فایل ورد کامل مقایسه اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر عملکرد و یادگیری تکلیف ردیابی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقایسه اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر عملکرد و یادگیری تکلیف ردیابی دارای ۱۰۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقایسه اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر عملکرد و یادگیری تکلیف ردیابی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مقایسه اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر عملکرد و یادگیری تکلیف ردیابی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقایسه اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر عملکرد و یادگیری تکلیف ردیابی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقایسه اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر عملکرد و یادگیری تکلیف ردیابی :

فایل مقایس اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی

مقدمه

امروزه ورزش بخشی از زندگی مردم است. رقابت شدید برای بالارفتن از سکوهای افتخار و کسب مدال­های رنگارنگ مسابقات جهانی و المپیک و بهره­گیری از اثرات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی این افتخارات موجب شده است که دولت­ها و جوامع به­طور گسترده­ای برای تربیت­ و آماده­سازی قهرمانان سرمایه­گذاری کنند. همراه با افزایش توجّه به ورزش قهرمانی، علوم ورزشی نیز به­کمک ورزشکاران آمده تا راه­های بهبود اجرا و ربودن گوی سبقت از دیگران را برای آن­ها هموارتر کند. یکی از زمینه­های علوم ورزشی که در سال­های اخیر موجب ارتقای کیفیّت اجرای ورزشکاران و ثبت رکوردهای بهتر و برتری آن­ها در رقابت­های ورزشی شده است، علم روان­شناسی[۱] است. روان­شناسی ورزش از یافته­های روان­شناسی برای مطالع رفتار حرکتی استفاده می­کند و به یادگیری و اجرای حرکتی و اجرا توجّه دارد و عوامل روان­شناختی مؤثر بر یادگیری و اجرای مهارت­های حرکتی را بررسی می­کند (عبدلی، ۱۳۸۴). به­عبارت دیگر روان­شناسی ­ورزش یعنی به­کار بردن نظریه­های روان­شناسی در زمینه­های مختلف ورزش مانند مربی­گری و آموزش، تا از تکنیک­های ارزیابی روان­شناسی و راهبردهای مداخله­ای برای کمک به افراد جهت نیل به اجرای برتر استفاده کند و به دلیل این­که با تجزیه و تحلیل رفتار انسان در رشته­های مختلف ورزشی در ارتباط است، بر جنبه­های ذهنی اجرا متمرکز می­شود. برنام تمرین مهارت­های روانی متوجّه همین هدف است. یادگیری کنترل انرژی روانی، تنظیم فشارهای روانی، مهارت­های توجّه[۲] و تدوین اهداف واقعی و در عین ­حال رقابتی، نه­تنها در ورزش، بلکه در هر کوششی که برای رسیدن به موفقیّت صورت می­گیرد، از مهارت­های مفید به­شمار می­روند (عبدلی، ۱۳۸۴). امروزه در سطح بالای رقابتی، به­دلیل برابر بودن سطح مهارت ورزشکاران، در نتیجه ورزشکاران به چیزی فراتر از تمرینات فشرده و تلاش­های مستمر نیاز دارند که یکی­از آن­ها آمادگی روانی می­باشد. مربیان در تمام سطوح از مهارت­های روان­شناختی، مانند کنترل هیجان، تصویرسازی ذهنی[۳]، هدف­چینی، بازداری تفّکر، توجّه و تمرکز و افزایش اعتماد به­نفس کمک می­گیرند تا ورزشکاران را در اجرای بهتر یاری دهند.

بیان مسئله:

یکی از عوامل اثرگذار بر یادگیری و اجرای مهارت­های حرکتی، توجّه است. در ورزش اساساً دو نوع کانون توجّه[۱] شناسایی شده که برای اجرا حائز اهمّیت است، توجّه از نظر وسعت که به توجّه باریک و پهن تقسیم می­شود و توجّه از نظر جهت که به توجّه درونی و بیرونی[۲] قابل طبقه­بندی می­باشد. توجّه درونی، وقتی است که اجراکننده به احساسات، تفکّرات و یا اندام­های خود برای اجرا توجّه نماید. درحالی­که در توجّه بیرونی، اجراکننده روی علائم محیطی، بازی و راهبردهای حریف و یا اثرات اجرایش بر محیط توجّه می­نماید. کانون توجّه اجراکننده نقش مهمّی در یادگیری و اجرای مهارت­های حرکتی دارد (سینگر[۳]، ۱۹۸۸، ۱۹۸۵؛ سینگر، لیدر و کاراف[۴]، ۱۹۹۳؛ وولف و پرینز[۵]، ۲۰۰۰). به­طوری­که ارائه دستورالعمل­ها و بازخوردهایی که توجّه اجراکننده را به آثاری­که حرکاتش بر محیط دارد (اتّخاذ کانون بیرونی) معطوف می­کند، نسبت به زمانی­که دستورالعمل­های کانون درونی داده می­شود یا زمانی­که هیچ دستورالعمل کانونی خاصی داده نمی­شود منجر به یادگیری و اجرای مؤثّرتر می­گردد. فایلات نشان داده­اند ارائه آموزش­هایی به فراگیران به­طوری­که آن­ها توجّه خود را به نتیجه و اثر حرکت (توجّه بیرونی) و نه بر حرکات خود (توجّه درونی) معطوف کنند، می­توانند دقّت شوت­های گلف (وولف، لاترباخ و تول[۶]، ۱۹۹۹)، ضربه تنیس (وولف، مک­نوین[۷]، فوچ، رانیز و تول[۸]، ۲۰۰۰)، سرویس والیبال (وولف، مک­نوین، ۲۰۰۰)، پرتاب توپ در فوتبال (وولف و همکاران، ۲۰۰۳) و پرتاب آزاد در بسکتبال (ال ابود[۹] و همکاران، ۲۰۰۲) را بهبود بخشند.

[۱] Attentional Focus –

[۲] -Internal and External Focus Of Attention

[۳]- Singer

[۴]- Cauraugh & Lidor

[۵]- Prinz & Wulf

[۶]- & Lauterbac Toole

[۷]- Mc Nevin

[۸] – Toole

[۹] – Al Abood

[۱]- Psychology

[۲]- Attention

[۳]- Mental Imagery

عنوان صفحه

فصل اول: طرح فایل

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. ۲

بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………… ۴

ضرورت و اهمیت فایل………………………………………………………………………………………….. ۶

اهداف فایل…………………………………………………………………………………………………………. ۸

فرضیات فایل………………………………………………………………………………………………………. ۸

محدودیت­های فایل………………………………………………………………………………………………. ۹

واژه­ها و اصطلاحات………………………………………………………………………………………………… ۹

فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات فایل

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲

تعریف توجّه………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲

تاریخچ توجّه………………………………………………………………………………………………………… ۱۳

نظریه­های توجّه………………………………………………………………………………………………………. ۱۴

کانون توجّه……………………………………………………………………………………………………………. ۱۹

شیوه­های توجّه………………………………………………………………………………………………………… ۱۹

ویژگی­های توجّه…………………………………………………………………………………………………….. ۲۰

عنوان صفحه

هوشیاری و توجّه…………………………………………………………………………………………………….. ۲۱

توجّه­ انتخابی………………………………………………………………………………………………………….. ۲۲

توجّه و سطح مهارت……………………………………………………………………………………………….. ۲۲

رابطه توجّه و سطح مهارت………………………………………………………………………………………… ۲۲

رابط توجه و اجرا…………………………………………………………………………………………………… ۲۳

دستورالعمل­های آموزشی و توجّه………………………………………………………………………………… ۲۴

تصویرسازی ذهنی چیست…………………………………………………………………………………………. ۲۵

چگونگی انجام تصویرسازی ذهنی……………………………………………………………………………….. ۲۶

انواع تصویرسازی ذهنی…………………………………………………………………………………………….. ۲۶

موارد استفاده از تصویرسازی ذهنی و آثار آن………………………………………………………………….. ۲۹

نظریه­های تصویرسازی ذهنی……………………………………………………………………………………… ۳۱

شیوه­های توسع برنامه تمرین تصویرسازی ذهنی…………………………………………………………….. ۳۸

کاربردهای تصویرسازی ذهنی…………………………………………………………………………………….. ۳۹

افزایش مهارت­های روان­شناختی…………………………………………………………………………………. ۳۹

فایلات مربوط به توجّه…………………………………………………………………………………………… ۴۱

فایلات مربوط به تصویرسازی ذهنی………………………………………………………………………….. ۵۳

عنوان صفحه

فایلات مربوط به تصویرسازی کانون توجّه…………………………………………………………………… ۶۲

نتیجه­گیری……………………………………………………………………………………………………………… ۶۴

فصل سوم: روش فایل

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. ۶۷

روش فایل………………………………………………………………………………………………………….. ۶۷

جامعه و نمون آماری………………………………………………………………………………………………… ۶۷

متغیّرهای فایل……………………………………………………………………………………………………… ۶۷

ابزار اندازه­گیری و روش جمع­آوری اطلاعات…………………………………………………………………. ۶۸

روش اجرای فایل…………………………………………………………………………………………………. ۷۲

روش آماری و شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………………………………… ۷۵

عنوان صفحه

تجزیه و تحلیل اطلاعات و یافته­های فایل فصل چهارم:

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. ۷۷

توصیف داده­ها………………………………………………………………………………………………………… ۷۸

آزمون فرضیهای آماری……………………………………………………………………………………………. ۸۰

فرضی اول…………………………………………………………………………………………………………….. ۸۰

فرضی دوم…………………………………………………………………………………………………………….. ۸۱

فرضی سوم……………………………………………………………………………………………………………. ۸۲

فرضی چهارم…………………………………………………………………………………………………………. ۸۳

فرضی پنجم…………………………………………………………………………………………………………… ۸۴

فرضی ششم…………………………………………………………………………………………………………… ۸۵

فصل پنچم: بحث ونتیجه­گیری

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. ۸۷

نتایج فایل…………………………………………………………………………………………………………… ۸۷

بحث ونتیجه­گیری داده­های فایل……………………………………………………………………………….. ۸۸

پیشنهادات فایلی…………………………………………………………………………………………………. ۹۱

پیشنهادات آموزشی………………………………………………………………………………………………….. ۹۱

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.