فایل ورد کامل مقایسه اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر عملکرد و یادگیری تکلیف ردیابی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقایسه اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر عملکرد و یادگیری تکلیف ردیابی دارای ۱۰۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقایسه اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر عملکرد و یادگیری تکلیف ردیابی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مقایسه اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر عملکرد و یادگیری تکلیف ردیابی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقایسه اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر عملکرد و یادگیری تکلیف ردیابی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقایسه اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر عملکرد و یادگیری تکلیف ردیابی :
فایل مقایس اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی
مقدمه
امروزه ورزش بخشی از زندگی مردم است. رقابت شدید برای بالارفتن از سکوهای افتخار و کسب مدالهای رنگارنگ مسابقات جهانی و المپیک و بهرهگیری از اثرات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی این افتخارات موجب شده است که دولتها و جوامع بهطور گستردهای برای تربیت و آمادهسازی قهرمانان سرمایهگذاری کنند. همراه با افزایش توجّه به ورزش قهرمانی، علوم ورزشی نیز بهکمک ورزشکاران آمده تا راههای بهبود اجرا و ربودن گوی سبقت از دیگران را برای آنها هموارتر کند. یکی از زمینههای علوم ورزشی که در سالهای اخیر موجب ارتقای کیفیّت اجرای ورزشکاران و ثبت رکوردهای بهتر و برتری آنها در رقابتهای ورزشی شده است، علم روانشناسی[۱] است. روانشناسی ورزش از یافتههای روانشناسی برای مطالع رفتار حرکتی استفاده میکند و به یادگیری و اجرای حرکتی و اجرا توجّه دارد و عوامل روانشناختی مؤثر بر یادگیری و اجرای مهارتهای حرکتی را بررسی میکند (عبدلی، ۱۳۸۴). بهعبارت دیگر روانشناسی ورزش یعنی بهکار بردن نظریههای روانشناسی در زمینههای مختلف ورزش مانند مربیگری و آموزش، تا از تکنیکهای ارزیابی روانشناسی و راهبردهای مداخلهای برای کمک به افراد جهت نیل به اجرای برتر استفاده کند و به دلیل اینکه با تجزیه و تحلیل رفتار انسان در رشتههای مختلف ورزشی در ارتباط است، بر جنبههای ذهنی اجرا متمرکز میشود. برنام تمرین مهارتهای روانی متوجّه همین هدف است. یادگیری کنترل انرژی روانی، تنظیم فشارهای روانی، مهارتهای توجّه[۲] و تدوین اهداف واقعی و در عین حال رقابتی، نهتنها در ورزش، بلکه در هر کوششی که برای رسیدن به موفقیّت صورت میگیرد، از مهارتهای مفید بهشمار میروند (عبدلی، ۱۳۸۴). امروزه در سطح بالای رقابتی، بهدلیل برابر بودن سطح مهارت ورزشکاران، در نتیجه ورزشکاران به چیزی فراتر از تمرینات فشرده و تلاشهای مستمر نیاز دارند که یکیاز آنها آمادگی روانی میباشد. مربیان در تمام سطوح از مهارتهای روانشناختی، مانند کنترل هیجان، تصویرسازی ذهنی[۳]، هدفچینی، بازداری تفّکر، توجّه و تمرکز و افزایش اعتماد بهنفس کمک میگیرند تا ورزشکاران را در اجرای بهتر یاری دهند.
بیان مسئله:
یکی از عوامل اثرگذار بر یادگیری و اجرای مهارتهای حرکتی، توجّه است. در ورزش اساساً دو نوع کانون توجّه[۱] شناسایی شده که برای اجرا حائز اهمّیت است، توجّه از نظر وسعت که به توجّه باریک و پهن تقسیم میشود و توجّه از نظر جهت که به توجّه درونی و بیرونی[۲] قابل طبقهبندی میباشد. توجّه درونی، وقتی است که اجراکننده به احساسات، تفکّرات و یا اندامهای خود برای اجرا توجّه نماید. درحالیکه در توجّه بیرونی، اجراکننده روی علائم محیطی، بازی و راهبردهای حریف و یا اثرات اجرایش بر محیط توجّه مینماید. کانون توجّه اجراکننده نقش مهمّی در یادگیری و اجرای مهارتهای حرکتی دارد (سینگر[۳]، ۱۹۸۸، ۱۹۸۵؛ سینگر، لیدر و کاراف[۴]، ۱۹۹۳؛ وولف و پرینز[۵]، ۲۰۰۰). بهطوریکه ارائه دستورالعملها و بازخوردهایی که توجّه اجراکننده را به آثاریکه حرکاتش بر محیط دارد (اتّخاذ کانون بیرونی) معطوف میکند، نسبت به زمانیکه دستورالعملهای کانون درونی داده میشود یا زمانیکه هیچ دستورالعمل کانونی خاصی داده نمیشود منجر به یادگیری و اجرای مؤثّرتر میگردد. فایلات نشان دادهاند ارائه آموزشهایی به فراگیران بهطوریکه آنها توجّه خود را به نتیجه و اثر حرکت (توجّه بیرونی) و نه بر حرکات خود (توجّه درونی) معطوف کنند، میتوانند دقّت شوتهای گلف (وولف، لاترباخ و تول[۶]، ۱۹۹۹)، ضربه تنیس (وولف، مکنوین[۷]، فوچ، رانیز و تول[۸]، ۲۰۰۰)، سرویس والیبال (وولف، مکنوین، ۲۰۰۰)، پرتاب توپ در فوتبال (وولف و همکاران، ۲۰۰۳) و پرتاب آزاد در بسکتبال (ال ابود[۹] و همکاران، ۲۰۰۲) را بهبود بخشند.
[۱] Attentional Focus –
[۲] -Internal and External Focus Of Attention
[۳]- Singer
[۴]- Cauraugh & Lidor
[۵]- Prinz & Wulf
[۶]- & Lauterbac Toole
[۷]- Mc Nevin
[۸] – Toole
[۹] – Al Abood
[۱]- Psychology
[۲]- Attention
[۳]- Mental Imagery
عنوان صفحه
فصل اول: طرح فایل
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. ۲
بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………… ۴
ضرورت و اهمیت فایل………………………………………………………………………………………….. ۶
اهداف فایل…………………………………………………………………………………………………………. ۸
فرضیات فایل………………………………………………………………………………………………………. ۸
محدودیتهای فایل………………………………………………………………………………………………. ۹
واژهها و اصطلاحات………………………………………………………………………………………………… ۹
فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات فایل
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲
تعریف توجّه………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲
تاریخچ توجّه………………………………………………………………………………………………………… ۱۳
نظریههای توجّه………………………………………………………………………………………………………. ۱۴
کانون توجّه……………………………………………………………………………………………………………. ۱۹
شیوههای توجّه………………………………………………………………………………………………………… ۱۹
ویژگیهای توجّه…………………………………………………………………………………………………….. ۲۰
عنوان صفحه
هوشیاری و توجّه…………………………………………………………………………………………………….. ۲۱
توجّه انتخابی………………………………………………………………………………………………………….. ۲۲
توجّه و سطح مهارت……………………………………………………………………………………………….. ۲۲
رابطه توجّه و سطح مهارت………………………………………………………………………………………… ۲۲
رابط توجه و اجرا…………………………………………………………………………………………………… ۲۳
دستورالعملهای آموزشی و توجّه………………………………………………………………………………… ۲۴
تصویرسازی ذهنی چیست…………………………………………………………………………………………. ۲۵
چگونگی انجام تصویرسازی ذهنی……………………………………………………………………………….. ۲۶
انواع تصویرسازی ذهنی…………………………………………………………………………………………….. ۲۶
موارد استفاده از تصویرسازی ذهنی و آثار آن………………………………………………………………….. ۲۹
نظریههای تصویرسازی ذهنی……………………………………………………………………………………… ۳۱
شیوههای توسع برنامه تمرین تصویرسازی ذهنی…………………………………………………………….. ۳۸
کاربردهای تصویرسازی ذهنی…………………………………………………………………………………….. ۳۹
افزایش مهارتهای روانشناختی…………………………………………………………………………………. ۳۹
فایلات مربوط به توجّه…………………………………………………………………………………………… ۴۱
فایلات مربوط به تصویرسازی ذهنی………………………………………………………………………….. ۵۳
عنوان صفحه
فایلات مربوط به تصویرسازی کانون توجّه…………………………………………………………………… ۶۲
نتیجهگیری……………………………………………………………………………………………………………… ۶۴
فصل سوم: روش فایل
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. ۶۷
روش فایل………………………………………………………………………………………………………….. ۶۷
جامعه و نمون آماری………………………………………………………………………………………………… ۶۷
متغیّرهای فایل……………………………………………………………………………………………………… ۶۷
ابزار اندازهگیری و روش جمعآوری اطلاعات…………………………………………………………………. ۶۸
روش اجرای فایل…………………………………………………………………………………………………. ۷۲
روش آماری و شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………………………………… ۷۵
عنوان صفحه
تجزیه و تحلیل اطلاعات و یافتههای فایل فصل چهارم:
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. ۷۷
توصیف دادهها………………………………………………………………………………………………………… ۷۸
آزمون فرضیهای آماری……………………………………………………………………………………………. ۸۰
فرضی اول…………………………………………………………………………………………………………….. ۸۰
فرضی دوم…………………………………………………………………………………………………………….. ۸۱
فرضی سوم……………………………………………………………………………………………………………. ۸۲
فرضی چهارم…………………………………………………………………………………………………………. ۸۳
فرضی پنجم…………………………………………………………………………………………………………… ۸۴
فرضی ششم…………………………………………………………………………………………………………… ۸۵
فصل پنچم: بحث ونتیجهگیری
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. ۸۷
نتایج فایل…………………………………………………………………………………………………………… ۸۷
بحث ونتیجهگیری دادههای فایل……………………………………………………………………………….. ۸۸
پیشنهادات فایلی…………………………………………………………………………………………………. ۹۱
پیشنهادات آموزشی………………………………………………………………………………………………….. ۹۱
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 