فایل ورد کامل مطالعه رابطه هوش معنوی با سبک رهبری موثق مدیران و کارکنان سازمانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه رابطه هوش معنوی با سبک رهبری موثق مدیران و کارکنان سازمانی دارای ۱۷۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه رابطه هوش معنوی با سبک رهبری موثق مدیران و کارکنان سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه رابطه هوش معنوی با سبک رهبری موثق مدیران و کارکنان سازمانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه رابطه هوش معنوی با سبک رهبری موثق مدیران و کارکنان سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه رابطه هوش معنوی با سبک رهبری موثق مدیران و کارکنان سازمانی :

رابطه¬ی هوش معنوی با رهبری موثق مدیران و کارکنان

چکیده

در شرایط پیچیده، ناپایدار، متغیر، غیرقابل پیش بینی و رقابتی محیط امروزی، رهبر سازمانی نیازمند ایجاد اعتماد افزون تر با کارکنان است. سبک رهبری موثق ( اصیل) روش مناسبی برای افزایش اعتماد محسوب می شود. بنابراین در این فایل برآنیم تا میزان اعتماد و موثق بودن رهبری در نزد پیروان بحث کنیم و رابطه این سبک از رهبری را با هوش معنوی بررسی کنیم تا در واقع ببینیم هوش معنوی رهبران با سبک رهبری موثق ایشانرابطه دارد؟ و آیا می توان با ایجاد فضای معنوی در سازمانها روابط میان رئیس و مرئوس بهبود بخشید؟ و سوال اصلی این فایل این است که آیا بین میزان هوش معنوی رهبران و موثق بودن آنان نزد زیردستانشان رابطه­ی معناداری وجود دارد؟

جامعه آماری فایل مدیران و کارکنان فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین می باشد که با استفاده از روش فایل توصیفی، کاربردی و پیمایشی انجام گردید. به تعداد ۱۸۵پرسشنامه (N=) توزیع گردید. و فرضیه های فایل با استفاده از روش تحلیل عاملی تاییدی و معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتیجه حاصله نشان داد که با ۹۹اطمینان بین هوش معنوی و رهبری موثق رابطه­ی معنادار وجود دارد.

واژگان کلیدی: معنویت، هوش معنوی، رهبری موثق، خودآگاهی، شفافیت در روابط، پردازش متعادل و جنبه های درونی اخلاقی

مقدمه

با توجه به اینکه معنویت و هوش معنوی در ایجاد ارزشها و دیدگاه های افراد نقش عمده ای ایفا می کند، بررسی این مفهوم در ادبیات کسب و کار بسیار ضروری و حیاتی خواهد بود، چرا که افراد با چیزی بیش از جسم و فکر خود وارد محیط کار می شوند، آنها روح منحصر بفرد خود را هم به محیط کار می آورند و از این طریق بر اثربخشی و کارایی سازمان تاثیر عمده ای می گذارند. شاید به همین دلیل است که اخیراً در واکنش به چالش های اخلاقی و عدم وجود معنویت در دنیای کسب و کار، تئوری رهبری و فایلات در پی بیان ادبیات ” رهبری موثق” برآمده اند( الجرا، ۲۰۱۲: ۱۱۸).رهبران موثق با نشان دادن معیارهای اخلاقی، امانت داری و یکپارچگی، باعث می شوند پیروان، هویت خود را با آنها بازیابند و خود را بعنوان افرادی امین و دارای استانداردهای اخلاقی و یکپارچگی بالا بدانند. بدین ترتیب رهبران موثق هویت اجتماعی پیروانشان را با ایجاد یک حس عمیق از ارزشهای اخلاقی همراه با نمایش سطوح بالایی از صداقت و انسجام، افزایش دهند.

بخشی از متن

شرح واژه ها و اصطلاحات فایل

معنویت[۱]

در لغت نامه دهخدا، معنویت به معنای معنوی بودن است و معنوی یعنی: منسوب به معنی، حقیقی، راست، اصلی، ذاتی، مطلق، باطنی و روحانی( دهخدا، ۷۶۳). فرهنگ لغت آکسفورد نیز معنویت را اینگونه معنی کرده است:” حالت یا ویژگی علاقمندی و توجه به مسائل معنوی به عشق یا دلبستگی به پدیده های معنوی”.

هوش معنوی[۲]

در تعریف آمرام، هوش معنوی توانایی بکارگیری منابع ارزشی و کیفیت های معنوی است به گونه ای که بتواند کارکرد روزانه و آسایش و سلامت روحی و روانی را ارتقا دهد(آمرام، ۲۰۰۷: ۲).

رهبری موثق[۳]

لاتانز و آویلیو[۴] رهبری موثق را ” فرایندی می دانند که از توانمندی های روانی درست و قراین سازمانی توسعه یافته نشات می گیرد که نتایج آن هم در خودآگاهی بیشتر و رفتارهای درست خودتنظیمی در رهبران و همکاران باعث خودشکوفایی می شود( سکتون، ۲۰۰۷: ۱).

خودآگاهی[۵]

اشاره دارد به فهمیدن اینکه یک فرد چگونه هدایت میشود و دنیا را معنی می کند و نحوه برداشت وی از فرایندها برنگرش فرد در طول زمان تاثیر دارد. همچنین خودآگاهی به پی بردن نقاط قوت و ضعف فردی اشاره کرده و شناختن ماهیت وجودی خویش که شامل بازگویی خویش به دیگران و پی بردن به میزان نفوذی که فرد بر سایرین دارد.

شفافیت در روابط[۶]

اظهار اعتماد به سایرین. مثلاً افزایش اعتماد و شناخت از طریق بازگویی درست خصوصیات و بازگو کردن آزادانه خصوصیات و بیان نحوه تفکر صحیح و احساسات فردی در حالی که سعی در برطرف نمودن عواطف نادرست نماییم.

پردازش متعادل[۷]

نشان دهنده این است که این افراد بطور هدفمندانه ای تمام اطلاعات مرتبط را قبل از اتخاذ تصمیم بررسی می کنند. همانند کسانی که در پی کسب دیدگاه هایی هستند که موقعیت آنها را عمیقاَ به چالش می کشاند.

جنبه های درونی اخلاق[۸]

اشاره به درونی سازی و هماهنگی در خودتنظیمی دارد. داشتن نظم در خود تنظیمی با بکارگیری استانداردهای معنوی درونی و ارزش های گروهی، سازمانی و هنجارهای اجتماعی، و اعمال نتایج آن در تصمیمات و رفتارها که هماهنگ با این ارزشهای درونی شده باشد(نیدر و اسکریشیم، ۲۰۱۱: ۱۱۴۷).

فایل ورد کامل مطالعه رابطه هوش معنوی با سبک رهبری موثق مدیران و کارکنان سازمانی
فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: کلیات فایل

۱-۱ بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱

۱-۲ اهمیت و ضرورت موضوع …………………………………………………………………………………………………………………. ۲

۱-۳ گزاره های فایل……………………………………………………………………………………………………………………………… ۵

۱-۱-۳ پرسش های اصلی و فرعی…………………………………………………………………………………………………………… ۵

۲-۱-۳ فرضیه های فایل……………………………………………………………………………………………………………………… ۵

۳-۱-۳ اهداف فایل یا نتایج مورد انتظار……………………………………………………………………………………………….. ۶

۱-۴ روش کلی فایل……………………………………………………………………………………………………………………………… ۶

۱-۱-۴ قلمرو موضوعی فایل………………………………………………………………………………………………………………… ۶

۲-۱-۴ قلمرو مکانی فایل…………………………………………………………………………………………………………………….. ۶

۳-۱-۴ قلمرو زمانی فایل …………………………………………………………………………………………………………………… ۷

۴-۱-۴ روش نمونه گیری و تخمین حجم جامعه …………………………………………………………………………………….. ۷

۵-۱-۴ روشهای گرداوری داده ها و ابزار مورد استفاده برای آن ………………………………………………………………… ۷

۱-۵ روش های تحلیل داده ها …………………………………………………………………………………………………………………. ۷

۱-۶ چارچوب نظری فایل ……………………………………………………………………………………………………………………… ۸

۱-۷ شرح واژه ها و اصطلاحات فایل ……………………………………………………………………………………………………..۱۰

۱-۱-۷ معنویت…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰

۲-۱-۷ هوش معنوی………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰

۳-۱-۷ رهبری موثق………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱

۴-۱-۷ خودآگاهی …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱

۵-۱-۷ شفافیت در روابط …………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱

۶-۱-۷ پردازش متعادل …………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱

۷-۱-۷ جنبه های درونی اخلاق …………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱

۱-۸ خلاصه فصل …………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲

فصل دوم: ادبیات فایل

۱-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴

۲-۱ بخش اول: ادبیات فایل …………………………………………………………………………………………………………………… ۱۶

۱-۲-۲ هوش و انواع آن………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۶

۲-۲-۲ معنویت…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸

۱-۲-۲-۲ رویکردهای مختلف در رابطه با معنویت…………………………………………………………………….. ۲۰

۲-۲-۲-۲ تعریف عملیاتی معنویت در محیط کار ………………………………………………………………………. ۲۲

۳-۲-۲-۲ تفاوت میان دین و معنویت ………………………………………………………………………………………. ۲۳

۳-۲-۲ هوش معنوی ………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۵

۱-۳-۲-۲ اجزاء هوش معنوی …………………………………………………………………………………………………. ۳۳

۲-۳-۲-۲ تعریف عملیاتی هوش معنوی …………………………………………………………………………………. ۳۴

۳-۳-۲-۲ کاربرد هوش معنوی در محیط کار ……………………………………………………………………………. ۳۵

۴-۳-۲-۲ ابعاد هوش معنوی ………………………………………………………………………………………………….. ۳۹

۵-۳-۲-۲ هوش معنوی از دیدگاه های مختلف………………………………………………………………………… ۴۱

۶-۳-۲-۲ رشد هوش معنوی …………………………………………………………………………………………………… ۴۷

۷-۳-۲-۲ مولفه های هوش معنوی در اسلام …………………………………………………………………………… ۴۹

۸-۳-۲-۲ نحوه سنجش هوش معنوی در افراد …………………………………………………………………………… ۵۱

۹-۳-۲-۲ نحوه اندازه گیری هوش معنوی با استفاده از مدل ویگلور …………………………………………….. ۵۴

۴-۲-۲ رهبری موثق ………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۵

۱-۴-۲-۲ تعریف رهبری ………………………………………………………………………………………………………… ۵۵

۲-۴-۲-۲ مروری بر سبک های رهبری …………………………………………………………………………………….. ۶۱

۳-۴-۲-۲ مفهوم موثق بودن ……………………………………………………………………………………………………. ۶۷

۴-۴-۲-۲ ابعاد رهبری موثق …………………………………………………………………………………………………….. ۷۴

۱-۴-۴-۲-۲ خودآگاهی ……………………………………………………………………………………………………. ۷۴

۲-۴-۴-۲-۲ پردازش متعادل …………………………………………………………………………………………….. ۷۵

۳-۴-۴-۲-۲ جنبه های درونی اخلاق ………………………………………………………………………………… ۷۶

۴-۴-۴-۲-۲ شفافیت در روابط …………………………………………………………………………………………… ۷۷

۵-۴-۲-۲رهبری موثق در محیط کار …………………………………………………………………………………………. ۷۹

۳-۱ بخش دوم: پیشینه فایلات انجام شده ………………………………………………………………………………………………… ۸۱

۱-۳-۲ فایلات خارجی ………………………………………………………………………………………………………….. ۸۱

۲-۳-۲ فایلات داخلی ……………………………………………………………………………………………………………. ۹۷

۴-۱ بخش سوم: بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۲

۵-۱ بخش چهارم: مدل مفهومی فایل …………………………………………………………………………………………………… ۱۰۵

۶-۱ خلاصه فصل …………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۶

فصل سوم: روش شناسی فایل

۱-۳ مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۸

۲-۳ روش فایل ……………………………………………………………………………………………………………………………………۱۰۸

۳-۲ ابزار گردآوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۹

۴-۲ ساختار پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۰

۵-۲ جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۱

۶-۲ روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه …………………………………………………………………………………………….. ۱۱۲

۷-۳ متغیرهای فایل ……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۲

۸-۳ روایی و پایایی پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۳

۹-۳ روش تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۴

۱۰-۳ تحلیل عاملی تاییدی …………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۵

۱۱-۳ تحلیل معادلات ساختاری …………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۶

۱۲-۳ خلاصه فصل ……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۷

فصلچهارم : تجزیهوتحلیلداده ها

۱-۴ مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۹

۲-۴ توصیفویژگیهایجمعیت شناختیاعضاینمونه ………………………………………………………………………………… ۱۱۹

۱-۲-۴ جنسیت ……………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۰

۲-۲-۴ سن …………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۱

۳-۲-۳ تجربه کاری…………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۲

۴-۲-۳ وضعیت تحصیلی……………………………………………………………………………………………………. ۱۲۳

۵-۲-۴ سطح سازمان …………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۴

۳-۴ آمار استنباطی ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۵

۱-۳-۴ ضریبهمبستگیبینمتغیرهایفایل ………………………………………………………………… ۱۲۵

۲-۳-۴ ارزیابیبخشاندازه گیریمدل ………………………………………………………………………………. ۱۲۶

۱-۲-۳-۴ تحلیلعاملیتاییدیمتغیر هوش معنوی ……………………………………………………………. ۱۲۶

۲-۲-۳-۴ تحلیلعاملیتاییدیمتغیر رهبری موثق ……………………………………………………………… ۱۲۷

۱-۳-۳-۴ مدلسازیمعادلاتساختاری ………………………………………………………………………………. ۱۲۹

۲-۳-۳-۴ فرضیه فایل …………………………………………………………………………………………………… ۱۳۱

۵-۴ خلاصه فصل ……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۳۲

فصلپنجم: نتیجه گیریوپیشنهادات

۱-۵ مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۴

۲-۵ بررسیاجمالیفایل …………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۴

۳-۵ نتایجحاصلازآمارتوصیفی ………………………………………………………………………………………………………………… ۱۳۴

۴-۵نتایجحاصلازآماراستنباطی ………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۴

۵-۵ نتایجحاصلازفرضیاتفایل ……………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۵

۶-۵ نتیجهگیریوپیشنهادات ……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۷

۱-۶-۵ پیشنهاداتیبرایسازمانموردمطالعه ……………………………………………………………………………………. ۱۳۸

۲-۶-۵ پیشنهادهاییبرایفایلاتآتی ………………………………………………………………………………………….. ۱۳۹

۷-۵ محدودیتهایوتنگناهایفایلحاضر …………………………………………………………………………………………….. ۱۴۰

۸-۵ خلاصه فصل …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴۰

منابع و مآخذ

فارسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۱

انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۳

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.