فایل ورد کامل مدیریت مالی و تحلیل صورت‌های مالی مبنا با رویکرد تصمیم‌گیری سازمانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مدیریت مالی و تحلیل صورت‌های مالی مبنا با رویکرد تصمیم‌گیری سازمانی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مدیریت مالی و تحلیل صورت‌های مالی مبنا با رویکرد تصمیم‌گیری سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مدیریت مالی و تحلیل صورت‌های مالی مبنا با رویکرد تصمیم‌گیری سازمانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مدیریت مالی و تحلیل صورت‌های مالی مبنا با رویکرد تصمیم‌گیری سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مدیریت مالی و تحلیل صورت‌های مالی مبنا با رویکرد تصمیم‌گیری سازمانی :

فایل ورد کامل مدیریت مالی و تحلیل صورت‌های مالی مبنا با رویکرد تصمیم‌گیری سازمانی در ۲۱ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

چکیده:

صورت مالی چیست؟ چه چیزی را نشان می دهد ؟ چرا باید به آن توجه کرد؟
اینها سوالات خوبی هستند و پاسخی هم دارند.
یک واحد تجاری جدا از مالکان آن، یک واحد تجاری می بایست اسناد مالی خود را حفظ کند .این کار مستلزم وجود یک سری قوانین فدرال و ایالتی است . اما حتی اگر قوانین وجود نداشته باشد، حفظ اسناد، معقولانه به نظر می رسد . شرکتهای تجاری کالاها و خدمات مهمی را برای اعضای جامعه تأمین می کنند . برای مرد شغل ایجاد می کنند ، با مالیاتی که می پردازند جاده ها بازسازی می شود و پارکها و مدارس ساخته می شوند و این آرزوی تمام مردم است که شرکتهای تجاری جامعه آنها موفق باشند .
صاحبان واحدهای تجاری ریسک می کنند . اگر هیچ کس تمایلی به خرید کالاها و خدمات آنها نداشته باشد ، چه اتفاقی می افتد ؟
صاحب شرکت برای شروع تجارت دقت و پول خود را صرف می کند ، زمینی را خریداری می کند و یا ساختمان و تجهیزات را خریداری می کند . افرادی را بر کار در شرکت به کار می گیرد و … وی تمام این کارها را به امید موفقیت در تجارت انجام می دهد . و اگر در تجارت خود موفقیت کسب نکند ، ممکن است تمام پس انداز (سرمایه) خود را از دست دهد ، کارکنان او بادی به دنبال شغل بگردند و بدهی طلبکاران نیز پرداخت نشود .
اگرچه اطلاعات مالی ممکن است موفقیت یک شرکت را تضمین نکند اما به صاحبان شرکت کمک می نماید در تجارت تصمیمات معقولانه ای اتخاذ نمایند . این اطلاعات همچنین می تواند به بانکها و یا طلبکاران کمک نماید تا نسبت به پرداخت وام یا سرمایه گذاری ارزیابی بهتری داشته باشند . و سازمان دارایی کشور نیز نسبت به جمع آوری صحیح مالیات علاقه مند می باشد . بنابراین اطلاعات مالی با اهداف گوناگون تنظیم می شوند . اطلاعات مالی به اشکال مختلف تدوین می شوند اما مهمترین نوع آن به شکل صورتهای مالی می باشد . اطلاعات مالی مرتبط به هم به شکلی که برای تصمیم گیریهای مهم شرکت مفید واقع شود ، در صورتهای مالی جمع آوری می شود . اگر این کار ممکن نبود تمام فرآیند جمع آوری اطلاعات ، اتلاف وقت بود . اطلاعات بسیار زیاد هم به همین میزان بی فایده می باشد . صورتهای مالی حجم زیادی از معاملات را در ردیفهای کوچکتر خلاصه می کنند . اطلاعات مالی بر آنکه مفید واقع شوند می بایست منظم و سازمان یافته باشند .
تست سریع :
صورتهای مالی مؤسسات تجاری :
الف) شامل ترازنامه ، صورت سود و زیان و اظهارنامه مالیاتی می باشند
ب) اطلاعاتی در مورد میزان سوددهی و وضعیت مالی شرکت ارائه می نماید .
ج) اولین قدم در فرآیند حسابداری می باشد .
د) با صرف هزینه ای توسط هیئت استانداردهای حسابداری مالی تنظیم می شود .
صورتهای مالی عموماً فرم یکسانی دارند و از قوانین یکسانی پیروی می کنند . این مسأله ، تمام افراد را در یک زمینه کاری یکسان قرار می دهد و مقایسه شرکتهای مختلف با یکدیگر و یا ارزیابی عملکرد مالهای مختلف یک شرکت را ممکن می سازد سه صورت مالی اصلی وجود دارد :
۱ـ صورت درآمد
۲ـ ترازنامه
۳ـ صورت گردش نقدینگی
هر صورت مالی ، موضوع مخصوص به خود دارد . صورتهای مالی مختلف با هم یک تصویر مالی جامع از شرکت ، نتایج فعالیتهای تجاری آن ، شرایط مالی آن و منابع و موارد استفاده نقدینگی را تشکیل می دهند . ارزیابی عملکرد گذشته به مدیران کمک می نماید تا استراتژیهای موفقیت آمیزی اتخاذ کنند ، هزینه ای غیر ضروری را حذف کنند برای آینده بودجه مناسبی تعیین نمایند . مدیرانی که مجهز به این اطلاعات باشند قادرند تا به موقع تصمیمات تجاری لازم را اتخاذ نمایند .
فرآیند حسابداری به طور خلاصه :
۱ـ معاملات تجاری را ثبت و ضبط می نماید .
۲ـ معاملات تجاری را در حسابهای مناسب طبقه بندی می کند .
۳ـ اطلاعات مربوط به معاملات را در دفاتر حساب ثبت می کند .
۴ـ ترازهای دفاتر حساب را خلاصه کرده و گزارش مربوط به آنها را در صورتهای مالی ثبت می نماید .
پنج نوع حساب وجود دارد :
۱ـ حساب سرمایه
۲ـ حساب بدهی
۳ـ حق سهام مالک (حق سهام سهامدار برای سرمایه گذاری در شرکت)
۴ـ حساب هزینه ها
تمام این حسابها در یک سیستم حسابداری در یک جدول مربوط به حسابها ، لیست می شوند . این حسابها به ترتیب بالا قرار می گیرند . این جدول ها به ما کمک می نماید تا صورتهای مالی را به وسیله حسابهای کاملاً منظم که به همان ترتیب در صورتهای مالی استفاده می شوند ، تنظیم نماییم

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.