فایل ورد کامل تحلیل اثر ویژگی‌های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تمرکز بر گرایش به استفاده از اینترنت در میان دانشجویان دانشگاه سمنان


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل اثر ویژگی‌های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تمرکز بر گرایش به استفاده از اینترنت در میان دانشجویان دانشگاه سمنان دارای ۱۶۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل اثر ویژگی‌های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تمرکز بر گرایش به استفاده از اینترنت در میان دانشجویان دانشگاه سمنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل اثر ویژگی‌های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تمرکز بر گرایش به استفاده از اینترنت در میان دانشجویان دانشگاه سمنان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل اثر ویژگی‌های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تمرکز بر گرایش به استفاده از اینترنت در میان دانشجویان دانشگاه سمنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل اثر ویژگی‌های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تمرکز بر گرایش به استفاده از اینترنت در میان دانشجویان دانشگاه سمنان :

فایل ورد کامل تحلیل اثر ویژگی‌های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تمرکز بر گرایش به استفاده از اینترنت در میان دانشجویان دانشگاه سمنان

چکیده

فایل حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبک شخصیتی پنج عاملی، اعتیاد اینترنتی و تمایل استفاده از اینترنت صورت گرفته است که دانشگاه سمنان به عنوان مورد مطالعه برای این منظور انتخاب گردید. روش فایل از نوع توصیفی(غیر آزمایشی) و از نوع پیمایشی می باشد و با استفاده از داده های به دست آمده به بررسی روابط احتمالی بین ابعاد پنچ گانه ی شخصیت به عنوان متغیر مستقل، اعتیاد اینترنتی به عنوان متغیر وابسته و تمایل استفاده از اینترنت به عنوان متغیر میانجی می پردازد. جامع آماری کلیه دانشجویان دانشگاه سمنان هستند روش نمونه گیری تصادفی سهمیه ای می باشد و حجم نمونه نیز با استفاده از فرمول کوکران مشخص شده است. برای انجام این فایل از سه پرسشنامه استفاده گردید. برای ارزیابی پنج عامل شخصیت( برونگرایی، روان رنجوری، گشودگی نسبت به تجربه، سازگاری و وظیفه شناسی)از پرسشنامه پنج عاملی ویژگی های شخصیتی نئو ( ۶۰ ماده ای)،و به منظور سنجش اعتیاد اینترنتی از پرسشنامه ی یانگ(۱۹۹۸)و برای تعیین تمایل استفاده از اینترنت از پرسشنامه اسلانبای(۲۰۰۸)استفاده گردید. هر سه پرسشنامه استاندارد بوده و مجددا نیز روایی آن ها با اضهار نظر اساتید و صاحب نظران محترم تائید شد و پایایی آن ها نیز با استفاده از معیار آلفای کرونباخ به دست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها در محیط نرم افزاری اس پی اس اس و لیزرل با اعمال آزمون های مدل معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تائیدی، با توجه به فرضیات فایل مورد بررسی قرار گرفت. یافته های تحلیل عاملی تائیدی نشان داد که پنج عامل شخصیت برای مناسب بودن سنجش شخصیت تائید شدند و همچنین مولفه های تمایل استفاده از اینترنت در تعیین تمایل به اینترنت تائید شدند و شاخص های اعتیاد اینترنتی نیز در نمونه تائید شدند.نتایج تحلیل مسیر نشان داد که بین ویژگی های شخصیتی و اعتیاد اینترنتی و بین اعتیاد اینترنتی و تمایل استفاده از اینترنت رابطه معنادار وجود دارد اما وجود رابطه معنادار بین ویژگی های شخصیتی و تمایل استفاده از اینترنت تائید نشد.

کلمات کلیدی: شخصیت پنج عاملی- اعتیاد اینترنتی- تمایل استفاده از اینترنت- دانشگاه

مقدمه

اینترنت به عنوان ترکیبی از منابع و فناوری است که انتظار می رود به عنوان زیرساختها و تسهیلاتی برای خدمت کردن در نظر گرفته شود.وابستگی گسترده به اینترنت برای فعالیتهایی متنوع و روزمره شامل ارتباطات ، همکاری های شغلی ، معاملات تجاری ، سرگرمی و آموزش وجود دارد و استفاده غیر مسئولانه از این منبع ارتباطی تهدیدی بزرگ برای جامعه محسوب می شود (سهرابی و خانلری، ۱۳۸۸(.

پاره ای از متن

پنج عامل اصلی بزرگ عبارتند از : نورتیسیزم[۱] (N) که عصبیت یا بی ثباتی هیجانی نامیده شده، برونگرایی[۲](E) ، باز بودن به تجربه[۳] (O) ، توافق[۴] (A) و وجدانی بودن[۵] (C) (باگبی ، ۲۰۰۷).

برخی متغیرهایی که در ارتباط با اعتیاد به اینترنت بررسی نموده اند ، ویژگی های شخصیتی کاربران می باشد. خصوصیاتی مانند کمرویی ، تکانشی بودن ، تنهایی ، اضطراب ، افسردگی ، صفات روان نژدی (اضطراب،خشم وکینه، خلق افسرده،شرم،تکانشی بودن،آسیب پذیری در برابر استرس) خشونت و پرخاشگری، سبک شخصیتی درون گرایی، احترام به خود پایین، احساسات ناپایدار و خیال پردازی، دنبال تازگی بودن، اجتناب از آسیب و کاهش وابستگی به پاداش، برون گرایی و باز بودن. (نیه ماز، ۲۰۰۵؛ نگ بد، ۲۰۰۵) . همچنین کیم (۲۰۰۲،۲۰۰۶؛ لی و همکارانش ،۲۰۰۱؛ ین و همکارانش،۲۰۰۷) نشان داده اند که میزان افسردگی، اضطراب، افکار خودکشی، بیش فعالی، هراس، ترس اجتماعی، پرخاشگری و خشونت و رفتارهای ضداجتماعی در دانشجویانی که به اعتیاد دچارند بیشتر است.در این فایل به تاثیر نقش تمایل استفاده از اینترنت تاکید شده است از این جهت که میخواهیم بدانیم افرادی که تمایل به استفاده از اینترنت دارند چه ویژگی های شخصیتی خواهند داشت وآیا این تمایل استفاده از اینترنت بر روی اعتیاد اینترنتی اثری دارد یا خیر.با توجه به اینکه معتادان به اینترنت به دلیل شرایط خاص دنیای مجازی اینترنت دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که بر خلق و خو وتمامی روند زندگی و ویژگی های شخصیتی آن ها اثر می گذارد و همچنین با توجه به مطالب مطرح شده ارتباط و همپوشی متغیرها روشن به نظر می رسد، لذا فایل حاضر به بررسی تاثیر ویژگی های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تاکید بر نقش تمایل استفاده از اینترنت در میان دانشجویان دانشگاه سمنان می پردازد.ویژگی های شخصیتی در این فایل متغیر مستقل و اعتیاد اینترنتی متغیر وابسته و تمایل استفاده از اینترنت متغیر میاجی می‌باشد.


[۱]-neuroticism[2] -extrover tism[3]-open to experience[4]-agreement[5]-conscientious

طبق فایلات یانگ مولفه های تمایل استفاده از اینترنت به پنج دسته کلی تقسیم می شود که هر کدام زیر مجموعه هایی دارند.

دسته اول: اهداف و نیات شخصی[۱]

دسته اول شامل کسانی می شود که به دلایلی همچون داشتن آرامش، سرگرمی، هیجان، بازی و دستیابی به افراد جذب اینترنت می شوند.


[۱] .diversian and means

دسته دوم: بهبود شخصی[۱]

این دسته شامل کسانی است که به دلایلی همچون بهبود سبک زندگی، به روز شدن با تکنولوژی روز، به دست آوردن اطلاعات مفید درباره رویدادهای جدید یا کالاها و خدمات جدید یا پیدا کردن صفحات جدید وب از اینترنت استفاده می کنند.

دسته سوم: ارتباطات مجازی[۲]

این افراد شامل کسانی هستند که برای پیدا کردن افراد جالب ، پیدا کردن همدم و همراه و یا ملاقات با دوستانشان از اینترنت استفاده می کنند.

دسته چهارم: جبران خدمات مالی[۳]

این دسته شامل افرادی می شود که برای کاهش هزینه مکالمات و ارتباطاتشان و یا چک کردن لیست اشتغال و پیدا کردن شغل و یا برای پیدا کردن روش های پولدار شدن از اینترنت استفاده می کنند.

دسته پنجم: جوامع مجازی[۴]

دسته آخر شامل کسانی می شود که برای تعلق داشتن یه یک گروه و یا گرفتن حمایت از طرف دیگران جذب اینترنت می شوند.


[۱] .improve ones self[2] .virtual relation ship[3] .monetary compensation[4] .virtul community

فایل ورد کامل تحلیل اثر ویژگی‌های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تمرکز بر گرایش به استفاده از اینترنت در میان دانشجویان دانشگاه سمنان
فهرست مطالب:

فصل اول کلیات فایل.. ۱

۱-۱- مقدمه. ۲

۱-۳- اهمیت و ضرورت موضوع. ۷

۱-۴- اهداف فایل.. ۱۰

۱-۵- سوالات فایل.. ۱۰

۱-۶- فرضیه های فایل.. ۱۱

۱-۷- جامعه و نمونه آماری فایل.. ۱۱

۱-۹- نوع فایل.. ۱۲

۱-۱۰- تعاریف مفهومی و عملیاتی واژگان فایل.. ۱۲

۱-۱۰-۱- شخصیت.. ۱۲

۱-۱۰-۲-روان رنجوری: ۱۳

۱-۱۰-۳-برون گرایی.. ۱۳

۱-۱۰-۷- اعتیاد به اینترنت: ۱۵

۱-۱۰-۸- تمایل استفاده از اینترنت: ۱۶

فصل دوم ادبیات فایل.. ۱۹

۲-۱- مقدمه. ۲۱

۲-۲- شخصیت (تعاریف و نظریه ها ) ۲۲

۲-۳- نظریه ویژگی های شخصیت.. ۲۴

۲-۴- سه بعد شخصیت آیزنک.. ۲۴

۲-۵- ۱۶عامل شخصیت ریموند کاتل. ۲۶

۲-۶- نظریه پنج عامل شخصیت.. ۲۷

۲-۷- رویکرد صفات.. ۲۷

۲-۸- رویکرد یادگیری اجتماعی.. ۳۱

۲-۹- رویکرد پدیدار شناختی (نظریه ی انسان گرا ) ۳۶

۲-۱۰- شبکه جهانی اینترنت.. ۳۸

۲-۱۱- ویژگی های کار کردی اینترنت.. ۳۹

۲-۱۲- اعتیاد. ۴۰

۲-۱۳- اعتیاد به اینترنت.. ۴۱

۲-۱۴- تشخیص اعتیاد به اینترنت.. ۴۲

۲-۱۵- نشانه هایی از اعتیاد به اینترنت.. ۴۳

۲-۱۶- مراحل اعتیاد به اینترنت.. ۴۳

۲-۱۷- تاریخچه بحث اعتیاد به اینترنت.. ۴۳

۲-۱۸- دیدگاه ها و نظریه ها در تبیین اعتیاد اینترنتی و پیامد های آن. ۴۶

۲-۱۹- پیامد های اعتیاد اینترنتی.. ۴۹

۲-۲۰- تمایل استفاده از اینترنت.. ۵۰

۲-۲۱- مولفه های تمایل استفاده از اینترنت.. ۵۰

۲-۲۲- پیشینه فایل.. ۵۲

۲-۲۲-۱- فایلات انجام شده در داخل کشور ۵۲

۲-۲۲-۲- فایلات انجام شده در خارج کشور ۵۴

۲-۲۳- جمع بندی فایلات انجام شده در پیشینه. ۵۸

۲-۲۴ مدل مفهومی فایل.. ۶۰

فصل سوم روش فایل.. ۶۱

۳-۱- مقدمه. ۶۲

۳-۲- هدف فایل.. ۶۳

۳-۳- موضوع فایل.. ۶۳

۳-۴- روش فایل.. ۶۳

۳-۵- قلمرو فایل.. ۶۴

۳-۵-۱- قلمرو زمانی.. ۶۵

۳-۵-۲- قلمرو مکانی.. ۶۵

۳-۵-۳- قلمرو موضوعی.. ۶۵

۳-۶- جامعه آماری.. ۶۵

۳-۷- نمونه آماری و روش نمونه گیری.. ۶۶

۳-۸- ابزار گردآوری داده ها ۶۷

۳-۹- روایی و پایایی ابزار گردآوری داده ۶۸

۳-۹-۱- روایی پرسشنامه. ۶۸

۳-۹-۲- پایایی پرسشنامه. ۶۹

۳-۱۰-روشهای آماری مورد استفاده ۷۱

۳-۱۰-۱-آمار توصیفی.. ۷۱

۳-۱۰-۲-آمار استنباطی.. ۷۱

۳-۱۱-متغیرهای فایل.. ۷۲

۳-۱۲- نتیجه گیری.. ۷۳

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها ۷۴

۴-۱- مقدمه. ۷۶

۴-۲- آمار توصیفی.. ۷۷

۴-۲-۱- جنسیت پاسخ دهندگان. ۷۷

۴-۲-۲- سن پاسخ دهندگان. ۷۷

۴-۲-۳- رشته های تحصیلی پاسخ دهندگان. ۷۸

۴-۲-۴- میزان تحصیلات پاسخ‌دهندگان. ۷۹

۴-۳- آمار استنباطی.. ۷۹

۴-۳-۱- آزمون کفایت نمونه گیری.. ۸۰

۴-۳-۲- آزمون نرمال بودن متغیرهای فایل… ۸۱

۴-۳-۳- وضعیت متغیر های فایل… ۸۲

۴-۳-۴- بررسی مدل های اندازه گیری متغیرهای فایل… ۸۳

۴-۳-۴-۱- تحلیل عاملی تأییدی.. ۸۴

۴-۳-۴-۱-۱- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول متغیر تمایل استفاده از اینترنت.. ۸۵

۴-۳-۴-۱-۲- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم متغیر تمایل استفاده از اینترنت.. ۸۹

۴-۳-۳-۱-۳- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول متغیر ویژگی های شخصیتی.. ۹۱

۴-۳-۴-۱-۴- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم متغیر ویژگی های شخصیتی.. ۹۵

۴-۳-۴-۱-۵- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول متغیر اعتیاد اینترنتی.. ۹۷

۴-۳-۴- همبستگی متغیرهای فایل… ۱۰۲

۴-۳-۵- آزمون فرضیات فایل… ۱۰۳

۴-۴- جمع بندی.. ۱۰۷

فصل پنجم بحث نتیجه گیری و پیشنهادات.. ۱۱۰

۵-۱- مقدمه. ۱۰۹

۵-۲- یافته های فایل.. ۱۰۹

۵-۲-۱- یافته های توصیفی.. ۱۰۹

۵-۲-۲- یافته های آزمون فرضیات فایل با استفاده از مدل معدلات ساختاری و تکنیک تحلیل مسیر ۱۱۰

۵-۲-۲-۱- آزمون فرضیات اصلی.. ۱۱۰

۵-۳- بحث در مورد یافته های فایل.. ۱۱۱

۵-۴- پیشنهادات کاربردی.. ۱۱۳

۵-۵- پیشنهادات برای فایلات آتی.. ۱۱۴

۵-۶- محدودیت های فایل.. ۱۱۴

منابع. ۱۱۶

منابع انگلیسی: ۱۲۰

پیوست.. ۱۲۳

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.