فایل ورد کامل برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت صنعت چوب شهید باهنر با بهره‌گیری از رویکرد ترکیبی تحلیل SWOT و AHP


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت صنعت چوب شهید باهنر با بهره‌گیری از رویکرد ترکیبی تحلیل SWOT و AHP دارای ۲۵۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت صنعت چوب شهید باهنر با بهره‌گیری از رویکرد ترکیبی تحلیل SWOT و AHP  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت صنعت چوب شهید باهنر با بهره‌گیری از رویکرد ترکیبی تحلیل SWOT و AHP2 ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت صنعت چوب شهید باهنر با بهره‌گیری از رویکرد ترکیبی تحلیل SWOT و AHP،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت صنعت چوب شهید باهنر با بهره‌گیری از رویکرد ترکیبی تحلیل SWOT و AHP :

برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت صنعت چوب شهید باهنر با استفاده از رویکرد ترکیبی تحلیل SWOT و AHP

چکیده

تغییرات در محیط های درون و برون سازمانی از مهم ترین ویژگی های مورد توجه مدیران و برنامه ریزان استراتژیک می باشد لذا مدیران با این چالش رو به رو هستند که چگونه با آنها مواجه شوند تا آسیب پذیری سازمان را کاهش دهند از طرفی نیز امروزه بیشتر سازمان ها برای افزایش توانمندی ها، رشد و بقای بلند مدت و کاهش ریسک عملیات خود نیازمند تدوین برنامه ریزی استراتژیک می باشند. در فایل پیش رو محقق کوشیده است تا با استفاده از فنون برنامه ریزی استراتژیک اعم از شناسایی عوامل داخلی( نقاط قوت و نقاط ضعف) و عوامل خارجی (فرصت ها و تهدیدها) اهداف بلند مدت شرکت مذکور را مورد رصد و ارزیابی قرار دهد اما برای دستیابی به این اهداف، فقدان در شناسایی اهمیت رتبه بندی برای فاکتورهای تجزیه و تحلیل محیطی، سبب گردید تا محقق، به منظور بهسازی تجزیه و تحلیل SWOT با استفاده از ترکیب تصمیم گیری چند معیاره به نام (فرایند تحلیل سلسله مراتبی) را پیشنهاد دهد. با استفاده از این روش امکان مقایسه بین فاکتورها یا معیارها به منظور اولویت بندی آنها و بکارگیری آنها در قالب داده ها و ارزش های محاسبه فراهم میشود و هدف از اجرای ترکیب این روش (روش ترکیبی) به منظور بهبود کمی برنامه ریزی استراتژیک بوده است تا بتوان در پایان پس از تعیین استراتژی ها، علاوه بر اولویت بندی صورت گرفته توسط ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی QSPM و مقایسه آنها با اولویت بندی فاکتورهای موثر در برنامه ریزی از طریق فرآیند تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی AHP، راهکار های مناسب پیشنهاد داده شود.

واژگان کلیدی: برنامه ریزی استراتژیک، تجزیه و تحلیل محیطی، فرآیند تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی

پیشگفتار

محیطی هایی که با شتابی فزاینده و بطور مداوم در حال تغییراند همواره فاکتورهایی را به چالش وا می دارند. از جمله این فاکتورها سازمانهایی هستند که وابستگی متقابل با این محیط ها و تغییرات را دارند. سازمانها به منظور حفظ بقاء خود در پی سازگاری با این تغییرات هستند لذا پیش بینی و اگاهی از این تحولات امری بدیهی و ضروری است. از این رو دغدغه مدیران به منظور هر چه بهتر و بیشتر محقق شدن اهداف سازمانی با اهتمام به تغییرات مذکور کوششی نظام یافته را می طلبد. کوششی که اهمیت برنامه ریزی را دو جندان میکند. از این رو برنامه ریزی استراتژیک در قالب تلاشی نظام یافته و هدفمند بعنوان ابزاری موثر در مدیریت کلان سازمانی، تامین سازگاری با این تغییرات و بدست آوردن برتری رقابتی را ممکن می سازد.

بخشی از متن

استراتژی

استراتژی[۱] را به اعتبار معنی کلمه می توان سوق دادن، گسیل داشتن، فرستادن،بردن و پاییدن بیان کرد. گمان می رود این کلمه را در خصوص عطف به دانش و هنر یک ژنرال قدیمی یونانی به نام« استراتگوس[۲]» بکار برده شده است. مفهوم استراتژی سال های سال بعنوان یک مفهوم نظامی به کار برده شده است بنابراین استراتژی در یک جنگ برای رسیدن به نتیجه، علم و هنر آرایش و استقرار سپاه یکی از طرفین متخاصم است. استفاده از مفهوم استراتژی در حیطه سازمان و مدیریت این معنا را حمل می کند که تنظیم کننده روابط بین سازمان و محیط خود به منظور فراهم آوردن امکان برتری یافتن بر رقبایش منابع خویش را به حرکت وا می دارد]۵[.

هیل و همکارانش استراتژی را در اصطلاح عملکردی اش به این صورت تعریف می کنند:” فعالیتی که شرکت برای رسیدن به عملکرد والای خود انجام می دهد.”]۱۹[.


[۱] Strategy[2] Strategos

مدیریت استراتژیک

می توان مدیریت استراتژیک[۱] را بدین گونه تعریف کرد : “هنر و علم تدوین، اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه که سازمان را قادر می سازد به هدف های بلند مدت خود دست یابد.”]۳[.

دکتر علیرضا امیر کبیری در کتاب خود با عنوان مدیریت استراتژیک نیز این واژه را اینگونه تعریف می کند ” تصمیمات و فعالیت های یکپارچه در جهت توسعه استراتژی های موثر، اجرا و کنترل با ارزشیابی نتایج آنها است”]۵[.


[۱] Strategic management

فایل ورد کامل برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت صنعت چوب شهید باهنر با بهره‌گیری از رویکرد ترکیبی تحلیل SWOT و AHP
فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: مقدمه و کلیات فایل

۱-۱ پیشگفتار ۲

۱- ۲ مقدمه ۲

۱- ۳ بیان مسئله ۲

۱- ۴ اهمیت و ضرورت فایل ۳

۱- ۵ هدف کلی و اهداف جزئی ۴

۱- ۶ چارچوب نظری و مدل تحلیلی فایل ۵

۱- ۷ سوالات فایل ۶

۱- ۸ مفروضات فایل ۶

۱- ۹ قلمرو فایل ۶

۱- ۹-۱ قلمرو موضوعی ۶

۱-۹-۲ قلمرو مکانی ۷

۱-۹-۳ قلمرو زمانی ۷

۱- ۱۰ ساختار ۷

فصل دوم: ادبیات و پیشینه‌ی فایل

۲-۱ مقدمه ۱۰

۲-۲ تعاریف ۱۰

۲-۲-۱ برنامه ریزی ۱۰

۲-۲-۲ استراتژی ۱۱

۲-۲-۳ مدیریت استراتژیک ۱۲

۲-۲-۴ برنامه ریزی استراتژیک ۱۲

۲-۲-۵ استراتژیست ۱۳

۲-۲-۶ بیانیه مأموریت ۱۴

۲-۲-۷ چشم انداز ۱۴

۲-۲-۸ هدف های بلند مدت ۱۴

۲-۲-۹ نقاط قوت و ضعف داخلی ۱۴

۲-۲-۱۰ فرصت ها و تهدیدات خارجی ۱۵

۲-۲-۱۱ تجزیه و تحلیل محیطی ۱۵

۲-۳ ضرورت برنامه ریزی استراتژیک ۱۵

۲-۴ مزایای برنامه ریزی استراتژیک ۱۶

۲-۵ سبک های مختلف برنامه ریزی استراتژیک و تعیین استراتژی های سازمانی ۱۶

۲-۶ سطوح مدیریت استراتژیک ۱۷

۲-۷ فرآیند مدیریت استراتژیک ۱۸

۲-۷-۱ تدوین استراتژیها ۱۹

۲-۷-۲ اجرای استراتژیها ۱۹

۲-۷-۳ ارزیابی استراتژیها ۲۰

۲-۸ وجوه افتراق برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی عملیاتی ۲۱

۲-۹ روش SWOT در برنامه ریزی استراتژیک ۲۱

۲-۱۰ مقدمه ۲۳

۲-۱۱ تاریخچه برنامه ریزی استراتژیک ۲۳

۲-۱۱-۱ مدیریت استراتژیک در ایران ۲۵

۲-۱۲ شیوه ها و مدل های برنامه ریزی استراتژیک ۲۶

۲-۱۲-۱ مأموریت سازمان یا شرکت ۲۸

۲-۱۲-۲ مقایسه چشم انداز های سازمان با مأموریت سازمان ۲۹

۲-۱۲-۳ اجزای تشکیل دهنده مأموریت سازمان ۲۹

۲-۱۲-۴ تجزیه وتحلیل محیطی ۳۰

۲-۱۲-۴-۱ بررسی محیط خارجی ۳۱

۲-۱۲-۴-۱-۱ بررسی عوامل خارجی ۳۱

۲-۱۲-۴-۱-۱-۱ روش اول ۳۲

۲-۱۲-۴-۲ بررسی محیط داخلی ۴۳

۲-۱۲-۴-۲-۱ بررسی عوامل داخلی ۴۳

۲-۱۲-۵ هدف های بلند مدت ۴۹

۲-۱۲-۵-۱ ماهیت هدف های بلند مدت ۵۰

۲-۱۲-۶ انواع استراتژی ها ۵۰

۲-۱۲-۶-۱ استراتژی های یکپارچگی ۵۰

۲-۱۲-۶-۱-۱ یکپارچگی عمودی به بالا ۵۰

۲-۱۲-۶-۱-۲ یکپارچگی عمودی به پایین ۵۱

۲-۱۲-۶-۱-۳ یکپارچگی افقی ۵۱

۲-۱۲-۶-۲ استراتژی های متمرکز ۵۱

۲-۱۲-۶-۲-۱ رسوخ در بازار ۵۱

۲-۱۲-۶-۲-۲ توسعه بازار ۵۱

۲-۱۲-۶-۲-۳ توسعه محصول ۵۲

۲-۱۲-۶-۳ استراتژی های تنوع ۵۲

۲-۱۲-۶-۳-۱ تنوع همگون ۵۲

۲-۱۲-۶-۳-۲ تنوع ناهمگون ۵۲

۲-۱۲-۶-۳-۳ تنوع افقی ۵۲

۲-۱۲-۶-۴ استراتژی های تدافعی ۵۳

۲-۱۲-۶-۴-۱ مشارکت ۵۳

۲-۱۲-۶-۴-۲ کاهش ۵۳

۲-۱۲-۶-۴-۳ واگذاری ۵۳

۲-۱۲-۶-۴-۴ انحلال ۵۳

۲-۱۲-۶-۵ استراتژی های عمومی مایکل پورتر ۵۳

۲-۱۲-۶-۵-۱ رهبری هزینه ها ۵۴

۲-۱۲-۶-۵-۲ تمایز ۵۴

۲-۱۲-۶-۵-۳ متمرکز ۵۴

۲-۱۳ بررسی و انتخاب استراتژی ۵۵

۲-۱۳-۱ فرآیند ارائه و انتخاب استراتژی ها ۵۵

۲-۱۴ تصمیم گیری به روش تحلیل سلسله مراتبی ۵۶

۲-۱۴-۱ مقدمه ۵۶

۲-۱۴-۲ مفاهیم ۵۶

۲-۱۴-۲-۱ تاریخچه ۵۶

۲-۱۴-۲-۲ انواع حالت های تصمیم گیری ۵۷

۲-۱۴-۲-۳ مدل فرایند تحلیل سلسله مراتبی ۵۸

۲-۱۴-۲-۳- ۱- سازگاری در قضاوت‌ها ۶۱

۲-۱۴-۲-۴ اصول فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ۶۲

۲-۱۴-۲-۵- مزایای فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ۶۳

۲-۱۵ پیشینه فایل ۶۵

۲-۱۶ جمع بندی فصل ۸۱

فصل سوم: روش فایل

۳-۱ مقدمه ۸۴

۳- ۲ روش شناسی فایل ۸۴

۳- ۲- ۱ روش فایل ۸۴

۳- ۲- ۲ جامعه آماری فایل ۸۶

۳- ۲- ۳ حجم نمونه و شیوه نمونه گیری ۸۶

۳- ۲- ۴ ابزار و شیوه گرد آوری داده ها ۸۶

۳- ۲- ۴- ۱ روش گردآوری اطلاعات ۸۶

۳- ۲- ۴- ۲ ابزار گردآوری اطلاعات ۸۶

۳- ۲- ۵ روایی و پایایی پرسشنامه ۸۷

۳- ۲- ۶ تجزیه و تحلیل اطلاعات ۸۷

۳- ۳ چارچوب جامع تدوین استراتژی ۸۸

۳-۳-۱ مرحله ورودی ۸۸

۳-۳-۱-۱ بیانیه مأموریت ۸۹

۳-۳-۱- ۱-۱ فرآیند تعیین و ارزیابی مأموریت سازمان ۸۹

۳-۳-۱-۲ بررسی عوامل خارجی ۹۰

۳-۳-۱-۲-۱ ابزارهای بررسی محیط خارجی ۹۱

۳-۳-۱-۲-۲ ماتریس اولویت عوامل خارجی (تشخیص عوامل استراتژیک خارجی) ۹۱

۳-۳-۱-۲-۳ عوامل استراتژیک خارجی ۹۲

۳-۳-۱-۲- ۴ ماتریس ارزیابی عوامل خارجی ۹۳

۳-۳-۱-۳ بررسی عوامل داخلی ۹۴

۳-۳-۱-۳-۱ ابزارهای بررسی محیط داخلی ۹۵

۳-۳-۱-۳-۲ ماتریس اولویت عوامل داخلی( تشخیص عوامل استراتژیک داخلی) ۹۵

۳-۳-۱-۳-۳ ماتریس ارزیابی عوامل داخلی ۹۶

۳-۳-۱- ۴- وضعیت رقابتی( ماتریس بررسی رقابت) ۹۸

۳-۳-۱- ۵ اهداف بلند مدت ۹۹

۳-۳-۱-۵-۱ ویژگی اهداف بلند مدت ۱۰۰

۳-۳-۱-۵-۲ دامنه اهداف بلند مدت ۱۰۱

۳-۳-۱-۵-۳ حوزه های اهداف بلند مدت ۱۰۱

۳-۳-۲ مرحله تطبیق یا مقایسه ۱۰۲

۳-۳-۲-۱ ماتریس عوامل داخلی – خارجی ۱۰۳

۳-۳-۲-۲ ماتریس بررسی موقعیت استراتژیک داخلی – خارجی شرکت ۱۰۴

۳-۳-۲-۳ ماتریس نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدات ۱۰۷

۳-۳-۳ مرحله تصمیم گیری ۱۱۱

۳-۴ تعیین استراتژی های بهینه با استفاده از ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM) 111

۳-۵ روش تحلیل سلسله مراتبی ۱۱۴

۳-۵-۱ سازگاری در قضاوت‌ها ۱۱۷

۳-۶ الگوی نهایی فایل و مراحل انجام آن ۱۱۸

۳-۷ جمع بندی فصل ۱۱۹

فصل چهارم: محاسبه و یافته‌های فایل

۴-۱ مقدمه ۱۲۲

۴-۲ داده های گرد آوری شده مرحله ورودی مدل ۱۲۲

۴-۲-۱ معرفی شرکت تخته شهید باهنر گرگان ۱۲۲

۴-۲-۲ چشم انداز شرکت ۱۲۳

۴-۲-۳ بیانیه مأوریت شرکت ۱۲۳

۴-۲-۳-۱ بیانیه مأموریت شرکت تخته شهید باهنر گرگان ۱۲۵

۴-۲-۴ شناسایی عوامل موثر داخلی و خارجی ۱۲۶

۴-۲-۴-۱ ماتریس اولویت عوامل داخلی( تشخیص عوامل استراتژیک داخلی) ۱۳۱

۴-۲-۴-۲ ماتریس اولویت عوامل خارجی (تشخیص عوامل استراتژیک خارجی) ۱۳۳

۴-۲-۵ ماتریس های ارزیابی عوامل موثر داخلی و خارجی ۱۳۴

۴-۲-۶ وضعیت رقابتی ۱۳۶

۴-۲-۶-۱ تبلیغات ۱۳۷

۴-۲-۶-۲ کیفیت محصول ۱۳۷

۴-۲-۶-۳ قیمت رقابتی ۱۳۷

۴-۲-۶-۴ برند ۱۳۷

۴-۲-۶-۵ وضعیت مالی ۱۳۸

۴-۲-۶-۶ وفاداری مشتریان ۱۳۸

۴-۲-۶-۷ کانال های توزیع ۱۳۸

۴-۲-۶-۸ سهم بازار ۱۳۸

۴-۲-۷ اهداف بلند مدت ۱۳۹

۴-۳ مرحله تطبیق یا مقایسه ۱۴۲

۴-۳-۱ ماتریس عوامل داخلی – خارجی ۱۴۲

۴-۳-۲ ماتریس تجزیه و تحلیل محیطی (ماتریس سوات) ۱۴۳

۴-۳-۲-۱ تجزیه و تحلیل بر اساس SWOT و پیشنهاد استراتژی ۱۴۴

۴-۳-۳ بررسی موقعیت استراتژیک داخلی و خارجی شرکت ۱۵۲

۴-۳-۵ بررسی استراتژی های مختلف در شرکت تخته شهید باهنر گرگان ۱۵۴

۴-۴- مرحله تصمیم گیری و انتخاب استراتژی ۱۵۶

۴-۴-۱- تعیین استراتژی بهینه با استفاده از ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM) 156

۴-۴-۲ تعیین استراتژی بهینه با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی(AHP) 169

۴-۴-۲-۱ ساخت سلسله مراتبی یا درخت تصمیم ۱۶۹

۴-۴-۲-۲ قضاوت ترجیحی (مقایسات زوجی) ۱۷۲

۴-۴-۲-۳ محاسبات وزن‌های نسبی ۱۷۳

۴-۴-۲-۳-۱ سازگاری در قضاوت‌ها ۱۷۳

۴-۴-۲-۴ ادغام وزن های نسبی ۱۸۱

۴-۴-۳ جمع بندی فصل ۱۹۲

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

۵-۱: نتیجه گیری ۱۹۸

۵-۱-۱: شناسایی نقاط قوت ۱۹۸

۵-۱-۲: شناسایی نقاط ضعف ۱۹۸

۵-۱-۳: شناسایی فرصت های محیطی ۱۹۹

۵-۱-۴: شناسایی تهدید های محیطی ۲۰۰

۵-۱-۵: استراتژی های مطرح شده ۲۰۱

۵-۲: استراتژی های پیشنهاد شده ۲۰۲

۵-۲-۱: اولویت بندی استراتژی های پیشنهادی بر اساس ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM) 202

۵-۲-۲: اولویت بندی استراتژی های پیشنهادی بر اساس روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) 203

۵-۲-۳: بررسی اهم استراتژی های پیشنهاد شده ۲۰۵

۵-۳: چند موضوع قابل توجه در مورد اجرای ۲۰۶

۵-۴: پیشنهادات ۲۰۷

۵-۴-۱: پیشنهادات برای فعالیت های آتی شرکت ۲۰۷

۵-۴-۲: پیشنهادات برای فعالیت های علمی ۲۰۷

پیوست، منابع و مآخذ

منابع فارسی: ۲۲۶

منابع لاتین: ۲۲۸

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.