فایل ورد کامل بررسی نقش رادیو، تلویزیون و صدا و سیمای اردبیل در ارتقای فرهنگ شهرنشینی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل بررسی نقش رادیو، تلویزیون و صدا و سیمای اردبیل در ارتقای فرهنگ شهرنشینی دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل بررسی نقش رادیو، تلویزیون و صدا و سیمای اردبیل در ارتقای فرهنگ شهرنشینی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل بررسی نقش رادیو، تلویزیون و صدا و سیمای اردبیل در ارتقای فرهنگ شهرنشینی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی نقش رادیو، تلویزیون و صدا و سیمای اردبیل در ارتقای فرهنگ شهرنشینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل بررسی نقش رادیو، تلویزیون و صدا و سیمای اردبیل در ارتقای فرهنگ شهرنشینی :
فایل ورد کامل بررسی نقش رادیو، تلویزیون و صدا و سیمای اردبیل در ارتقای فرهنگ شهرنشینی
۱ـ بیان مسئله
رسانه ها با توجه به اهمیت و دامنه تأثیری که دارند دارای کارکردهای مختلفی نیز هستند، کارکردهای رسانه های ارتباط جمعی باعث شده است که قدرت و نقش آن در حاکمیت بین المللی به گونه ای گسترش پیدا کند که محققان به عصر حاضر، عصر اطلاعات و به جامعه ای که رسانه ها بر آن حاکمیت می کند جامعه شبکه ای بگویند. (مک کویل، ۸۳، ۱۳۸۲)
کارکردهای وسایل ارتباط جمعی از دیدگاه محققان ارتباط جمعی به شش دسته ذیل تقسیم بندی می شود:
۱ـ نقش خبری
۲ـ نقش ارشادی یا راهنمایی
۳ـ نقش سرگرمی
۴ـ یاد دادن روش هایی که مردم را به هدف شان برسد
۵ـ ایده های جدید را تشویق و تغییر ایجاد کنند
۶ـ روابط موجود را حفظ و نگهداری کنند. (سوربن و تانکارد، ۴۵۲، ۱۳۸۴)
اهمیت وظیفه آموزشی رسانه در جوامع معاصر به حدی است که بعضی از جامعه شناسان برای مطبوعات و رادیو و تلویزیون و سینما نقش آموزش موازی یا آموزش دائمی قائل هستند جامعه شناسان معتقدند که وسایل ارتباطی با پخش اطلاعات و معلومات جدید به موازات کوشش معلمان و استادان، وظیفه آموزشی انجام می دهند. (معتمدنژاد، ۵، ۱۳۸۶)
با توجه به گستردگی رسانه هایی مانند رادیو و تلویزیون که گیرندگان آن همه مردم ایران هستند و سهل الوصول ترین رسانه ها محسوب می شوند، بهره گیری از این رسانه ها برای آموزش در جهت پیشرفت و استقلال کشور مهم به نظر می رسد. (امام خمینی، ۳۶۳، ۱۳۶۲).
به هم پیوستگی رسانه و اقتصاد با رسانه و فرهنگ هم می تواند کشور ما را از تبدیل شدن به یک کشور مصرف زده دور نگه دارد و هم زمینه رشد در تقویت باورها و فرهنگ کشورمان را فراهم کند از این رو است که برخی از مراکز فایل رسانه معتقدند که ما باید در این میدان مین مه گرفته، به تدوین یک استراتژی ملی در سیستم ارتباطات حرکت کنیم. (زورق، ۳۰۲، ۱۳۸۶).
بسیاری از نهادهای اجتماعی بخصوص مراکز آموزشی و رسانه ها می توانند در راستای ترویج و توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به عبارت دیگر پیشرفت و سازندگی کشور، نقش اساسی داشته باشند، اما قطعاً رادیو و به ویژه تلویزیون به عنوان دانشگاهی سراسری و فراگیر، نقش موثرتری را بر عهده دارند، چرا که معمولاً برنامه های رسانه ملی، بویژه برنامه ها و فیلم های تلویزیونی، اثرات فرهنگی اجتماعی قابل ملاحظه ای را در ابعاد مختلف به همراه دارند. (هدایتی، ۸، ۱۳۹۰).
تلویزیون اکنون قوی ترین رسانه در امر و نهی و مشروعیت بخشی به خرید یا عدم خرید یک کالای تجاری است در نظر سنجی هایی که در ایران صورت گرفته است نشان می دهد میان خرید کالا و تماشای تلویزیون رابطه معناداری وجود دارد نظرسنجی های سازمان صدا و سیما از مخاطبان خود در سراسر کشور در سه سال متوالی، نشان داد که بیش از نیمی از مخاطبان، اعتماد به تلویزیون را عامل اثرگذار بودن تبلیغات تلویزیون بر ذهن خود دانسته اند. (وحدتی، ۱۰۸ـ۱۰۵، ۱۳۸۰).
و صدای و سیمای اردبیل نقش زیادی در بالا بردن آگاهی های گوناگون و ضروری به عهده می گیرند و جامعه را در نیل به تعالی و ترقی همه جانبه یاری می کنند نقش صدا و سیمای اردبیل در زمینه ارتقاء فرهنگ شهرنشینی می توانند عامل آمیختگی، توازن و پیوند دادن به باورهای اصیل اعتقادی و سنتهای بارور جامعه باشند و باعث پویایی افکار شوند. (سایت خبری صدا و سیمای اردبیل، ۱۳۹۴)
فایل ورد کامل بررسی نقش رادیو، تلویزیون و صدا و سیمای اردبیل در ارتقای فرهنگ شهرنشینی
فهرست مطالب
۱ـ بیان مسئله. ۳
چکیده ۵
۲ـ سوالات و فرضیه فایل. ۶
فرضیه. ۶
۳ـ روش فایل. ۶
۴ـ پیشینه فایل. ۷
۵ـ تحلیل و بررسی.. ۷
مفاهیم. ۷
۱ـ۵ مفهوم رسانه. ۷
۲ـ۵ مفهوم رادیو. ۸
۳ـ۵ـ مفهوم تلویزیون. ۸
۴ـ۵ نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ شهرنشینی.. ۸
۵ـ۵ نقش صدا و سیما در پیشرفت فرهنگ شهرنشینی و توسعه همه جانبه کشور. ۹
۶ـ۵ نقش رسانه ها برای توسعه شهرنشینی و افزایش مهاجرت فعالیت های زیر را انجام دادند عبارتند از: ۹
۱ـ۶ موقعیت جغرافیایی شهر اردبیل. ۱۱
۲ـ۶ نقش صدا و سیما شهر اردبیل در ارتقاء فرهنگ شهرنشینی.. ۱۲
۷ـ نتیجه گیری و پیشنهاد. ۲۴
منابع و مآخذ. ۲۶
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 