فایل ورد کامل تحلیل عوامل مؤثر بر نگرش شهروندان خرم‌آباد نسبت به قوانین و مقررات اداری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل عوامل مؤثر بر نگرش شهروندان خرم‌آباد نسبت به قوانین و مقررات اداری دارای ۱۶۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل عوامل مؤثر بر نگرش شهروندان خرم‌آباد نسبت به قوانین و مقررات اداری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل عوامل مؤثر بر نگرش شهروندان خرم‌آباد نسبت به قوانین و مقررات اداری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل عوامل مؤثر بر نگرش شهروندان خرم‌آباد نسبت به قوانین و مقررات اداری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل عوامل مؤثر بر نگرش شهروندان خرم‌آباد نسبت به قوانین و مقررات اداری :

بررسی عوامل موثر بر نگرش به قوانین و مقرارات اداری در شهر خرم آباد

چکیده

هدف از فایل حاضر بررسی عوامل مؤثر بر نگرش به قوانین و مقرارات اداری در شهر خرم آباد می­باشد. روش فایل با توجه به اهداف فایل از نوع فایلات کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها میدانی و از نظر نحوه اجرا پیمایشی می باشد. جامعه آماری این فایل شامل کلیه افراد ۱۵ سال به بالا و ساکن در شهرستان­ خرم آباد تشکیل می دهند که تعداد آنها برابر یا ۲۷۴۳۵۹ نفر می باشد. حجم نمونه آماری نیز از طریق فرمول کوکران برابر با ۳۸۴ نفر برآورد گردید. ابزار فایل حاضر پرسشنامه ای محقق ساخته و در قالب یک پرسشنامه ۳۹ سوالی می‌باشد که جهت بررسی قابلیت اعتبار ابزار فایل از روش اعتبار صوری و برای سنجش پایایی ابزار فایل از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. پس از تأید اعتبار و پایایی پرسشنامه، جهت گردآوری داده های فایل از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شده و سپس داده های فایل توسط نرم افزار spss تجزیه و تحلیل شده اند. براساس نتایج فایل تاثیر ۵ متغیر میزان برآورده شدن انتظارات اداری، کیفیت پاسخگویی کارمندان، ثبات قوانین و مقررات اداری، وجود نظارت و سیستم پاسخگویی به مشکلات و میزان تحصیلات بر نگرش به قوانین و مقررات اداری معنادار است. همچنین براساس نتایج حاصل از آزمون رگرسیون چند متغیره، متغیرهای وجود نظارت و سیستم پاسخگویی به مشکلات با ضریب رگرسیونی ۳۸۱/۰ و کیفیت پاسخگویی کارمندان با ضریب رگرسیونی ۲۵۵/۰ دارای بالاترین ضریب رگرسیونی و متغیرهای نوع شغل با ضریب ۰۱۸/۰ و جنسیت پاسخگویان با ضریب ۰۱۹/۰، داری ضعیف ترین ضریب رگرسیونی بر روی متغیر نگرش به قوانین و مقررات اداری می باشند.

مقدمه

یکی از مسائلی که امروزه معمولاً بین کشورهای جهان سوم منجمله ایران مشترک است، خصوصیات نظام اداری حاکم بر این جوامع و مشکلات ناشی از آنهاست؛ خصوصیات مذکور به گونه ای مشابه اند که این کشورها را به نحو بارزی از دیگر ممالک متمایز می سازد. حکومت‌ها و دولت‌ها، از قرن‌ها پیش با مشکل سوء استفاده کارکنان و کارگزاران دولتی روبه‌رو بوده‌اند و در متون باستانی نیز اشارات متعددی به این پدیده شده است که نشان می‌دهد، حکومت‌ها همیشه نگران سوء استفاده شخصی صاحب منصبان و کارگزاران دولتی از موقعیت و امتیاز شغلی خود بوده‌اند(مایر و سیرز،۱۳۷۸: ۷۱). مسئولیت‌ها و اختیاراتی که طبق قانون به همه کارمندان دولت تفویض می‌شود، زمینه مساعدی را برای سوء استفاده تعدادی فراهم می‌کند. هزینه‌های اضافی متعددی که جرایمی نظیر اختلاس، ارتشا و جعل که جرایم جدیدی نیستند به جامعه و دولت تحمیل می‌کنند، باعث شده که کارشناسان علوم سیاسی، حقوقی، اجتماعی و اقتصادی در دهه‌های اخیر به پدیده تخلفات اداری و ابداع روش‌های موثر و کم هزینه برای مقابله با آن توجه نشان دهند(زارعی،۱۳۷۶).

اهداف فایل

هدف کلی: هدف کلی فایل حاضر بررسی عوامل موثر بر نگرش به قوانین و مقرارات اداری در شهر خرم آباد می باشد.

اهداف ویژه:

  • بررسی ارتباط بین میزان برآورده شدن انتظارات اداری و نگرش به قوانین و مقررات اداری.
  • بررسی ارتباط بین کیفیت پاسخگویی کارمندان و نگرش به قوانین و مقررات اداری.
  • بررسی ارتباط بین ثبات قوانین و مقررات اداری و نگرش به قوانین و مقررات اداری.
  • بررسی ارتباط بین وجود نظارت و سیستم پاسخگویی به مشکلات و نگرش به قوانین و مقررات اداری.
  • بررسی ارتباط بین ویژگی های جمعیت شناختی(جنسیت، سن، تحصیلات)، و نگرش به قوانین و مقررات اداری.
  • بررسی ارتباط بین نوع شغل و نگرش به قوانین و مقررات اداری.

فرضیه‏های فایل

۱-۵-۱- فرضیه اصلی فایل: به نظر می رسد که عواملی همچون میزان برآورده شدن انتظارات اداری، کیفیت پاسخگویی کارمندان، ثبات قوانین و مقررات اداری، وجود نظارت و سیستم پاسخگویی، ویژگی های فردی و نوع شغل شهروندان بر نگرش آنها نسبت به قوانین و مقرارات اداری در شهر خرم آباد موثر می باشد.

فرضیات فرعی فایل

  • به نظر می رسد بین میزان برآورده شدن انتظارات اداری و نگرش به قوانین و مقررات اداری رابطه معناداری وجود دارد.
  • به نظر می رسد بین کیفیت پاسخگویی کارمندان و نگرش به قوانین و مقررات اداری رابطه معناداری وجود دارد.
  • به نظر می رسد بین ثبات قوانین و مقررات اداری و نگرش به قوانین و مقررات اداری رابطه معناداری وجود دارد.
  • به نظر می رسد بین وجود نظارت و سیستم پاسخگویی به مشکلات و نگرش به قوانین و مقررات اداری رابطه معناداری وجود دارد.
  • به نظر می رسد بین ویژگی های فردی(جنسیت، سن، تحصیلات)، و نگرش به قوانین و مقررات اداری رابطه معناداری وجود دارد.
  • به نظر می رسد بین نوع شغل و نگرش به قوانین و مقررات اداری رابطه معناداری وجود دارد.

ویژگی های فردی(جنسیت، سن، تحصیلات)

ویژگی­های فردی عبارت است از ویژگی ها یا متغیرهای پیشینه­ای یا زمینه ای از قبیل؛ جنسیت، سن، تحصیلات و … پاسخگو، که از پاسخ­گویان پرسیده شد.

نوع شغل

به نوعی فعالیت جسمی و فکری که مولد، مفید، مجاز و دارای درآمد باشد شغل می گویند(گولد و کولب،۱۳۸۶: ۲۳۱). بنابر تعریفی دیگر عبارت است از مجموعه وظایف و مسئولیت‌های مرتبط و مستمر و مشخصی است که از طرف سازمان به عنوان کار واحد شناخته شده است.

نگرش نسبت به قوانین و مقررات اداری

واژه ی قانون به معنای روش، قاعده و ترتیب، سنّد، دستورالعمل و اصل هر چیز تعبیر شده است. در علم حقوق نیز، تعاریف زیادی از قانون شده است. از لحاظ حقوقی، قانون در دو معنای عام و خاص به کار می رود.

فایل ورد کامل تحلیل عوامل مؤثر بر نگرش شهروندان خرم‌آباد نسبت به قوانین و مقررات اداری
فهرست مطالب

فصل اول: کلیات فایل

۱-۱- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۲

۱-۲- بیان مسئله …………………………………………………………………………………………………………………… ۴

۱-۳- اهمیت و ضرورت فایل ……………………………………………………………………………………………… ۵

۱-۴- اهداف فایل ……………………………………………………………………………………………………………… ۶

۱-۵- فرضیه‏های فایل………………………………………………………………………………………………………… ۶

۱-۶- مدل مفهومی فایل …………………………………………………………………………………………………….. ۷

۱-۷- تعریف واژه‏ گان کلیدی ………………………………………………………………………………………………. ۸

۱-۸- سازماندهی فایل ……………………………………………………………………………………………………… ۱۱

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه فایل

۲-۱- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴

۲-۲- الگوهای سنتی مدیریت دولتی ……………………………………………………………………………………… ۱۵

۲-۳- مدیریت دولتی نوین …………………………………………………………………………………………………… ۱۶

۲-۳-۱- ویژگی های مدیریت دولتی نوین ……………………………………………………………………………… ۱۷

۲-۳-۲- تاثیر مدیریت دولتی نوین در اصلاح نظام اداری ………………………………………………………….. ۲۰

۲-۳-۴- انتقادهای مربوط به مدیریت گرایی نوین ……………………………………………………………………. ۲۲

۲-۴- حکمرانی خوب ………………………………………………………………………………………………………… ۲۳

۲-۴-۱- ویژگی های حکمرانی خوب …………………………………………………………………………………… ۲۶

۲-۴-۲- دلایل توجه به حکمرانی خوب ………………………………………………………………………………… ۲۶

۲-۴-۳- تفاوت حاکمیت دولت با حکمرانی خوب ………………………………………………………………….. ۲۷

۲-۴-۴- اصول پنج گانه حکمرانی خوب ……………………………………………………………………………….. ۲۹

۲-۵- پاسخگویی ………………………………………………………………………………………………………………. ۳۵

۲-۵-۱- مبادله قدرت بین دولت وجامعه در سیستم پاسخگویی ………………………………………………….. ۳۷

۲-۵-۲- نشانه ها و نتایج مثبت پاسخگویی …………………………………………………………………………….. ۳۸

۲-۵-۳- نشانه ها و تبعات منفی عدم پاسخگویی ……………………………………………………………………… ۳۹

۲-۵-۴- هدفهای پاسخگوئی ……………………………………………………………………………………………….. ۳۹

۲-۵-۵- انواع پاسخگویی ……………………………………………………………………………………………………. ۴۰

۲-۵-۵-۱- پاسخگویی عمومی و شهروندی ……………………………………………………………………………. ۴۱

۲-۵-۵-۲- پاسخگویی اداری ………………………………………………………………………………………………. ۴۱

۲-۵-۵-۳- پاسخگویی حقوقی …………………………………………………………………………………………….. ۴۲

۲-۵-۵-۴- پاسخگویی سیاسی …………………………………………………………………………………………….. ۴۳

۲-۵-۶- نظریه های پاسخگویی …………………………………………………………………………………………… ۴۴

۲-۵-۷- دلایل نبود شفافیت وپاسخگویی در نظام اداری ایران ……………………………………………………. ۴۶

۲-۶- قانون ……………………………………………………………………………………………………………………… ۴۷

۲-۶-۱- ویژگی های قانون ………………………………………………………………………………………………….. ۴۸

۲-۶-۱-۱- ویژگی های ذاتی ………………………………………………………………………………………………. ۴۸

۲-۶-۱-۲- ویژگی های عرضی …………………………………………………………………………………………… ۵۰

۲-۶-۲-تورم قوانین ……………………………………………………………………………………………………………. ۵۴

۲-۶-۳- علل ایجاد تورم قوانین …………………………………………………………………………………………… ۵۵

۲-۶-۳-۱- خصوصیات ذاتی و عرضی قانون و تورم قوانین ………………………………………………………. ۵۵

۲-۶-۳-۲- قانون گذاری به مثابه تورم بالقوه قوانین ………………………………………………………………….. ۵۵

۲-۶-۳-۳- قانون گذار و تورم قوانین ……………………………………………………………………………………. ۵۶

۲-۶-۳-۴- نقائص قانون و تورم قوانین ………………………………………………………………………………….. ۵۶

۲-۶-۳-۵- متدهای تفسیر و تورم قوانین ………………………………………………………………………………… ۵۷

۲-۶-۳-۶- نظام سیاسی و تورم قوانین ……………………………………………………………………………………. ۵۷

۲-۶-۳-۷- فرهنگ و سنت های حقوقی و سیاسی و تورم قوانین ………………………………………………… ۵۷

۲-۶-۳-۸- کمال گرایی و حداکثر گرایی حقوقی و تورم قوانین …………………………………………………. ۵۸

۲-۷- قانون گریزی ……………………………………………………………………………………………………………. ۵۸

۲-۷-۱- ابعاد قانون گریزی …………………………………………………………………………………………………. ۵۹

۲-۷-۲- قانون گریزی به مثابه رفتار نظام ………………………………………………………………………………… ۵۹

۲-۷-۳- انواع قانون گریزی …………………………………………………………………………………………………. ۶۰

۲-۷-۳-۱- قانون گریزی ابزاری …………………………………………………………………………………………… ۶۰

۲-۷-۳-۲- قانون گریزی اعتراضی (ناهمنوایی) ……………………………………………………………………….. ۶۱

۲-۷-۳-۳- قانون گریزی اخلاقی ………………………………………………………………………………………… ۶۲

۲-۷-۴- دلایل قانون گریزی ……………………………………………………………………………………………….. ۶۳

۲-۷-۴-۱- ریشه های تاریخی …………………………………………………………………………………………….. ۶۳

۲-۷-۴-۲- ضعف معرفتی نسبت به قانون ………………………………………………………………………………. ۶۴

۲-۷-۴-۳- بی توجهی به فرآیند حق و تکلیف ……………………………………………………………………….. ۶۴

۲-۷-۴-۴- تفکیک اخلاق از قانون ……………………………………………………………………………………… ۶۴

۲-۷-۴-۵- بی توجهی به اهداف قانون …………………………………………………………………………………. ۶۴

۲-۷-۴-۶- ناهمخوانی میان فرهنگ و قانون …………………………………………………………………………… ۶۴

۲-۷-۴-۷- تحلیل شخصی در مورد قانون ……………………………………………………………………………… ۶۵

۲-۷-۴-۸- ناهمخوانی میان سخن قانون و عمل مسئولین …………………………………………………………….۶۵

۲-۷-۴-۹- عدم تناسب میان مکا نیسم های تشویق و تنبیه قانونی ……………………………………………….. ۶۵

۲-۷-۴-۱۰- تفکیک میان قوانین و اولویت گذاری آنها …………………………………………………………… ۶۵

۲-۷-۴-۱۱- تعارض قوانین با منافع فردی ……………………………………………………………………………… ۶۶

۲-۷-۴-۱۲- به روز نبودن قانون ………………………………………………………………………………………….. ۶۶

۲-۷-۴-۱۳- برتری یافتن عرف و اعتقادات نسبت به حجیت قانونی ……………………………………………. ۶۶

۲-۷-۴-۱۴- تلقی اشتباه از قوانین الزام آور ……………………………………………………………………………. ۶۶

۲-۸- نافرمانی مدنی ………………………………………………………………………………………………………….. ۶۷

۲-۹- پیشینه فایل …………………………………………………………………………………………………………….. ۷۰

فصل سوم: روش شناسی فایل

۳-۱- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………… ۷۹

۳- ۲- روش فایل ……………………………………………………………………………………………………………. ۷۹

۳-۳- جامع آماری ……………………………………………………………………………………………………………. ۸۰

۳-۴- حجم نمونه ……………………………………………………………………………………………………………… ۸۰

۳-۵- روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………………………….. ۸۱

۴-۶- ابزار گردآوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………………. ۸۲

۳-۷- اعتبار ابزار فایل ………………………………………………………………………………………………………. ۸۲

۳-۸- قابلیت اعتماد ابزار اندازه‌گیری (پایایی) ………………………………………………………………. ۸۳

۳-۹- تجزیه و تحلیل داده­ها ………………………………………………………………………………………………… ۸۴

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………… ۸۸

۴-۲- آمار توصیفی ……………………………………………………………………………………………………………. ۸۸

۴-۲-۱- ویژگی های جمعیت شناختی پاسخگویان …………………………………………………………………… ۸۹

۴-۲-۲- توصیف داده­های مربوط به متغیر کیفیت پاسخگویی کارمندان ………………………………………. ۹۴

۴-۲-۳-توصیف مرتبط با متغیر وجود نظارت و سیستم پاسخگویی به­مشکلات ……………………………… ۹۵

۴-۲-۴- توصیف داده­های مربوط­به متغیر وجود ثبات قوانین و مقررات اداری ………………………………. ۹۶

۴-۲-۵- توصیف داده­های مربوط­به متغیر میزان برآورده شدن انتظارات اداری ………………………………. ۹۷

۴-۲-۶- توصیف داده­های مربوط­به متغیر نگرش به قوانین و مقررات اداری ………………………………….. ۹۸

۴-۳- تحلیل فرضیات فایل(آمار استنباطی) …………………………………………………………………………… ۹۹

۴-۳-۱- آزمون کولموگرف- اسمیرنف(K-S) ……………………………………………………………………. 100

۴-۳-۲- ضریب همبستگی اسپیرمن ……………………………………………………………………………………. ۱۰۱

۴-۳-۳- آزمون خودهمبستگی دوربین- واتسن ……………………………………………………………………… ۱۰۵

۴-۳-۵- تحلیل رگرسیون چند متغیره ……………………………………………… ۱۰۶

۴-۳-۶- آزمون فریدمن ……………………………………………………………………………………………………. ۱۰۹

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۱

۵-۲- یافته‌های توصیفی فایل …………………………………………………………………………………………… ۱۱۲

۵-۳- نتیجه­گیری از فرضیات فایل …………………………………………………………………………………… ۱۱۳

۵-۴- نتایج تائید یا عدم تائید فرضیه­ها در یک نگاه ………………………………………………………………. ۱۱۵

۵-۵- نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۶

۵-۶- پیشنهادهای فایل …………………………………………………………………………………………………… ۱۱۸

۵-۷- محدودیت­های فایل ………………………………………………………………………………………………. ۱۱۹

۵-۸- منابع …………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۰

چکیده انگلیسی ……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۰

پیوست

پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۳۲

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.