فایل ورد کامل بررسی جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی با رویکرد مقایسه‌ای


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل بررسی جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی با رویکرد مقایسه‌ای دارای ۱۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل بررسی جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی با رویکرد مقایسه‌ای  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل بررسی جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی با رویکرد مقایسه‌ای۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی با رویکرد مقایسه‌ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل بررسی جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی با رویکرد مقایسه‌ای :

بیان مسئله

تصمیم گیری

مبانی نظری فایل

اهداف فایل

فرضیه های فایل

سوالات فایل

تصمیم گیری

مبانی نظری فایل

تعاریف جو سازمانی

جو سازمانی از نگاه تاجی یوری

جو سازمانی از نگاه هریسون

جو سازمانی از منظر هالپین وکرافت

مطالعات رنسیس

تفاوت جو سازمانی با فرهنگ سازمانی

شرایط مشارکت

مردم سالاری سازمانی

طرفداران مشارکت

جامعه اماری

پایایی وروایی ابزار فایل

بررسی توصیفی واستنباطی یافته های فایل

دردنیای امروز، مؤسسات آموزش عالی به عنوان مراکزی برای پاسداری از دانش موجود و محیطی برای فعالیت های فایلی در نظر گرفته می شوند.از طریق این موسسات است که حقایق جدیدی که راهگشای حل مسائل انسان ها و جوامع بشری باشند،کشف می شود.از این رو تکلیف برقرارکردن الگوی سازمانی و چگونگی اداره کردن چنین موسساتی روشن است.در این میان،متغیرهایی نظیر فرهنگ سازمانی،جو سازمانی،الگوهای تصمیم گیری و مشارکت کارکنان در امور سازمان نقشی انکار ناپذیر را در پیشبرد اهداف سازمان دارا هستند.

تسلیمی (۱۳۸۴)در این خصوص اشاره می نماید که در عصر اطلاعات، مدیریت اثربخش و موفقیت آمیز سازمانها به توانمندی گردانندگان آنها در حل مسائل ساختار نیافته،شکار فرصتها، استفاده مدبرانه ازشایستگی های سازمان و کسب برتری رقابتی از طریق تصمیم گیری و اتخاذ تصمیمات صحیح بستگی دارد.کیفیت تصمیمات با تلفیق دانش،تخصص،مهارت و رویکرد افراد متعدد درگیر در فرایند تصمیم گیری و هم افزایی حاصل از آن بهبود می یابد.

تأثیر تصمیمات مشارکتی بر کارکرد سازمان‌ها تصمیم‌گیرندگان را مجاب نموده که نگاه ویژه‌ای به مشارکت‌ کارکنان در تصمیم‌گیری‌های سازمانی داشته باشند .از این‌روست که پرستون و پست[۱] معتقدند که: انقلاب اول در علم مدیریت، انقلاب استبداد مدیران بود و انقلاب دوم، انقلاب جدایی مالکیت از مدیریت و انقلاب سوم که مهم‌ترین انقلاب در مدیریت است، انقلاب مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها است (طولابی، ۱۳۸۱، ۵۹).

مشارکت کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی نه تنها در میزان رضایت،تغییرنگرش،روحیه کارکنان تاثیر بسزایی دارد ، بلکه در اثربخشی ، کارایی و موفقیت سازمان موثر می باشد . مشارکت کارکنان در تصمیم گیری ها در مؤسسات آموزش عالی می تواند تاثیر شگرفی در کارکرد این موسسات ، که خود نقش سازنده منابع انسانی آینده جامعه را بر عهده دارد ،داشته باشد.

وقتی صحبت از تصمیم گیری در سازمان های آموزشی، از جمله دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی باشد اهمیت مشارکت کارکنان در تصمیم گیری مدیران بیشتر می شود زیرا تصمیماتی که در این گونه سازمان ها گرفته می شود بر سایر بخش های فرهنگی ،اقتصادی ، اداری و سیاسی جامعه تاثیر دارد. به طوری که تصمیمات یک مدیر در مؤسسات آموزشی می تواند دیر یا زود سرنوشت نهادهای دیگر جامعه را دستخوش تغییر نماید(شریفی، ۱۳۸۱).

بحث و تفسیر

نتایج به دست آمده پس از تجزیه و تحلیل داده ها و با توجه به جدول(۷-۴) مشخص نمود که نمره جو سازمانی باز در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی به طور معناداری از نمره جو سازمانی باز در مؤسسات آموزش عالی دولتی بیشتر است. چنانچه مشاهده شد ارزش معنی داری خطا (sig) برای تفاوت میانگین نمره جو سازمانی در دو گروه مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی برابر ۰۰۳/۰ بوده که بر این اساس با احتمال خطای (۰۱/۰ > P ) تفاوت بین این دو گروه معنی دار تلقی می شود. بنابراین با اطمینان ۹۹/۰ ، میانگین نمره جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از مؤسسات آموزش عالی دولتی بیشتر است.با احتمال خطای کمتر از ۰۱/ فرضیه صفر رد شده و فرضیه فایل تأیید می گردد.

با عنایت به اینکه نمره جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی از مؤسسات آموزش عالی دولتی بیشتر مشاهده شد و با اتکا به نظر دسلر (۱۳۷۱) و لیتوین راسترینجر(۱۹۸۶) ملاحظه شد که سازمان های دولتی با به کارگیری مقررات و دیوانسالاری اداری بیشتر، باعث به وجود آمدن جو بسته و خشک در سازمان می‌شوند، اما در سازمان‌های غیر دولتی با ساختار کمتر و به کارگیری مقرارت در سطح حداقل و انعطاف‌پذیر موجب ایجاد جو باز در سازمان می‌گردد. مؤسسات آموزش عالی دولتی به عنوان یک سازمان دولتی و با دیوانسالاری حاکم بر آنها، ساختار بلند، شیوه رهبری و انتصاب مدیران باعث به وجود آمدن جو سازمانی بسته گردیده و در عوض مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی به عنوان یک سازمان غیر دولتی با ساختار کمتر، شیوه رهبری خاص و شیوه انتخاب مدیران باعث ایجاد جو سازمانی بازتری نسبت به مؤسسات آموزش عالی دولتی شده‌اند که در آنها شیوه رهبری مدیران و تعاملات کارکنان با یکدیگر از وضعیت بهتری برخوردار بوده‌اند. نتایج فایل حاضر با فایل مراتب (۱۳۶۹) در زمینه‌ تفاوت جو سازمانی در بین مؤسسات آموزش عالی موافق بود و با نتایج فایل مقدسی (۱۳۷۵) در زمینه تفاوت جو سازمانی در بین مؤسسات آموزشی دولتی و غیر انتفاعی مغایر می‌باشد. از جمله دلایل مغایرت نتایج این فایل می‌توان به قلمرو مورد فایل اشاره نمود. چرا که در محیط آموزش و پرورش همگانی که شرایط اداری و آموزشی، گزینش دبیران و سیستم اداره‌ی محیط آموزشی به صورت یکسان توسط سازمان‌های آموزش و پرورش و به صورت متمرکز ابلاغ و اعمال می‌شود، می‌توان انتظار داشت که جو سازمانی دارای مشابهت بیشتری در میان مدارس دولتی و غیر انتفاعی باشد. حال اینکه در مؤسسات آموزش عالی که هر یک دارای هیئت مؤسس و یا هیئت امنای دارای اختیاراتی گسترده‌تر نسبت به مدارس می‌باشند، بدیهی خواهد بود که نتایجی غیر قابل انکار بر جو سازمانی حاصل شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.