فایل ورد کامل مطالعه مدل احتمال خطی و بررسی میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه مدل احتمال خطی و بررسی میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران دارای ۱۸۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مدل احتمال خطی و بررسی میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مدل احتمال خطی و بررسی میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مدل احتمال خطی و بررسی میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مدل احتمال خطی و بررسی میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران :

فایل ورد کامل مطالعه مدل احتمال خطی و بررسی میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران

مقدمه

بیمه ی پایه و بیمه های تکمیلی موجود در کشور در حال حاضر خدمات ترمیمی و تخصصی دندانپزشکی را تحت پوشش ندارند، اما بیمه هایی مانند بیمه ارتش، بانک ها، کشتیرانی و برخی دیگر از سازمانها یا وزارتخانه ها در قالب تعریف جدید، خدماتی را در این زمینه تحت پوشش داده اند. عدالت وقتی تعریف درستی پیدا می کند که در قالب بیمه پایه همه ی مردم کشور، تحت حمایت بیمه ی خدمات دندانپزشکی قرار گیرند، اما در حال حاضر از نظر توان اقتصادی چنین کاری از توان بیمه پایه به دور است.

از طرف دیگر توزیع نامناسب دندانپزشکان در سطح کشور و محدود بودن خدمات تخصصی در شهر های کوچک، روستاها و مناطق محروم سبب می شود در صورت تعرفه گذاری خدمات بیمه ای این بخش، فرد روستایی، حق بیمه ای معادل با کسی که در شهر زندگی می کند، بپردازد. که این مسئله، تعرفه گذاری خدمات دندانپزشکی را مخدوش می کند.

مهمترین شاخص بهداشت دهان و دندان در ایران و جهان شاخص (DMFT) است. که میزان دندانهای پوسیده، کشیده و پر شده را در گروه های مختلف سنی نشان می دهد. در کشور آخرین بار در سال ۸۳ این شاخص برای گروه سنی ۱۲ سال به صورت کشوری اندازه گیری شد و نشان داد که هر ایرانی ۱۲ ساله به طور متوسط ۸۶/۱ دندان پوسیده، پرشده، یا کشیده شده دارد.

در کشورهای پیشرفته افراد در سن ۸۰ سالگی باید حداقعل ۲۰ دندان سالم داشته باشند. در این کشور ها در سنین ۳۵ تا ۴۰ سالگی تمام دندان ها سالم نگهداشته شده اند. متاسفانه این در حالی است که بر اساس آمارهای اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، میانگین مذکور تعداد دندان های سالم در بین ایرانی ها، در سنین حدود ۲۱ تا ۷/۲۱ مشاهده می شود.

بخشی از متن

بهداشت دهان و دندان جزء حیاتی و کامل از سلامت عمومی و تندرستی است که باید پیش شرط مراقبت از سلامت عمومی باشد (American Dental Assoceation 2006). رسیدن و حفاظت از بهداشت دهان و دندان نیاز به توجه افراد، و برای کامل شدن، نیاز به توجه و فعالیت زیر‌ساخت‌های جامعه و مراقبت‌های حرفه‌ای دارد. (Bendall and Asubonteg 1995).

دستیابی به خدمات حرفه‌ای سلامت دهان و دندان به واسطه افراد، فرهنگ و عامل‌ سازمان‌های ذیربط، و وابسته به ویژگی‌های شخصیتی افراد، ویژگی‌های یک سیستم مراقبت از بهداشت دهان و دندان مثل وجود یک عامل ثالث، برای پرداخت‌ها و یا کمک به پرداخت هزینه‌ها است.
(Kiyak, 1993, Manski and Gold farb, 1996; Osterberg et al., 1998).

افزایش سیستم‌هایی که حق بیمه مردم را جمع‌آوری می‌کنند و تحت تعهد یک شرکت که موافقت می‌کند، مقدار معینی از زیان‌های پیش‌بینی نشده مردم را تأمین کند. حق بیمه تعداد زیادی از افراد که جمع‌آوری شد اساساً زیان‌های افراد را پشتیبانی می‌کند (Praiss et al., 1978). مفهوم ریسک و غیرقابل پیش‌بینی بودن کمتر ، بیماری‌های دهان و دندان باعث می شود بیمه دندانپزشکی با مدل کلاسیک بیمه متفاوت ‌شود. (Evans and Williamson, 1978). البته به جز اتفاقاتی که در تصادفات می‌افتد و همینطور بعضی از عفونت‌های دندانی که شایع و متداول هستند و نیاز به مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان دارند که کم و بیش قابل پیش‌بینی هستند (Feldstein, 1973; 2004). به دلیل این عوامل، بیمه دندانپزشکی بیشتر به عنوان یک سیستم بودجه‌بندی، تا یک سیستم محافظتی در مقابل حوادث مصیبت‌بار و غیرقابل پیش‌بینی شناخته شده است. (zatz et al., 1987; Feldstein 1973; 2004) بنابراین بهترین راه این است که بیمه دندانپزشکی را به عنوان یک تصمیم سودمندی که تا اندازه‌ای بیمه و تا اندازه‌ای پیش پرداخت و مقدار زیادی از آن به صورت تخفیف است شناخته شود (Manski, 2001).

فایل ورد کامل مطالعه مدل احتمال خطی و بررسی میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی در شرکت بیمه ایران
فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: کلیات

۱-۱- مقدمه ۲

۱-۲- بیان مساله ۲

۱-۳- بیان اهداف فایل. ۳

۱-۴- بیان اهمیت موضوع فایل. ۴

۱-۵- چهارچوب نظری فایل. ۴

۱-۶- مدل فایل. ۵

۱-۷- فرضیات فایل. ۷

۱-۸- متغیر ها و داده ها ۷

۱-۹- جامعه آماری مورد مطالعه ۷

۱-۱۰- بر آورد حجم نمونه ۸

۱-۱۱- روش فایل. ۸

۱-۱۲- ابزار گرد آوری داده‌ها ۸

۱-۱۳- روش های گردآوری داده ها ۸

۱-۱۴- روش فایل. ۸

۱- ۱۵- قلمرو فایل. ۹

۱-۱۵-۱ قلمرو موضوعی. ۹

۱-۱۵-۲ قلمرو مکانی. ۹

۱-۱۵-۳ قلمرو زمانی. ۹

فصل دوم: ادبیات فایل

۲-۱- مقدمه ۱۱

۲-۲- پیدایش بیمه در جهان. ۱۲

۲-۴- تعریف حقوقی بیمه ۱۵

۲-۵- تعریف فنی بیمه ۱۶

۲-۶- سیستم‌های مختلف بیمه ۱۶

۲-۷- انواع رشته‌های بیمه ۱۷

۲-۸- بیمه اشخاص… ۱۷

۲-۹- بیمه درمان گروهی تمام درمان. ۱۸

۲-۹-۱-اهداف بیمه نامه ۱۸

۲-۹-۲-خسارات تحت پوشش.. ۱۸

۲-۹-۳- شرایط عمومی. ۱۹

۲-۹-۴-بیمه‌های درمانی گروهی. ۱۹

۲-۹-۵-انواع بیمه‌های درمان گروهی در جهان. ۱۹

۲-۹-۶- خصوصیات بیمه‌های گروهی. ۲۱

۲-۹-۶-۱- صدور گروهی. ۲۱

۲-۹-۶-۲- قرارداد اصلی. ۲۱

۲-۹-۶-۳-هزینه پایین. ۲۲

۲-۹-۶-۴- قابلیت انعطاف.. ۲۲

۲-۹-۶-۵- نرخ‌گذاری تجربی. ۲۲

۲-۱۰- بیمه درمان مسافرت به خارج از کشور. ۲۲

۲-۱۱- بیمه درمان مسافران خارجی به داخل کشورirha)) 22

۲-۱۱-۱-اهداف بیمه نامه ۲۲

۲-۱۱-۲-مخاطبین بیمه نامه ۲۳

۲-۱۲- بیمه‌های درمان انفرادی. ۲۳

۲-۱۳- تاریخچه بیمه درمان در ایران. ۲۳

۲-۱۴- سازمانهای ارائه دهنده بیمه‌های درمان ایران. ۲۴

۲-۱۴-۱- تأمین اجتماعی. ۲۴

۲-۱۴-۲- خدمات درمانی. ۲۵

۲-۱۴-۳- شرکت‌های بیمه ۲۶

۲-۱۶- سیستم مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان. ۲۸

۲-۱۷- مکانیسم‌های پرداخت برای مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان. ۲۹

۲-۱۷-۱- بخش دولتی. ۳۰

۲-۱۷-۲- بخش خصوصی. ۳۱

۲-۱۸-سیستم ارائه مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان و طرح‌های بیمه سلامت در ایران. ۳۷

۲-۱۹- خدمات مراقبت های بهداشت دهان و دندان در بخش دولتی. ۳۷

۲-۲۰- طرح بیمه دندانپژشکی در ایران. ۳۸

۲-۲۱- وضعیت سلامت دهان و دندان در ایران. ۴۰

۲-۲۲-عوامل مربوط به بیمه و استفاده از خدمات مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان. ۴۱

۲-۲۳- مقبولیت خدمات بهداشت دهان و دندان. ۴۲

۲-۲۴-پیشینه فایل. ۴۳

۲-۲۴-۱-فایلات داخلی. ۴۳

۲-۲۴-۲-فایلات خارجی. ۴۵

۲۵-۲-معرفی شرکت بیمه ایران. ۴۷

۲-۲۵-۱-موضوع فعالیت.. ۴۸

۲-۲۵-۲-نیروی انسانی. ۴۸

۲-۲۵-۳-شبکه فروش.. ۴۸

۲-۲۵-۴-سرمایه بیمه ایران. ۴۸

فصل سوم: روش شناسی

فایل. ۴۹

۳-۱- مقدمه ۵۰

۳-۲- روش فایل. ۵۰

۳-۳-جامعه آماری. ۵۰

۳-۴- حجم نمونه و روش اندازه گیری. ۵۱

۳-۵- ابزار جمع آوری اطلاعات.. ۵۳

۳-۶- رسانه های مرتبط با موضوع. ۵۳

۳-۶-۱ پرسشنامه ۵۳

۳-۷- روایی پرسشنامه ۵۴

۳-۸- پایایی پرسشنامه ۵۴

۳-۸-۱- بررسی پایایی پرسشنامه ۵۵

۳-۹- روش تجزیه و تحلیل داده ها ۵۵

۳-۹-۱- آزمونt یک جامعه ۵۶

۳-۹-۲-آزمون دوجمله ای. ۵۶

۳-۹-۳-آزمون استقلال (آزمون کای دو پیرسون) ۵۶

۳-۹-۴-آزمون فریدمن. ۵۷

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل یافته های فایل

۴-۱- مقدمه ۵۸

۴-۲ آمار توصیفی. ۵۸

۴-۲-۱- بررسی شاخص های توصیفی متغیر سن. ۵۸

۴-۲-۳- تفکیک نمونه بر حسب متغیر وضعیت تاهل. ۵۹

۴-۲-۴- تفکیک نمونه بر حسب متغیر سطح تحصیلات.. ۶۰

۴-۲-۵- تفکیک نمونه بر حسب تعداد افراد خانوار. ۶۱

۴-۲-۶- تفکیک نمونه بر حسب زمان ویزیت دندانپزشکی. ۶۲

۴-۲-۶- تفکیک نمونه بر حسب سؤالات متغیر داشتن پوشش های بیمه دندانپزشکی بیمه گذار. ۶۴

۴-۲-۷- تفکیک نمونه بر حسب سؤالات متغیر دارای فرزند بودن بیمه گذار. ۶۵

۴-۲-۸- تفکیک نمونه بر حسب سؤالات متغیر دسترسی به خدمات دندانپزشکی. ۶۷

۴-۲-۹- تفکیک نمونه بر حسب سؤالات متغیر شاخص DMFT. 69

۴-۲-۱۰- تفکیک نمونه بر حسب سؤالات متغیر سن. ۷۲

۴-۲-۱۱- تفکیک نمونه بر حسب سؤالات متغیر جنسیت.. ۷۲

۴-۲-۱۲- تفکیک نمونه بر حسب سؤالات متغیر سطح تحصیلات.. ۷۳

۴-۲-۱۳- تفکیک نمونه بر حسب سؤالات متغیر وضعیت تاهل شما (مجرد یا متاهل) ۷۳

۴-۳-آمار استنباطی. ۷۴

۴-۳-۱- بررسی توزیع متغیرها ۷۵

۴-۳-۲- بررسی فرضیه های فایل. ۷۶

۴-۳-۲-۱- فرضیه اول. ۷۶

۴-۳-۲-۲- فرضیه دوم ۷۷

۴-۳-۲-۳- فرضیه سوم ۷۷

۴-۳-۲-۴- فرضیه چهارم ۷۹

۴-۳-۲-۴-۱- شاخص DMFT. 79

۴-۳-۲-۴-۲- سن. ۷۹

۴-۳-۲-۴-۳- جنسیت.. ۸۰

۴-۳-۲-۴-۴- سطح تحصیلات.. ۸۰

۴-۳-۲-۴-۵- وضعیت تاهل. ۸۱

۴-۳-۳- یافته های جانبی فایل. ۸۲

۴-۳-۳-۱- تأثیر متغیر سن. ۸۲

۴-۳-۳-۲- تأثیر متغیرسطح تحصیلات.. ۸۳

۴-۳-۳-۳- رتبه بندی مولفه های موثر بر میزان استفاده از خدمات دندانپزشکی. ۸۴

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات فایل

۵-۱- مقدمه ۸۵

۵-۲- نتایج فرضیات فایل. ۸۵

۵-۳- نتایج یافته های جانبی فایل. ۸۶

۵-۴- پیشنهادهای برگرفته از فایل. ۸۷

۵-۵- پیشنهاد به محققان آتی. ۸۷

۵-۶- محدودیت های فایل. ۸۸

منابع و مآخذ ۸۹

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.