳

صورت حساب سود و زیان : ۹۳

مسئله : ۹۷

۱-۴:حسابداری.. ۱۰۷

۲-۱-۴:تعاریف و کلیات حسابداری.. ۱۰۷

۳-۱-۴:انواع حسابداری.. ۱۰۸

۴-۱-۴:تعریف حسابداری منابع انسانی.. ۱۱۰

۵-۱-۴:ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری برای استفاده کنندگان برون سازمانی.. ۱۱۱

۶-۱-۴:ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری برای استفاده کنندگان درون سازمانی.. ۱۱۱

۷-۱-۴:حسابرسی و مدیریت بنگاه اقتصادی.. ۱۱۲

۲-۴- سرمایه گذاری: ۱۱۵

۲-۲-۴:میزان درسرمایه‌گذاری.. ۱۱۶

۳-۲-۴:انواع سرمایه ‌گذاری.. ۱۱۸

۵-۲-۴:سرمایه گذاری چیست؟. ۱۲۰

۷-۲-۴:انواع سرمایه گذاری ها: ۱۲۴

۸-۲-۴:توصیه SECبرای بررسی یک موقعیت سرمایه گذاری.. ۱۲۶

۹-۲-۴: ۱۰سوالی که SECتوصیه می کند تادر مورد هر موقعیت سرمایه گذاری بپرسیم؟ ۱۲۶

نتیجه گیری.. ۱۲۹

فایل ورد کامل بررسی سیستم حسابداری صورت‌های مالی تلفیقی شرکت‌ها و نقش آن در شفافیت مالی
فهرست منابع: ۱۴۵

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.