فایل ورد کامل تحلیل جامع رابطه میان نسبت‌های مرتبط با قیمت معاملاتی و بازده سهام در شرکت‌های پذیرفته‌شده بورس اوراق بهادار


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل جامع رابطه میان نسبت‌های مرتبط با قیمت معاملاتی و بازده سهام در شرکت‌های پذیرفته‌شده بورس اوراق بهادار دارای ۱۵۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل جامع رابطه میان نسبت‌های مرتبط با قیمت معاملاتی و بازده سهام در شرکت‌های پذیرفته‌شده بورس اوراق بهادار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل جامع رابطه میان نسبت‌های مرتبط با قیمت معاملاتی و بازده سهام در شرکت‌های پذیرفته‌شده بورس اوراق بهادار۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل جامع رابطه میان نسبت‌های مرتبط با قیمت معاملاتی و بازده سهام در شرکت‌های پذیرفته‌شده بورس اوراق بهادار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل جامع رابطه میان نسبت‌های مرتبط با قیمت معاملاتی و بازده سهام در شرکت‌های پذیرفته‌شده بورس اوراق بهادار :

فایل ورد کامل تحلیل جامع رابطه میان نسبت‌های مرتبط با قیمت معاملاتی و بازده سهام در شرکت‌های پذیرفته‌شده بورس اوراق بهادار

چکیده :

هدف این فایل یافتن ارتباط بین ضرایب قیمت وبازده سهام در صنعت سیمان بورس اوراق بهادار می باشد ضرایب قیمت جزء روشهای ارزش گذاری نسبی و رایج ترین و معروف ترین روشهای ارزشگذاری سهام در بازار سرمایه هستند. اساس روش ضرایب قیمت بیانگر این است که ارزش سهام به مقدار سود، دارایی و یا ارزش دیگری که از مالکیت سهام ناشی می شود بستگی دارد. ضرایب قیمت مورد استفاده دراین فایل EV/EBITDA,P/CFO,P/S,P/B,P/E می باشد در روش ضرایب، با مقایسه ضریب قیمت سهام با ضریب قیمت توجیه شده، نسبت به ارزانی و یا گرانی سهام، تصمیم گیری می کنیم، بدین صورت که اگر ضریب قیمت یک سهم خاص نیست به ضریب قیمت توجیه شده کمتر با شد آن سهم ارزان است. فایل در بازه زمانی هفت ساله ۸۳ تا۸۹ اجرا شده است. روند مطالعاتی از نوع کتابخانه ای و پس رویدادی است که با استفاده از آزمون همبستگی شامل ضریب همبستگی و استفاده از تحلیل رگرسیون ساده و چندگانه پانلی، مدلها برآورد شده و فرضیات آزمون گشته اند. نتایج حاصله در مورد آزمون فرضیات اول تا پنجم بیانگر این است که بازده سهام با متغیرهای EV/EBITDA,P/CFO,P/S,P/B,P/E رابطه معنادار ومعکوس و یا متغیر P/CFO رابطه معنا دار ندارد و در مورد فرضیه ششم متغیرهای EV/EBITDA, P/B,P/E به ترتیب دارای بیشترین اثر در تعیین بازده سهام صنعت سیمان می باشد.

واژگان کلیدی: روش های ارزشگذاری ، ضرایب قیمت وبازده حقوق صاحبان سهام

مقدمه

جهان در قرن بیست و یکم در دنیایی آکنده از رقابت، توسعه بازارها، ظهور و رواج فن آوری های برتر و گسترش تجارت است. بنابراین شرط توفیق در این عرصه، بهره گیری از فرصتها و رویارویی با چالش های پیش روست و اینها همه ایجاب می کند که فرآیند توسعه اقتصادی با رویکردی راهبردی نسبت به تشخیص شرایط جدید بین المللی و با نگرش به مهمترین مسائل و تنگناهای اقتصاد ملی، مسیر انجام تحولات ساختاری و پاسخگوئی به الزامات رشد پایدار و با ثبات اقتصاد کشور را هموار سازد (سهمانی اصل ، ۱۳۸۵).

بخشی از متن

محاسبه روشهای ضریب قیمت توجیه شده

به طورکلی دو روش برای محاسبه ضریب قیمت توجیه شده وجود دارد:

– روش اول محاسبه ضریب قیمت محک است که تحلیلگران از ضریب قیمت شبیه ترین سهام، میانگین و یا میانه ضرایب قیمت شرکت های مشابه و یا شرکت های فعال در صنعت، ضریب قیمت یک شاخص و یا میانگین مقادیر گذشته ضرایب قیمت سهام تحت بررسی استفاده می کنند. (بخشیانی راعی، ۱۳۸۷)

اگر شرکتهای مشابه به طور حقیقی از نظر هدف قابل مقایسه باشند بطور متوسط ضرایب شرکتهای مشابه با ارزش ذاتی شرکت مطابقت می کند (داموداران[۱] ،۲۰۰۶).

مفهوم اساسی ارزشیابی بر مبنای بازار این است که در یک بازار کارا دارایی های مشابه باید با قیمت های مشابه معامله شوند (استی[۲]،۲۰۰۰) در عمل تجسم این مفهوم مشکل است حتی اگر بازار کارا باشد شرکتهای مشابه به سختی شناسایی می شوند یا همیشه وجود ندارند.

فقدان شرکتهای مشابه از نظر عملیات و ویژگیهای مالی دلیل تفاوت ضرایب قیمت در عموم شرکتهای مشابه است، سایر دلایل مربوط به تفاوت ضرایب قیمت تفاوت در حسابداری، نوسانات در تعهدات یا جریانات نقدی و قیمت گذاری نادرست بازار می باشد (اندریاس اسچرینر[۳]، ۲۰۰۷)

– روش دوم محاسبه ضریب قیمت توجیه شده، استفاده از مدل DCF [4]است. برای مثال ، برای محاسبه ضریب P/E توجیه شده[۵] از این روش ، می توان ارزش سهم را با استفاده از مدل DCF محاسبه و بر سود هر سهم تقسیم کرد (بخشیانی وراعی، ۱۳۸۷).


[۱] Damodaran[2] .Esty[3] .Andreas Sdhreiner[4] . Andreas Cash Flow Model[5] .Justified P/E Multiple

فایل ورد کامل تحلیل جامع رابطه میان نسبت‌های مرتبط با قیمت معاملاتی و بازده سهام در شرکت‌های پذیرفته‌شده بورس اوراق بهادار
فهرست مطالب

عنوان

صفحه

چکیده……………………………………………………………………………………………………………………………

فصل اول: کلیات فایل……………………………………………………………………………………………………

۱-۱مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………

۱

۲

۳

۱-۲تعریف و بیان مساله………………………………………………………………………………………………….

۴

۱-۳اهمیت و ضرورت فایل ……………………………………………………………………………………….

۶

۱-۴اهداف…………………………………………………………………………………………………………………..

۸

۱-۵فرضیه ها……………………………………………………………………………………………………………….

۹

۱-۶روش انجام فایل………………………………………………………………………………………………….

۱۰

۱-۷جامعه ونمونه آماری………………………………………………………………………………………………….

۱۰

۱-۸متغیرهای فایل………………………………………………………………………………………………….

۱۱

۱-۹ قلمرو فایل……………………………………………………………………………………………………….

۱۲

۱-۹-۱ قلمرو فایل………………………………………………………………………………………………….

۱۲

۱-۹-۲ قلمرو زمانی………………………………………………………………………………………………….

۱۲

۱-۹-۳- قلمرو مکانی………………………………………………………………………………………………….

۱۲

۱-۱۰ تعریف واژه های کلیدی فایل……………………………………………………………………………..

۱۲

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه فایل…………………………………………………………………………..

۱۶

۲-۱مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………

۱۷

۲-۲ فرایندارزش گذاری………………………………………………………………………………………………….

۱۹

۲-۳ کاربردهای ارزش گذاری سهام…………………………………………………………………………….

۲۰

۲-۳-۱ مفهوم نظری مدل تجزیه و تحلیل بنیادی …………………………………………………………….

۲۰

۲-۴پیش بینی عملکرد آتی شرکت ………………………………………………………………………………

۲۰

۲-۴-۱ پیش بینی اقتصادی ………………………………………………………………………………………

۲۰

۲-۴-۲ پیش بینی مالی …………………………………………………………………………………………….

۲۱

۲-۵ انتخاب مدل ارزش گذاری ………………………………………………………………………………..

۲۱

۲-۵-۱ مدل های ارزش گذاری مطلق ……………………………………………………………………….

۲۱

۲-۵-۲ مدل های نسبی ارزش گذاری …………………………………………………………………………

۲۳

۲-۶ انتخاب مدل ……………………………………………………………………………………………………

۲۳

۲-۷ نقش تحلیلگر مالی ………………………………………………………………………………………….

۲۳

۲-۸ ارزش گذاری به روش ضرایب قیمت……………………………………………………………………..

۲۴

۲-۸-۱ محاسبه روشهای ضریب قیمت توجیه شده ………………………………………………………

۲۴

۲-۸-۲ ضرایب دنباله رو و پیشرو……………………………………………………………………………………

۲۵

۲-۸-۳ نقاط ضعف و قوت روش ضرایب قیمت …………………………………………………………

۲۶

۲-۹ ضریب قیمت به سود (P/E)…………………………………………………………………………………

۲۷

۲-۹-۱روش های محاسبه ضریب P/E توجیه شده …………………………………………………..

۲۹

۲-۹-۲-۱ مدل بنیادی تنزیل جریان های نقدی ………………………………………………………

۳۰

۲-۹-۲-۲ روش شرکتهای قابل مقایسه ……………………………………………………………….

۳۱

۲-۹-۲-۲-۱ مشکلات روش شرکتهای قابل مقایسه ………………………………………………..

۳۲

۲-۹-۲-۳ برآورد ضریب P/E با استفاده از روش رگرسیون …………………………………….

۳۳

۲-۹-۲-۳-۱ مشکلات روش رگرسیون …………………………………………………………………

۳۳

۲-۱۰ ضریب قیمت بر ارزش دفتری هر سهم (P/B) …………………………………………………..

۳۴

۲-۱۰-۱ روشش های محاسبه ضریب P/B توجیه شده …………………………………………

۳۶

۲-۱۰-۱-۱ ارزش گذاری بر اساس مقادیر بنیادی مورد انتظار ………………………………..

۳۷

۲-۱۰-۱-۲ ارزش گذاری به روش مقایسه ای ……………………………………………………………

۳۷

۲-۱۱ ضریب قیمت به فروش (P/S) ………………………………………………………………………………….

۳۸

۲-۱۱-۱ محاسبه فروش…………………………………………………………………………………………

۳۹

۲-۱۱-۲ روش های محاسبه ضریب P/S توجیه شده…………………………………………………….

۳۹

۲-۱۱-۲-۱ ارزش گذاری بر اساس مقادیر بنیادی مورد انتظار……………………………………….

۴۰

۲-۱۱-۲-۲ ارزش گذاری به روش مقایسه ای……………………………………………………………

۴۱

۲-۱۲ ضریب قیمت به جریان نقدی عملیاتی (PC/CFO)……………………………………………….

۴۱

۲-۱۲-۱ روش های محاسبه ضریب P/CFO توجیه شده……………………………………………….

۴۳

۲-۱۲-۱-۱ ارزش گذاری بر اساس مقادیر بنیادی مورد انتظار…………………………………………

۴۳

۲-۱۲-۱-۲ ارزش گذاری به روش مقایسه ای……………………………………………………………..

۴۴

۲-۱۳ ضریب ارزش تشکیلات به سود قبل از بهره، مالیات، استهلاک EV/ EBITDA

۴۴

۲-۱۳-۱ روش های محاسبه ضریب EV/ EBITDA توجیه شده……………………………………..

۴۶

۲-۱۳-۱-۱ ارزش گذاری به روش مقایسه ای………………………………………………………………

۴۶

۲-۱۳-۱-۲ روش ارزش گذاری بر اساس مقایدر بنیادی مورد انتظار…………………………………..

۴۶

۲-۱۴ بازده سهام………………………………………………………………………………………………………

۴۷

۲-۱۴-۱ تفاوت قیمت……………………………………………………………………………………………..

۴۸

۲-۱۴-۲ سود نقدی هر سهم………………………………………………………………………………………

۴۸

۲-۱۴-۳ مزایای ناشی از حق تقدم……………………………………………………………………………..

۴۸

-۱۴-۴ مزایای ناشی از پرداخت سود سهمی(سهام جایزه)………………………………………………….

۴۹

۲-۱۵ مروری بر فایلات انجام شده( داخلی وخارجی) درباره ضرایب قیمت……………………..

۴۹

۲-۱۵-۱ فایلات داخلی……………………………………………………………………………………….

۴۹

۲-۱۵-۲ فایلات خارجی…………………………………………………………………………………………

۵۶

فصل سوم:روش فایل……………………………………………………………………………………………

۶۱

۳-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………..

۶۲

۳-۲ روش فایل………………………………………………………………………………………………….

۶۲

۳-۳ فرضیه ها……………………………………………………………………………………………………….

۶۳

۳-۴ متغیرهای فایل………………………………………………………………………………………………..

۶۶

۳-۴-۱ متغیر وابسته فایل ونحوه محاسبه آن…………………………………………………………………

۶۶

۳-۴-۲ متغیرهای مستقل فایل ونحوه محاسبه آن………………………………………………………….

۶۷

۳-۵ جامعه و نمونه……………………………………………………………………………………………………

۶۸

۳-۶ نحوه جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………….

۶۸

۳-۷ روش تجزیه وتحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها…………………………………………………………

۶۸

۳-۸ روش آزمون…………………………………………………………………………………………………..

۶۹

۳-۸-۱ آزمون کولموگوروف- اسمیرنوف…………………………………………………………………..

۷۰

۳-۸-۲ آزمون معنی دار بودن………………………………………………………………………………..

۷۰

۳-۸-۳ آزمون t…………………………………………………………………………………………………….

۷۱

۳-۸-۴ همبستگی………………………………………………………………………………………………..

۷۱

۳-۸-۵ ضریب تعیین…………………………………………………………………………………………….

۷۲

۳-۸-۶ آزمون خود همبستگی………………………………………………………………………………..

۷۳

۳-۸-۷- مدل رگرسیون……………………………………………………………………………………….

۷۴

۳-۹ نرم افزارهای مورد استفاده………………………………………………………………………………….

۷۵

فصل چهارم «یافته های فایل»……………………………………………………………………………………..

۷۶

۴-۱مقدمه………………………………………………………………………………………………………………

۷۷

۴-۲ آمار توصیفی ………………………………………………………………………………………………………..

۷۸

۴-۳ آزمون نرمال بودن………………………………………………………………………………………………..

۷۹

۴-۴ بررسی اعتبار مدل…………………………………………………………………………………………………

۸۱

۴-۵ بررسی ضریب همبستگی بین متغیرها………………………………………………………………………

۸۱

۴-۶ خطی بودن ارتباط نمودارهای پراکنش……………………………………………………………………

۸۲

۴-۷ تحلیل پانلی مدل به روش اینتر………………………………………………………………………………

۸۵

۴-۸ رگرسیون چندگانه…………………………………………………………………………………………….

۹۶

فصل پنجم «نتیجه گیری و پیشنهادها»……………………………………………………………………………..

۱۰۱

۵-۱مقدمه……………………………………………………………………………………………………………

۱۰۲

۵-۲خلاصه، اهداف ویافته های فایل……………………………………………………………………….

۱۰۲

۵-۳ پیشنهادها…………………………………………………………………………………………………..

۱۰۶

۵-۳-۱ پیشنهادهای کاربردی…………………………………………………………………………………..

۱۰۶

۵-۳-۲ پیشنهاد برای فایلات آتی……………………………………………………………………………..

۱۰۶

پیوست ها………………………………………………………………………………………………………….

۱۰۷

منابع وماخذ………………………………………………………………………………………………………..

۱۲۲

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.