فایل ورد کامل بررسی پیامدهای روانی و اجتماعی معلولیت جسمی–حرکتی در نوجوانان دختر


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل بررسی پیامدهای روانی و اجتماعی معلولیت جسمی–حرکتی در نوجوانان دختر دارای ۹۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل بررسی پیامدهای روانی و اجتماعی معلولیت جسمی–حرکتی در نوجوانان دختر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل بررسی پیامدهای روانی و اجتماعی معلولیت جسمی–حرکتی در نوجوانان دختر۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی پیامدهای روانی و اجتماعی معلولیت جسمی–حرکتی در نوجوانان دختر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل بررسی پیامدهای روانی و اجتماعی معلولیت جسمی–حرکتی در نوجوانان دختر :

بررسی تأثیر معلولیت جسمی – حرکتی نوجوانان دختر

چکیده فایل

فایل حاضر بررسی تأثیر معلولیت جسمی- حرکتی نوجوانان دختر بر خلاقیت آنها را مورد مطالعه قرار می‎دهد. هدف از این فایل نیز بررسی چگونگی تفکر خلاق در افراد معلول جسمی- حرکتی و نیز یافتن همبستگی اجتماعی صفات شخصیت و نیروی خلاق در این افراد است.

در این فایل بعد از تعاریف متعدد از خلاقیت، مراحل و عوامل مؤثر بر خلاقیت به رابطه‌ی خلاقیت و ویژگی های شخصیتی اشاره شده است. همچنین با مطالعه مفهوم خودپنداری و نقش تصویر ذهنی بدن در خودپنداری نوجوانان این مسأله روشن می‎شود که به طور کلی تصویر ذهنی بدن به عنوان آگاهی کامل شخص از بدن خودش و امکانات آن برای حرکت و جنبش می‎باشد و محققان بر اهمیت نهایی تصویر ذهنی بدن بر سازگاری روانی و هیجانی تأکید کرده اند. اثر معلولیت فرد بر روی رفتارش بیشتر غیرمستقیم است تا مستقیم. همچنین سطح آرزوی فرد نهایتاً به خودپنداری او بستگی دارد. چگونگی واکنش افراد نسبت به یک فرد معلول مهمتر از معلولیت واقعی اوست. خودپنداری افراد بیشتر از ناتوانی آنها در رفتارشان تأثیر دارد.

از سوی دیگر مرور فایلاتی که درباره جنبه های روانی معلولیت جسمی- حرکتی به عمل آمده آشکار می سازد که در اکثر افراد معلول ادراک «خود» و «خودپنداری» و ارزیابی از خود تحت تأثیر معلولیت جسمانی قرار می‎گیرد.

جامعه فایل ما معلولان جسمی- حرکتی مراکز توانبخشی در مقطع نوجوانی است که ۵۰ نفر بودند و برای مقایسه نیز ۵۰ نفر از دانش آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان شهر تهران انتخاب شدند. در این فایل آزمون مورد استفاده قرار گرفت. ۱- آزمون خلاقیت تورنس که شامل ۶۰ سؤال بود و ۲- آزمون خودپذیری که شامل ۳۰ سؤال بود.

مقایسه و تجزیه و تحلیل نمرات دو گروه نشان داد که گروه معلولان جسمی- حرکتی به طور معنی داری از گروه مقایسه پایین تر بودند همچنین نمرات خودپذیری گروه معلولان نیز پایین تر از گروه مقایسه بود. محاسبه همبستگی بین خلاقیت و خودپذیری نیز رابطه مثبت را بین خلاقیت و خودپذیری را نشان می‎دهد.

فایل ورد کامل بررسی پیامدهای روانی و اجتماعی معلولیت جسمی–حرکتی در نوجوانان دختر
فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول

مقدمه……………………………………………………………………………………………………… ۲

بیان مسئله………………………………………………………………………………………………. ۶

هدف فایل……………………………………………………………………………………………… ۸

اهمیت و ضرورت فایل…………………………………………………………………………… ۱۰

فرضیه‌های فایل…………………………………………………………………………………….. ۱۱

جامعه آماری…………………………………………………………………………………………… ۱۲

نمونه آماری……………………………………………………………………………………………. ۱۲

ابزار فایل…………………………………………………………………………………………… ۱۲

تعریف اصطلاحات……………………………………………………………………………………. ۱۳

معلولیت…………………………………………………………………………………………………… ۱۳

معلولیت جسمی- حرکتی…………………………………………………………………………… ۱۳

خلاقیت (تفکر خلاق)………………………………………………………………………………….. ۱۴

خودپذیری………………………………………………………………………………………………. ۱۴

خود……………………………………………………………………………………………………….. ۱۵

خودپنداری……………………………………………………………………………………………… ۱۶

عنوان صفحه

روان‌نژندی (روان رنجوری)……………………………………………………………………… ۱۶

خودشکوفایی…………………………………………………………………………………………… ۱۷

توانبخشی………………………………………………………………………………………………… ۱۷

فصل دوم

پیشینه فایل…………………………………………………………………………………………… ۱۹

بررسی تاریخی………………………………………………………………………………………… ۲۱

تعریف خلاقیت…………………………………………………………………………………………. ۲۱

عوامل موثر بر خلاقیت……………………………………………………………………………… ۲۷

رابطه خلاقیت و ویژگی‌های شخصیتی………………………………………………………… ۲۷

دیدگاه روانکاوی از خلاقیت………………………………………………………………………. ۲۹

دیدگاه گیلفورد درباره خلاقیت…………………………………………………………………… ۳۰

دیدگاه تورنس درباره خلاقیت……………………………………………………………………. ۳۱

خلاصه‌ای از تاریخچه نظریه‌های خود………………………………………………………… ۳۲

مازلو و نظریه خود………………………………………………………………………………….. ۳۳

چگونگی شکل‌گیری خود…………………………………………………………………………… ۳۴

خودپنداری……………………………………………………………………………………………… ۳۵

رشد خودپنداری در نوجوانی……………………………………………………………………. ۳۶

عنوان صفحه

خودواقعی و خود آرمانی………………………………………………………………………….. ۳۷

خودشکوفایی و خلاقیت…………………………………………………………………………….. ۳۸

نقش تصویر ذهنی بدن در خودپنداری نوجوان……………………………………………. ۴۰

مروری بر دنیای معلولین………………………………………………………………………….. ۴۱

معلول چیست؟…………………………………………………………………………………………. ۴۳

علل معلولیت‌ها…………………………………………………………………………………………. ۴۵

انواع معلولیت…………………………………………………………………………………………… ۴۵

جنبه‌های روانی معلولیت جسمی- حرکتی……………………………………………………. ۴۶

معلولیت جسمی- حرکتی و خودپنداری………………………………………………………. ۴۷

مشکلات ناشی از معلولیت و نقایص بدنی……………………………………………………. ۴۸

تأثیر والدین بر شخصیت افراد معلول جسمی- حرکتی…………………………………. ۴۹

توان بخشی معلولین جسمی- حرکتی………………………………………………………….. ۵۰

فصل سوم

موضوع فایل ………………………………………………………………………………………… ۵۳

جامعه آماری…………………………………………………………………………………………… ۵۳

گروه مقایسه……………………………………………………………………………………………. ۵۳

روش نمونه‌گیری……………………………………………………………………………………… ۵۴

عنوان صفحه

روش فایل…………………………………………………………………………………………….. ۵۴

ابزار فایل……………………………………………………………………………………………… ۵۵

۱- آزمون خلاقیت تورنس………………………………………………………………………… ۵۵

نمره‌گذاری پرسشنامه………………………………………………………………………………. ۵۵

آزمون خودپذیری……………………………………………………………………………………. ۵۶

نمره‌گذاری آزمون خودپذیری…………………………………………………………………… ۵۶

روش آماری……………………………………………………………………………………………. ۵۷

نحوه اجرای آزمون………………………………………………………………………………….. ۵۷

فصل چهارم

نقد و اعتبار فرضیه‌ها……………………………………………………………………………….. ۶۰

فرضیه شماره ۱………………………………………………………………………………………. ۶۰

فرضیه شماره ۲………………………………………………………………………………………. ۶۵

فرضیه شماره ۳………………………………………………………………………………………. ۷۰

فصل پنجم

خلاصه فصول قبل…………………………………………………………………………………… ۷۶

تفسیر و نتیجه‌گیری………………………………………………………………………………….. ۷۸

پیشنهادات……………………………………………………………………………………………….. ۸۱

عنوان صفحه

محدودیت‌ها…………………………………………………………………………………………….. ۸۳

ضمائم……………………………………………………………………………………………………. ۸۴

منابع مورد مطالعه……………………………………………………………………………………. ۸۵

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.