فایل ورد کامل تحلیل اثر سرمایه فکری بر عملکرد شعب بانک‌های استان گیلان و بررسی نقش آن در ارتقای بهره‌وری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل اثر سرمایه فکری بر عملکرد شعب بانک‌های استان گیلان و بررسی نقش آن در ارتقای بهره‌وری دارای ۱۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل اثر سرمایه فکری بر عملکرد شعب بانک‌های استان گیلان و بررسی نقش آن در ارتقای بهره‌وری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل اثر سرمایه فکری بر عملکرد شعب بانک‌های استان گیلان و بررسی نقش آن در ارتقای بهره‌وری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل اثر سرمایه فکری بر عملکرد شعب بانک‌های استان گیلان و بررسی نقش آن در ارتقای بهره‌وری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل اثر سرمایه فکری بر عملکرد شعب بانک‌های استان گیلان و بررسی نقش آن در ارتقای بهره‌وری :

فایل ورد کامل تحلیل اثر سرمایه فکری بر عملکرد شعب بانک‌های استان گیلان و بررسی نقش آن در ارتقای بهره‌وری

چـکیده

فایل حاضر با هدف بررسی فایل ورد کامل تحلیل اثر سرمایه فکری بر عملکرد شعب بانک‌های استان گیلان و بررسی نقش آن در ارتقای بهره‌وری انجام پذیرفته است. روش انجام فایل توصیفی از نوع توصیفی ـ همبستگی بوده که در این راستا فرضیه‌هایی به صورت زیر تدوین گردید؛

فرضیه اصلی:

بین سرمایه فکری و عملکرد شعب بانکهای استان گیلان رابطه معنی‌داری وجود دارد.

فرضیه‌های فرعی:

۱. بین سرمایه ساختاری و عملکرد شعب بانکهای استان گیلان رابطه معنی‌داری وجود دارد.

۲. بین سرمایه انسانی و عملکرد شعب بانکهای استان گیلان رابطه معنی‌داری وجود دارد.

۳. بین سرمایه مشتری (رابطه‌ای) و عملکرد شعب بانکهای استان گیلان رابطه معنی‌داری وجود دارد.

جامعه آماری این فایل شامل کلیه شعب بانکهای استان گیلان بوده که نمونه‌ای به حجم ۱۵۰ شعبه مطابق فرمول کوکران انتخاب و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج حاصل از تحلیل همبستگی و الگوی معادلات ساختاری بین متغیرهای فایل نشان داد که بین سرمایه فکری (سرمایه ساختاری، سرمایه انسانی و سرمایه مشتری (رابطه‌ای)) و عملکرد شعب بانکهای استان گیلان رابطه معنی‌داری وجود دارد.

واژه‌های کلیدی: سرمایه انسانی، سرمایه مشتری (رابطه‌ای)، سرمایه ساختار، عملکرد

مقدمه

با مروری بر گذشته این نکته قابل اذعان است که در قرن بیستم، اقتصاد مبتنی بر صنعت بود. در این قرن هر شرکتی و هر کشوری که دارایی‌های فیزیکی و سرمایه‌های مادی و مشهود بیشتری داشت ثروت بیشتری تولید می‌کرد. اما قرن ۲۱ اقتصاد مبتنی بر دانش است. به عنوان نمونه ستارامن[۱] و همکاران (۲۰۰۲) به نقل از کندریک یکی از اقتصاددانان آمریکایی بیان می‌کند که در سال ۱۹۲۵ نسبت دارایی‌های نامشهود به دارایی‌های مشهود ۳۰ به ۷۰ بود. اما در دهه ۱۹۹۰ به نسبت ۶۳ به ۳۷ افزایش یافت. استیوارت[۲] (۱۹۹۷) سرمایه انسانی را مهمترین دارایی سازمان تلقی می‌کند. بنابراین انتظار می‌رود شرکت‌هایی که از سرمایه فکری و انسانی بالاتری برخوردارند عملکرد مالی آن‌ها نیز بالاتر باشد. آثار سرمایه انسانی بر عملکرد واحد تجاری در شرکتهای خدماتی بسیار مهم تلقی می‌شود زیرا این شرکتها بیشتر بر ظرفیتها و منابع نامشهود متکی هستند (منشن و بنتیس[۳]، ۲۰۱۳). از طرفی در طی دو دهه اخیر، افزایش رقابت تجاری و ظهور فن‌آوری‌های جدید اطلاعاتی، منجر به پررنگتر شدن اهمیت دارایی‌های نامشهود به عنوان مهمترین عامل در ارزش‌گذاری شرکتها شده است (لو[۴]، ۲۰۰۱). اندازه‌گیری و گزارشگری دارایی‌های نامشهود یکی از موضوعات جذاب برای محققان حسابداری است و این جذابیت با افزایش تفاوت بین ارزش دفتری و ارزش بازار شرکتها بیشتر شده است (بیاتی[۵]، ۲۰۰۵). نگرانی‌ها در مورد عدم شناسایی دارایی‌های نامشهود، در حال افزایش است. این نگرانی ناشی از ماهیت محافظه‌کارانه معیارهای شناسایی دارایی و نگرانی‌ها در مورد قابلیت اتکا استانداردهای اخیر حسابداری است (الیوییرا[۶] و همکاران، ۲۰۱۰). بنابراین سطوح بالای عدم‌اطمینان، توانایی شناسایی برخی دارایی‌های نامشهود را در واحدهای تجاری که در دارایی‌های نامشهود سرمایه‌گذاری می‌کنند، محدود می‌کند و این موضوع باعث می‌شود که اطلاعات صحیح به اشخاص برون‌سازمانی انتقال نیابد. این مشکل برای شرکتهایی که متکی بر دانش هستند، بیشتر نمود پیدا می‌کند. با این وجود می‌توان گفت اطلاعات سرمایه انسانی دارای محتوای اطلاعاتی است.


[۱] Seetharaman[2] Stewart[3] Mention and Bontis[4] Lev[5] Beattie[6] Oliveira

پاره ای از متن

سرمایه ساختاری را ادوینسون و مالون[۱] به عنوان سخت‌افزار، نرم‌افزار، پایگاه داده‌ها، ساختار سازمانی، حقوق انحصاری سازمان، علایم تجاری و تمام تواناییهای سازمان که حامی بهره‌وری کارکنان است، تعریف می‌کنند. سرمایه ساختاری چیزی است که، هنگامی که کارکنان شب به خانه می‌روند در شرکت باقی می‌ماند. سرمایه ساختاری به چند دسته تقسیم می شود؛ فرهنگ شرکت، ساختار سازمانی، یادگیری سازمانی، فرآیند عملیاتی و سیستم اطلاعاتی (بونتیس، کیو و ریچاردسون، ۲۰۰۹).

سرمایه مشتری که به عنوان پل و کاتالیزوری در فعالیتهای سرمایه فکری محسوب می‌شود، از ملزومات اصلی و تعیین کننده تبدیل سرمایه فکری به ارزش بازار و در نتیجه عملکرد تجاری شرکت است. سرمایه مشتری یک جزء اصلی و اساسی سرمایه فکری به شمار می‌رود که ارزش را در کانالهای بازاریابی و ارتباطاتی که شرکت با رهبران آن صنعت و تجارت دارد، جای داده است. بطور کلی می‌توان گفت که مهمترین جز اصلی و اساسی سرمایه فکری، سرمایه انسانی است و دو سرمایه دیگر تابعی از سرمایه انسانی هستند در واقع بدون سرمایه انسانی امکان رشد و توسعه آنها محدود است. مر[۲] و همکارانش دلایلی را برای توجه و اندازه‌گیری سرمایه‌های فکری برشمرده‌اند که عبارتند از:

۱- کمک به سازمانها برای تنظیم استراتژیهای آنها.

۲- ارزیابی اجرای استراتژیها.

۳- کمک به تصمیمات گسترش و تنوع فعالیتهای سازمان.

۴- استفاده از نتایج اندازه‌گیری سرمایه‌های فکری به عنوان مبنایی برای جبران خدمات.

۵- ابلاغ این داراییها به ذینفعان خارجی سازمانها (مر، گری و نیلی، ۲۰۰۳).

برای تأثیرگذاری مثبت بر ارزش آینده بنگاه، لازم است درک بهتری از سرمایه فکری و آخرین ابزار موجود برای شناسایی، اندازه‌گیری و مدیریت این عامل مهم ایجاد ارزش را داشته باشیم. رهنمود حسابداری مدیریت منتشر شده بوسیله انجمن حسابداران رسمی آمریکا (AICPA) پنج گام اساسی را برای مدیریت موفق سرمایه فکری تعیین می‌کند؛

  1. شناسایی سرمایه فکری بنگاه؛
  2. ترسیم عوامل کلیدی ارزش؛
  3. اندازه‌گیری سرمایه فکری؛
  4. مدیریت سرمایه فکری؛
  5. گزارشگری سرمایه فکری.

[۱] Edvinson and Malon[2] Marr

فایل ورد کامل تحلیل اثر سرمایه فکری بر عملکرد شعب بانک‌های استان گیلان و بررسی نقش آن در ارتقای بهره‌وری
فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده فارسی

فصل اول: کلیات طرح

۱-۱ مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۲

۱-۲ بیان مسئله ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۳

۱-۳ اهمیت موضوع فایل………………………………………………………………………………………………………………………………………..۵

۱-۴ چارچوب نظری فایل……………………………………………………………………………………………………………………………………….۶

۱-۵ اهداف فایل……………………………………………………………………………………………………………………………………………………۶

۱-۶ فرضیه‌های فایل………………………………………………………………………………………………………………………………………………۷

۱-۷ تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای فایل…………………………………………………………………………………………………………..۷

۱-۸ قلمرو فایل ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………۸

فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه فایل

۲-۱ مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۰

۲-۲ سرمایه فکــری………………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۳

۲-۳ سیر تاریخی توسعه مفهوم و کاربرد سرمایه فکری………………………………………………………………………………………………….۱۵

۲-۴ تعاریف، مفاهیم و ابعاد کلیدی سرمایه فکری………………………………………………………………………………………………………..۱۷

۲-۵ اندازه‌گیری سرمایه فکری: مدلها و روشهای آن……………………………………………………………………………………………………..۲۰

۲-۶ کاربرد سرمایه فکری در سازمانها……………………………………………………………………………………………………………………….۲۳

۲-۷ دلایل سنجش سرمایه فکری توسط شرکتها…………………………………………………………………………………………………………..۲۷

۲-۸ عملکرد………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۰

۲-۹ عملکرد، تعاریف و مفاهیم آن…………………………………………………………………………………………………………………………….۳۱

۲-۱۰ الگوها و مدلهای سنجش عملکرد و مدیریت عملکرد……………………………………………………………………………………………..۳۴

۲-۱۱ دلایل بهبود عملکرد…………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۸

۲-۱۲ نقش هدفگذاری در ارتقاء و بهبود عملکرد…………………………………………………………………………………………………………..۴۱

۲-۱۳ استقرار مدیریت عملکرد در بهبود و ارتقاء عملکرد……………………………………………………………………………………………….۴۲

۲-۱۴ شاخصهای اندازه‌گیری عملکرد…………………………………………………………………………………………………………………………..۴۵

۲-۱۵ چالشها و موانع بهبود عملکرد…………………………………………………………………………………………………………………………….۴۹

۲-۱۶ اصول و چارچوب عملکرد در ابعاد سازمانها………………………………………………………………………………………………………..۵۱

۲-۱۷ پیشینه فایل…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۵۳

فصل سوم: روش اجرای فایل

۳-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۵۹

۳-۲ روش فایل ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۵۹

۳-۳ جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۵۹

۳-۴ حجم نمونه و روش نمونه‌گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………۶۰

۳-۵ روش و ابزار جمع‌آوری داده‌ها………………………………………………………………………………………………………………………………….۶۰

۳-۶ روش تجزیه و تحلیل داده‌ها …………………………………………………………………………………………………………………………………….۶۱

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌های فایل

۴-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۶۱

۴-۲ داده‌های اولیه مربوط به جامعه مورد مطالعه…………………………………………………………………………………………………………………۶۲

۴-۳ تجـزیه و تحلیل استنباطی داده‌های آماری (آزمون فرضیه‌های فایل)……………………………………………………………………………..۷۱

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

۵-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۷۹

۵-۲ نتیجه‌گیری …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۷۹

۵-۳ پیشنهادات …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۸۰

-پیشنهادات در راستای نتایج فایل…………………………………………………………………………………………………………………………..۸۰

۵-۴ – محدودیتهای فایل………………………………………………………………………………………………………………………………………………۸۲

۵-۵ پیشنهادات برای محققین بعدی…………………………………………………………………………………………………………………………………..۸۳

منابع و مأخذ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۸۴

پیوست……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

چکیده انگلیسی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.