فایل ورد کامل مطالعه رابطه هوش اجتماعی با عملکرد تجاری و نقش آن در موفقیت سازمانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه رابطه هوش اجتماعی با عملکرد تجاری و نقش آن در موفقیت سازمانی دارای ۱۱۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه رابطه هوش اجتماعی با عملکرد تجاری و نقش آن در موفقیت سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه رابطه هوش اجتماعی با عملکرد تجاری و نقش آن در موفقیت سازمانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه رابطه هوش اجتماعی با عملکرد تجاری و نقش آن در موفقیت سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه رابطه هوش اجتماعی با عملکرد تجاری و نقش آن در موفقیت سازمانی :

فایل ورد کامل مطالعه رابطه هوش اجتماعی با عملکرد تجاری و نقش آن در موفقیت سازمانی

چکیده

هدف فایل حاضر فایل ورد کامل مطالعه رابطه هوش اجتماعی با عملکرد تجاری و نقش آن در موفقیت سازمانی در بین مدیران بانک کشاورزی می باشد. بدین منظور ویژگی های هوش اجتماعی از قبیل پردازش اطلاعات اجتماعی، مهارت های اجتماعی، هوشیاری اجتماعی و مطلوبیت اجتماعی به عنوان مولفه های اصلی بر روی عملکرد تجاری شامل عملکرد رفتاری، عملکرد درنقش، عملکرد فرا نقش، و عملکرد مبتنی بر نتیجه مورد سنجش قرار گرفت. جامعه آماری فایل حاضر مدیران بانک کشاورزی استان اردبیل بوده و نمونه های مورد نیاز بر اساس تمام شمارش به تعداد۱۵۲نفر مدیر انتخاب شدند. و مشتریان هدف شعب با روش نمونه­گیری تصادفی ساده به تعداد۳۰۵ نفر عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. فایل حاضر از نظر هدف کاربردی، و از نظر روش گرد آوری داده ها، میدانی است. گفتنی است که ابزار گرد آوری داده ها، پس از تعین روایی و پایایی، از دو نوع پرسش نامه (مدیران و مشتریان) استفاده شد. و شیوه تجزیه و تحلیل پزوهش بر اساس همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون به عمل آمده است. نتایج بدست آمده از یافته های فایلی رابطه ی میان هوش اجتماعی و عملکرد تجاری را تایید کرده است. این نتیجه در مورد هر یک از فرضیه های دیگر که بین مولفه های هوش اجتماعی مثل پردازش اطلاعات اجتماعی، مهارت های اجتماعی، هوشیاری اجتماعی و مطلوبیت اجتماعی با مولفه های عملکرد تجاری از قبیل عملکرد رفتاری، عملکرد درنقش، عملکرد فرا نقش، و عملکرد مبتنی بر نتیجه نیز بدست آمد. بنابر نتایج حاصله افرادی که دارای توانمندی برقراری رابطه اجتماعی و قدرت برقراری ارتباط در شبکه های روابط اجتماعی بودند، توانستند عملکرد تجاری بهتری نسبت سایر مدیران داشته باشند.

کلید واژه: هوش اجتماعی، پردازش اطلاعات اجتماعی، مهارت های اجتماعی، هوشیاری اجتماعی و مطلوبیت اجتماعی، وعملکرد تجاری.

مقدمه

شخصیت یک فرد در زندگی، زاییده استعدادهای عاطفی نهفته است نه ضریب هوشی. آنچه که مسلماً در مورد رهبران بزرگ و موفق سازمان‌ها می‌دانیم این است که لزوماً آن‌ها با هوش‌ترین فرد سازمان‌ها از لحاظ ضریب هوشی نیستند، بلکه آن‌ها شعور عاطفی بالاتری نسبت به سایرین دارند و به همین وسیله افراد را به سمتی که در نظر دارند سوق می‌دهند. باید گفت که رمز نفود آن‌ها بر افراد بر همین نکته است. رهبری و مدیریت یک سازمان برای انطباق با تغییرات و به منطور بقا و رشد در محیطهای جدید، ویژگیهای خاصی را می طلبد که عموما مدیران برای پاسخ به آن‌ها با مشکلات بسیاری مواجه می­شوند. یکی از مهمترین خصیصه هایی که می­تواند به رهبران و مدیران در پاسخ به این تغییرات کمک کند، هوش اجتماعی است. هوش اجتماعی از عوامل موثر در رضایت افراد به شمار می رود.

بخشی از متن

رهیافت روان‌سنجى‏

فرانسیس گالتون انگلیسى در کتاب خود، (۱۸۶۹) این نظر را مطرح کرد که تواناییهاى ذهنى انسان قابل اندازه‏گیرى است. بر اساس این نظریه، بینه و سیمون آزمونى براى اندازه‏گیرى هوش طرّاحى کردند. آزمون آن‌ها بر تعریف زیر استوار است: در مفهوم هوش، استعداد فکرىِ بنیادینى وجود دارد. این استعداد فکرى، توان داورى است و مى‏توان آن را “حس خوب‏`، “حس عملى‏`، “قریحه‏` و “استعداد فکرىِ فرد براى تطبیق با محیط` نامید. بنابراین، خوب داورى‏ کردن، خوب درک ‏کردن و خوب استدلال‏ کردن فعالیتهاى اساسى هوش‏اند (بینه و سیمون، ۱۹۰۵).

آزمون سیمون و بینه مجموعه‏اى از مسائل است که از کودک انتظار مى‏رود بدون استفاده از یادگیرى‏هاى قبلى یا حافظه طوطى‏وار، و با یارى‏گرفتن از نیروى داورى و استدلال خویش، از پس حل آن‌ها بر آید، گرچه در این باره که آیا مى‏توان از کودک، یا هر فردى، انتظار داشت که مستقل از پیشینه اطلاعاتى خویش به پرسشهایى پاسخ صحیح بدهد، جاى پرسش و تأمل است. درهرحال، بینه دریافت که نسبت سن عقلى کودک به سن حقیقى‏اش تقریباً در تمام مراحل رشد او ثابت است. نسبت تقریباً ثابت بین سن حقیقى (یا تقویمى) و سن عقلى را ضریب هوشى، بهره هوشى [۱]مى‏نامند. این آزمون و معادله منتج از آن‏ مبناى همه ارزیابیها و سنجشهاى مهارتهاى ذهنى قرار گرفت (بینه و سیمون، ۱۹۰۵).


۱- Intelligence Quotient

تعاریف هوش‏

چندین راه براى تعریف هوش وجود دارد. سه نظر متداول:

* هوش عبارت است از توانایى یادگیرى.

* هوش عبارت است از توانایى فرد در تطبیق با محیط خود.

* هوش عبارت است ازتوانایىِ تفکر انتزاعى (براونینگ، ۱۹۹۰).

این سه تعریف مغایر یکدیگر نیستند. تعریف اول تأکید بر تعلیم و تربیت دارد. تعریف دوم بر شیوه مواجهه افراد با موقعیتهاى جدید تأکید مى‏کند، و تعریف سوم ناظر بر توانایى افراد در زمینه استدلال کلامى و ریاضى است. به این ترتیب، این سه توانایى با یکدیگر وجوه مشترکى دارند. در زمینه هوش دو نظر کلى وجود دارد: نظریه هوش کلى و نظریه چند عاملى.

فایل ورد کامل مطالعه رابطه هوش اجتماعی با عملکرد تجاری و نقش آن در موفقیت سازمانی
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده ۱

فصل اول: کلیات فایل

۱-۱- مقدمه. ۲

۱-۲- بیان مساله: ۳

۱-۳- ضرورت و اهمیت فایل: ۵

۱-۴ سوابق فایل: ۶

۱-۵- فرضیه ها ۸

۱-۶- مدل نظری فایل: ۹

۱-۷- اهداف فایل: ۹

فصل دوم: مروری بر فایلات انجام شده

۲-۱- مقدمه. ۱۰

۲-۲-۱- تعریف هوش… ۱۱

۲-۲-۲-رهیافت روان‌سنجى‏ 11

۲-۲-۳- منحنى توزیع هوش‏ 11

۲-۳- تعاریف هوش‏ 12

۲-۴- رهیافتهاى پردازش اطلاعات‏ 12

۲-۴-۱- هوش از دیدگاه رشد. ۱۳

۲-۴-۲-هوش و مسئله طبیعت ـ ‏تربیت‏ 14

۲-۵- هوش اجتماعی چیست… ۱۴

۲-۵-۱- مفهوم هوش اجتماعی در نظریه محققان. ۱۵

۲-۵-۲- مؤلفه های هوش اجتماعی عباتند از: ۱۷

۲-۵-۳ – با روش هایی می توان هوش اجتماعی را تقویت کرد. ۱۸

۲-۵-۴- مشکلات هوش اجتماعی: ۱۹

۲-۶- انواع هوش در حالت کلی.. ۲۱

۲-۶-۱- انواع هوش از دیدگاه ثرندایک… ۲۳

۲-۶-۲- انواع هوش از دیدگاه اسپیرمن.. ۲۳

۲-۶-۳- انواع هوش از دیدگاه ترستون. ۲۴

۲-۶-۴ – انواع هوش از دیدگاه اشترن برگ… ۲۴

۲-۶-۵- انواع هوش از دیدگاه گاردنر. ۲۴

۲-۶-۶- تقسیم بندی هوش به انواع کلامی و عملی (غیر کلامی) ۳۰

۲-۶-۷ خصوصیات افراد دارای هوش اجتماعی.. ۳۰

۲-۷- تاریخچه بانک ها ۳۲

۲-۷-۱- پیدایش بانکداری.. ۳۳

۲-۷-۲- بانک‌های ایرانی با سرمایه ایرانی.. ۳۳

۲-۷-۳- تاریخچه بانک کشاورزی.. ۳۴

۲-۷-۴- تعریف تجهیز منابع بانکی.. ۳۴

۲-۷-۵-تعریف مشتری.. ۳۵

۲-۷-۶- رضایت مشتری چیست؟. ۳۵

۲-۷-۷- انواع مهارت‌های لازم برای جذب منابع مالی در بانکها ۳۵

۲-۷-۸ نقش عوامل سرمایه فیزیکی درجذب منابع مالی بانک ها ۳۶

۲-۷-۹- نقش عامل تنوع خدمات بانکی در جذب منابع مالی.. ۳۶

۲-۸ – عوامل موثر بر تجهیز منابع مالی.. ۳۷

۲-۸-۱- فناوری اطلاعات و ارتباطات… ۳۸

۲-۸-۲- مهارت‌های نیروی انسانی.. ۳۸

۲-۸-۳- تنوع خدمات بانکی.. ۳۸

۲-۸-۴- کیفیت خدمات بانکی.. ۳۹

۲-۸-۵- مطلوبیت محیط داخلی بانک‌ها ۳۹

۲-۸-۶- مطلوبیت محل استقرار مکانی بانک‌ها ۳۹

۲-۹ – عملکرد تجاری چیست… ۴۰

۲-۹-۱ – عملکرد رفتاری.. ۴۰

۲-۹-۲- عملکرد درنقش… ۴۰

۲-۹-۳ – عملکرد فرا نقشی.. ۴۰

۲-۹-۴- عملکرد مبتنی بر نتیجه. ۴۱

۲-۱۰- عملکرد تجاری سازی در بخش های مختلف… ۴۱

۲-۱۰-۱- تعریف تجار ی سازی فن آوری.. ۴۲

۲-۱۰-۲- فرایند تجار ی سازی فن آوری.. ۴۲

۲-۱۰-۳ – تعریف شاخص تجاری سازی فن آوری.. ۴۳

۲-۱۰-۴- روند تجاری سازی فن آوری در جهان. ۴۴

فصل سوم: مواد و روش ها

۳-۱ مقدمه. ۴۵

۳-۲- روش فایل.. ۴۶

۳-۳- جامعه آماری.. ۴۶

۳-۴- شیوه تعیین حجم نمونه و روش نمونه‌گیری.. ۴۶

۳-۵- روش گردآوری اطلاعات و ابزار سنجش… ۴۷

۳-۶- روایی پرسشنامه. ۴۸

۳-۷- پایایی پرسشنامه. ۴۹

۳-۸ – مقیاسهای مورد استفاده در فایل.. ۵۰

۳-۹- روشهای تجزیه و تحلیل داده‌‌‌ها ۵۱

۳-۹-۱- آمار توصیفی.. ۵۱

۳-۹-۲- آمار استنباطی.. ۵۱

۳-۱۰- تحلیل عاملی.. ۵۱

۳-۱۱-آزمون کلموگروف-اسمیرنوف… ۵۲

۳-۱۱-۱-آزمون تحلیل همبستگی پیرسون و اسپرمن.. ۵۲

۳-۱۲- تحلیل رگرسیون چندگانه. ۵۲

فصل چهارم: نتایج

۴-۱- مقدمه. ۵۳

۴-۱-۱- یافته‌های توصیفی فایل.. ۵۴

۴-۱-۲- ویژگی‌های توصیفی مربوط به مدیران. ۵۴

۴-۱-۳- ویژگی‌های جمعیت شناختی مربوط به مشتریان. ۵۸

۴-۲- شاخص‌های آماری متغیرهای فایل.. ۶۲

۴-۳- یافته‌های استنباطی.. ۶۲

۴-۴- یافته‌های جانبی فایل.. ۶۷

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

۵-۱ مقدمه. ۷۴

۵-۱-۱- نتیجه گیری.. ۷۴

۵-۱-۲- نتایج فایلات مرتبط با موضوع. ۷۶

۵-۱-۳ – پیشنهادات فایل.. ۷۷

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.