فایل ورد کامل تدوین راهبردهای سازمانی با بهره‌گیری از مدل SWOT و فرآیند تحلیل شبکه‌ای (ANP)


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تدوین راهبردهای سازمانی با بهره‌گیری از مدل SWOT و فرآیند تحلیل شبکه‌ای (ANP) دارای ۱۸۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تدوین راهبردهای سازمانی با بهره‌گیری از مدل SWOT و فرآیند تحلیل شبکه‌ای (ANP)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تدوین راهبردهای سازمانی با بهره‌گیری از مدل SWOT و فرآیند تحلیل شبکه‌ای (ANP)2 ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تدوین راهبردهای سازمانی با بهره‌گیری از مدل SWOT و فرآیند تحلیل شبکه‌ای (ANP)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تدوین راهبردهای سازمانی با بهره‌گیری از مدل SWOT و فرآیند تحلیل شبکه‌ای (ANP) :

فایل ورد کامل تدوین راهبردهای سازمانی با بهره‌گیری از مدل SWOT و فرآیند تحلیل شبکه‌ای (ANP)

چکیده:

شناسایی مسائل و مشکلات موجود سازمانها از نظر داخلی و خارجی که در نهایت منجر به کشف و تبیین نقاط قوت و ضعف داخلی و فرصتها و تهدیدات خارجی می‌شود بعنوان بخشی از فرآیند برنامه‌ریزی استراتژیک است. یکی از ابزارهایی که در مرحله­ی تدوین استراتژی برای تحلیل موارد استراتژیک درونی و بیرونی به کار می­رود تحلیلSWOT می باشد که قادر است مهمترین فاکتورهای درونی و بیرونی که می توانند آینده­ی یک سازمان را تحت تاثیر قرار دهند را خلاصه کند. هدف اصلی فایل حاضر تدوین استراتژی انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش بر اساس تحلیل SWOTو با استفاده از فرآیند تحلیل شبکه ای (ANP) فازی بوده است. روش فایل توصیفی پیمایشی بوده و از حیث هدف کاربردی می باشد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه و روش جمع آوری داده ها بصورت ترکیبی کتابخانه ای و میدانی بوده استو جامعه آماری این فایل شامل ۱۵ نفر از سرمایه گذاران و مدیران نهادهای دولتی حاکم بر کیش و کارشناسان شامل هیئت امناء و همچنین اعضای انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش بوده اند که به این تعداد پرسشنامه توزیع گردید. نتایج تجزیه و تحلیل با استفاده از رویکرد FANP نشان داد رتبه بندی استراتژی هایانجمن در تبیین نقاط قوت و ضعف داخلی و فرصتها و تهدیدات خارجی به ترتیب عبارت بودند از استراتژی های نقاط قوت و فرصتها، نقاط قوت و تهدیدها، نقاط ضعف و فرصتها، نقاط ضعف و تهدیدها که در این ارتباط با توجه به رتبه بدست آمده باید راهکارهای مؤثری در جهت تقویت و تعدیل استراتژی ها توسط دست اندرکاران انجمن اندیشیده و بکار گرفته شود.

واژه های کلیدی: تدوین، استراتژی، SWOT، FANP، انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش.

مقدمه

شناسایی مسائل و مشکلات موجود سازمانها از نظر داخلی و خارجی که در نهایت منجر به کشف و تبیین نقاط قوت و ضعف داخلی و فرصتها و تهدیدات خارجی می‌شود بعنوان بخشی از فرآیند برنامه‌ریزی استراتژیک است که می‌تواند بمنظور قراردادن جایگاه سازمانها در موقعیتهای بهتر و برتر در آینده مورد استفاده قرار گیرد (Rigan & Ghobadian, 2005). بعبارت دیگر بجای اینکه سازمانها منتظر حوادث و محرکهای محیطی باشند و فقط به آنها عکس‌العمل نشان دهند با استفاده از برنامه‌ریزی استژیک می‌توانند محیط را تحت تأثیر قرار داده و اجازه ندهند تا شوکهای محیطی بر عملکرد سازمان تأثیر منفی گذارد. برنامه‌ریزی استراتژیک، ابـزار مدیریتی توانمندی است که برای کمک به سازمانها طراحی می‌شود تا آنها بصورتی رقابتی، خود را با تغییرات پیش بینی شده محیط تطبیق دهند.

قسمتی از متن

برنامه‌ریزی استراتژیک بر طبق تعریف گالوی[۱] دوراندیشی سازمان یافته‌ای است که مراحل ذیل را در بر دارد (علی احمدی، ۱۳۷۷). ۱- تعریف مأموریتها و هدفهای دوربرد. ۲- هدف گذاری، تفکیک مأموریتها به هدفهای کمی و کیفی کوتاه مدت. ۳- تعیین استراتژیها و راهبردهای اساسی دستیابی به اهداف. ۴- تعیین خط مشی‌ها و سیاستهای خرد و کلان. ۵- تدوین رویه‌ها. ۶- تدوین مقررات. ۷- تنظیم برنامه‌های عملیاتی و اجرایی اصلی و فرعی. ۸- بودجه بندی بر حسب واحدپول یا کار.

یک برنامه‌ریزی استراتژیک بستر یا چارچوبی است برای عملی ساختن تفکر استراتژیک و هدایت عملیاتی که منجر به تحقق مشخص و برنامه‌ریزی شده می‌گردد. چنین چارچوبی دارای هفت عنصر مشخص است (شریفی کلویی، ۱۳۷۶): ۱- مأموریت سازمان (تعیین کننده چه؟). ۲- تحلیل استراتژیک (تعیین کننده چرا؟). ۳- استراتژی (تعیین کننده به کدام جهت؟). ۴- اهداف بلندمدت (تعیین کننده چه وقت و چگونه؟). ۵- برنامه‌های تلفیقی (تعیین کننده چه وقت و چگونه؟). ۶- پیش بینی‌های مالی (تعیین کننده برآورد مالی عناصر فوق). ۷- خلاصه اجرایی (تعیین کنننده عناصر فوق).


[۱]. Galloway.

منظور از فرآیند برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک دستیابی به یک توافق مقدماتی بر سر شکل و محتوای نظام برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک است به نحوی که حمایت و تعهد لازم را در تصمیم گیرندگان کلیدی و رهبران اصلی مجموعه صنعت مورد مطالعه پدید آورد. در همین راستا دستیابی به یک توافق نظر مقدماتی از نظر مفهومی، بدون برخورداری از یک فرآیند و توالی منطقی از کارها امکان پذیر نخواهد بود. هر چند نمی توان اثبات کرد که یک نظریه مطلقاً درست است یا نادرست، ولیکن می‌توان برای تشخیص نارسایی‌هایش آنرا مورد آزمایش و مقایسه قرار داد. بدین منظور تا آنجا که به هدف ما در این بخش مربوط می‌شود، سعی بر آن است برخی از فرآیندهای موجود در این زمینه مورد اشاره قرار گیرد تا گامی باشد برای درک مفاهیم و هم فراگردهایی که به تدوین برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک منجر می‌گردند (فتح الله، ۱۳۷۸). لذا با توجه به آنچه که در فوق بدان اشاره شد نظام برنامه‌ریزی استراتژیک به عنوان یک فرآیند مدون و طرح ریزی شده که فعالیتهای برنامه‌ریزان را سازمان داده و هماهنگ می‌کند، دارای مراحل عمل به شرح زیر است:

♦- تجزیه و تحلیل وضع موجود

– آغاز فراگرد برنامه‌ریزی استراتژیک و حصول توافق درباره آن.

– مطالعه سوابق قبلی جهت شناخت اولیه.

– تعیین و شناسایی رسالتها و ارزشها.

♦- تجزیه و تحلیل محیطی

– مطالعه و بررسی شرایط محیطی و مسائل داخلی.

– تعیین نقاط قوت و ضعف.

– بررسی و مطالعه فرصتها و تهدیدها.

♦- ارزیابی، گزینش و انتخاب استراتژی

– تهیه و ارائه گزینه‌های استراتژیک و شناسایی مسائل استراتژیک.

– انتخاب گزینه‌های برتر در راستای برنامه استراتژیک.

– تنظیم استراتژیهایی برای مدیریت مسائل استراتژیک.

– برقراری دیدگاه سازمانی کارساز برای آینده.

فایل ورد کامل تدوین راهبردهای سازمانی با بهره‌گیری از مدل SWOT و فرآیند تحلیل شبکه‌ای (ANP)
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده ۱

فصل اول – کلیات فایل

۱-۱- مقدمه. ۳

۱-۲- بیان مسأله. ۳

۱-۳- اهمیت و ضرورت… ۴

۱-۴- اهداف فایل.. ۶

۱-۴-۱- هدف اصلی.. ۶

۱-۴-۲- اهداف فرعی.. ۶

۱-۵- سؤالات فایل.. ۶

۱-۶- قلمرو فایل.. ۷

۱-۷- تعریف واژه ها و اصطلاحات… ۷

فصل دوم – مروری بر فایلات انجام شده

۲- ۱- مقدمه. ۱۰

۲-۱-۱- برنامه ریزی استراتژیک… ۱۱

۲-۱-۲- فرآیند برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک… ۱۳

۲-۱-۳- برنامه‌ریزی بلند‌مدت، برنامه‌ریزی جامع و برنامه‌ریزی استراتژیک…………………………………………… ۱۵

۲-۱-۴- تحلیل SWOT. 17

۱- تعاریف نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدات… ۱۸

۲- قواعد حاکم بر استراتژیهای SWOT. 18

۳- کار برد تحلیلSWOT در سطح کشورها ۱۹

۲-۱-۵- برخی مدلها و رویکردهای برنامه‌ریزی استراتژیک… ۲۰

۱- فرآیند برنامه‌ریزی جامع.. ۲۰

۲- مدل استراتژی صنعتی.. ۲۱

۳- تدوین و تعیین استراتژی مناسب… ۲۲

۴- مدل فیلیپس…. ۲۴

۵- مدل رایت… ۲۵

۶- مدل فریمن یا ذینفعان. ۲۷

۷- مدل تحلیل رقابتی.. ۲۸

۸- مدل هیل.. ۲۹

۹- مدل خط‌مشی هاروارد. ۳۰

۱۰- نظامهای برنامه‌ریزی استراتژیک… ۳۱

۱۱- برنامه‌ریزی استراتژیک بعنوان قالبی برای نوآوری.. ۳۱

۱۲- افزون‌گری منطقی.. ۳۲

۱۳- مذاکرات استراتژیک… ۳۲

۱۴- مدل مدیریت مسائل استراتژیک… ۳۳

۱۵- مدل استراتژی چافی.. ۳۳

۱۶- مدل فرد آر دیوید. ۳۴

۲-۱-۶- نوعشناسی استراتژیها ۴۳

۲-۱-۶-۱- انواع استراتژیها از نظر مایلز واسنو. ۴۳

۲-۱-۶-۲- انواع استراتژیها از نظر « فرد. آر. دیوید »……………………………………………………………………………44

۲-۱-۶-۳- استراتژیهای سازمانهای بخش دولتی از دیدگاه روبین.. ۴۹

۲-۱-۶-۴- انواع استراتژیها از نظر بری.. ۵۰

۲-۱-۶-۵- انواع استراتژی مینتزبرگ و واترز. ۵۱

۲-۱-۶-۶- شیوه‌ها و استراتژیهای گولد وکمبل.. ۵۳

۲-۲- سابقه فایل ها و مطالعات انجام گرفته. ۵۴

۲-۲-۱- سابقه فایل ها و مطالعات انجام گرفته داخلی.. ۵۴

۲-۲-۲- سابقه فایل ها و مطالعات انجام گرفته خارجی.. ۵۸

۲-۲-۳- جمع‌بندی مطالعات و فایلات مشابه. ۶۴

۲-۳- انجمن سرمایه گزاران و کارآفرینان کیش…. ۶۸

۲-۴- چشم انداز انجمن سرمایه گزاران و کارآفرینان کیش…. ۶۹

فصل سوم – روش فایل

۳-۱- مقدمه. ۷۲

۳-۲- روش فایل.. ۷۲

۳-۳- جامعه آماری.. ۷۲

۳-۴- ابزار جمع آوری داده ها ۷۲

۳-۵- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات… ۷۳

۳-۵-۱- فرآیند تحلیل شبکهای (ANP) فازی.. ۷۴

۳-۵-۲- ماتریس SWOT انجمن سرمایه گذاری و کارآفرینی کیش…. ۷۳

فصل چهارم – نتایج

۴-۱- مقدمه. ۸۲

۴-۲- مشخصات پاسخگویان. ۸۳

۴-۲-۱- مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر جنسیت… ۸۳

۴-۲-۲- مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر تأهل.. ۸۴

۴-۲-۳- مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر سن.. ۸۵

۴-۲-۴- مطالعه توصیفی نمونه آماری با توجه به متغیر میزان تحصیلات… ۸۶

۴-۳- رویکردFANP در تحلیل استراتژی های SWOT انجمن سرمایه گذاری و کارآفرینی کیش…. ۸۷

۴-۳-۱- مراحل بهدست آوردن وزن مؤلفهها با تحلیل شبکهای فازی (FANP). 88

۴-۳-۲- رویکرد FANP در استراتژیO S. 95

۴-۳-۳- رویکرد FANP در استراتژیT S. 98

۴-۳-۴- رویکرد FANP در استراتژیO W… 100

۴-۳-۵- رویکرد FANP در استراتژیWT. 103

فصل پنجم- بحث و نتیجه گیری

۵-۱- مقدمه. ۱۰۸

۵-۲- با توجه به مسئله اصلی فایل، سؤالات به صروت زیر نیز مطرح گردید: ۱۰۸

۵-۳- یافته‌ها ۱۱۳

۵-۴- بحث… ۱۲۲

۵-۵- پیشنهادات کاربردی.. ۱۲۴

۵-۶- پیشنهاداتی برای فایلات آینده ۱۲۷

فایل ورد کامل تدوین راهبردهای سازمانی با بهره‌گیری از مدل SWOT و فرآیند تحلیل شبکه‌ای (ANP)
فهرست منابع

منابع فارسی.. ۱۳۰

منابع غیرفارسی.. ۱۳۲

پیوست ها

پیوست شماره یک- پرسشنامه. ۱۳۷

چکیده انگلیسی ۱۵۱

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.