فایل ورد کامل تحلیل و رتبه‌بندی عوامل کلیدی مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با بهره‌گیری از روش AHP


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل و رتبه‌بندی عوامل کلیدی مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با بهره‌گیری از روش AHP دارای ۱۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل و رتبه‌بندی عوامل کلیدی مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با بهره‌گیری از روش AHP  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل و رتبه‌بندی عوامل کلیدی مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با بهره‌گیری از روش AHP2 ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل و رتبه‌بندی عوامل کلیدی مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با بهره‌گیری از روش AHP،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل و رتبه‌بندی عوامل کلیدی مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با بهره‌گیری از روش AHP :

فایل ورد کامل تحلیل و رتبه‌بندی عوامل کلیدی مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با بهره‌گیری از روش AHP

چکیده

با گسترش رقابت و اشباع شدن بسیاری از بازارها و تغییرات پیوسته در محیط و ترکیب جمعیت، شرکتها با این واقعیت روبه رو شدند که، امروزه هر مشتری ارزش ویژه خود را دارد و اینک شرکتها برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار باید مبارزه کنند. بنابراین هزینه های جذب مشتریان جدید رو به افزایش نهاده است.

حاضر فایلی است که به منظور تعیین و رتبه بندی عوامل مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)، انجام گردیده است تا ضمن بررسی نتایج آن، راه حل های لازم برای تحت تأثیر قرار دادن فروش شرکتها، ارائه گردد.

مقدمه

فروش یکی از عوامل زیرمجموعه بازاریابی است، به عبارتی فروش انتهائی‌ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطه بلندمدت با مشتریان است. در شکل‌گیری این رابطه بلندمدت، به ‌نحوی که منجر به پیوند دائمی با مشتریان بشود مهندسی تمامی عملیات (اعم از موفق و ناموفق) ضروری است. نمایندگان با تجربه فروش، می دانند که حضور در بازار، یکی از تاکتیکهای لازم برای بهره برداری از سفارشات است. آنهایی که می خواهند مشتری بیشتری جذب کنند، باید هوش و شخصیت برتری داشته باشند و حتی نوع لباس پوشیدن، صحبت کردن و راه رفتنشان هم اهمیت پیدا می کند. رقابت در فروش، مثل رقابت در مسابقات ورزشی است که اگر دائم آموزش نبینید و تمرین نکنید، رقبا از شما جلو می زنند. با توجه به برنامه بازاریابی فروشنده یا به عبارتی برنامه فروش باید به گونه ای باشد که نیاز مشتری را برطرف کرده یا سایر اقدامات امروزی فروشندگی که در ادامه تحت عناوین دیگری بررسی خواهیم کرد. (عالی ۱۳۸۱، ۱۳۰)

قسمتی از متن

فروش اعتباری

فروش اعتباری عبارت است از واگذاری عین به بهای معلوم به غیر به ترتیبی که تمام یا قسمتی از بهای مزبور به اقساط مساوی یا غیر مساوی در سر رسید یا سر رسیدهای معینی دریافت گردد. (آقایی ۱۳۸۸، ۱۱۹)

فروش سلف

قراردادی میان فروشنده و خریدار که به موجب آن کالایی را در آینده با قیمتی معین معامله می‌کنند. بیشتر در مورد محصولات کشاورزی و همچنین در خصوص کالاهای تولیدی کارخانجات مصداق و مورد دارد.(آقایی ۱۳۸۸، ۱۱۷)

فرآیند تحلیل سلسله مراتبی

فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) یکی از روش های MADM است که به منظور تصمیم گیری و انتخاب یک گزینه از میان گزینه های متعدد تصمیم، با توجه به شاخصهایی که تصمیم گیرنده تعیین می کند، به کار می رود. این روش در سال۱۹۸۰به همت توماس ال ساعتی ابداع و ارائه گردید. فرآیند تحلیل سلسله مراتبی منعکس کننده رفتار طبیعی و تفکر انسانی است. این تکنیک، مسائل پیچیده را براساس آثار متقابل آنها مورد بررسی قرار می دهد و آنها را به شکلی ساده تبدیل کرده، به حل آن می پردازد.(مهرگان ۱۳۸۳، ۱۶۵)

قیمت

مقدار پولی است که برای یک محصول یا خدمت هزینه می شود یا مقدار ارزشی است که مشتریان برای مزایای داشتن و استفاده کردن از محصول یا خدمت مبادله می کنند.(رپل[۱] ۲۰۰۶، ۶)

توزیع

توزیع یعنی رساندن محصول مورد نظر مشتری در زمان مطلوب به مکان مورد نظر. به عبارت دیگر هدف از توزیع، ایجاد اطمینان از رسیدن به موقع محصول به مکان معین است.(ماهنامه تخصصی بازاریابی ۱۳۹۱، ۲۷)

توزیع عبارت است از قابل دسترس ساختن محصولات در بازارها. به عبارتی توزیع رساندن محصولات مناسب به مکان مناسب در زمان مناسب است. (اخوی ۱۳۸۰، ۳)


[۱]. Reppel

فایل ورد کامل تحلیل و رتبه‌بندی عوامل کلیدی مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با بهره‌گیری از روش AHP
فهرست مطالب

عنوان شماره صفحه

چکیده ۱

فصل اول: طرح مسأله

۱-۱- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………..۳

۱-۲- بیان مسأله …………………………………………………………………………………………………۳

۱-۳- اهمیت و ضرورت انجام فایل ……………………………………………………………………………..۴

۱-۴- پرسش های فایل ……………………………………………………………………………………………………….۵

۱-۴-۱ پرسش اصلی فایل ………………………………………………………………………………………………..۵

۱-۴-۲ پرسش های فرعی فایل …………………………………………………………………………………………۵

۱-۵- فرضیه های فایل ………………………………………………………………………………………………………..۶

۱-۵-۱ فرضیه اصلی …………………………………………………………………………………………………………..۶

۱-۵-۲ فرضیه های فرعی ……………………………………………………………………………………………………۶

۱-۶- اهداف فایل ………………………………………………………………………………………………………………۷

۱-۶-۱ هدف اساسی فایل ………………………………………………………………………………………………..۷

۱-۶-۲ اهداف فرعی …………………………………………………………………………………………………………..۷

۱-۷- قلمرو فایل ………………………………………………………………………………………………………………..۷

۱-۷-۱ قلمرو موضوعی فایل …………………………………………………………………………………………….۷

۱-۷-۲ قلمرو مکانی فایل …………………………………………………………………………………………………۸

۱-۷-۳ قلمرو زمانی فایل …………………………………………………………………………………………………۸

۱-۸- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی …………………………………………………………………………..۸

۱-۹- متغیرهای مورد بررسی …………………………………………………………………………………………………۱۰

۱-۹-۱ متغیر پیش بین ……………………………………………………………………………………………………….۱۰

۱-۹-۲ متغیر ملاک ……………………………………………………………………………………………………………۱۰

فصل دوم: مبانی نظری فایل

۲-۱- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………..۱۲

۲-۲- فروش ……………………………………………………………………………………………………………………….۱۲

۲-۳- طراحی افزایش فروش …………………………………………………………………………………………………۱۴

۲-۴- هماهنگی فروش با بازاریابی رابطه مند ……………………………………………………………………………۱۴

۲-۵- روشهای پیش بینی فروش …………………………………………………………………………………………….۱۵

۲-۶- قیمت …………………………………………………………………………………………………………………………۱۶

۲-۶-۱ انتخاب هدف از قیمت گذاری …………………………………………………………………………………۱۷

۲-۶-۲ انتخاب روش قیمت گذاری …………………………………………………………………………………….۱۷

۲-۷- توزیع فیزیکی ……………………………………………………………………………………………………………..۱۸

۲-۷-۱ کانالهای توزیع ……………………………………………………………………………………………………….۱۹

۲-۷-۲ تصمیمات مهم در طراحی کانالهای توزیع ………………………………………………………………….۱۹

۲-۷-۳ نقش کانالهای توزیع ……………………………………………………………………………………………….۲۰

۲-۷-۴ وظایف کانال توزیع ………………………………………………………………………………………………..۲۱

۲-۸- کیفیت ………………………………………………………………………………………………………………………..۲۲

۲-۸-۱ کیفیت طرح …………………………………………………………………………………………………………..۲۲

۲-۸-۲ کیفیت تطابق(کیفیت اجرا) ………………………………………………………………………………………۲۳

۲-۹- تعریف سیاست …………………………………………………………………………………………………………..۲۳

۲-۹-۱ سیاست سازمانی ……………………………………………………………………………………………………۲۴

۲-۹-۲ سیاستهای تشویقی برای افزایش فروش ……………………………………………………………………۲۴

۲-۱۰- تعریف مشتری ………………………………………………………………………………………………………….۲۵

۲-۱۱- شناسایی مشتری ……………………………………………………………………………………………………….۲۵

۲-۱۲- تعریف رضایت مشتری ……………………………………………………………………………………………..۲۵

۲-۱۲-۱ فرایند جلب رضایت مشتری …………………………………………………………………………………۲۶

۲-۱۲-۲ خدمات ………………………………………………………………………………………………………………۲۷

۲-۱۳- میزان تولید ……………………………………………………………………………………………………………….۲۸

۲-۱۴- عوامل تولید از نظر اقتصاددانان ……………………………………………………………………………………۲۸

۲-۱۵- بازاریابی …………………………………………………………………………………………………………………..۲۹

۲-۱۵-۱ سیر تکاملی نگرش نسبت به بازاریابی …………………………………………………………………….۲۹

۲-۱۵-۲ مراحل فرآیند بازاریابی …………………………………………………………………………………………۳۰

۲-۱۵-۳ وظایف بخش بازاریابی …………………………………………………………………………………………۳۱

۲-۱۵-۴ معیارهای تقسیم بازار ……………………………………………………………………………………………۳۱

۲-۱۶- تصمیم گیری و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ………………………………………………………………….۳۲

۲-۱۶-۱ مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………….۳۲

۲-۱۶-۲ تصمیم گیری و فرآیند تصمیم گیری ……………………………………………………………………….۳۳

۲-۱۶-۳ تکنیک های تصمیم گیری گروهی …………………………………………………………………………..۳۳

۲-۱۶-۳-۱ طوفان مغزی …………………………………………………………………………………………………۳۴

۲-۱۶-۳-۲ تکنیک دلفی ………………………………………………………………………………………………….۳۵

۲-۱۶-۳-۳ تکنیک گروه اسمی ………………………………………………………………………………………..۳۵

۲-۱۶-۴ فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ……………………………………………………………………………………۳۶

۲-۱۶-۵ اصول فرآیند تحلیل سلسله مراتبی …………………………………………………………………………..۳۶

۲-۱۶-۶ مزایای فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ………………………………………………………………………….۳۷

۲-۱۶-۷ مراحل فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ………………………………………………………………………..۳۸

۲-۱۶-۷-۱ مدل سازی مسأله تصمیم ………………………………………………………………………………..۳۹

۲-۱۶-۷-۲ مقایسه اهمیت و ارجحیت ………………………………………………………………………………۴۰

۲-۱۶-۷-۳ محاسبه وزن های نسبی ………………………………………………………………………………….۴۱

۲-۱۶-۷-۴ سازگاری در قضاوت ها …………………………………………………………………………………۴۲

۲-۱۶-۸ استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی در تصمیم گیری گروهی …………………………………۴۳

۲-۱۶-۹ نحوه مدل سازی ……………………………………………………………………………………………………۴۴

۲-۱۷- بیانیه مأموریت پتروشیمی خراسان ………………………………………………………………………………..۴۸

۲-۱۸- برنامه ریزی استراتژیک پتروشیمی خراسان …………………………………………………………………….۴۸

۲-۱۹- واحد فروش پتروشیمی خراسان ……………………………………………………………………………………۴۸

۲-۱۹-۱ انواع فروش ………………………………………………………………………………………………………….۴۸

۲-۱۹-۲ بورس ………………………………………………………………………………………………………………….۴۸

۲-۲۰- طبقه بندی و استاندارد کالا …………………………………………………………………………………………..۴۹

۲-۲۰-۱ طبقه بندی کالا ………………………………………………………………………………………………………۴۹

۲-۲۰-۲ تعریف استاندارد ……………………………………………………………………………………………………۴۹

۲-۲۱- سفارشات و کنترل موجودی(تدارکات) در پتروشیمی خراسان ………………………………………….۴۹

۲-۲۱..-۱ عملیات انبارها …………………………………………………………………………………………………….۵۰

۲-۲۱-۲ تعریف M.E.S.C ……………………………………………………………………………………………….50

۲-۲۲- عوامل مؤثر بر قیمت فرآورده های پتروشیمی تولید شده در داخل …………………………………..۵۰

۲-۲۳- سابقه فایلات و مطالعات انجام گرفته ………………………………………………………………………..۵۱

۲-۲۳-۱ فایلات صورت گرفته در داخل کشور ………………………………………………………………….۵۱

۲-۲۳-۲ فایلات صورت گرفته در خارج کشور …………………………………………………………………۵۳

۲-۲۴- چارچوب نظری فایل ……………………………………………………………………………………………..۵۳

۲-۲۵- مدل مفهومی فایل …………………………………………………………………………………………………..۵۴

فصل سوم: روش فایل

۳-۱- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………..۵۶

۳-۲- روش فایل ………………………………………………………………………………………………………………۵۶

۳-۳- جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………………۵۷

۳-۴- نمونه آماری ……………………………………………………………………………………………………………….۵۷

۳-۵- تعیین حجم نمونه ……………………………………………………………………………………………………….۵۷

۳-۶- روش های جمع آوری اطلاعات …………………………………………………………………………………..۵۸

۳-۶-۱ پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………………۵۸

۳-۶-۲ روش کتابخانه­ای (منابع ثانویه) ……………………………………………………………………………….۵۹

۳-۷- روایی پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………..۵۹

۳-۸- پایایی پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………….۶۰

۳-۹- ابزار تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………………………………………۶۰

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………..۶۲

۴-۲- گردآوری داده ها …………………………………………………………………………………………………………۶۲

۴-۳- سوألات عمومی پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………۶۲

۴-۳-۱ فراوانی جنسیت پاسخگویان ……………………………………………………………………………………۶۲

۴-۳-۲ فراوانی مدرک تحصیلی پاسخگویان …………………………………………………………………………۶۳

۴-۳-۳ فراوانی سوابق بیمه اعضای نمونه …………………………………………………………………………….۶۳

۴-۴- فرضیه های فایل ………………………………………………………………………………………………………۶۴

۴-۴-۱ فرضیه اصلی فایل ……………………………………………………………………………………………….۶۴

۴-۴-۲ فرضیه فرعی اول فایل …………………………………………………………………………………………۶۶

۴-۴-۳ فرضیه فرعی دوم فایل …………………………………………………………………………………………۶۷

۴-۴-۴ فرضیه فرعی سوم فایل ………………………………………………………………………………………..۶۸

۴-۴-۵ فرضیه فرعی چهارم فایل ……………………………………………………………………………………..۶۹

۴-۴-۶ فرضیه فرعی پنجم فایل ………………………………………………………………………………………۷۱

۴-۴-۷ فرضیه فرعی ششم فایل ………………………………………………………………………………………۷۲

۴-۴-۸ فرضیه فرعی هفتم فایل ……………………………………………………………………………………….۷۳

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………..۷۷

۵-۲- یافته های حاصل از بررسی فرضیه اصلی فایل …………………………………………………………….۷۷

۵-۳- یافته های حاصل از فرضیه های فرعی فایل ………………………………………………………………..۷۷

۵-۳-۱ یافته های حاصل از فرضیه فرعی اول فایل ……………………………………………………………۷۹

۵-۳-۲ یافته های حاصل از فرضیه فرعی دوم فایل ……………………………………………………………۷۹

۵-۳-۳ یافته های حاصل از فرضیه فرعی سوم فایل …………………………………………………………..۸۰

۵-۳-۴ یافته های حاصل از فرضیه فرعی چهارم فایل ………………………………………………………..۸۰

۵-۳-۵ یافته های حاصل از فرضیه فرعی پنجم فایل ………………………………………………………….۸۱

۵-۳-۶ یافته های حاصل از فرضیه فرعی ششم فایل ………………………………………………………….۸۱

۵-۳-۷ یافته های حاصل از فرضیه فرعی هفتم فایل ………………………………………………………….۸۲

۵-۴- بحث و بررسی …………………………………………………………………………………………………………..۸۲

۵-۵- محدودیت های فایل ………………………………………………………………………………………………..۸۴

۵-۶- پیشنهادات فایل ……………………………………………………………………………………………………….۸۵

۵-۷- پیشنهاداتی برای فایلات آتی ……………………………………………………………………………………..۸۵

فایل ورد کامل تحلیل و رتبه‌بندی عوامل کلیدی مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با بهره‌گیری از روش AHP
فهرست منابع فارسی …………………………………………………………………………………………………………….۸۷

فایل ورد کامل تحلیل و رتبه‌بندی عوامل کلیدی مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با بهره‌گیری از روش AHP
فهرست منابع انگلیسی ………………………………………………………………………………………………………….۹۰

فایل ورد کامل تحلیل و رتبه‌بندی عوامل کلیدی مؤثر بر فروش در پتروشیمی خراسان با بهره‌گیری از روش AHP
فهرست منابع اینترنتی …………………………………………………………………………………………………………..۹۲

پیوست ها …………………………………………………………………………………………………………………………..۹۳

چکیده انگلیسی ………………………………………………………………………………………………………………….۱۰۷

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.