فایل ورد کامل تحلیل بینایی سه‌بعدی با استفاده از نور ساختار یافته و الگوهای رنگی در پردازش تصویر


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل بینایی سه‌بعدی با استفاده از نور ساختار یافته و الگوهای رنگی در پردازش تصویر دارای ۱۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل بینایی سه‌بعدی با استفاده از نور ساختار یافته و الگوهای رنگی در پردازش تصویر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل بینایی سه‌بعدی با استفاده از نور ساختار یافته و الگوهای رنگی در پردازش تصویر۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل بینایی سه‌بعدی با استفاده از نور ساختار یافته و الگوهای رنگی در پردازش تصویر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل بینایی سه‌بعدی با استفاده از نور ساختار یافته و الگوهای رنگی در پردازش تصویر :

بینایی سه‌بعدی با استفاده از نور ساختار یافته با الگوی رنگی

چکیده :

هدف از این استخراج پروفایل سه بعدی اجسام به استفاده از روش نور ساختار یافته ااست.

با توجه به بررسی های انجام شده نور ساختار یافته دارای مزایای ویژه ای می باشد . برای مثال سیستمهای مبتنی بر اُپتیک معمولا دارای هزینه پایین تری هستند . همچنین سیستم های بینایی استریو ( شامل دو دوربین ) یا استریو فتو گرامتری برای سنجش برد کوتاه دارای کاربردهای زیادی می باشد . اما این سیستم در اندازه گیری فواصل کوتاه دارای نواقص و مشکلات مربوط به خود است . این مطلب باعث شده روشهای نور ساختار یافته در فواصل کوتاه بیشتر مورد توجه قرار گیرد . وجود کدینگ در نور ساختار یافته و کاربرد آن در تناظر یابی باعث بالاتر رفتن ضریب اطمینان می شود . برای راه اندازی این سیستم نیاز به یک پروژکتور LCD و یک دوربین تصویر برداری است که با توجه به الگو از آن می توان برای بازسازی اجسام متحرک نیز استفاده کرد . در این میان نقش اساسی را الگوریتم و نرم افزار نوشته شده برای پردازش ها و اندازه گیریها برعهده دارد . مراحل کاری این سیستم در فلوچارت به صورت کلی آورده شده است .

این سیستم دارای کاربردهای فراوانی در استخراج مدل سه بعدی اجسامی از قبیل آثار هنری ، ایجاد مدل کامپیوتری از عروسکها و مجسمه ها در کاربردهای انیمیشن سازی دارد . همچنین دارای کاربردهای قابل تطبیق، در سیستم های پزشکی و برخی مسائل صنعتی مانند مهندسی معکوس نیز می باشد .

عنوان صفحه

چکیده . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۲

فصل اول : تئوری نور ساختار یافته و کاربردهای بینایی سه بعدی

۱-۱- مقدمه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۱۷

۱-۲- روشهای غیر فعال بینایی سه بعدی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۱۸

۱-۲-۱- روش استریوفتوگرامتری . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۱۸

۱-۳- روشهای فعال بینایی سه بعدی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۱۹

۱-۳-۱- بکار گیری سنسور تماسی دربینایی سه بعدی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۲۱

۱-۳-۲- بکار گیری سنسور غیر تماسی دربینایی سه بعدی . . . . . . . . . . . . . . . . ۲۲

۱-۳-۲-۱- روش ارسال امواج . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۲۲

۱-۳-۲-۲- روش های انعکاسی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۲۳

۱-۳-۲-۲-۱- رهیافتهای غیر اپتیکی در روشهای انعکاسی . . . . . . . . . . . . . . . . . ۲۳

۱-۳-۲-۲-۲- رهیافتهای اپتیکی در روشهای انعکاسی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۲۳

۱-۳-۲-۲-۲-۱ رادار تصویر برداری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۲۴

۱-۳-۲-۲-۲-۲- روشهای اینترفرومتریک . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۲۶

۱-۳-۲-۲-۲-۳- استخراج عمق از طریق تمرکز بر روش فعال . . . . . . . . . . . . . . ۲۷

۱-۳-۲-۲-۲-۴- استریوی فعال . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۲۸

۱-۳-۲-۲-۲-۵- راستراستریوفتوگرامتری . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۲۸

۱-۳-۲-۲-۲-۶- سیستم مجتمع تصویر برداری . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۲۹

۱-۳-۲-۲-۲-۷- تکنیک نور ساختار یافته . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۳۰

۱-۴- مقایسه روشها وتکنیکها و کاربردهای آنها . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۳۲

۱-۵- نتیجه گیری . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۳۵

فصل دوم : روشهای مختلف کدینگ الگو

۲-۱- مقدمه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۳۷

۲-۲- روشهای طبقه بندی کدینگ الگوهای نوری . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۳۸

۲-۲-۱- الگوهای نوری از دیدگاه درجات رنگی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۳۹

۲-۲-۲- الگوهای نوری از دیدگاه منطق کدینگ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۴۰

۲-۲-۲-۱- روشهای مبتنی بر الگوهای چند زمانه (کدینگ زمانی) . . . . . . . . . . ۴۲

۲-۲-۲-۱-۱- کدینگهای باینری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۴۲

۲-۲-۲-۱-۲- کدینگ با استفاده از مفهوم n-ary. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44

۲-۲-۲-۱-۳- کدینگ با استفاده از مفهوم انتقال مکانی. . . . . . . . . . . . . . . . . . ۴۵

۲-۲-۲-۱-۴- کدینگ با استفاده از همسایگی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۴۶

۲-۲-۲-۲- روشهای مبتنی بر همسایگیهای مکانی(کدینگ مکانی) . . . . . . . . . ۴۸

۲-۲-۲-۲-۱- کدینگهای غیر متعارف (ابتکاری) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۴۸

۲-۲-۲-۲-۲- کدینگ بر اساس دنباله De_Bruijn[۱]. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۵۰

۲-۲-۲-۲-۳- کدینگ بر اساس منطق M-Arrays. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52

۲-۲-۲-۳- کدینگ مستقیم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۵۴

۲-۳- نتیجه گیری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۵۵

فصل سوم :پیاده سازی کدینگ و پردازش تصویر

۳-۱- مقدمه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۵۷

۳-۲- تولید کلمه های رمز با استفاده از دنباله De_Bruijn. . . . . . . . . . . . . . . . 59

۳-۳- تابش الگو و عکسبرداری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۶۵

۳-۴- پردازش تصویر . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۶۶

۳-۴-۱- دوسطحی سازی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۶۸

۳-۴-۲- تشخیص لبه ها و اسکلت بندی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۷۰

۳-۴-۳- نازک سازی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۷۴

۳-۴-۴ نقاط تقاطع . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۷۵

۳-۴-۵- شناسایی خطوط . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۷۸

۳-۵- نتیجه گیری . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۸۲

فصل چهارم :

شناسایی رنگ و حل مسئله تطابق و بازسازی سه بعدی

۴-۱- مقدمه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۸۴

۴-۲- شبکه عصبی و شناسایی رنگ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۸۶

۴-۲-۱- مسئله تغییر رنگ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۸۷

۴-۳- طراحی شبکه عصبی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۸۸

۴-۴- مسئله تطابق . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۹۳

۴-۵- بازسازی سه بعدی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۹۹

۴-۶- بررسی خطاهای موجود. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۱۰۳

۴-۶-۱- تغییر رنگ و خروجی غیر قطعی شبکه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۱۰۳

۴-۶-۲- ناپیوستگی های تصویر رنگی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۱۰۳

۴-۶-۳-خطای همپوشانی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۱۰۴

۴-۷- نتیجه گیری . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۱۰۵

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱ مقدمه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۱۰۷

۵-۲- انتخاب روش و پیاده سازی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۱۰۸

۵-۳- پیشنهادات . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۱۰۸

پیوست الف : نرم افزار تهیه شده . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۱۱۱

پیوست ب : مثلث بندی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۱۲۲

مراجع . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ۱۳۰


De_Bruijn Sequence

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.