فایل ورد کامل تحلیل نقش خانواده در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز شهرستان مینودشت
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحلیل نقش خانواده در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز شهرستان مینودشت دارای ۸۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل نقش خانواده در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز شهرستان مینودشت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل نقش خانواده در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز شهرستان مینودشت۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل نقش خانواده در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز شهرستان مینودشت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل نقش خانواده در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز شهرستان مینودشت :
فایل ورد کامل تحلیل نقش خانواده در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز شهرستان مینودشت
فایل ورد کامل تحلیل نقش خانواده در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز شهرستان مینودشت
فایل ورد کامل تحلیل نقش خانواده در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز شهرستان مینودشت
فهرست مطالب :
عنوان : صفحه:
فصل اول :
طرح فایل ……………………………………………………………………………………………………… ۱
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………….. ۱
بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………………. ۶
اهداف فایل ……………………………………………………………………………………………………. ۷
اهمیت و ضرورت فایل ………………………………………………………………………………….. ۸
فرضیه های فایل ………………………………………………………………………………………….. ۹
تعاریف ………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰
روش فایل ………………………………………………………………………………………………….. ۱۲
روش جمع آوری اطلاعات ………………………………………………………………………………. ۱۳
فصل دوم : ادبیات فایل
ادبیات فایل …………………………………………………………………………………………………. ۱۴
کارکردهای خانواده…………………………………………………………………………………………. ۱۴
انواع خانواده از بعد تربیتی……………………………………………………………………………. ۱۷
روابط و نظام ارزشی خانواده ……………………………………………………………………….. ۱۹
تاریخچه کودکان استثنائی …………………………………………………………………………….. ۲۰
خصوصیات دانش آموزان دیر آموز………………………………………………………………… ۲۱
ملاکهای تشخیص دیرآموزان…………………………………………………………………………… ۲۲
طبقه بندی عقب ماندگان ذهنی ……………………………………………………………………….. ۲۳
علل عقب ماندگی ذهنی …………………………………………………………………………………… ۲۶
فصل سوم : روش فایل
نوع فایل …………………………………………………………………………………………………….. ۴۰
جامعه و نمونه آماری فایل ……………………………………………………………………….. ۴۱
روش نمونه گیری ………………………………………………………………………………………….. ۴۱
ابزار اندازه گیری …………………………………………………………………………………………… ۴۳
روش جمع آوری اطلاعات ………………………………………………………………………………. ۴۳
شاخص اعبار روائی ………………………………………………………………………………………. ۴۴
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………………………………… ۴۶
فصل پنجم : نتیچه گیری و پیشنهادات
یافته ها و پیشنهادات………………………………………………………………………………………. ۶۱
پیشنهادات این فایل ………………………………………………………………………………….. ۶۴
محدودیت های فایل …………………………………………………………………………………….. ۶۶
فایل ورد کامل تحلیل نقش خانواده در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز شهرستان مینودشت
فهرست منابع …………………………………………………………………………………………………. ۶۷
ضمائم ……………………………………………………………………………………………………………. ۶۹
مقدمه
عقب ماندگی ذهنی یا به اصطلاح دیگر نارسایی رشد قوای ذهنی موضوع تازه و جدیدی نیست بلکه در هر دوره و زمان افرادی در اجتماع وجود داشته اند که از نظر فعّالیت های ذهنی در حد طبیعی نبوده اند.
بخصوص از روزی که بشر زندگی اجتماعی را شروع کرده موضوع کسانی که به عللی قادر نبودند خود را با اجتماع هماهنگ سازند مطرح بوده است. اجتماع برای مصلحت، تعصب یا سالم سازی بعضی افراد را تحمل کرده، عده ای را محبوس می ساخت یا به مرگ محکوم می نمود.
از مجموعه مدارک به دست آمده چنین استنباط می شود که تا قرن هجدهم این افراد مورد توجه و لطف نبوده و حتی پزشکان از پذیرفتن درمان آنان خودداری می کردند. (میلانی نو، ۷ ص ۲۳) و زمانی تصور می شود بعضی بچه ها زرنگ و برخی تنبل هستند. همچنین تصور می شود که بچه های زرنگ پرتلاش هستند و دیگران چنین نیستند. هرچه آموزش و پرورش عمومی بیشتر گسترش می یابد این اشتباه مشخص تر می شود. صاحب نظران در آموزش و پرورش با سئوالاتی از این قبیل مواجه هستند که آیا افراد با توانایی های خاص متولد شده اند؟ آیا این توانائی ها را می توان در سال های اولیه زندگی سنجید تا شاید بتوان پیشرفت در آینده را قابل پیش بینی و برنامه ریزی کرد و یا آیا فقر در فرآیند رشد هوش تأثیر دارد؟ (فروغی ۱۳۷۳ ص ۳۱)
تفاوت های فردی دانش آموزان، که حاکی از وجود قضاوت در توانایی های آنان است، از مهمترین اصول و مواردی است که همیشه باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد. از جمله توانایی های متفاوت کودکان که موجب تفاوت عمده بین عملکرد آنان می شود، توانایی های شناختی و از جمله هوش است که میزان آن در همه افراد یکسان نیست، در نتیجه باید به آن توجه خاصی مبذول شود. زیرا نوع و سرعت آموزش باید با توانمندی های شناختی دانش آموزان هماهنگ شود.
قضاوت: تجزیه و تحلیل اطلاعات
فرض شما ره ۲
یه نظر می رسد بین سطح سواد والدین و پیشرفت تحصیلی دیرآموزان رابطه وجود دارد. با توجه به اینکه کای اسکوئر محاسبه شده XZ از جدول خیلی بیشتر است و تقریباً می توان گفت که اکثریت پاسخگران مسئله مواد و تحصیلات افراد خانواده را عامل مهم و تعیین کننده پیشرفت تحصیلی دانسته اند. می توان چنین بیان نمود که بین سطح تحصیلات خانواده و پیشرفت تحصیلی فرزندان رابطه وجود دارد. از این رو فرضیه مورد نظر در سطح عالی تأیید می گردد به عبارت دیگر با اطمینان می توان ابراز داشت که لازمه پیشرفت دانش آموزان دیرآموز داشتن سطح بالایی از تحصیلات برای خانواده ها می باشد. از این رو می توان گفت سطح سواد والدین در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیرآموز بسیار مفید و مؤثر بوده و می باشد و به تجربه نیز مشاهده شده است که اکثر افرادی که درجات علمی موفقی را طی کرده اند والدین آنها افراد تحصیلکرده و باسوادی بوده اند البته وراثت محیط علاقه و انگیزه دانش آموزان به فراگیری علم و دانش و شرایط آموزشی مناسب و… نیز بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان خصوصاً دیرآموزان تأثیر دارد.
به همین دلایل است که در خانواده های در سطح پایین تحصیلات دانش آموزان کمتری از لحاظ پیشرفت تحصیلی نسبت به خانوده هایی که از تحصیلات و سواد بالایی برخوردار بودند مشاهده شده است که این امر نیز برای ما معلمین و دست اندرکاران مسائل آموزشی باید از اهمیت خاصی برخوردار باشد و همواره مدنظر قرار گیرد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 