فایل ورد کامل مطالعه موانع پیادهسازی دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل و بررسی راهکارهای اجرایی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه موانع پیادهسازی دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل و بررسی راهکارهای اجرایی دارای ۱۵۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه موانع پیادهسازی دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل و بررسی راهکارهای اجرایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه موانع پیادهسازی دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل و بررسی راهکارهای اجرایی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه موانع پیادهسازی دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل و بررسی راهکارهای اجرایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه موانع پیادهسازی دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل و بررسی راهکارهای اجرایی :
فایل ورد کامل مطالعه موانع پیادهسازی دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل و بررسی راهکارهای اجرایی
چکیده
توسعه تکنولوژی یکی از مهمترین ویژگی های عصر جدید است. دولت الکترونیک به معنی پذیرش تکنولوژی ها توسط دولت به منظور افزایش کارایی و بهره وری خدمات عمومی می باشد و شناسایی موانع یکی از پیش زمینه های مهم پیاده سازی موفق دولت الکترونیک است. هدف فایل حاضر فایل ورد کامل مطالعه موانع پیادهسازی دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل و بررسی راهکارهای اجرایی می باشد. که این موضوع به مدیران کمک خواهد کرد که به موانع استقرار دولت الکترونیک آگاهی یابند و در جهت رفع محدویت ها و موانع مربوط اقدام نمایند. در همین خصوص به ۶ گروه موانع مدیریتی، سازمانی، فنی، انسانی، مالی و محیطی با ۲۹ شاخص فرعی اشاره می کند که براساس آن ۶ فرضیه طراحی شده است. فایل حاضر یک مطالعه توصیفی و پیمایشی است در این فایل از بین کل کاربران کامپیوتردر شرکت گاز استان اردبیل، با روش نمونه گیری کوکران ۱۹۳نفربه عنوان نمونه آماری انتخاب گردید و برای گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده شد که پایایی آن با به کار گیری روش آلفای کرونباخ ونرم افزار spss،۹۳۲/۰ تعیین شد. برای تجزیه و تحلیل داده های این فایل از دو روش آزمون تی استیودنت (برای آزمون فرضیه ها) و آزمون تحلیل واریانس فریدمن (برای رتبه بندی موانع) استفاده شده است. نتایج فایل حاضر مشخص نمود که به جز عوامل فنی و مدیریتی، سایر عوامل به عنوان موانع استقرار دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل مطرح می باشند، و عوامل محیطی به عنوان مهم ترین موانع شناخه شد. همچنین ” سرعت پایین اینترنت”مهمترین مانع از بین شاخص های زیر مجموعه عوامل اصلی تعیین گردید.
واژه های کلیدی: فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک، عوامل مدیریتی، عوامل سازمانی، عوامل انسانی، عوامل مالی، عوامل فنی، عوامل محیطی
مقدمه
ورود به قرن بیست و یکم و عصر اطلاعات با چالش ها و نگرانی های بسیار جدی همراه بوده است به طوری که هیچ یک از برنامه های توسعه ای طراحی شده و فناوری های نوین قرن بیستمی نتوانسته اند تاثیر قاطعی بر حل این مسائل و تبعات ناشی از بروز آن ها برجای گذارند (کلی[۱]، ۲۰۰۳). اما به نظر بسیاری از صاحب نظران، محققین، مدیران و دولت مردان، انقلاب فناوری اطلاعاتی می تواند نقش اساسی در مواجهه با این چالش ها داشته باشد (مورنان[۲]، ۲۰۰۲،ص۱۲). یکی از مهمترین فرصت هایی که این فناوری پیش روی دولتمردان ومدیران قرار می دهد امکان مهندسی مجدد، معماری و افزایش قابلیت دسترسی، تقویت کارآمدی و پاسخگوتر ساختن دولت است که استفاده از آن در فرایند حکومت گری موجب پدیدار و پایدار شدن واقعیتی به نام دولت الکترونیکی[۳] شده است که لازمه حکومت دولت ها در جوامع اطلاعاتی است (باکاس[۴]،۲۰۰۱،ص۵).
[۱] – Kelly[2] – Murnane[3] – Electronik Government (E-government )[4] – Backus
قسمتی از متن
دولــت الکترونیکی ترکیبی از فناوری اطلاعات و شبکه اطلاع رسانی وب است که هدف آن ارایه مستقیم خدمات به شهروندان، بخش های تجاری و کارکنان و سایر بخش های دولتی است. این پدیده با شروع انقلاب دیجیتالی بروزکرد(اکوت اوما و کافری[۱]،۲۰۰۰) . در آن هنگام بسیاری از واحد و سازمان های دولتی طیف گسترده ای از منابع، انتشارات و بانک های اطلاعاتی خود را به عنوان خدمات واقعی دولتی در اختیار شهروندان قرار می دادند. این کارکرد باعث افزایش کارایی و اثربخشی سیستم های دولتی، نحوه خدمات رسانی به مردم و جلب رضایت عمومی درسطح وسیعی شد(وست[۲]،۲۰۰۰). با مطرح شدن فناوری اطلاعات در سطح جهانی و توسعه اینترنت، دولت الکترونیکی در میان مدیران، مسئولان، اندیشمندان و صاحبنظران گسترش بسیاری یافت. به دنبال آن بسیاری ازکشورها و سازمان های جهانی حرکت به سوی الکترونیکی کردن دولت و فعالیت های آن را آغاز کردند(لانیه و لی[۳]،۲۰۰۱،ص۱۲۲).
[۱] – Okotuma and Cafery[2] – West[3] – Layne and lee
دولت الکترونیک عبارت است از متحول کردن دولت و فرایند اداره کشور از طریق قابل دسترس تر، کارآمدتر و پاسخگوتر کردن آن و ارائه اطلاعات و خدمات به شهروندان و سایر نهادهای دولتی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) (شمس،۱۳۸۵). در واقع دولت الکترونیک استفاده سهل و آسان از فناوری اطلاعات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم ۲۴ساعته و ۷ روز هفته به مشتری می باشد دولت الکترونیک شیوهای برای دولتها به منظور استفاده از فناوری جدید می باشد که به افراد تسهیلات لازم جهت دسترسی مناسب به اطلاعات و خدمات دولتی، اصلاح کیفیت خدمات و ارائه فرصت های گسترده تر برای مشارکت در فرایندها و نهادهای مردم سالار را اعطاء می کند (هازلت و هیل[۱]،۲۰۰۳).
[۱] – Hazlett and Hill
دولت ها بسته به ترکیب عواملی چون فرهنگ، موهبت های طبیعی، فرصت های تجاری و توزیع قدرت در شکل ها و اندازه های مختلف بوده و هستند. برای مثال، پایه های دولت قدیم آتن را، استعمار و نظام بزرگی تشکیل می داد. همچنین مشاهده می شود که ساختارهای مشخص تر دولت در شرق، در زمانهای خیلی دور، بر مالکیت دولتی زمین مبتنی بوده است و یا در امپراطوری چین و دولت مغول و هند، نظام های بسیار پیشرفته اداری و مالیاتی، ویژگی دولت ها بوده است. در این مناطق مالکیت اراضی دولتی و وجود بوروکراسی پیچیده، پیدایش دولت به معنای جدید و نیز اقتصادی مبتنی بر بازار را برای مدتی به تعویق انداخت (برادران شرکاء،۱۳۸۲، ص۱۵).
فایل ورد کامل مطالعه موانع پیادهسازی دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل و بررسی راهکارهای اجرایی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده ………………………………………………………………………………………………………………………. ۱
فصل اول : کلیات فایل
۱-۱ مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….. ۲
۱-۲ بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………….. ۳
۱-۳ اهمیت وضرورت موضوع…………………………………………………………………………………………. ۶
۱-۴ اهداف فایل………………………………………………………………………………………………………. …………….۶
۱-۴-۱ اهداف آرمانی……………………………………………………………………………………………… …………………۶
۱-۴-۲ اهداف ویژه………………………………………………………………………………………………… …………………۷
۱-۵ سؤالات فایل……………………………………………………………………………………………….. ………………….۷
۱-۵-۱ سؤالات اصلی………………………………………………………………………………………………. ………………..۷
۱-۵-۲ سؤالات فرعی………………………………………………………………………………………………… ………………۷
۱-۶ فرضیههای فایل…………………………………………………………………………………………………. ..۷
۱-۷ تعاریف مفهومی ……………………………………………………………………………………………………. ۸
۱-۷-۱دولت الکترونیک…………………………………………………………………………………………………. ۸
۱-۷-۲ عوامل مدیریتی………………………………………………………………………………………………….. ۸
۱-۷-۳ عوامل سازمانی………………………………………………………………………………………………….. ۸
۱-۷-۴ عوامل فنی ………………………………………………………………………………………………………… ………….۸
۱-۷-۵ عوامل انسانی …………………………………………………………………………………………………… …………..۹
۱-۷-۶ عوامل مالی……………………………………………………………………………………………………. ………………۹
۱-۷-۷ عوامل محیطی………………………………………………………………………………………………… ………………۹
۱-۸ تعاریف عملیاتی………………………………………………………………………………………………….. ……………۱۰
۱-۹ قلمرو فایل………………………………………………………………………………………………………….. ………..۱۰
۱-۹-۱ قلمرو موضوعی فایل……………………………………………………………………………………… ………….۱۱
۱-۹-۲ قلمرو مکانی………………………………………………………………………………………………………. ……… ۱۱
۱-۹-۳ قلمرو زمانی………………………………………………………………………………………………………. ………..۱۱
۱-۱۰چهارچوب نظری ومدل مفهومی فایل……………………………………………………………….. …………….۱۱
فصل دوم : مروری بر فایلات انجام شده
۲-۱مقدمه………………………………………………………………………………………………………… ……………………۱۳
۲-۲ بخش اول: دولت…………………………………………………………………………………………………. ۱۴
۲-۲-۱ تعریف دولت……………………………………………………………………………………………………………… ۱۴
۲-۲-۲ پیشینه تشکیل دولت…………………………………………………………………………………………………… ۱۴
۲-۳ بخش دوم: فناوری اطلاعات……………………………………………………………………………………………… ۱۵
۲-۳-۱تعریف فناوری اطلاعات و ارتباطات……………………………………………………………………………….. ۱۵
۲-۳-۲ پیشینه فناوری اطلاعات……………………………………………………………………………………………….. ۱۵
۲-۴ بخش سوم: دولت الکترونیک…………………………………………………………………………………………. ۱۵
۲-۴-۱ چگونگی شکل گیری دولت الکترونیک………………………………………………………………………… ۱۵
۲-۴-۲ ماهیت دولت الکترونیک…………………………………………………………………………………………….. ۱۶
۲-۴-۳ تعریف دولت الکترونیک……………………………………………………………………………………………. ۱۷
۲-۴-۴ ویژگیهای دولت الکترونیک………………………………………………………………………………………. ۱۸
۲-۴-۵سنخ شناسی خدمات دولت الکترونی…………………………………………………………………………….. ۱۹
۲-۴-۶ کاربردهای دولت الکترونیک……………………………………………………………………………………….. ۲۰
۲-۴-۷ ساختار دولت الکترونیک…………………………………………………………………………………………….. ۲۲
۲-۴-۸ دلایل گرایش به دولت الکترونیکی……………………………………………………………………………….. ۲۳
۲-۴-۹ مزایای دولت الکترونیکی…………………………………………………………………………………………….. ۲۷
۲-۴-۱۰ الگوهای پیاده سازی مرحله ای دولت الکترونیک………………………………………………………….. ۲۹
۲-۴-۱۱ مدل های دولت الکترونیک…………………………………………………………………………………………. ۴۳
۲-۴-۱۲ مدلهای ارزیابی آمادگی الکترونیکی………………………………………………………………………………. ۴۵
۲-۴-۱۳ زیرساختها و ملزومات پیاده سازی دولت الکترونیک………………………………………………………. ۴۶
۲-۴-۱۴مقایسه دولت سنتی یا دولت بوروکراتیک با دولت الکترونیکی……………………………………… ۴۹
۲-۴-۱۵ مراحل تکامل دولت الکترونیک………………………………………………………………………………… ۵۰
۲-۴ -۱۶ اثرات ناشی از عدم ایجاد دولت الکترونیک………………………………………………………………… ۵۱
۲-۴-۱۷ موانع دولت الکترونیک…….. ………………………………………………………………………………………….. ۵۱
۲-۴-۱۸ شاخص های دولت الکترونیک…………………………………………………………………………………….. ۵۸
۲-۴-۱۹- دولت الکترونیک و کشور ایران………………………………………………………………………… ۵۹
۲-۴-۲۰- شاخص دولت الکترونیک در ایران…………………………………………………………………….. ۶۲
۲-۲۱- پیشینه فایلات انجام شده…………………………………………………………………………………………….. ۶۵
۲- ۲۲- جمع بندی مبانی نظری……………………………………………………………………………… ………۶۷
فصل سوم : مواد و روش ها
۳-۱- مقدمه…………. ………………………………………………………………………………………………………………..۶۹
۳-۲-روش فایل…. ………………………………………………………………………………………………………………..۶۹
۳-۳- جامعه و نمونه آماری…………………………………………………………………………………………… ۷۰
۳-۴- نمونه آماری وروش نمونه گیری…………………………………………………………………………….. ۷۰
۳-۵- ابزار گردآوری اطلاعات…. ……………………………………………………………………………………………….۷۱
۳-۶- نحوهی تدوین پرسشنامه. ………………………………………………………………………………………………….۷۱
۳-۷ -روایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………. ۷۲
۳-۸- پایایی…………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۳
۳-۹ -روش های آماری…………………………………………………………………………………………………………… ۷۹
۳-۱۰- روش تجزیه و تحلیل دادهها………………………………………………………………………………………….. ۷۴
فصل چهارم: نتایج
۴-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………… ۷۵
۴-۲- یافته های توصیفی………………………………………………………………………………………………. ۷۵
۴-۲-۲- متغیرجنسیت…………………………………………………………………………………………………. ۷۶
۴-۲-۱- متغیرسن………………………………………………………………………………………………………. ۷۶
۴-۲-۳- متغیر سطح تحصیلات …………………………………………………………………………………….. ۷۷
۴-۲-۴- متغیر سابقه کار …………………………………………………………………………………………….. ۷۷
۴-۳- آزمون کولموگروف و سمیرنوف…………………………………………………………………………….. ۷۸
۴-۴- یافته های استنباطی……………………………………………………………………………………………… ۷۸
۴-۴-۱-تحلیل فرضیه ها با استفاده از آزمون تک نمونه ای…………………………………………………….. ۷۸
۴-۴-۲- آزمون فریدمن………………………………………………………………………………………………… ۸۲
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۵-۱- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………. ۹۰
۵-۲- بحث و نتیجه گیری آمار توصیفی فایل…………………………………………………………………… ۹۰
۵-۳- بحث و نتیجه گیری آمار استنباطی فایل………………………………………………………………… ۹۰
۵-۳-۱- موانع (عوامل) محیطی……………………………………………………………………………………… ۹۳
۵-۳-۲- موانع (عوامل) مالی…………………………………………………………………………………………… ۹۴
۵-۳-۳- موانع(عوامل) انسانی………………………………………………………………………………………….. ۹۴
۵-۳-۴- موانع(عوامل) سازمانی……………………………………………………………………………………….. ۹۵
۵-۴- پیشنهادات فایلی……………………………………………………………………………………………… ۱۰۰
۵-۵- محدودیت ها……………………………………………………………………………………………………… ۱۰۰
۵-۶- مقایسه نتایج فایل …………………………………………………………………………………………… ۱۰۱
پیوست …………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۲
منابع ………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۹
چکیده انگلیسی ………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۵
فایل ورد کامل مطالعه موانع پیادهسازی دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل و بررسی راهکارهای اجرایی
فهرست جداول
|
جدول ۲-۱- موانع پیاده سازی دولت الکترونیک از دیدگاه جونیفرانیل ……………………………………….. ۵۲ |
جدول ۲-۲- تعداد و ضریب نفوذ تلفن در ایران ………………………………………………………………….. ۶۳
جدول۲-۳-گزارش ضریب نفوذ اینترنت در ایران …………………………………………………………………. ۶۴
جدول ۲-۴- گزارش ضریب نفوذ اینترنت دراستان اردبیل……………………………………………………….. ۶۴
جدول ۳-۱- نحوه بخش بندی سوالات پرسشنامه ………………………………………………………………… ۷۲
جدول۳-۲- صفات کیفی و ارزشهای عددی گزینههای پرسشنامه ……………………………………………… ۷۲
جدول۳-۳- نتایج بررسی پایایی پرسشنامه فایل …………………………………………………………………. ۷۴
جدول۴-۱- توزیع فراوانی نمونه آماری بر حسب جنسیت………………………………………………………. ۷۶
جدول۴-۲- توزیع فراوانی نمونه آماری بر حسب گروه سنی……………………………………………………. ۷۶
جدول۴-۳- توزیع فراوانی نمونه آماری بر حسب سطح تحصیلات……………………………………………. ۷۷
جدول۴-۴- توزیع فراوانی نمونه آماری بر حسب سابقه کار…………………………………………………….. ۷۷
جدول شمار۴-۵- آزمون نرمال بودن داده ها………………………………………………………………………… ۷۸
جدول شماره ۴-۶- آزمونt…………………………………………………………………………………………….. ۷۸
جدول ۴-۷- نتایج آزمون t برای شاخص های عوامل شش گانه……………………………………………….. ۸۰
جدول ۴-۸- رتبه بندی شاخص های حذف نشده موانع استقرار دولت الکترونیک…………………………. ۸۱
جدول ۴-۹- رتبه بندی موانع استقرار دولت الکترونیک…………………………………………………………… ۸۲
جدول ۴-۱۰- رتبه بندی شاخص های عوامل مدیریتی…………………………………………………………… ۸۳
جدول ۴-۱۱- رتبه بندی شاخص های عوامل سازمانی…………………………………………………………… ۸۴
جدول ۴-۱۲- رتبه بندی شاخص های عوامل فنی………………………………………………………………… ۸۵
جدول ۴-۱۳- رتبه بندی شاخص های عوامل انسانی…………………………………………………………….. ۸۵
جدول ۴-۱۴- رتبه بندی شاخص های عوامل مالی……………………………………………………………….. ۸۶
جدول ۴-۱۵- رتبه بندی شاخص های عوامل محیطی……………………………………………………………. ۸۷
جدول ۴-۱۶- رتبه بندی کلی شاخص های موانع استقرار دولت الکترونیک…………………………………. ۸۸
جدول ۵-۱- رتبه بندی موانع استقرار دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل……………………….. ۹۲
جدول ۵-۲- مقایسه نتایج فایل…………………………………………………………………………………… ۱۰۱
فایل ورد کامل مطالعه موانع پیادهسازی دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل و بررسی راهکارهای اجرایی
فهرست اشکال
شکل (۱-۱) مدل مفهومی……………………………………………………………………………………………….. ۱۲
شکل(۲-۱)مراحل تکامل دولت الکترونیک………………………………………………………………………….. ۵۰
شکل(۵-۱) مدل نهایی…………………………………………………………………………………………………… ۹۷
شکل(۵-۱) مدل نهایی…………………………………………………………………………………………………… ۹۸
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 