فایل ورد کامل بررسی نقش تهیه طرح درس در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل بررسی نقش تهیه طرح درس در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی دارای ۴۵۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل بررسی نقش تهیه طرح درس در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل بررسی نقش تهیه طرح درس در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی نقش تهیه طرح درس در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل بررسی نقش تهیه طرح درس در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی :
فایل ورد کامل بررسی نقش تهیه طرح درس در ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی
مقدمه :
در جمع معلمان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت چه بسیارند افرادی که دانش های لازم را در مورد موضوع درس و مفاهیم تدریس دارند ، ولی شیوه استفاده صحیح و روش آموزش و انتقال مطلوب را نمی دانند و یا درموقع تدریس دچار مشکل می شوند . یکی از راههایی که معلمین را در امر تدریس موفق یاری میکند نوشتن طرح درس است . مسلماً یکی از زمینه های لازم برای برخورداری از یک برنامه ریزی سیستماتیک آموزش استفاده مهم از طرح درس است او با این کار تضمینی برای موفقیت خود و همچنین اعتماد به نفس جهت انتقال مفاهیم مورد نظر در تدریس به دست می آورد . لذا فایلگر در این فایل سعی نموده است تا تاثیر استفاده از طرح درس را بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مورد بررسی قرار دهد.
مقدمه دو :
آموزش بزرگسالان موضوعی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول داشته و مورد بحث و گفتگوی فراوان قرار گرفته است . در اغلب کشورهای جهان سوم ،از جمله ایران ، علت کمبود امکانات ، بودجه و نیروی انسانی ، همیشه این سؤال مطرح بوده است که اولویت آموزش کودکان نسبت به آموزش بزرگسالان باید به چه میزان باشد و چند درصد از بودجه آموزش کشور باید به بزرگسالان اختصاص یابد .
به طور کلی در اکثر موارد بیشتر بودجه و امکانات به آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان تخصیص یلفته است و آموزش بزرگسالان از اهمیت کمتری برخوردار بوده است .
طبق برآورد کارشناسان تربیتی ،امروزه بالغ بریک میلیارد نفربی سواد درجهان وجود دارد که حدود۲۵%جمعیت
کره زمین را تشکیل می دهد و توزیع جغرافیایی این گروه کثیر در کشورهای جهان سوم ، به ویژه در قار آسیا ، آفریقا و آمریکای لاتین بیش از نقاط دیگر است .
عواقب ناگواراجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی بی سوادی که دامنگیر بخش بزرگی از نیروی انسانی جوامع امروز است و متأ سفانه روز به روزهم بردامن آن افزوده می شود ، ایجاب می کند که برای مبارز قطعی با بی سوادی تأمین آموزش های لازم برای بزرگسالان کم سواد ، هر چه زودتر تدابیر مقتضی اتخاذ شود .
پرسشهای فایل :
۱ـ آیا معلمین استفاده از طرح درس را به عنوان یک ضرورت در کار آموزش احساس می نمایند ؟
۲ـ آیا استفاده از طرح درس در میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر است ؟
۳ـ استفاده از طرح درس تا چه اندازه در انتخاب روش ها ، رسانه ها ، سازماندهی مناسب در آموزش کمک می کند ؟
روش فایل :
روش فایل روش فایل توصیفی ـ پیما یشی است جامعه آماری این فایل را معلمین زن مقطع ابتدایی ناحیه ۲ شهرستان اراک تشکیل می دهد و نمونه آماری این فایل ۴۰ نفر از این جمعیت می باشد که به طریق نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند . ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است که شامل سوال بسته و باز می باشد . تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی صورت گرفته است.
نتایج فایل یک:
بر اساس تحلیل اطلاعات نتایج زیر حاصل شده است :
۱ـ در رابطه با پرسش فایلاتی شماره یک ؛ حدود ۷۵% از افراد برای کلاسهای خود طرح درس تهیه می کنند که اکثر آنها نوشتن طرح درس روزانه را لازم میدانند . ۶۰% از معلمین نوشتن طرح درس را برای تدریس بهتر لازم میدانند . ۷۰% از آنها نوشتن طرح را برای همه مقاطع لازم میدانستند .
۲ـ در رابطه با پرسش فایلاتی شماره دو؛ بطور کلی ۹۲% افراد معتقدند که طرح درس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر است . ۷۵% افراد در بیان اهداف آموزشی توسط معلم قبل از شروع آموزش را امری ضروری میدانند .
۳ـ در رابطه با پرسش فایلاتی شماره سه؛ ۶۰% از معلمین معتقدند که در طرح درس تمام فعالیت هایی که توسط معلم و دانش آموز در خلال آموزش انجام می گیرد ، پیش بینی می شود . مسلماً انتخاب روش ها ، رسا نه ها و سازماندهی هم جزئی از فعالیت های معلم است .
۴ـ در رابطه با پرسش فایلاتی شماره چهار؛ ۹۰% معلمین معتقد به زمانبندی که در طراحی آموزش انجام می گیرد هستند و معتقدند که این زمان بندی دارای فواید زیر می باشد :
معلمین از قبل می توانند از فرصتها مناسب تر استفاده نمایند، از به هدر رفتن وقت ، و بحثهای بیهوده غیر درسی جلوگیری میکند .
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 